EKONOMİ
Saraköy Jeotermal Kaynaklı Sera Organize Tarım Bölgesinde 7 sera parselinde üretim başladı 19 Kasım 2024 Salı - 22:59:16 Türkiye’nin önemli sanayi şehirlerinden Denizli’nin Sarayköy ilçesinde Türkiye’nin ilk jeotermal kaynaklı bölgesi olarak planlanan Sera Organize Tarım Bölgesi’nde yatırımlar devam ederken üretim de artıyor. 12 sera parseli ile 2 sanayi parselinin yer aldığı bölgede 7 serada domates üretiliyor. Tarım ve Orman Bakanlığı, yüksek teknolojinin kullanılacağı, kesintisiz üretim ve yüksek verimin hedeflendiği organize tarım bölgeleri kurmayı sürdürüyor. Denizli Sarayköy Jeotermal Isıtmalı Sera Organize Tarım Bölgesi’nde sebze-meyve üretimi artarak devam ediyor. Denizli Sarayköy Jeotermal Isıtmalı Sera Organize Tarım Bölgesi Denizli Valiliği, Ticaret Borsası ve Ticaret Odası ortaklığında kuruldu. Tarım ve Orman Bakanlığının günümüz fiyatlarıyla 200 milyon TL’lik kredi desteğiyle alt yapı inşaatları tamamlanan bölge 729 dekar alan üzerine kuruldu. Toplam 12 sera parseli ve 2 sanayi parseli bulunan Jeotermal Isıtmalı Sera Organize Tarım Bölgesi’nde 7 sera parselinde domates üretimine başlandı. Diğer parsellerin tamamı ise yatırımcılara tahsis edildi. Bu alanlarda sera kurulum çalışmaları sürüyor. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, jeotermal enerji ile yüksek teknolojinin kullanılacağı, kesintisiz üretim ve yüksek verimin hedeflendiği, çevreye uyumlu, yeterli büyüklükte ve güçlü altyapısı olan Denizli Sarayköy Jeotermal Isıtmalı Sera Organize Tarım Bölgesi’nin sıfır atık ilkesine dayalı üretim yapacağını belirtti. OTB’nin aynı zamanda sanayi bölümündeki tesislerde tarım ürünlerine değer kazandırarak ülke tarımına büyük katkı sağlayacağına dikkati çeken Yumaklı, bölgenin kurulduğunda Türkiye’nin ilk jeotermal ısıtmalı OTB’si olduğunu hatırlattı. Yumaklı, yılda 15 bin ton sebze-meyve üretimi yapılması planlanan OTB’de yüzde 75’i kadın olmak üzere bin kişiye istihdam sağlanacağı bilgisini verdi. OTB ‘nin tamamen faaliyete geçtiğinde ülke ekonomisine yılda 1 milyar TL katkı sağlayacağının altını çizen Bakan Yumaklı, şunları kaydetti: “Güncel fiyatlarla 200 milyon TL’lik altyapı desteğiyle faaliyete geçen Denizli Sarayköy Jeotermal Isıtmalı Sera Organize Tarım Bölgesi, modern tarımsal üretim yöntemlerinin uygulandığı ve jeotermal enerjiyle ısıtılan seralarda, yüksek kalite ve verimlilikte yaş meyve sebze üreten bir tarım üssü olarak hizmet veriyor. Bu bölge, hem Denizli’nin hem de çevre illerin yaş meyve ve sebze ihtiyacını karşılamayı hedefleyerek, tarımsal arz güvenliğini güçlendirmekte ve yerel ekonomiye de önemli katkılar sağlamaktadır. Tarım ve Orman Bakanlığı olarak ‘üretimin ve üreticinin yüzyılında’ şehirlerimizin ve ülkemizin kalkınmasında öncü rol oynayacak Organize Tarım Bölgelerine yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Güçlü ülkenin güçlü tarımdan geçtiği bilinciyle üreticilerimizin daima yanlarında olacağız. Bölgemiz başta Denizli olmak üzere tüm ülkemize hayırlı olsun.”
19 Kasım 2024 Salı - 16:53 Balıkesir’de kadın üreticilere destek Balıkesir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinesinde yürütülen "Balıkesir’den Sofralarımıza Kaymak Projesi" kapanış toplantısı düzenlendi. Toplantıya, Balıkesir Vali Yardımcısı Yusuf İzzet Karaman , Altıeylül Kaymakamı Turgay Hakan Bilgin, Balıkesir İl Tarım ve Orman Müdürü Erkan Alkan, Türkiye Damızlık Manda Birliği Başkanı Hakkı Peltek, İlçe Müdürleri, Şube Müdürleri, Mahalle Muhtarları, teknik personeller ve üreticiler katıldı. Tarımsal Yayım Projesi kapsamında, Balıklı, Halalca ve Yakupköy mahallelerinde faaliyet gösteren 21 işletmeden katılım sağlayan ve başarılı olan 42 kursiyere sertifikaları takdim edildi. Sertifika töreninin ardından, Balıkesir kaymağı üretiminde emek harcayan kursiyerlere çeşitli hijyen malzemeleri ve ekipmanlar hibe olarak dağıtıldı. Sertifika ve malzeme dağıtım töreninde, 21 adet soğutucu dolap, 21 adet 8 litrelik kaymak tenceresi, 21 adet 10 litrelik kaymak tenceresi, 21 adet süt süzgeci, 10 bin adet sızdırmaz kaymak kabı ve 21 adet sağım hijyen seti kursiyerlere yüzde 100 hibe olarak verildi. Bu malzemeler, kaymak üreticilerinin daha hijyenik ve verimli bir üretim süreci geçirmelerine katkı sağlayacak. Proje kapsamında kadın üreticilerin desteklenmesi, Balıkesir’deki kaymak üretiminin kalitesinin artırılması ve yerel ekonominin güçlendirilmesi hedeflendi. Proje, hem kadın üreticilere hem de bölgedeki tarım sektörüne önemli katkılar sunmayı amaçlıyor.
