Yerel Haberler
İzmir
Başkan Ceritoğlu Sengel’den turizm için markalama vurgusu 25 Eylül 2024 Çarşamba - 13:21:28 İzmir Ticaret Borsası Eylül Ayı Meclis Toplantısı İzmir’in kadın belediye başkanlarının katılımıyla İZQ İnovasyon Merkezi’nde gerçekleşti. Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel; “Efes Selçuk sadece İzmir’in değil sadece Ege Bölgesi’nin değil Türkiye’nin gözbebeğidir” dedi. İzmir Ticaret Borsası Eylül Ayı Meclis Toplantısı’nda İzmir’in kadın belediye başkanlarını çalışmalarını ve projelerini anlattı. İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, Meclis Başkanı Ömer Gökhan Tuncer ve İzmir’in kadın belediye başkanlarının katıldığı toplantıda konuşan Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, İzmir’in kent olarak bir lobisi olması gerektiğinin altını çizdi. Sengel; “İzmir ihracat anlamında ürünlerin üretildiği yerlerden bir tanesidir. Bir meyve sepetinin içinde yaşıyoruz değil mi? İzmir’in gerçekten siyaset ile kamuoyu ile odalarla, kamu kurumlarıyla bir lobisi var mı? Hep beraber bir yerlerle kontak kuruyor muyuz?” dedi. İzmir’in tarihi, tarımsal ve turistik zenginliklerinin ortaya çıkarılması için bir kompozisyona ihtiyaç duyduğunun altını çizen Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel; “Efes Selçuk Belediye Başkanı olarak şunu söylemek isterim ki; ’Efes Selçuk’ ibaresini kullanmaya başladığım 2019 yılından bu yana bir şeyin mücadelesini veriyoruz. Biz bir markalama çalışması yapıyoruz, değerlerimize sahip çıkıyoruz. Efes’i Aydın’da zannediyorlar. Agroturizm dediğimiz tarımı ve turizmi bir araya getiren bir kavram var. Bunun için özel sektör ve belediyeler olarak neler yapmamız gerektiğini düşünüyorum. İzmir için, ilçelerimiz için bu kompozisyonu oluşturmalıyız. Biz bütün belediye başkanlarımız ile beraber bunu yapmaya çalışıyoruz. Geçen dönem de bunun için çalıştık ama bence bir lobi oluşturup bir kompozisyon yazmak zorundayız” dedi. Tüm belediye başkanlarının İzmir için birlik içinde çalışması gerektiğine dikkat çeken Başkan Ceritoğlu Sengel; “Hepimiz yan yana mücadele etmeye çalışıyoruz. Hem üzülüyorum hem de gurur duyuyorum. Üzülüyorum çünkü 30 yıldan bu yana İzmir’de Cumhuriyet Halk Partisi varken, en yüksek kadın belediye başkanı sayısı 8 oldu. Gurur duyuyorum, bugüne kadar en yüksek sayıya ulaştık, 9 tane kadın adayımız vardı. Ne kadının erkekten ne erkeğin kadından farkı yok. Yönetişim gönülle oluyor, akılla oluyor. Hepimizde de eşit var” dedi.
