EĞİTİM
Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu kardeş okul seçtiler 22 Aralık 2024 Pazar - 16:01:25 Çorlu BİL Koleji BİL-AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu kardeş okul seçti. Eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlamak ve toplumsal dayanışma bilincini yaygınlaştırmak amacıyla Çorlu BİL Koleji BİL-AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü, Ağrı Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu “kardeş okul” olarak belirledi. Bu anlamlı projede Çorlu BİL Koleji öğrencileri, kardeş okuluna eğitim materyalleri, kıyafet ve teknolojik donanım gibi birçok ihtiyacı karşılayacak önemli bağışlarda bulundu. Gerçekleştirilen yardımlar arasında kitaplar, kırtasiye malzemeleri, sınıf içi eğitim materyalleri, kışlık giyim yardımları ve dijital eğitim için gerekli ekipmanlar yer alıyor. Çorlu BİL Koleji yönetimi ve Anadolu Kültür ve Eğitim Vakfı(AKEV) iş birliği ile okullarında kurulan BİL AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü öğrencileri, bu dayanışma projesiyle sadece eğitim materyali değil, aynı zamanda sevgi ve umut da gönderdiklerini belirttiler. Çorlu BİL Koleji Okul Müdürü Gülşah İnalcık; "İş birliği yaptığımız kardeş okulumuz Ağrı Altınkilit İlkokulu’na destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Amacımız, eğitim alanında fırsat eşitliğini desteklemek ve öğrencilerimizin dayanışma ruhunu geliştirmektir. Bu projeyi sürekli hale getirerek uzun vadeli bir dayanışma köprüsü oluşturmayı hedefliyoruz" dedi. Çorlu Bil koleji (AKEV) Kulübü sorumlu öğretmeni Zeynep Dülger ise, "Anadolu kültür ve eğitim vakfı bil koleji iş birliği kapsamında kardeş okulu projesi gerçekleştirildi bizde çorlu bil koleji olarak kardeş okulumuzu. Ağrı Diyadin altın kilit köy okulunu seçtik. Eğitim ve destek vermekten ve buradaki batıdaki doğudaki kardeşliği pekiştirmek den dolayı çok mutluyuz bu kardeş okul projemizi devam ettireceğiz. Okulumuzda iş birliği içerisinde olmaktan mutluluk duyuyoruz. Çorlu bil koleji olarak bu yardım projesinde bulunmaktan mutluluk duyuyoruz bu yardımları yapan okul müdürümüz. Gülşah hanıma okul velilerimize okul öğrencilerimize ve yardım severlere çok teşekkür ederiz" dedi.
22 Aralık 2024 Pazar - 14:43 Geleceğin girişimcileri Bandırma’da yetişiyor Balıkesir’in Bandırma ilçesinde, girişimcilik ruhunu geliştirmek ve çocuklara erken yaşta bu vizyonu kazandırmak hedefiyle önemli bir proje hayata geçirildi. Şehit Süleyman Bey İlkokulu ile Bandırma Bilim Sanat Merkezi’nin (BİLSEM) ortaklaşa gerçekleştirdiği “Küçük Düşler, Büyük Adımlar” projesi kapsamında 17 öğrenci girişimcilik eğitimi aldı. Öğrenciler, proje çerçevesinde Bandırma’da faaliyet gösteren bir pasta ve unlu mamuller işletmesini ziyaret ederek iş süreçlerini yerinde inceleme fırsatı buldu. İşletme sahibiyle sohbet eden öğrenciler, üretimden pazarlamaya kadar birçok konuda bilgi edindi. Bandırma Bilim Sanat Merkezinde görev yapan Sınıf Öğretmeni Nimet Ayper, Rehber Öğretmeni Engin Ceylan ve Şehit Süleymanbey ilkokulu Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan proje koordinatörü Özlem Kolay’ın öncülüğünde yürütülen proje iki okuldan oluşan 15 kişilik öğrenci grubu ile hayata geçti. Bandırma Bilim Sanat Merkezi de projeye destek vererek çocukların yenilikçi düşünme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenledi. Okul yönetimi, bu tür projelerle öğrencilerin erken yaşta girişimcilik bilinci kazanarak, geleceğin bireyleri olmalarını hedeflendiğini vurguladı. Proje Koordinatörü Özlem Kolay "Çocuklarımızın girişimcilik becerilerini geliştirmek ve onları geleceğin başarılı bireyleri olarak yetiştirmek amacıyla bu projeyi hayata geçirdik. Amacımız, çocukların düşünme becerilerini ortaya çıkararak onları iş dünyasıyla erken yaşta tanıştırmak. Girişimcilik sadece bir iş kurma süreci değil; aynı zamanda risk almayı öğrenme, takım çalışması yapma ve başarısızlık karşısında pes etmeme becerisidir. Bu proje sayesinde öğrencilerimiz, girişimcilik dünyasını yerinde görme fırsatı buldu. Çocuklarımızın potansiyellerini ortaya çıkararak onların kişisel ve sosyal gelişimlerini desteklemek bizim en büyük hedefimiz. Ayrıca, finansal bilinç, kaynak yönetimi ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırmayı da önemsiyoruz. Bugün burada, onların heyecanına şahit olmak ve ortaya koydukları fikirleri görmek bizleri çok mutlu etti" dedi. Kolay “Bu proje ile öğrencilerimizin hayal gücünü harekete geçirirken, onları üretken bireyler olmaya teşvik ediyoruz. Onlara sadece akademik bir bilgi sunmakla kalmıyoruz, aynı zamanda gerçek hayatta karşılaşabilecekleri zorluklarla başa çıkma becerileri de kazandırıyoruz. Geleceğin girişimcileri, liderleri ve yenilikçileri olabilecek bu çocuklar, doğru yönlendirmeyle büyük işler başarabilir. Bu yüzden onlara rehberlik etmek ve destek olmak bizim için çok değerli" ifadelerinde bulundu. Proje kapsamında öğrenciler, girişimcilik dünyasını daha yakından tanıyabilmek için kendi sorularını hazırladı ve bu soruları işletme sahibine yönelterek detaylı bilgiler aldı. İşletme sahibi, çocukların ilgisi ve merakından memnuniyet duyduğunu ifade ederek jest amaçlı pasta ikramında bulundu. Program, öğrencilerin işletme sahibi ve proje ekibiyle toplu fotoğraf çektirmesiyle sona erdi.