Muş’ta lahana üretiminden 120 milyon lira gelir bekleniyor
31 Ekim 2024 Perşembe - 15:49 Muş’ta lahana üretiminden 120 milyon lira gelir bekleniyor Muş Ovası’nda hasadına başlanan lahana ile bu yıl kent ekonomisine 120 milyon lira katkı sağlanması bekleniyor. Türkiye’nin 3’üncü en büyük ekilebilir tarım alanına sahip Muş Ovası’nda 3 bin 368 dekarda ekimi yapılan lahananın hasadı devam ediyor. Merkeze bağlı Bağlar Mahallesi’nde geçimlerini çiftçilikle sağlayan üreticiler, günün ilk ışıklarıyla tarlalara girerek hasada başlıyor. Başta doğu illeri olmak üzere İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir gibi illere de satışı yapılıyor. Lahanadan yapılan Türk Patent ve Marka Kurumunca tescillenerek coğrafi işaret alan Muş corti aşı ve corti turşusu ise kış aylarında sofraların vazgeçilmez lezzetleri arasında yerini alıyor. Lahana yetiştiriciliğinin kentin tarımsal faaliyetlerinde önemli bir yere sahip olduğunu söyleyen İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Gün, "Muş ilimiz hem tarımsal hem de hayvansal kapasitesi yüksek olan iller arasında, bunun yanında bölgeye has olan ürünler de yetiştirmektedir. Eskiden beri beyaz lahana olarak tabir edilen kelem Muş ilimizde iyi bir yere sahiptir. Özellikle halk arasında çok teveccüh görülen bir üründür. 2023 yılında katma değeri yüksek olan ürünümüz, 3 bin 198 dekarlık alanda yetiştirilmiştir, ondan da 10 bin ton gibi bir rekolte elde edilmiştir. Bunun için de hem Muş ilimizdeki vatandaşların teveccühü hem de dış pazarlarda özellikle Adana, Diyarbakır, İstanbul, Bursa gibi yerlerde pazarlanması için de bu yıl ekimi daha fazla yapılmıştır. 2024 yılında 3 bin 368 dekarlık bir alan da ekilmiştir. 11 bin 888 ton rekolte beklenmekteyiz. Bu da ilimize 120 milyonluk katkı sağlayacağı demektir” dedi. Çiftçi Adnan Sönmez ise lahana hasadına başladıklarını ifade ederek, “30 yıldır çiftçilik yapıyorum. İlkbahar mevsiminde ektiğimiz lahanalarımızı 10’uncu ay itibari ile hasadına başlıyoruz. Bu yıl verim oldukça iyidir. Yaz döneminde 6 kere su verdik. Tarlada tanesini 70 TL’den satışa sunuyoruz. Çok emek veriyoruz. Bingöl, Elâzığ, Bitlis, Batman ve Şırnak gibi çevre illere lahana satışı yapıyoruz” şeklinde konuştu.