25 Eylül 2024 Çarşamba - 13:06 Pehlivan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’ı ağırladı Türkiye Buluşmaları kapsamında İzmir’de çeşitli temaslarda bulunan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Menemen Belediyesini ziyaret etti. Yılmaz, "Gönül birliği kader birliği içinde yolumuza devam edeceğiz." dedi. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, dün akşam saatlerinde geldiği Menemen’de vatandaşların alkışları ile karşılandı. Belediye Başkanı Aydın Pehlivan tarafından ağırlanan Yılmaz, "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın dediği gibi Türkiye Yüzyılı’nı birlikte inşa edeceğiz. Daha refah, daha müreffeh bir Türkiye’yi inşa edeceğiz." ifadelerini kullandı. Yılmaz, Menemen ziyareti kapsamında Menemen Belediyesi tarafından ilçede yapılacak hizmetlere dair Başkan Aydın Pehlivan ile bilgi alışverişinde bulundu. "Devletimize ve milletimize lâyık olmaya çalışıyoruz" İlçe protokolü ile birlikte Yılmaz’ı karşılayan Menemen Belediye Başkanı Aydın Pehlivan, "Yerel seçimlerde elde edilen başarı sonrası devletimizin en önemli makamlarından biri olan Cumhurbaşkanı Yardımcılığı makamının sahibi Sayın Cevdet Yılmaz’ı, ilçemizde ağırlamaktan büyük bir onur duyuyoruz. Ege’nin en büyük kütüphaneleriyle, olimpik yüzme havuzlarıyla, köprülü kavşaktan yol çalışmalarına ve eğitime olan desteğiyle devletine ve milletine layık olmaya çalışan Menemen Belediyesi olarak, çalışmalarımızın Cumhurbaşkanı Yardımcımız Sayın Cevdet Yılmaz tarafından teveccüh görmesinden gurur duyduk. Bu ziyaretle yerel yönetim ve merkezi hükümet uyumunun, toplumun refahı için ne kadar kıymetli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a hürmetlerimizi ve Menemenli hemşehrilerimizin selamlarını ilettik." dedi. Öte yandan Menemenli gençlerin de Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’a ilgisi büyüktü. Menemen FK taraftarları, Yılmaz’a üstünde adının yazılı olduğu Menemen FK forması hediye etti.
11 Ağustos 2024 Pazar - 13:52 Efes Antik Kenti yakınında korkutan yangın: "8 bin 600 yıllık tarih yok oluyordu" İzmir Selçuk’ta bulunan Efes Antik Kenti girişine yakın bir bölgede otluk ve makilik alanda yangın çıktı. Antik kentin gişelerine kadar yaklaşan alevler, ekiplerin havadan ve karadan müdahalesiyle kontrol altına alındı. Yangının kontrol altına alındığını açıklayan Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, "8 bin 600 yıllık tarih yok oluyordu; vatandaşlarımızı ehemmiyetli olmaya davet ediyorum" dedi. Yangın, öğle saatlerinde Efes Antik Kenti alt kapısına yakın bir bölgede çıktı. Alevleri görenlerin ihbarı üzerine bölgeye itfaiye ve İzmir Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı ekipler sevk edildi. Yangın söndürme uçağının yanı sıra itfaiye ve arazözlerle yangına müdahale edildi. Antik kentin gişelerine kadar yaklaşan alevler, ekiplerin havadan ve karadan müdahalesiyle kontrol altına alındı. Başkan Ceritoplu Sengel: "8 bin 600 yıllık tarih yok oluyordu" Efes Antik Kenti alt kapısında, stadyuma yakın bir yerde yangın olduğu ihbarını aldık. Her ne kadar soruşturma tamamlanmış olmasa da tahminlerimize göre yine bir insan kusuru var. Atılmış olan sigara izmariti, 8 bin 600 yıllık bir tarihin yok olmasına sebep oluyordu. Allah’tan acil müdahale edildi. Havadan ve karadan müdahale sonucu yangın kontrol altına alındı. Rüzgarın da etkisiyle antik kentin gişelerine kadar gelen bir yangından söz ediyoruz. Vatandaşlarımızı ehemmiyetli olmaya davet ediyorum. Geçmiş olsun Efes, geçmiş olsun Selçuk diyorum" diye konuştu.