22 Aralık 2024 Pazar - 14:40 Bandırma’da miniklerden ’Yedi Bölgem Türkiye’m sergisi Balıkesir’in Bandırma ilçesinde, Bandırma Ahmet Obalı Anaokulundaki etkinliklere katılan Bandırma İlçe Milli Eğitim Müdürü Mutlu Aslan, öğrencilerle bir araya gelerek yaptıkları çalışmaları inceledi. Bandırma Ahmet Obalı Anaokulu öğrencileri, Tutum Yatırım ve Yerli Malı Haftası’nda, Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesine ait kültürel, doğal ve ekonomik zenginlikleri ’Yedi Bölgem Türkiye’m adlı sergide tanıttı. Sınıfların yedi coğrafi bölgeye göre ayrıldığı sergide, her bir bölgeye ait özgün ürünler, kıyafetler, yemekler ve doğal güzellikler öğrencilerin el emeği çalışmalarıyla hazırlandı. Sergiyi gezenler, İç Anadolu’nun buğday tarlalarından Ege’nin zeytin ağaçlarına, Doğu Anadolu’nun karla kaplı dağlarından Akdeniz’in portakal bahçelerine kadar Türkiye’nin dört bir yanını miniklerin gözünden tanıma fırsatı buldu. Bandırma İlçe Milli Eğitim Müdürü Mutlu Aslan, sergiyi ziyaret ederek öğrencilerin hazırladığı projeleri inceledi ve miniklerin heyecanına ortak oldu. Öğrencilerle bir araya gelen Müdür Aslan, yaptıkları çalışmalar dolayısıyla tebrik etti. Bu tür etkinliklerin hem yerli üretim bilincini hem de kültürel değerleri aktarmada önemli olduğunu vurguladı. Öğrencilerle sohbet eden Müdür Aslan, sergiyi inceleyerek öğrencilere başarılar diledi. Serginin hafta boyunca ziyaretçilere açık olacağı belirtildi.
Vanlı gençlerden çalıştaya rekor başvuru
22 Aralık 2024 Pazar - 14:30 Vanlı gençlerden çalıştaya rekor başvuru Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 81 ilde düzenlenen Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayına Van’dan 5 bin 800 başvuru yapıldı. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 81 ilde düzenlenen Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı Van’da da başladı. İpekyolu Gençlik Merkezine düzenlenen çalıştaya Van Vali Yardımcısı İbrahim Gültekin, Gençlik ve Spor İl Müdürü Yalçın Özdemir, Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhlis Ceylani ve gençler katıldı. İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programda açılış konuşmasını yapan Van Vali Yardımcısı İbrahim Gültekin, 11 başlık altında yürütülecek olan çalıştaya Van’da rekor bir başvurunun yapıldığını belirterek, “Önemli başlıklar altında bir çalıştay yürütüyoruz. Bunun için bir aradayız. Türkiye çapında 5 bin 800 başvuruyla Van’ımız birinci sırada çalışacak. Öncelikle tüm gençlerimizi tebrik ediyorum” dedi. Van Valisi Ozan Balcı’nın liderliğinde devletin tüm imkanları kullanılarak, gençlerin ruhsal ve fiziksel gelişimine katkı sunulması noktasında Van’da spor salonu, yüzme havuzları gibi birçok sportif tesis inşa edildiğine dikkat çeken Gültekin, “Bu tesislerde profesyonel hocalarımızla birlikte birçok branşta sportif faaliyetler yürütülüyor. Yine bunun yanında akademik ve entelektüel gelişiminize katkı sunması adına ilimizde birçok kütüphane ve kültür merkezi kurularak, bu kütüphanelere ve kültür merkezlerine gerçekten Türkiye’de benzeri görülmeyecek sayıda kitap ve eğitim materyali desteği sunuldu. Dolayısıyla bu sayın valimizin gençleri, Van’ımızın geleceğini ve ülkemizin geleceği olan gençleri ne kadar önemsediğinin bir göstergesidir. Bu anlamda bizler elimizden geldiği kadar sizleri desteklemek için tüm çalışmaları yürütüyoruz. Bu anlamda sizden bugün ve uzun vadede iki istirhamım olacak. Birincisi bu çalıştayda fikirlerinizi çekinmeden, valilik olarak eksik kaldığımız daha fazla yapmamız gereken hususlar varsa bunu bu çalışmayla veya daha farklı sizlerin fikirlerini, projelerini, bu çalıştayda yansıtmanızı istirham ediyoruz. İkincisi Van’da sportif veya akademik entelektüel anlamda size sunulan imkanları sonuna kadar kullanmanızı istiyoruz” ifadelerini kullandı. Türkiye ve dünyanın çok önemli bir süreçten geçtiğine vurgu yapan Gültekin, “Gerçekten çok büyük dönüşümlerin yaşandığı bir zaman dilimindeyiz. Bu zaman diliminde bilgiye ulaşmanın kolay ama bilgiyi kullanmanın zor olduğu bir dönemdeyiz. Onun için sizlerden hem devletimizin, valiliğimizin size sunduğu tüm imkanları hem de sizin şahsi olarak bulabildiğiniz tüm imkanları kullanarak kendinize değer katmanızı ve dolayısıyla da Van’ımızın ve ülkemizin geleceğine değer katmanızı bekliyoruz. Kendinize değer katmadan ne çevrenize, ne ilinize, ne de ülkemizin geleceğine katkı sağlayamazsınız. Kendinizden ödün vermeden, fedakarlık yapmadan, çalışmadan, çaba harcamadan kendinize de Vanımıza da, ülkemize de bir katkı sunamazsınız. Onun için sizlerden öncelikle bütün bu imkanları kullanarak kendinize katkı sağlamanızı istirham ediyorum” diye konuştu. 