Alpine A290, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak
31 Ekim 2024 Perşembe - 15:15 Alpine A290, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak MAİS A.Ş., Alpine A290 modelini 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Alpine’in tamamen elektrikli Dream Garage serisinin ilk modeli olan A290, kompakt ve çevik tasarımı, yüksek performansı ve konforu ile dikkat çekiyor. MAİS A.Ş., Alpine A290 modelini 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “OYAK’ın da girişimi ve destekleriyle önümüzdeki yılın ilk yarısında Türkiye’deki hedef kitlesi ile buluşturmayı planladığımız Alpine A290 modelimiz için çalışmalarımız devam ediyor. Alpine’in ruhunu pistten caddelere taşıyacak bu yeni kompakt elektrikli model ile hem Türkiye’de hem de dünyada Alpine’in hedef kitlesine yepyeni genç ve dinamik bireyler katacağımıza inanıyorum” dedi. Yapılan açıklamaya göre; Alpine A290, 4 metreden kısa olan küçük bir şehir otomobili olmasına rağmen, sahip olduğu gövde orantılarıyla özel bir görünüm sergiliyor. AmpR Small platformu, Antony Villain liderliğindeki Alpine tasarım ekibinin modele özel bir temel kazandırmasını mümkün kılarken, iz genişliğinin 60 mm artırılması bu etkiyi daha da güçlendirdi. Uzunluğu 3.990 mm, genişliği 1.820 mm, yüksekliği 1.520 mm ve aks mesafesi 2.530 mm olan A290 kompakt boyutlara sahip bir araç olarak öne çıkıyor. Araç hakkında şu bilgiler paylaşıldı: "A290, Jean Rédélé geleneğine bağlılığını sürdüren bir tasarıma sahip. Alpine’in tüm modellerinde bulunan dört farlı ön cephe, benzersiz ışık imzasıyla uzak mesafeden bile tanınabilirken, ralli otomobillerini anımsatan X şeklindeki desenler dikkat çekiyor. Geniş çamurluklar, gövde rengi kenarlara sahip yan marşpiyeler, alüminyum veya belirli versiyonlarda standart olarak anodize mavi tavan kenarları ve diğer birçok detay; A290’ın dış tasarımına özel bir ifade kazandırıyor. Ön kısımda Alpine yazısı yer alırken; özel spor tamponda tipik bir kar tanesi motifi bulunuyor. A290’ın gövde tasarım sürecinin her aşamasında, elektrikli menzili en üst düzeye çıkartmak üzere aerodinamik faktörler göz önünde bulunduruldu. Maksimum verim elde etmek için geniş yan marşpiyeler, difüzör, kanatçıklar ve arka aydınlatmaların şeklinin yanı sıra tampondaki hava girişleri de özel olarak tasarlandı. Alpine A290, yeni Alpine Vision Mavi de dâhil olmak üzere dört gövde rengi içeriyor. Ayrıca Deep Siyah, Nival Beyaz ve Matt Tornado Grisi renklerinde de sunuluyor. İç tasarım Araç, 5 koltuklu ve 5 kapılı A290, 326 litrelik bir bagaja sahip kompakt sınıf bir otomobil olarak öne çıkıyor. Kokpit, Deep Mavi seçeneğiyle Alpine dünyasına özgü sportif bir görünüm sergiliyor. Nappa deri ile kaplı üç kollu spor direksiyon simidi, A290’ın sportif karakterini vurgulamak ve ele daha iyi oturmasını sağlamak üzere kalın bir şekilde tasarlandı. Direksiyon simidinin solunda şarj için rejenerasyon seviyesini ayarlayan RCH döner düğme, sağında çeşitli sürüş modları ve kırmızı OV sollama düğmesi ile Formula 1 dünyasından ilham alan birkaç özel düğme içeriyor. Direksiyon; sürüş yardımcıları, telefon, sesli asistan ve gösterge ekranı modu için kontrollere ek olarak özel bir ses kumandası modülü de içeriyor. Spor pedallar ve ayak desteği, A290’ın sportif sürüş pozisyonunun ergonomisini tamamlıyor. Sürücüye doğru eğimli 10,1 inç orta ekran ve fiziksel klima kontrolleri; sürücünün gözlerini yoldan ayırmadan kontrol edebilmesini sağlayacak ergonomiyle tasarlandı. Döşemeler, çevre dostu malzemelerden üretildi. İlk donanım seviyesinde koltuklar, silika grisi kontrast dikişlerle kombinlenmiş yüzde 100 geri dönüştürülmüş koyu mavi kumaş ile kaplanırken; ön konsol, orta konsolun yanları ve kapı panelleri gözenekli kumaşla kaplandı. Sırtlığın üst bölümüne ise elektrikli ok şeklinde bir A logosu yerleştirildi. GT Premium ve GTS versiyonlarında koltuklar, ön konsol ve kapı panelleri Deep Mavi ve Eevee Gri renk Nappa deri ile kaplandı. Deri koltuk başlıklarına Alpine kabartması, koltuk sırtlığının ortasına ise A290 logosu işlendi. Platform ve dinamik özellikler Aracın, 220 HP’ye kadar gücü, 300 Nm torku ve 1.479 kg ağırlığı bulunuyor. Aracın 0-100 km/s hızlanma süresi ise 6,4 saniye. 