Hasan Berat Kayalı: "Hedefimiz şampiyonluk"
11 Ağustos 2024 Pazar - 12:40 Hasan Berat Kayalı: "Hedefimiz şampiyonluk" Altınordu’nun 19 yaşındaki başarılı savunma oyuncusu Hasan Berat Kayalı, kulübün resmi sitesine yaptığı açıklamada takım olarak şampiyonluğa kenetlendiklerini ifade etti. TFF 2. Lig Beyaz Grup ekiplerinden Altınordu’da 2005 savunma oyuncusu Hasan Berat Kayalı, kırmızı-lacivertli kulübün resmi sitesine önemli açıklamalarda bulundu. İlk olarak U19 Avrupa Şampiyonası’nın ardından takımla çalışmalara başladığını ifade eden genç futbolcu, “Öncelikle zorlu bir milli takım serüveni geçirdik, uzun bir kamp sürecimiz oldu. Hem mental hem fiziksel olarak bizim için çok zorlu bir kamptı, en zoru da istediğimiz sonucu alamamaktı ama yine de ülkemizi iyi temsil ettiğimizi düşünüyorum” dedi. “Takım içerisindeki uyum güzel” Yeni sezon hazırlıklarının gayet iyi gittiğini dile getiren Hasan Berat Kayalı, “Bir haftadır takımla birlikte çalışıyorum. Gerçekten takımın içerisindeki uyum çok güzel. Bir haftadır çok yoğun çalışıyoruz, yeni sezona çok iyi hazırlanıyoruz. Bu sezon forma rekabeti olacak. Takım içerisinde çok iyi oyuncular var ama benim her zamanki hedefim geçen sene olduğu gibi daha fazla forma giymek. En büyük hayalinin ise Altınordu’ya vefa borcunu ödedikten sonra hayallerimi süsleyen takımlara transfer olmak” diye konuştu. “Hedefimiz şampiyonluk” Altınordu’nun teknik direktörü Olcay Şahan’dan çok şeyler öğreneceğini söyleyen 19 yaşındaki futbolcu, “Olcay Şahan hocamız gerçekten kariyeri ile çok büyük bir insan. Tüm takım olarak ondan öğreneceğimiz çok şey var. Takım olarak da şampiyonluk hedefine kilitlendik. Tek hedefimiz şampiyonluk” diyerek sözlerini tamamladı.
Seferihisar Belediyesi’nden gerçeği aratmayan deprem tatbikatı
11 Ağustos 2024 Pazar - 11:23 Seferihisar Belediyesi’nden gerçeği aratmayan deprem tatbikatı Seferihisar Belediyesi, depremlere hazırlanmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla 9-10 Ağustos tarihlerinde deprem tatbikatı düzenledi. Depremin ülkemizin kaçınılmaz gerçeği olduğunu vurgulayan Belediye Başkanı İsmail Yetişkin, Seferihisar’ı afetlere karşı dayanıklı bir kent haline getirmek için çalıştıklarını ifade etti. Seferihisar Belediyesi’nin koordinasyonunda 27 kişiden oluşan Seferihisar Belediyesi Arama ve Kurtarma ekibi (SAK) eğitimler ve tatbikatlar sonrasında sınava girerek Hafif Seviye Arama ve Kurtarma Ekibi olarak AFAD’a akredite olacak. İki gün boyunca süren tatbikatta Seferihisar Belediyesi Arama ve Kurtarma ekibi alanlarda kurtarma istasyonları kurarak afetzedelere ulaştı. Enkazdan afetzede çıkarma, çadır kurma gibi en güç konularda da canlandırma yapan ekipler AFAD sınavına hazırlık yapıyor. Tatbikat hakkında bilgi veren Seferihisar Belediyesi Afet İşleri Müdürü Hakan Alten, “Arama Kurtarma ekibimizin gece faaliyetlerini de içeren bugüne kadarki en kapsamlı eğitimini Doğanbey Ürkmez Bölge Amirliği yerleşkesi içinde yönetim ve eğitim üssünde gerçekleştirdik. Ekibin tüm imkan ve kabiliyetinin test edildiği eğitim, bir afet sonrası ekibin tüm günlük faaliyetinin planlı organizasyonunu kapsadı. Arama kurtarma faaliyetinin tüm evrelerinin uygulanmaya çalışıldığı eğitimde, ekip üyeleri verilen tüm görevleri standartlar kapsamında alana yansıtmaya çalıştı. Ekibimizin planlı eğitimlerine düzenli olarak devam edeceğiz” dedi.