81 ilde yapılan çalıştayın önemli olduğunu belirten Gültekin, “İnşallah bugün rekor bir katılımla yürüttüğümüz bu çalışmadan Vanımız ve ülkemiz için önemli fikirler, önemli projeler çıkar. Ümit ediyorum ki, geleceğimiz için önemli ve güzel çalışmalar sergilemiş oluruz. Ben bu minvalde bir kez daha önce rekor düzeylere katılım sağladıkları için gençlerimize, bu ortamın sağlanması için katkı sunan üniversitemize, il milli eğitim müdürlüğümüze, diğer tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızdaki tüm çalışanlarımıza ve kıymetli basın mensuplarımıza teşekkür ediyorum” dedi. Gençlik ve Spor İl Müdürü Yalçın Özdemir ise yaptığı kısa konuşmasında çalıştayın 11 atölyede gerçekleştirileceğini ifade ederek, Türkiye’nin geleceğine dair önemli bir adımı attıklarını söyledi. Çalıştayda yer alan 11 temel başlığa değinen Özdemir, “Afet Yönetimi ve Dayanıklık, Bilim ve Teknoloji, Çevre ve İklim, Değerler, Eğitim ve Hayat Boyu Öğrenme, Gençlik Bilgilendirmesi, Gençlik Sağlığı, İstihdam ve Girişimcilik, Katılım ve Sivil Toplum, Sosyal Kapsayıcılık ve Uluslararası Gençlik Çalışmaları’ adı altındaki 11 atölyede, moderatörler eşliğinde gençlerimiz katıldıkları atölye konusu ile ilgili görüşlerini istedikleri gibi belirtebileceklerdir. Bakanlığımızın amacı, bu çalışmalar ile farklı sosyal, ekonomik, kültürel değerleri olan gençlerimizi bir araya getirip görüşlerini rahatlıkla ve açıkça dile getirmelerini sağlayarak ilimizin, bölgemizin ve ülkemizin gençlik politikasını belirlemektir. Tabi gençlik, gelecek demektir. Gençlerimizin fikirleri ve görüşleri ile gençlik politikasını belirlerken geleceğimizi de şekillendireceğiz” şeklinde konuştu Program 11 atölyede yapılan çalıştay ile devam etti.
‘Kitap Kumbaram’ 8 yılda 17 kütüphane kazandırdı
22 Aralık 2024 Pazar - 12:28 ‘Kitap Kumbaram’ 8 yılda 17 kütüphane kazandırdı Manisa’da 8 yıl önce görev yaptığı okuluna kütüphane kazandırmak amacıyla “Kitap Kumbaram” projesini hayata geçiren Türkçe Öğretmeni Gönül Kovan Gürakan, 8 yılda 17. kütüphaneye ulaştı. Türkçe öğretmeni Gönül Kovan Gürakan’ın projesi ‘Kitap Kumbaram’ Türkiye’nin birçok şehrine 3-4 bin kitaptan oluşan kütüphane kazandırdı. Projenin 17. kütüphanesinin açılışı Şanlıurfa Karaköprü Şehit Mustafa Direkli Ortaokulu’nda yapıldı. 4 bin kitabın yer aldığı kütüphane düzenlenen törenle açıldı. Kitap Kumbaram projesinin nasıl başladığını anlaran Gönül Kovan Gürakan, “Görev yaptığım okulumda bir kütüphaneye ihtiyaç vardı. Kendi ihtiyacımızdan dolayı ortaya çıkan bir proje diyebiliriz. Ne yapabiliriz diye düşünürken aklımıza kumbara geldi. Kocaman bir kumbaraya benzer bir kutu hazırladık. Görünür bir yerde okulumuzun koridoruna koyalım, herkes kitaplarını okudukça oraya atsın, biriksin. Kitaplar biriktirdikten sonra kütüphaneye katkı sağlamış oluruz diye düşündük. Projemiz bu şekilde başladı ama bu kadar büyüyeceğini, çok sayıda kitap toplanacağını düşünemezdim. Kitaplar biriktikçe 1, 3, 5 derken bir baktık kumbaramız doldu taştı. Böylece okulumuzun kütüphanesine yetecek kadar kitaplarımız oldu. Çocuklarda kitap sevgisini gördüm. Paylaşmanın mutluluğunu gördüm. Okulumuzun kütüphanesine katkı sağladığımıza göre başka okullarda da kütüphanelere ihtiyaç olduğunu düşündüm. Sonra Manisa’nın köy okullarına veya merkezde olup dezavantajlı durumda olan okullar olabilir, kütüphanesi vardır ama kitapları yoktur. Bu şekilde o okullara ulaşmak amacıyla projeyi geliştirdik. Manisa’da 7 okulla başladık. Bu proje daha da güçlensin, başka başka illerde başka öğretmenlerle de daha fazla güçlenip daha fazla okula ulaşmak istedim. Projeyi Türkiye geneline yaymaya başladım. Türkiye’nin bütün bölgelerinde “Kitap Kumbaram Kütüphaneleri” açılmaya başladı” dedi. Bir Türkçe öğretmeni olarak kitap okumanın, kütüphanenin öğrenciler için önemini ele alan Gönül Kovan Gürakan, çocukların kitaplara kolaylıkla ulaşabilmesi açısından kütüphanelerin olmasının çok önemli olduğunu vurguladı. Gönül Kovan Gürakan, “İl merkezinde yaşayan öğrencilerin genelde kütüphaneleri olabiliyor, kütüphane yoksa bile il halk kütüphanesi var, oraya gidip faydalananlar var. Bu gerçekten çok önemli. Her okulumuzda veya her evde kütüphanenin olması çok kıymetlidir. Çocuklar kitaba kolaylıkla ulaşabilmeli” diye konuştu. Yılda ortalama her dönem bir tane olmak üzere iki kütüphaneyi hayata geçirdiklerini belirten Gönül Kovan Gürakan, her kütüphanede ortalama 3-4 bin kitabın bulunduğunu kaydetti. Gürakan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Raflarımız dolu dolu kütüphaneler açıyoruz. Manisa’da başladığım projede 7 kütüphane açtım. Sonra bu proje Türkiye geneline yayıldı. Ege Bölgesinde Manisa ve Uşak’ta, Marmara Bölgesinde Bursa’ya, Karadeniz Bölgesinde Düzce’ye, İç Anadolu Bölgesi’nde Konya ve Ankara’ya kütüphane kazandırdık. Doğu Anadolu Bölgesi’nde Van ve Ağrı, Akdeniz Bölgesi’nde Hatay, Güneydoğu’da Batman’da 16 kütüphanenin açılışını gerçekleştirdik. 