3,99 metre uzunluğundaki bu 5 kapılı, 5 kişilik şehir otomobili; konfor ve pratiklik özelliklerini koruyor. 326 litrelik bagaj hacmi ve 10,20 metre dönüş çapı ile günlük kullanım kolaylığı sağlıyor. Tamamen alüminyum tasarımı ve batarya boyutu seçimi, ağırlığı son derece rekabetçi bir değer olan 1.479 kg’da tutmaya yardımcı oluyor. Düşük ağırlık merkezi A290’ın gövde salınımlarını sınırlıyor. Çok kollu arka süspansiyon, tekerlek konumunun hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlıyor. A290’ın 26 sürüş destek sistemi (ADAS); geri manevrada otomatik acil durum freni, acil durum şerit düzeltmesi, güvenli yolcu çıkışı ve sürücünün dikkatini izleme özelliklerini içeriyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan yeni My Safety Switch düğmesi, sürücünün ADAS ayar tercihlerini tek bir hareketle seçmesini sağlıyor. Ayrıca dur-kalk işlevine sahip adaptif hız sabitleme ve iki tekerlekli araçları sollamaya izin veren şeritten çıkma sistemi de A290’da standart özellikler olarak bulunuyor. Güç-aktarma sistemleri Versiyona bağlı olarak Alpine A290’ın motoru, GT ve GT Premium versiyonlarında 180 HP, GT Performance ve GTS’de ise 220 HP olmak üzere iki farklı güç seviyesine sahip. Kademeli hızlanma pedalı tepkisi, elektromotorunun yüksek güç ve tork seviyelerine rağmen A290’ı kontrolü kolay bir spor otomobile dönüşmesini sağlamak için ayarlandı. A290’ın geliştirme mühendisleri, çekiş gücünü en üst düzeye çıkarmak amacıyla fren müdahalesine ek olarak; optimum tork dağılımını hassas bir şekilde ayarlamayı mümkün kılan tork yönetim sistemi Alpine Torque Technology’yi geliştirdi. Elektrikli otomobillerde doğal motor gürültüsü olmadığından, sürüşe eşlik edecek ve güç aktarma sistemindeki stres hakkında doğrudan bilgi sağlayacak bir geri bildirim ses sisteminin oluşturulması, hissi artırmaya ve sürüş deneyimini iyileştirmeye yardımcı oluyor. Akustik uzmanları ve müzisyenlerle çalışan Alpine ekipleri, motorun ürettiği seslere dayanarak farklı frekans ve yoğunluklarda iki farklı Alpine Sürüş Sesi tonu oluşturdu. Bu sesler, A290 için özel olarak tasarlanan Devialet ses sistemi aracılığıyla yayılıyor. İlk ses olan Alternatif Ses, günlük kullanım için tasarlanan hafif, sportif bir ton sunuyor. İkinci ses olan Alpine Sesi, A290’a uygun bir sportif ses deseni ile sürüş aşamalarını yapılandırmaya yardımcı oluyor. Her iki Alpine Sürüş Sesi de sürüş modlarından bağımsız olarak çalışıyor ve devre dışı bırakılabiliyor. Ayrıca yayaları elektrikli bir aracın gelişine karşı uyarmak için 30 km/s hıza kadar zorunlu olan akustik araç uyarı sistemi veya AVAS da yine Alpine sesiyle tasarlandı. Teknoloji Direksiyonun arkasındaki 10,25 inç gösterge ekranı ve sürücüye dönük 10,1 inç merkezi bilgi-eğlence ekranı, özel grafikleri, arayüzleri ve işlevleriyle A290’ın atmosferine katkıda bulunuyor. Bu dijital deneyim, A290 kokpitinin sportif şıklığına uygun görsel temalarla da yansıtılıyor. Hız göstergesinin alt kısmındaki sürüş modu simgesinin görsel teması seçilen sürüş moduna bağlı; Normal, Spor, Eko ve Kişisel olarak değişebiliyor. Elektrikli rota planlama işleviyle Google Haritalar GPS navigasyon ve Google Asistan sesli asistan tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunuluyor. Çok sayıda uygulama Google Play içeriği olarak sunuluyor. Android Auto ve Apple CarPlay üzerinden akıllı telefonlar entegre sisteme kablolu veya kablosuz olarak bağlanabiliyor. Alpine Telemetrik fonksiyonu, Canlı Veriler, Koçluk ve Yarış olmak üzere A290’a dayalı üç ana hizmet kategorisine erişim sağlıyor. Batarya ve şarj Alpine A290, standart olarak yaklaşık 380 km’ye kadar WLTP menzili sağlayan 52 kWsa batarya ile sunuluyor. A290’ın 100 kW DC hızlı şarj sistemi ile batarya, yüzde 15’ten yüzde 80 şarja 30 dakikada ulaşabilirken, 15 dakika şarj ile de 150 km’ye kadar WLTP menzil sağlıyor. AC şarj noktasında entegre 11 kW şarj cihazı ile bataryanın yüzde 10’dan yüzde 80’e ulaşması için 3 saat 20 dakika şarj etmek, yüzde 50’den yüzde 80’e ulaşması için 1 saat 20 dakika şarj etmek ve 70 km WLTP menzile ulaşması için ise 1 saat şarj etmek yeterli oluyor. Şarj cihazı, V2L (araçtan cihaza) işlevine olanak sağlayan çift yönlü kullanım özelliğini de içeriyor. Bunun yanı sıra V2G (araçtan şebekeye) ile de uyumlu."