Filiz Başkan müjdeyi verdi: "Çarşı içinde doğal gaz çalışmaları başlıyor"
11 Ağustos 2024 Pazar - 11:01 Filiz Başkan müjdeyi verdi: "Çarşı içinde doğal gaz çalışmaları başlıyor" Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, uzun süredir çarşı esnafının ve bölgede oturan halkın talebi olan doğal gaz çalışmaların sezon sonu başlayacağını belirtti. Uzun süredir çarşı esnafının ve bölgede oturan halkın talebi olan doğal gaz, Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel’in de girişimleriyle hayata geçirilecek. Kurumlarla yaptığı toplantının ardından çarşı esnafına giderek müjdeyi veren Filiz Başkan, önümüzdeki hafta bilgilendirme toplantısı yapılacağını, çalışmaların ise sezon sonu başlayacağını belirtti. Birçok mahallenin alt yapı çalışmalarının tamamlandığı Selçuk’ta, çarşı merkezi de nefes alacak. Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, kentin ilçe merkezinde yapılması planlanan doğal gaz ve altyapı çalışmaları için ilgili kurumlar ile bir araya geldiklerini, bu konuda önümüzdeki günlerde çarşı sakinleriyle bir toplantı yaparak konuyla ilgili bilgilendirme yapılacağını duyurdu. "Koordineli çalışmayla hızlı çözüm" İlgili kurum yetkilileri ile koordinasyon sağladıktan sonra çarşı merkezindeki esnaf ve vatandaşlara bizzat giderek bilgi veren Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel, “Geçtiğimiz yaz tüm altyapı kurumlarıyla bir araya gelerek ve bütün hepsinin birlikte hareket etmesini sağlayacak bir toplantı gerçekleştirmiştik. Bu toplantı seçim öncesi süreçte Ata Meydanı’na başlamadan önce gerçekleştirdiğimiz bir koordinasyon toplantısıydı. İZMİRGAZ, İZSU yetkilileri, Gediz Elektrik, Türk Telekom ve Selçuk Belediyesi’nin katıldığı güzel bir toplantı gerçekleştirdik. Çarşı esnafı ile selamlaşarak hem halkın hem esnafın uzun süreden beri beklediği bir müjdeyi verdim. O da seçimden hemen önce söylediğim gibi, bu yıl bitmeden çarşı merkezde bir çalışma başlayacak. Çarşıya artık İZMİR GAZ gelecek. Çarşıda bulunan haneler ve esnaflar doğalgaza kavuşacak” dedi. "Yepyeni bir çarşıya dönüşecek" Çarşının kıymetli bir alan olması, esnafın zarar görmemesi adına Selçuk Belediyesi tarafından çarşı içindeki çalışmaların koordineli bir şekilde ilerleyeceğini kaydeden Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel; “Yapılacak çalışmalarda ilk olarak İZMİR GAZ, daha sonra içme suyu hatlarının değişmesi için İZSU ve akabinde Türk Telekom da çalışmalara başlayarak. Tıpkı Ata Meydanı’nı nasıl güzelleştirdiysek yine çarşıyı da güzelleştirme projesiyle yeni sezona hazırlıyor olduğumuzun müjdesini vermek isterim. Yani artık çarşıdaki haneler, esnaflar doğalgaza kavuşacak ve bunu olabildiğince de kısa sürede çözmeye çalışacağız. Amacımız önümüzdeki sezona geldiğimizde yepyeni bir çarşıya kavuşmak. Hayırlısı olsun” dedi. "Esnafa müjdeyi Filiz Başkan verdi" Çarşı esnafı ile tek tek selamlaşarak yapılacak olan çalışmayı anlatan Filiz Başkan, aynı zamanda önümüzdeki hafta yapılacak olan bilgilendirme toplantısına vatandaşları davet etti. Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel; “Sizlerle bir araya gelebilmek ve bu işin tüm detaylarını anlatabilmek adına önümüzdeki hafta çarşı içerisindeki hane halkını kapsayan, çarşı içerisindeki esnafın da işin içerisinde olduğu bir toplantı gerçekleştireceğiz. Çünkü bu noktada aynı zamanda abone olacakların yani vatandaşlarında birtakım sorumlulukları var. Su saatlerinin dışarı çıkarılabilmesi için yapılması gerekenler var, bunları da imece usulü halledeceğiz” dedi.