17. kütüphaneyi ise yine Güneydoğu’da Şanlıurfa ilçesinde Karaköprü Şehit Mustafa Direkli Ortaokulu’nda hayata geçirdik. Bütün kütüphanelerini açılışına bizzat katılıyorum. Kütüphanelerin hayata geçmesinde destek olan öğretmenlerimize, velilerimize, öğrencilerimize, Şehitler Ortaokulu yönetimine, amirlerime, il ve ilçe milli eğitim müdürlerimize, personellerine, arkadaşlarımıza, çocuklarıma ve her zaman yanımda olan eşime çok teşekkür ediyorum. E-Twinning Projelerine başvurdum, öğretmenlere yazdım onlar gönüllü oldu. Birçok şehirden gönül veren öğretmenlerimiz oldu” 8 yıldır devam eden proje kapsamında çok önemli geri dönüşler aldığını ifade eden Gürakan, öğrencilerin daha fazla kitap okuduğunu, bu durumun hem akademik ve hem de sosyal yaşantılarına büyük katkı sağladığını açıkladı. Gürakan, “Damlaya damlaya göl olur. Kumbarada yer alan her kitap bizim için çok önemlidir. Kitap konusunda destek olmak isteyen varsa onlara yardımcı olabilirler. Türkiye’nin her yerinden destek bekliyorum. Bize gelen her kitap elbette ulaşması gereken yere ulaşıyor. Tek bir kitaba bile ihtiyacımız var. Kitap konusunda yardımcı olmak isteyenler bana okulumdan, sosyal medyadan ulaşabilirler. Destek olan herkese kütüphanelere ve kitaplara kavuşan, onları okuyan öğrenciler adına teşekkür ediyorum” dedi.
Miran: ‘Refah payı konformist bir beklenti değil’
22 Aralık 2024 Pazar - 12:16 Miran: ‘Refah payı konformist bir beklenti değil’ Memur Sen Antalya İl Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, Kamu görevlilerine ve emeklilerine Ocak ayında yüzde 15 oranında refah payı verilmesini beklediklerini söyledi. Memur-Sen’in 7. Dönem Toplu Sözleşme’de bulunan refah payı talebinin enflasyonist ortamda konformist bir beklenti değil, alım gücünü koruyacak güçlü bir enstrüman olduğunu belirten Memur Sen Antalya İl Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, Kamu görevlilerine ve emeklilerine Ocak ayında yüzde 15 oranında refah payı verilmesini beklediklerini söyledi. Miran, toplu sözleşme teklifleri olan yüzde 15’lik ek zammın Ocak ayında uygulanması gerektiğini belirterek “Türkiye’nin Orta Vadeli Programında (OVP) 2025 yılı için yüzde 17,5 olan enflasyon beklentisinin gerçekçi olmadığı, ücretlerin yüzde 13, giderlerin ise yeniden değerleme oranı olan yüzde 43,93 artacağı gerçeğinden hareketle; az önce ifade ettiğimiz 22 puanlık kayıplarımız telafi edilmeli, memur maaşlarına 2025 yılı için toplu sözleşme teklifimiz olan yüzde 15 oranında ek zam Ocak ayında uygulanmalıdır” dedi. “Gelir vergisi yüzde 15’e sabitlenmeli” Ekonomik dengelerin sarsıldığı, gelir dağılımında adaletin beklenen seviyeye ulaşmadığı, kur ve yukarı yönlü fiyat etiketlerinin sürekli değiştiği bir süreçte olduklarına işaret eden Miran, Kira fiyatlarının maaşları süpürdüğü, en yüksek enflasyonun pazar-market sepetinde hissedildiği, zorunlu giderlerin gelirleri karşılamadığı bir gerçeklik içerisinde sabit gelirlilerin geçimini sürdürmeye çalıştığını belirtti. Miran sözlerini şöyle sürdürdü: “Memur-Sen olarak; 2024 yılına ilişkin 3’er aylık maaş artışı teklif etmiş, 2024 ve 2025 yılı için yüzde 10 Refah Payı istemiştik. Çünkü biliyoruz ki; enflasyonist ortamda; ‘geçim mücadelesi verenler için uzun bir zaman’ olan 6 ay ya da 1 yıllık aralıklarla artış yapmak, kayıplara göz yummaktır. 2023 Ağustos ayında Kamu İşverenin yüzde 33 olarak öngördüğü 2024 yılı enflasyonu yukarı yönlü güncellendi ve bugün yüzde 47,09 olarak gerçekleşti. Kamu görevlilerine 2024 yılı için yapılan yüzde 25 maaş artışı 2024’te; birinci 6 ayda Mart ayından, ikinci 6 ayda ise Ekim ayından itibaren enflasyona yenik düştü. Refah payı talebimiz dışında gelir vergisinin yüzde 15’e sabitlendiği adil bir vergi sistemi tesis edilerek, çalışanlar yüksek vergi yükünden kurtarılmasını da talep ediyoruz”
Müdür Yeşilova’dan okul ziyaretleri
22 Aralık 2024 Pazar - 11:33 Müdür Yeşilova’dan okul ziyaretleri Van’ın İpekyolu İlçe Milli Eğitim Müdürü Harun Yeşilova, Etüt Van Projesi kapsamında okul ziyaretlerini sürdürüyor. Van Valiliği himayelerinde ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinasyonunda yürütülen Etüt Van Projesi aralıksız devam ediyor. Eğitimin kalitesini artırmak ve öğrencilerin akademik başarılarını desteklemek amacıyla yürütülen projeyi yerinde incelemek isteyen İpekyolu İlçe Milli Eğitim Müdürü Harun Yeşilova, okul ziyaretlerini sürdürüyor. İlk olarak Birol Emil İlkokulunu ziyaret eden Yeşilova, Etüt Van Projesi kapsamında yürütülen destekleme ve yetiştirme kurslarını inceledi. Öğrencilerin eğitimdeki gelişimlerini gözlemleyen Yeşilova, öğretmenlerle bir araya gelerek onların görüşlerini aldı. Proje kapsamında