YEO Teknoloji, Vodafone işbirliğiyle 100 milyon dolarlık yap-işlet-devret GES yatırımı yapacak
31 Ekim 2024 Perşembe - 15:03 YEO Teknoloji, Vodafone işbirliğiyle 100 milyon dolarlık yap-işlet-devret GES yatırımı yapacak Vodafone ve YEO Teknoloji, güneş enerjisi santralleri (GES) kurmak için güçlerini birleştirdi. YEO Teknoloji tarafından yaklaşık 100 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek proje, Türkiye’de ESCO (yap-işlet-devret) iş modeliyle gerçekleştirilen en büyük projelerden biri olacak. İç Anadolu, Akdeniz, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgeleri’nde yaklaşık 1,5 milyon metrekare üzerine kurulacak santrallerle, operatörün mevcut yıllık enerji ihtiyacının yüzde 35’i karşılanacak. Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, sektörün ve ülkenin geleceğine duyduğu güvenle faaliyetlerini sürdürüyor. Halihazırda 30’u aşkın ülkede enerji ve endüstriyel çözümler sunan YEO Teknoloji ile ESCO (yap-işlet-devret) modeline dayalı güneş enerjisi santrali kurulumu sözleşmesi imzalayan Vodafone, İç Anadolu, Akdeniz, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgeleri’nde yaklaşık 1,5 milyon metrekare üzerine kurulacak santrallerle mevcut yıllık enerji ihtiyacının yüzde 35’ini karşılayacak. Teknoloji şirketi tarafından yaklaşık 100 milyon dolarlık yatırım yapılması hedeflenen proje, Türkiye’nin en büyük ESCO projelerinden biri olacak. İşletme ve bakım süresi 15 yıl olarak belirlenen projeyle, toplam 3 bin GWh elektrik üretilmesi hedefleniyor. Teknoloji tarafından inşa edilecek bu tesislerde üretilen enerjinin tümü 15 yıl boyunca sadece Vodafone Türkiye tarafından kullanılacak. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy şunları söyledi: “Şirket olarak, sürdürülebilirlik vizyonumuz doğrultusunda, çevresel etkimizi azaltmak ve enerji verimliliğimizi artırmak amacıyla uzun yıllardır yenilenebilir enerji projelerine yatırım yapıyoruz. Ayrıca, Türkiye genelinde 11 teknoloji merkezi, 15 ofis binası ve 25 binden fazla baz istasyonunda tüketilen yıllık toplam 558 Gigawatt saat elektriğin yüzde 100’ünü yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlıyoruz. YEO Teknoloji ile imzaladığımız yeni sözleşmeyle sürdürülebilirlik çalışmalarımızı bir adım ileri taşıyoruz. Yap-İşlet-Devret modeli üzerine kurulu bu sözleşme kapsamında, şirket mevcut yıllık enerji ihtiyacımızın yüzde 35’ini karşılayacak güneş enerjisi tesisleri kuracak. Ayrıca, arazi geliştirme, kapasite tahsisi, tesislerin kurulumu ve 15 yıllık işletimini üstlenerek yenilenebilir enerjiye geçişimizin önemli bir parçası olacak. Bu işbirliği, sürdürülebilirlik vizyonumuz doğrultusunda çevresel etkilerimizi azaltma ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelme kararlılığımızı pekiştiriyor. Şirket olarak, ülkemizin sürdürülebilir büyümesine katkı sağlamaya devam edeceğiz.” Söz konusu projenin Türkiye’deki yenilenebilir enerji yatırımları açısından öncü bir adım niteliği taşıdığını belirten YEO Teknoloji CEO’su Tolunay Yıldız, “Şirket olarak 3 kıtada 30’dan fazla ülkede 400’den fazla projeyi başarıyla tamamlarken Türkiye’nin ve dünyanın enerji dönüşümüne de katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Geçmişte kendi enerjisini üretmek isteyen çeşitli markalarla benzer projeler gerçekleştirmiştik; ancak, bu alandaki en büyük işbirliğini Vodafone Türkiye ile hayata geçiriyoruz. Bu proje, yalnızca çevresel etkiyi azaltmakla kalmayıp, ülkemiz için örnek teşkil eden bir model olacak. 3D olarak tanımladığımız dekarbonizasyon, desantralizasyon ve dijitalizasyon odaklı çalışmalarımızla daha yaşanabilir bir dünya için ‘Bizce mümkün’ sloganıyla çalışmaya devam edeceğiz.” Yap-işlet-devret modeli uygulanacak Yeni sözleşme kapsamında YEO Teknoloji, Vodafone’un elektrik tüketimini karşılamak üzere proje geliştirme, anahtar teslimi kurulum, işletme ve finansman gibi süreçleri üstlenecek. Buna göre, teknoloji şirketinin, sorumlulukları arasında tesislerin inşa edileceği arazilerin bulunması, kullanım haklarının alınması, çağrı mektuplarının alınması, ÇED raporlarının hazırlanması, imar süreçlerinin takibi, yapı ruhsatlarının alınması, izin ve ruhsatlarının alınması, güneş santralinin inşası, yüksek gerilim trafo merkezi ve enerji iletim hatlarının yapımı işleri, finansmanının sağlanması ve tesislerin işletmesi bulunacak. Operatör, artan enerji ihtiyacını ve maliyetlerini yönetmenin yanı sıra sürdürülebilirlik öncelikleri çerçevesinde operasyonlarını enerji verimliliği bilinciyle yürütüyor. Şirket, son yıllarda veri merkezi ve ofis binaları için geliştirdiği güneş enerjisi projeleriyle sektörde öncü çözümleri hayata geçirmiş bulunuyor. Türkiye’nin genel sıfır karbon hedefine katkı Vodafone Grubu, 2040 yılına kadar Kapsam 3 emisyonları da dahil olmak üzere tüm değer zincirinde karbon ayak izinde net sıfıra ulaşmayı hedefliyor. Bu doğrultuda, enerji verimliliğini artırmak, yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş yapmak ve kalan emisyonları karbon dengelemeyle nötralize etmek üzere çalışmalarına devam ediyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektriği kullanarak operasyonlarını daha sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlayan operatörün bu alandaki çalışmaları, Türkiye’nin net sıfır karbon hedefine katkıda bulunan önemli bir adım olarak öne çıkıyor. YEO Teknoloji ile hayata geçirilecek proje de operatörün faaliyetlerini karbonsuzlaştırmaya yardımcı olacak. Projeyle, operatörün elektrik tüketiminin daha büyük bir bölümü yenilenebilir enerjiden karşılanmış olacak. Ayrıca, teknoloji şirketi ile birlikte, operatörün yatırımı, Türkiye’de enerji sektörünün büyümesine yardımcı olacak; enerji alanında daha sürdürülebilir ve temiz bir geleceğe geçişi hızlandıracak.