Sofralık zeytin ihracatı 200 milyon dolara koşuyor
11 Ağustos 2024 Pazar - 10:52 Sofralık zeytin ihracatı 200 milyon dolara koşuyor Türkiye, 2023-24 sezonunun 10 aylık döneminde sofralık zeytin ihracatını yüzde 15’lik artışla 152 milyon dolardan 175 milyon dolara çıkardı. Aynı dönemde sofralık zeytin ihracatı miktar bazında ise 84 bin 749 tondan, 65 bin 325 tona geriledi. Tarih boyunca barışın ve bereketin simgesi olarak kabul edilen ölmez ağaç olarak nitelendirilen zeytin ağacı binlerce yıldır insanlığa sağlık ve bereket sunuyor. Kahvaltıların vazgeçilmezi, makarnalardan pizzalara, hamur işlerinden salatalara pek çok yemeğin içeriğini zenginleştiren güçlü bir E vitamini deposu olan sofralık zeytinde Türkiye 200 milyon dolar ihracata koşuyor. Türkiye, 2023-24 sezonunun 10 aylık döneminde sofralık zeytin ihracatını yüzde 15’lik artışla 152 milyon dolardan 175 milyon dolara çıkardı. Aynı dönemde sofralık zeytin ihracatı miktar bazında ise 84 bin 749 tondan, 65 bin 325 tona geriledi. Sofralık zeytin ihracatı miktar bazında yüzde 23 azalırken, ortalama ihraç fiyatındaki yüzde 49,5’lik artış sayesinde elde edilen döviz miktarı yüzde 15 fazla oldu. Sofralık zeytinde ortalama ihraç fiyatı 1,80 dolardan 2,69 dolara yükseldi. "100 bin ton sofralık zeytin ihracatı hedefliyoruz" Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Davut Er, sofralık zeytin ihracatında sezonun tamamlanması için kalan 2 aylık süreçte yapacakları ihracatla sezon sonunda 200 milyon doları aşmayı hedeflediklerini dile getirdi. Zeytinin Anayurdunun Anadolu olduğunu, Türkiye’de 43 ilde 500 bin üreticinin, sayıları 200 milyonu aşan zeytin ağaçlarından 2023/24 sezonunda 443 bin ton sofralık zeytin elde ettiğini paylaşan Er, “Türkiye’de 85 milyon insanımızın ihtiyacını karşıladığımız gibi 116 ülkeye 65 bin 325 ton ihracat yaptık. 2024/25 sezonunda ihracatta 100 bin tona ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Siyah zeytin ihracatı 136,7 milyon dolar oldu Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı M. Kadri Gündeş, 1 Ekim 2023 tarihinde başlayan sofralık zeytin ihracatında 10 aylık dönemde siyah zeytin ihracatının 136 milyon 735 bin dolar olduğunu, yeşil zeytin ihracatından da 39 milyon 59 bin dolar döviz geliri elde edildiğini paylaştı. Sofralık zeytin ihracatında öne çıkan ülkeler hakkında da bilgi veren Gündeş, “Türkiye’nin zeytin ihracatında Almanya 35,5 milyon doları siyah zeytin, 7,6 milyon doları yeşil zeytin olmak üzere 43,1 milyon dolarlık taleple zirvede yer alırken, Irak, 24,4 milyon doları siyah zeytin ve 4,9 milyon doları yeşil zeytin olmak üzere 29,3 milyon dolarlık Türk zeytini talep etti. Bu ülkeleri 18 milyon dolarlık ihracatla Romanya izledi” diye konuştu.