yürütülen çalışmalara dair bilgi paylaşan Yeşilova, öğrencilerin projeye olan ilgisini ve öğretmenlerin özverisini takdir etti. Daha sonra İpekyolu, Dumlupınar ve Yunus Emre ortaokullarını ziyaret eden Yeşilova, Etüt Van çalışmalarının gidişatını inceledi. Son olarak Şehit İbrahim Karaoğlan Anadolu Lisesine geçen Müdür Yeşilova, öğrencilerle bir araya geldi. Eğitim sürecine dair gözlemlerini paylaşarak öğretmenlerin katkılarına dikkat çeken Yeşilova, öğrencilerin akademik başarılarını artırmalarına yardımcı olacak bu tür projelerin geleceğe yönelik çok önemli bir yatırım olduğunu ifade etti. Ziyaret ettiği okullarda öğretmenler ve öğrencilerle yaptığı görüşmelerde, Etüt Van Projesi’nin başarısının arkasındaki en büyük faktörün öğretmenlerin özverisi olduğunu vurgulayan Yeşilova, “Van’da eğitimi daha da ileriye taşıyabilmek için birlikte çalışıyoruz. Öğretmenlerimizin katkıları, öğrencilerimizin gayretleri ve Valiliğimizin desteğiyle çok daha büyük başarılara imza atacağımıza inanıyoruz” dedi.
Genç mühendisten kalp rahatsızlıklarını tespit eden sistem
22 Aralık 2024 Pazar - 10:19 Genç mühendisten kalp rahatsızlıklarını tespit eden sistem Yaşar Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Mezunu Öykü Eravcı, ‘Evrişimsel Otomatik Kodlayıcı Tabanlı Kalp Aritmisi Tespit Sistemi’ tezinde yapay zekanın derin öğrenme yöntemlerinden yararlanarak kalp ritim bozukluklarını tespit edecek ve sınıflandıracak bir sistem geliştirdi. Dünya genelindeki ölümlerin önde gelen nedenlerinden biri olan kalp hastalıklarında erken teşhis ve tedavi yöntemleri büyük önem arz ediyor. Yaşar Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Mezunu Öykü Eravcı projesiyle, kalp ritim bozukluklarının tespit ve sınıflandırılmasında kullanılan geleneksel yöntemlerin ötesine geçmeyi hedefledi. Biyomedikal sinyallerin analizinde sıklıkla kullanılan dalgacıkların ve evrişimsel otomatik kodlayıcıların kullanıldığı model, özellikle Atriyal Fibrasyon gibi yaygın ve tehlikeli bir kalp ritim bozukluğu hastalığını tespit edip sınıflandırıyor. Dalgacık tabanlı evrişimsel otomatik kodlayıcı (WBCAE) modeliyle yenilikçi bir yaklaşım sunan Öykü Eravcı, geliştirdiği model ile uzaktan hasta izleme, erken teşhis ve gerçek zamanlı hasta verisi analizi gibi uygulamalarda sağlık sektörüne önemli katkılar sağlayacağını söyledi. Sistem ile yapılan testlerde; halka açık veri tabanlarından alınmış 5 farklı kalp aritmisi, yapay zeka yöntemiyle yüksek başarı ile sınıflandırıldı. En sık görülen kalp aritmisi olan Atriyal Fibrilasyonun da önerilen yöntemle yüzde 99 üzerinde doğrulukla tespit edildiği görüldü. “Otomatik ve yüksek doğruluk oranı” Birçok çeşidi olan kalp rahatsızlıklarında erken teşhis ve tedavinin öneminden yola çıkarak projesine başladığını vurgulayan Öykü Eravcı, “Özellikle kalp ritim bozuklukları, bireylerin yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilen ve doğru müdahale edilmediğinde ölümcül sonuçlara yol açabilen problemler olarak öne çıkıyor. Çalışmamın temel amacı, derin öğrenme yöntemlerinden yararlanarak kalp aritmilerinin otomatik ve yüksek doğruluk oranlarıyla tespit edilmesini sağlayacak bir sistem geliştirmekti” diye konuştu. Tespit ediyor ve sınıflandırıyor Sistemin çalışma şeklini anlatan Eravcı, “Bu çalışmada iki ana yaklaşım ele alındı; birinci yöntem anomali tespiti, ikincisi ise özellik çıkarımı ile sınıflandırma. Anomali tespitinde model, yalnızca normal verilerle eğitildi ve normal verilerle karşılaştırıldığında atriyal fibrilasyon gibi anormal durumları yüksek yeniden yapılandırma hataları yoluyla tanımlayabildi. Özellik çıkarımı ve sınıflandırmada ise model, aritmi ve normal verilerle model geliştirdi ve elde edilen sıkıştırılmış özellikler, bir sınıflandırıcı kullanılarak aritmi türlerinin ayrımında kullanıldı. Modelin başarısını göstermek için geniş kapsamlı deneyler gerçekleştirdim. Model hem anomali tespiti hem de aritmi sınıflandırması alanında üstün performans sergilemiştir. Test sonuçları, modelin atriyal fibrilasyonu normal sinüs ritminden başarıyla ayırt edebildiğini ve benzer şekilde, diğer aritmi türlerini de normal sinüs ritminden doğru bir şekilde ayırabildiğini gösterdi. Bununla birlikte model, atriyal fibrilasyon gibi düzensiz kalp ritimlerini yalnızca yeniden yapılandırma hatalarını temel alarak tespit edebildi. Bu, özellikle sınırlı veri setleriyle çalışan sistemler için etkili bir yöntem olarak öne çıkıyor” açıklamalarında bulundu. “Giyilebilir kalp takip sistemlerinde yapay zeka kullanımının önünü açtı” Tez Danışmanı Yaşar Üniversitesi Yapay Zeka Mühendisliği Ana Bilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nalan Özkurt ise şunları kaydetti: “Kalp hastalıkları, insanların konforlu yaşam sağlamasını engeller ve tedavi edilmezse felç gibi ciddi sonuçlara hatta ölüme dahi sebep olabilir. Bu çalışmamızda derin öğrenme ve ileri sinyal işleme teknikleri ile kalp hastalıklarının tespiti yapıldı. Böyle bir çalışma gelecekte giyilebilir kalp aritmi takip sistemlerinde yapay zekanın kullanımının önünü açtı.”