Turgutlu Belediyesi örnek uygulamasına devam ediyor
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:55 Turgutlu Belediyesi örnek uygulamasına devam ediyor Turgutlu Belediyesi, zeytin sezonunun başlamasıyla birlikte geleneksel hale getirdiği zeytin hasadına başladı. Elde edilen zeytinyağı, ihtiyaç sahibi aileler için Turgutlu Belediyesi Aşevi ve Hayır Merkezinde hazırlanan yemeklerde kullanılacak. İnsan odaklı sosyal belediyecilik faaliyetlerinde örnek uygulamalara imza atan Turgutlu Belediyesi, mülkiyeti kendisine ait olan park ve yeşil alanlardaki zeytin ağaçlarından zeytin toplama çalışmalarına başladı. Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekiplerince Avşar, Selvilitepe ve Ergenekon Mahallelerinde gerçekleştirilen hasatta 10 gün içerisinde 2 bin 500 kilogram zeytin toplandı. Zeytin hasadının tamamlanmasının ardından üretilecek zeytinyağı, Aşevi ve Hayır Merkezi aracılığıyla ihtiyaç sahibi ailelere günlük olarak ulaştırılan yemeklerde kullanılacak. “Kaynaklarımızı en doğru ve en verimli bir şekilde kullanıyoruz” Turgutlu Belediye Başkanı Çetin Akın, “Geleneksel hale getirdiğimiz zeytin hasadımıza başladık. Toplanan zeytinlerden elde ettiğimiz zeytinyağını, Aşevi ve Hayır Merkezimizde ihtiyaç sahibi ailelerimize ulaştırdığımız yemeklerde kullanıyoruz. Aynı zamanda bu uygulamamızla hem tasarruf etmiş oluyoruz hem de kaynaklarımızı en doğru ve en verimli bir şekilde kullanıyoruz. Bu toprağın bereketini hemşehrilerimizle paylaşmaya devam edeceğiz. Hasadımızın bereketli olmasını diliyorum” dedi.
CarrefourSA 500 bayiye ulaştı
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:54 CarrefourSA 500 bayiye ulaştı Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, 500’üncü bayisini İstanbul’da açtı. Marka, Türkiye’nin farklı illerinde ’Yeni Nesil Market’ anlayışını yaygınlaştırmaya devam ediyor. Organize gıda perakende sektörünün önde gelen markalarından CarrefourSA, 2020 yılında hayata geçirdiği bayilik sisteminde esnaf ve girişimcilerle büyümeye devam ediyor. Küçük ve orta ölçekte esnaf ve girişimcilere, CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkânı sunduğu bayilik sisteminde CarrefourSA’nın 500’üncü bayisi İstanbul’da açıldı. Açılışta konuşan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “Şirket olarak 30 yıllık deneyim ve tecrübemizle organize perakende sektöründe değişim ve dönüşüm ile gelişime öncülük ediyor, perakendenin bugününü olduğu kadar geleceğini de kurgulamaya devam ediyoruz. Yeni mağaza açılışlarımızı gerçekleştirirken aynı zamanda küçük esnaf ve girişimciyi oyuna dahil ettiğimiz bayilik sistemimizle de büyümeye devam ediyoruz. CarrefourSA’da tüm paydaşları besleyebildiğimiz, birlikte büyüyebildiğimiz bir sistem kurgusu var. Bayilik sistemi hem organize gıda perakende sektörü hem de Türkiye ekonomisi için önemli. Bayilik sistemini organize gıda perakende sektöründe bu şekilde ilk biz hayata geçirdik. Bu sistemle tüketicilerimizin markamızın kalitesi ve deneyimine erişimini kolaylaştırırken, yerli girişimciye karlı bir yatırım imkânı, bulundukları bölgeye ise istihdam fırsatı sağlıyoruz. Sektörümüzün geleceği ve sürdürülebilirliği için öncülük yaptığımız bayilik sisteminin en büyük avantajı ise esnaf ve girişimcinin hem uluslararası Carrefour hem de Sabancı markasının gücünü arkasında hissetmesi. “Yeni mağaza yatırımlarıyla birlikte, küçük esnaf ve girişimciyi de oyuna dahil ettiğimiz bayilik sistemimizle büyümeye devam ediyoruz” diyen Kartallıoğlu şöyle devam etti: “2020 yılında hayata geçirdiğimiz bu sisteme toplumsal cinsiyet eşitliği bakışımızı da yansıtıyoruz. Şirket olarak ülkemizde kadınların ekonomik hayata katılımını ve güçlenmesini önceliklerimiz arasında görüyoruz. Şu anda bayilik sistemimizde bulunan kadın bayi sayımız 60. Önümüzdeki dönemde de