Hem tohumlar hem kadınlar güçleniyor
11 Ağustos 2024 Pazar - 10:32 Hem tohumlar hem kadınlar güçleniyor Kadifekaleli kadınlar, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Güçlendirme Tohumları Projesi” kapsamında oluşturulan serada kaktüs ve sukulent bitkileri üretiyor. Dayanışma içinde işin inceliklerini öğrenen kadınlar, kendi emekleri ile ürettikleri ürünleri Kültürpark Üretici Pazarı’nda satıp hem ekonomik hem de sosyal olarak güçleniyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Uluslararası Göç Örgütü’nün bütçe desteği ile oluşturulan Güçlendirme Tohumları Projesi, sadece tohumları değil Kadifekaleli kadınları da güçlendirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na bağlı Kadifekale Toplum Dayanışma Merkezi’nde teorik eğitim alan yaklaşık 30 kadın, daha sonra yine Kadifekale’de kurulan serada üretim yapmaya başladı. Burada kaktüs ve sukulent bitkilerini yetiştirip çoğaltma işlemi uygulayan kadınlar, Kültürpark Üretici Pazarı’nda da stant açarak ürünlerini satmaya başladı. Serada kendilerini çok iyi hissettiklerini belirten Kadifekaleli kadınlar, ekonomik olarak da güçlendiklerini vurguladı. “Dayanışma noktası” Kadifekale Toplum Dayanışma Merkezi Eğitmeni Deniz Evcimen, projeye ilişkin şunları söyledi: “Güçlendirme Tohumları Projesi, Uluslararası Göç Örgütü’nün 40 bin dolarlık bütçe hibesi ile oluşturuldu. Ocak ayında 120 saatlik teorik eğitim alan kadınlar, öncelikle nasıl üretim yapılacağını öğrendi. Ardından da seraya adım attı. Seramızda 100’e yakın kaktüs ve sukulent bulunuyor. Sera elbette üretim alanı olması için var ancak aynı zamanda bir dayanışma noktası oldu. Bu da bizim için çok kıymetli. Kadınlar serada üretim yaparken satış kanalları oluşturarak güçleniyor. Ayrıca gezi ve eğitim etkinlikleri de düzenleyerek sosyalleşmelerini sağlıyoruz. Özetle Kadifekale Toplum Dayanışma Merkezi’nde çok yönlü çalışmalar yürütüyoruz. Bu projeyle hem tohumlar hem de kadınlar güçleniyor.” “Koşarak geliyoruz” Serada üretim yapan Türkan Kaymaz, “Burada kaktüs ve sukulent bitkilerini büyütüp, çoğaltıyoruz. Kadınlar olarak birlikteyiz. Kardeşçe her şeyi birlikte yapmaya çalışıyoruz. Bu serada arkadaş çevremiz çoğaldı. Koşarak geliyoruz, çeşitli etkinlikler yapıyoruz. Toprakla uğraşıyoruz. Yetiştirdiğimiz ürünleri satmaya da başladık. İnşallah ev ekonomimize daha fazla katkısı olur” dedi. “Kendimi çok iyi ve huzurlu hissediyorum” Suzan İsmail isimli Suriyeli kadın da projeye dahil olanlar arasında. İsmail, “Serada kaktüs ve sukulentleri çoğaltıyoruz. Büyümeleri için uğraşıyoruz. Bazı kadınlar saksıları süslüyor. Burada kendimi çok iyi ve huzurlu hissediyorum. Arkadaşlarla sohbet ediyoruz. Hem çalışıyorum hem de güzel vakit geçiriyorum. Ürünlerimizi satmak için üretici pazarında stant açtık ve çok güzel satış yaptık. Maddi olarak bize destek oluyor” diye konuştu. “Maddi destek sağlıyoruz” Bitki yetiştirmenin çok keyifli olduğunu söyleyen Meryem Misto, “Büyüttüğümüz ve çoğaltma yaptığımız kaktüs ve sukulentlerin satışına başladık. Buraya gelince her şey değişti. Burada çok mutlu oluyorum. İşe başlayınca her şeyi unutuyorum. Diğer yandan da maddi destek sağlıyoruz. Daha önce çalışmamıştım. Ürünlerimi satmak bana çok iyi geldi” ifadelerini kullandı. “Kadınlar güçleniyor” Ürettikleri ürünleri satmaya başlayan Şeyda Akar da “Serada üretim yaptık. Bitkilerin bakımını, yetiştirme şartlarını öğrendik. Yetiştirdiğimiz kaktüs ve sukulentleri, üretici pazarında açtığımız stantla satmaya başladık. Satışlar iyi gidiyor, umarım devamı olur. Bu proje kadınlar için çok güzel oldu. Hem ruhsal hem sosyal hem de ekonomik olarak güzel bir proje. Kadınlara özgüven geliyor, güçleniyorlar. Bu işlerle uğraşırken stresten uzaklaşıyoruz. Kendimizi daha mutlu hissediyoruz. Her çarşamba günü Kültürpark Üretici Pazarı’nda stant açmaya devam edeceğiz” sözlerine yer verdi.