Mersin’deki Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezi öğrencileri evlerinde de takip ediliyor
22 Aralık 2024 Pazar - 10:03 Mersin’deki Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezi öğrencileri evlerinde de takip ediliyor Mersin Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezi öğretmenleri, yıl boyunca gerçekleştirdiği veli ziyaretlerini bu yılda da sürdürüyor. Yapılan ziyaretlerde çocukların çalışmaları ve aile ortamı gözlemlenirken, dersler ve genel durum hakkında ailelere bilgiler aktarılıyor. Rehber ve alanında uzman öğretmenler eşliğinde yapılan ziyaretlerde, çocukların çalışma ve aile ortamı gözlemlenirken, öğrencilerin ders ve genel durumu hakkında ailelere bilgi aktarılıyor. Çocuklarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olan aileler, hem gösterilen ilgi ve özenden hem de çocuklarının yakından takip edilmesinden son derece memnun olduklarını ifade ederek, yapılan bu ziyaretleri oldukça faydalı buluyor. “Ailenin iş birliğinde bu süreci daha verimli geçiriyoruz” Kazanlı Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezinde görev yapan Rehber Öğretmen Canan Yıldırım, Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak alanında uzman öğretmenler eşliğinde LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yardımcı olduklarını belirterek, “Öğrencilerimizin farklı tip soru seçeneklerini görmeleri için, 6 branşta soru bankası dağıtıyoruz. Bu da daha fazla soru çözmelerine yardımcı oluyor. Öğretmenlerimiz yine konu bitiminde dağıtılan yaprak testler ile soru çözüyor ve konunun daha da pekişmesini sağlıyor. Yıl boyunca toplamda 20 adet yapacağımız denelerimizin birkaçını gerçekleştirdik. Bu deneme sınavları gerçek sınav modunda yapılarak; öğrencilerimize optik kodlama, zaman yönetimi, sınav esnasında stres ve kaygı yönetimini nasıl başarmaları gerektiğini detaylı olarak anlatıyoruz. Aynı zamanda konu analizleri ile birlikte çocuklarımızın birebir ya da grup etütlerini belirleyerek, derslerine destekte bulunuyoruz” dedi. Öğrencilerin öğle arasında okuldan geldikten sonra derslerine daha odaklı bir şekilde çalışmaları için öğle yemeklerinin de karşılandığını aktaran Yıldırım, belirli periyotlarda veli ziyaretleri ve veli toplantıları gerçekleştirdiklerini aktardı. Veli toplantısı ve veli ziyaretleri ile aile iş birliğinde bu süreci daha verimli geçirmeyi hedeflediklerini söyleyen Yıldırım, “Bu ziyaretlerimizden bir tanesi de öğrencimiz Liven’in evine oldu. Bu süreçte Liven’in çalışma ortamına baktık, tüm branş öğretmenlerimizle birlikte öğrencimizin durumu hakkında aileye detaylı bilgi verdik. Veli ziyaretleri bizim için çok önemli. Öğrencimizi bu şekilde aktif olarak takip edebiliyoruz. Öğrencilerimize yönelik farklı motivasyon çalışmaları da yapıyoruz. Bilgi yarışmaları, sinema etkinlikleri, MERCAN gezileri gibi etkinlikler düzenliyoruz. Kısacası öğrencilerimizle birlikte bu süreci hep birlikte geçiriyoruz” ifadelerini kullandı. “Ev ziyaretlerinin yapılması beni çok mutlu ediyor” Kazanlı Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezinden faydalanan Liven Suner’in annesi Çiğdem Suner, kurs merkezini tercih etmesinin başlıca sebeplerinden bir tanesinin eve yakın olması olduğunu ve Liven’den önce ablası Yağmur’un da buradan faydalandığını ve gösterdiği başarıdan çok memnun kaldıklarını ifade etti. Öğretmenlerin oldukça ilgili olduğunu söyleyen anne Suner, “Çocuklarımız hiç çekinmeden, takıldıkları yerleri rahatça sorabiliyorlar. Liven 7. sınıftan beri kurstan faydalanıyor ve aktif bir şekilde çalışmasını sürdürüyor. Ben ev ziyaretlerinden dolayı çok mutluyum. Çünkü öğretmenler öğrencileriyle birebir ilgili. Çocuğum kursa gitmediği zaman beni arayıp, bilgim olup olmadığını soruyorlar. Burada bir aile ortamında gibiyiz” diye konuştu. LGS sınavına hazırlanan 8. sınıf öğrencisi Liven Suner de kurs merkezindeki öğretmenlerin yakınlığını çok sevdiğini söyleyerek, “Okulda anlamadığım konuları burada anlayabiliyorum. Büyükşehir, test kitapları da dağıtıyor ve diğer yayınlara göre daha çok işime yarıyor ve yeni nesil sorular yer alıyor. LGS’ye daha iyi hazırlanabiliyorum. Her dersin soru bankası veriliyor ve her ay bir deneme oluyoruz. Bu denemelerle sıralamamı daha çok öne alabiliyorum. Öğretmenlerimiz bizlere sevgiyle yaklaşıyorlar ve büyük bir hevesle ders anlatıyorlar. Ev ziyaretlerinde de öğretmenlerim çalışma ortamımı görüyorlar ve nasıl ders çalıştığımı bilebiliyorlar” dedi.
Bitlis Eren Üniversitesi güneş enerjisiyle geleceğe hazırlanıyor
21 Aralık 2024 Cumartesi - 22:27 Bitlis Eren Üniversitesi güneş enerjisiyle geleceğe hazırlanıyor Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) Rektörü Prof. Dr. Necmettin Elmastaş’ın öncülüğünde, üniversiteyi çevre dostu ve sürdürülebilir bir geleceğe taşıyacak dev bir proje hayata geçiriliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından Dünya Bankası’nın desteğiyle yürütülen Kamu Binalarında Yenilenebilir Enerji Projesi (KAYEP) kapsamında, üniversitede 2 MW kapasiteli bir güneş enerji sistemi kurulacak. Bu projeyle üniversite, yenilenebilir enerji alanında öncü bir kurum haline gelmeyi hedefliyor. “Geleceğe Yatırım Yapıyoruz” Rektör Prof. Dr. Necmettin Elmastaş, projeyle ilgili yaptığı açıklamada, “Bitlis Eren Üniversitesi olarak sadece eğitim ve bilim alanında değil, çevre ve enerji politikalarında da öncü bir rol üstleniyoruz. Güneş enerji sistemi projesi, üniversitemizi yenilenebilir enerji alanında örnek bir kurum haline getirecek ve çevresel sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşmamıza büyük katkı sağlayacak. Bu proje, hem çevreye duyarlı bir yaklaşımı hem de maliyet tasarrufunu bir arada sunan stratejik bir adımdır” ifadelerini kullandı. Projenin detayları ve kapsamı Bitlis Eren Üniversitesi adına Prof. Dr. Abdulcelil Buğutekin ve Doç. Dr. Behçet Kocaman tarafından hazırlanan proje, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına sunuldu. 2 MW kapasiteli güneş enerji sistemi, üniversitenin enerji ihtiyacının %95’ini karşılayacak ve yaklaşık 2 milyon Euro’luk bir tasarruf sağlayacak. Saha çalışmaları tamamlandı Projenin saha çalışmaları, Bakanlık tarafından görevlendirilen danışman firma tarafından gerçekleştirildi. Sistem için en uygun alan belirlendi. Saha çalışmalarına Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayhan Yılmaz ve Genel Sekreter Doç. Dr. Behçet Kocaman da katıldı. Üniversitenin kampüs alanına kurulacak güneş enerji sistemi, bölgeye de çevresel anlamda değer katacak. Bu önemli proje, sadece enerji maliyetlerini düşürmekle kalmayacak, aynı zamanda çevresel sürdürülebilirliğe önemli katkılar sunacak. Üniversite, çevre dostu enerji politikalarıyla Türkiye’nin yenilenebilir enerji vizyonuna da katkıda bulunacak.