Meme kanserinde ‘Onkoplastik’ avantaj
11 Ağustos 2024 Pazar - 10:17 Meme kanserinde ‘Onkoplastik’ avantaj İEÜ Medical Point Hastanesi Plastik Cerrahi bölümünden Op. Dr. Tolgahan Alpaydın, ‘onkoplastik meme cerrahisiyle’ meme kanseri tanısı konulan hastalarda meme kaybını önlenebilmesinin mümkün olduğunu söyledi. Alpaydın, “Hastalar genellikle birkaç hafta içinde normal aktivitelerine dönebiliyorlar. Hasta hem fiziksel hem de psikolojik olarak mutlu oluyor” dedi. Meme kanseri tanısı konulan ve ameliyat edilen hastalarda onkoplastik meme cerrahisiyle meme kaybının önlenmesinin önüne geçilebiliyor. İEÜ Medical Point Hastanesi Plastik Cerrahi bölümünden Op. Dr. Tolgahan Alpaydın da ‘onkoplastik meme cerrahisi’ hakkında önemli bilgiler verdi. Alpaydın, “Onkoplastik meme cerrahisi, meme kanseri tedavisinde kullanılan bir cerrahi teknik. Bu yöntem, meme kanserinin cerrahi olarak çıkarılması ve estetik olarak memenin yeniden şekillendirilmesini bir araya getiriyor. Onkoplastik meme cerrahisiyle hem kanserin tedavisini hem de memenin kozmetik görünümünü geri kazandırmayı simetriyi ve hatta iyileştirmeyi amaçlıyoruz. Onkoplastik meme cerrahisini, meme kanseri teşhisi konulan veya gen testleri ile riskli grupta yer alan hastalara uyguluyoruz. Özellikle, memede büyük tümörler veya birden fazla tümör olan, ancak mastektomi yerine meme koruyucu cerrahi isteyen hastalar için onkoplastik meme cerrahisi uygundur” dedi. ‘İki aşamalı ameliyat’ Ameliyatın iki aşamada gerçekleştiğine vurgu yapan Alpaydın, “Genel cerrahi ekibiyle birlikte ortak ameliyat yapıyoruz. Genel cerrahi ekibi tarafından meme kanseri dokusu çevresindeki sağlıklı doku ile birlikte çıkarılıyor. Çıkarılan dokunun sonrasında oluşan boşluğu da aynı anda biz estetik olarak düzeltiyoruz. Bu, memenin kalan kısmının yeniden şekillendirilmesi, diğer memeye simetri sağlamak amacıyla rekonstrüksiyon yani yeniden yapım ve gerektiğinde yeni nesil silikon implantlar hibrit bir cep oluşturularak yapılabiliyor” diye konuştu. ‘Uzman ekip önemli’ Onkoplastik meme cerrahisinin avantajlarına da değinen Alpaydın, “Hastaların sosyal yaşamlarına dönme süresi, ameliyatın kapsamına ve hastanın iyileşme hızına bağlı olarak değişir. Ancak genellikle hastaları ameliyattan birkaç gün sonra taburcu ediyoruz. Genellikle birkaç hafta içinde normal aktivitelerine dönebiliyorlar. Memede şekil bozukluğunun minimize edilmesi, fiziksel olarak hastayı mutlu ederken, psikolojik iyilik hali açısından önemli bir avantaj sağlıyor. Yapılan operasyon sonucunda hastalarımız, gerekiyorsa ilave radyoterapi ve kemoterapi sürecine yine devam edebilir. Tedavi için bir engel yoktur.” ifadelerini kullandı. Alpaydın, ameliyatların eğitimli, motive uzman bir ekip tarafından yapılması gerektiğini de altını çizdi.