Ağrı’da üniversite sınavlarına hazırlık kampı için bilgilendirme toplantısı düzenlendi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 16:24 Ağrı’da üniversite sınavlarına hazırlık kampı için bilgilendirme toplantısı düzenlendi Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, yarıyıl tatilinde proje okullarının pansiyonlarında düzenlenecek olan 12. sınıf öğrencilerine yönelik "Üniversite Sınavlarına Hazırlık Kampı" hakkında bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Hüseyin Celal Yardımcı Fen Lisesinde düzenlenen toplantıya, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek’in yanı sıra, İbrahim Çeçen Vakfı Ağrı Temsilcisi Güven Karakaya, Milli Eğitim Şube Müdürü Selahattin Bilgiç, okul yöneticileri, öğretmenler ve 12. sınıf öğrencileri katıldı. Toplantıda konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, öğrencilere kampın detaylarını anlatarak onların talep ve önerilerini dinledi. Kökrek, öğrencilerin ilettiği tüm isteklerin dikkate alınacağına dair söz verdi. "Hayallerinizden vazgeçmeyin" Öğrencilere hitaben yaptığı konuşmada Kökrek, üniversite sınavlarının hayatlarında önemli bir dönüm noktası olduğunu vurgulayarak,"Siz sevgili gençlerimizin hayatında önemli bir dönüm noktası olan üniversite sınavlarına hazırlık sürecinde büyük bir destek sağlamak amacıyla başlatacağımız ’Yarıyıl Tatili Üniversite Hazırlık Kampı’ hakkında konuşmak için bir araya geldik. Bu kamp, yalnızca bilgilerinizi pekiştirmekle kalmayacak, aynı zamanda kendinize olan güveninizi artıracak ve geleceğe daha sağlam adımlarla ilerlemenizi sağlayacaktır. Bu yolda sizi yalnız bırakmamak, her adımda yanınızda olmak bizim en büyük görevimizdir. Kamp süresince sizden tek bir şey istiyorum: Hayallerinizden asla vazgeçmeyin. Zorlandığınız anlarda bile, her düşüşün ardından kalkabileceğinizi unutmayın. Sizler bu ülkenin yarınlarını inşa edecek nesillersiniz. Sizlere olan güvenimiz sonsuz. Bu kampın sonunda, büyük bir azimle hedeflerinize bir adım daha yaklaştığınızı göreceğiz. Sizleri sevgiyle, umutla ve büyük bir inançla destekliyoruz."dedi Toplantıda konuşan İbrahim Çeçen Vakfı Ağrı Temsilcisi Güven Karakaya ise vakfın Ağrı’da yürüttüğü eğitim projelerinden ve öğrencilere sağlanan burs imkanlarından bahsetti. Karakaya, İbrahim Çeçen Vakfının Ağrılı olup il dışında üniversite eğitimi gören öğrencilere ve İbrahim Çeçen Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilere destek sağladığını belirtti. Toplantı sonunda öğrenciler, kendilerine sunulan destekler ve hazırlık kampı için Hasan Kökrek ve Güven Karakaya’ya teşekkürlerini iletti. Program, öğrencilerin sorularının yanıtlanması ve iyi dileklerin ardından sona erdi.
Resmi Gazete’de "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamaklı Yönetmeliği" yayımlandı
21 Aralık 2024 Cumartesi - 15:28 Resmi Gazete’de "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamaklı Yönetmeliği" yayımlandı 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun ilgili hükümleri doğrultusunda hazırlanan ve aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenleyen "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği" Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmelikle, aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esaslar düzenlendi. Buna göre, 18 Ekim 2024 tarihinde aday öğretmen olarak görev yapanlar ile bu tarihten 1 Eylül 2025 tarihine kadar aday öğretmen olarak istihdam edilecekler, Aday Öğretmen Yetiştirme Programı’na tabi tutulacak. Adaylık süreci 1 yıldan az, 2 yıldan çok olamayacak. Aday Öğretmen Yetiştirme Programı’nı tamamlayan ve bir yıllık görev süresini dolduran aday öğretmenlerin adaylıkları, süreç sonunda kaldırılarak öğretmenliğe atamaları yapılacak. 18 Ekim 2024 tarihinde sözleşmeli öğretmen olarak görev yapanlardan adaylık sürecini tamamlamayanlar ile bu tarihten 1 Eylül 2025 tarihine kadar sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilecekler de aday öğretmenler için öngörülen adaylık sürecine tabi tutulacak. Adaylık sürecini tamamlayan sözleşmeli öğretmenlerden sözleşme gereği 3 yıllık çalışma süresini tamamlayarak öğretmen kadrosuna atananlar hakkında adaylık hükümleri uygulanmayacak. Öğretmenlerden öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti olan ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayanlar, uzman öğretmen ünvanı için düzenlenecek Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı’na başvuruda bulunabilecek. Bu programı tamamlayanlara uzman öğretmen ünvanı verilecek. Uzman öğretmenlerden, uzman öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti olan ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayanlar başöğretmen ünvanı için düzenlenecek Başöğretmenlik Eğitim Programı’na başvuru yapabilecek. Bu programı tamamlayanlar başöğretmen olacak. 18 Ekim 2024 tarihinde görevde bulunan öğretmen ve uzman öğretmenlerden, öğretmenlikte veya uzman öğretmenlikte 20 yıllık çalışma süresini tamamlayan ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayanlar Başöğretmenlik Eğitim Programı’na başvuruda bulunabilecek. Bu programı tamamlayanlara başöğretmen ünvanı verilecek. Uzman öğretmen veya başöğretmen ünvanına başvuruda bulunacakların öğretmenlik veya uzman öğretmenlik sürelerinin hesabında, öğretmen veya uzman öğretmen olarak geçirdikleri hizmet süreleri dikkate alınacak. Bu hesaba dahil edilecek sürelerden bazıları şöyle: "Aday öğretmenlikte geçen süreler, Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarında öğretmen olarak görevliyken askerlik hizmetini yapmak üzere aylıksız izne ayrılanlardan askerlik hizmetini temel askerlik eğitiminden sonra öğretmen olarak yerine getirenlerin temel askerlik eğitimi dışında kalan askerlik süreleri, eğitim kurumu müdürlüğü, müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığında geçen süreler, vekil öğretmenlikte geçirilen süreler." Öğretmen ünvanından, bu göreve atanmanın yetkili amir tarafından onaylandığı tarihten, uzman öğretmen veya başöğretmen ünvanından ise uzman öğretmen/başöğretmen sertifikasının düzenlendiği tarihten itibaren yararlanılacak. Uzman öğretmen veya başöğretmen ünvanı alanlara her ünvan için ayrı ayrı olmak üzere bir derece verilecek. Özel okulda görev yapan öğretmenler de başvurabilecek Bakanlığa bağlı özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler ve bu kurumlarda öğretmenliğe atanma şartlarını taşıyan yöneticiler ile Bakanlık dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan öğretmenler de şartları taşımaları kaydıyla uzman öğretmen ve başöğretmen ünvanı için başvuruda bulunabilecek. Resmî Gazete’de 12 Mayıs 2022’de yayımlanan "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği" ise yürürlükten kaldırıldı.