bu sayının artması için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Sahip olduğumuz güçlü marka imajını, modern ve doğru ticaretin nasıl yapılması gerektiğine dair bilgi birikimimizi, çalıştığımız binlerce tedarikçimizden kaynaklanan gücümüzü, yıllardır yatırım yaptığımız tedarik zinciri ve dijital altyapımızı tüm esnafımızın hizmetine sunmaya devam edeceğiz” dedi. Yeni nesil esnafların sayısı artıyor 2020 yılından bu yana şirket olarak hizmet verdikleri 67 ilin 65’inde bayilik sisteminin büyüdüğünü ve bugün 500 bayiye ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum ise şunları söyledi: “Bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama ve dijital teknoloji altyapımızla esnafımız CarrefourSA markası altında ailemizin bir parçası oluyor. Dijitalleşmeyle birlikte yeni nesil esnaflar için önemli bir seçenek sunuyoruz. Ürün ve stok yönetimi, IT alt yapısı, lojistik, tasarım ve muhasebe dahil tüm konularda esnafımıza destek vererek, bulunduğu bölgede doğru ürünü, markamızın kalite ve güvencesiyle tüketiciye sunmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra şirket olarak sahip olduğumuz güçlü satın alma yapımız sayesinde, bayilerimiz ürün tedariğini çok daha uygun fiyatlarla sağlayabiliyor. Şirket olarak büyüme planlarımızı bayilik sistemi üzerine kuruyoruz. Sistemi daha da büyütmek için Bayilik Buluşmaları ile Türkiye’nin farklı illerindeki potansiyel bayi adaylarımızla bir araya geliyoruz. Bakkal ya da küçük marketlerde artık yönetim ikinci neslin eline geçiyor. İkinci nesil, dijitalleşme ve trendleri yakalama konusunda oldukça hevesli. Aynı zamanda sıfırdan girişimle bayi olmak isteyenler de markamızı tercih ediyor. Bayilik sistemini hayata geçirdiğimiz her bölgede çok dikkatli davranıyoruz. Ölçüm kriterlerimiz doğrultusunda uzman ekiplerimiz saha araştırması gerçekleştiriyor ve yatırımcının önerdiği lokasyonun uygunluğuna karar veriyor, bayilik kriterlerimize uygun bulunan talepleri sisteme dahil ediyoruz. Bu çalışmalarla bayilerimizin kazancını da koruyor, kazan-kazan sistemiyle bayilerimizle birlikte büyüyoruz” dedi.
Aliağa Limanları hızlı büyümesini sürdürüyor
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:34 Aliağa Limanları hızlı büyümesini sürdürüyor Türkiye’nin en önemli sanayi ve lojistik merkezlerinden biri olan Aliağa, stratejik öneme sahip petrokimya, enerji ve demir çelik sanayisinin yanı sıra son 15 yılda limancılık açısından son derece önemli yatırımlara ev sahipliği yaparak bu alanda Türkiye’nin en hızlı büyüyen bölgesi oldu. Geçtiğimiz yıl ülkemiz liman bölgeleri içinde birinci sıraya yükselerek en fazla yük elleçlemesini yapar konuma ulaşan Aliağa limanları, 2024 yılında da en fazla yük elleçlemesini yapan liman konumunu korurken, konteyner alanında beşinci sıradan üçüncü sıraya yükselerek gelişim ivmesini sürdürmeye devam etti. 3. çeyrekte 26,6 milyar dolar dış ticaret hacmi gerçekleşti Ege İhracatçılar Birliklerinden (EİB) elde edilen verilere göre geçtiğimiz yılın 3. çeyreğinde Aliağa limanlarından gerçekleşen ihracat, 15 milyar 758 milyon dolar iken 2024’ün 3. çeyreğinde yüzde 1,1 artış göstererek 15 milyar 932 milyon dolar olarak gerçekleşti. Türkiye İstatistik Kurumu’ndan (TÜİK) elde edilen verilere göre ithalat ise geçtiğimiz yılın 3. çeyreğinde 11 milyar 112 milyon dolar iken bu yılın 3. çeyreğinde yüzde 3,11 azalış yaşayarak 10 milyar 766 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece yılın ilk 9 ayı itibariyle Aliağa limanlarından gerçekleşen toplam dış ticaret hacmi 26 milyar 698 milyon dolar oldu. En fazla ihracat ‘kimyevi maddeler’de 2024’ün 3. çeyreğinde Aliağa limanlarından en fazla ihracat yapılan fasıl 5 milyar 144 milyon dolarla ‘kimyevi maddeler ve mamulleri’ oldu. Kimyevi maddeler ve mamulleri’ni 1 milyar 920 milyon dolarla ‘elektrik-elektronik’ ürünleri ve 1 milyar 764 milyon dolar ile ‘çelik’ ürünleri takip etti. Aliağa yük elleçlemede zirveyi bırakmadı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan elde edilen verilere göre, Aliağa limanlarında 2024’ün 3. çeyreğinde gerçekleşen toplam yük elleçlemesi bir önceki döneme yüzde 6,3 artışla 64 milyon 37 bin ton olarak gerçekleşerek yük elleçlemesinde zirveyi bırakmadı. Aliağa limanları konteyner elleçlemesi bakımında geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre dikkat çekici bir oranla yüzde 35,5 artarak 1 milyon 594 bin TEU olup, Tekirdağ’ı geçerek Ambarlı ve Kocaeli’nin ardından 3. sırada yer aldı. Aynı dönemde limanlara gelen gemi sayısı yüzde 4,51 azalışla 4565 olarak gerçekleşirken bu alanda Kocaeli’nin ardından 2. sıradaki konumunu korudu. Aliağa limanları yalnızca bölgenin değil, ülkenin dış ticaret merkezi Aliağa limanlarının 2024 yılı 3. çeyrek dış ticaret ve yük verilerini değerlendiren Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Ertürk, Aliağa limanlarının yalnızca bölgenin değil, ülkenin dış ticaret merkezi olma rolünde başarısını artırdığını ifade ederek, "Ege Bölgesi’nin toplam ihracatının yüzde 58’i, Türkiye’nin ihracatının ise yüzde 8,5’i Aliağa limanlarından gerçekleşiyor. Ege Bölgesi’nin toplam ithalatının yüzde 51’i, Türkiye’nin ithalatının ise yüzde 4,2’si Aliağa’dan gerçekleşiyor. Ege Bölgesi’nin toplam dış ticaretinin yüzde 55’i, Türkiye’nin dış ticaretinin de yüzde 6’sı yine Aliağa’dan gerçekleşiyor. Aliağa olarak 7 yıldır dış ticaret fazlası vermeye devam ediyoruz. Bölgemizde ihracatın ithalatı karşılama oranı da yüzde 152 olarak gerçekleşti. İleriye dönük projeksiyonlar Aliağa bölgesinin limancılıkta 2050 yılına kadar Türkiye ve dünya ortalamasının üzerinde büyümeye devam edeceğine işaret ediyor. Aliağa üretim, ticaret ve ihracatın en aktif olduğu çevre iller başta olmak üzere tüm Batı Anadolu ve İç Anadolu illerinde bulunan sanayicilerin dünya ile bağlantı kurduğu bir hub haline geldi. Otoritelerin de ön gördüğü gibi Aliağa’nın Türkiye ekonomisine sanayi, üretim, istihdam ve ihracata olarak katkısı her yıl hızla artıyor, artmaya da devam edecek” dedi. Aliağa’daki potansiyel yatırımcıların dikkatini bölgeye çekmiş durumda Aliağa’nın mevcut ekonomik ve jeostratejik potansiyeli ile istihdamın, üretimin ve ticaretin merkezi konumunda ilerlediğini belirten Başkan Ertürk, “Aliağa, ülkenin demir çelik ihtiyacının yüzde 25’ini tek başına karşılıyor. Yine ülkemizin işlenmiş petrol ürünleri ihtiyacının yaklaşık yüzde 30’u Aliağa’daki rafinerilerden karşılanıyor. Aliağa enerji alanında da büyük bir güç konumunda. Konvansiyonel enerji üretiminde güçlü olduğu kadar, yenilenebilir enerji üretiminde de gerek rüzgar gerekse de güneş santralleri ile önemli bir üretim kapasitesine sahip. Aynı zamanda limanlar bölgesinde lojistik hareketlerin bir parçası olan hububat depolaması ve antrepo hizmetleri noktasında bölgedeki lojistik süreçlere destek sağlayan işletmeler bölge ticaretinde büyük önem taşıyor. Bölgenin limancılık, hammadde ve üretim kapasitesi açısından taşıdığı potansiyel yatırımcıların da dikkatini bölgeye çekmiş durumda. Tüm bu gelişmeler neticesinde yatırımların da rotası Aliağa ve çevre bölgesine odaklandı” diye konuştu. Bölge sorunları UAB Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu’nda Konuşuldu Aliağa’nın sanayi ve ticaret anlamında hızla artan potansiyelinin yanı sıra hızlı büyümenin getirdiği birtakım sorunları olduğunu da vurgulayan Ertürk, “Aliağa artan yatırımlarla hızlı bir şekilde büyüyor. Hızlı büyümenin akabinde bölgemizde çeşitli alanlarda bazı sıkıntılarımız da bulunuyor. Aliağa limanlarının ve sanayi bölgesinin gelişiminde ulaşım altyapısının liman fonksiyonlarına ve fabrikalardaki üretim kapasitesine uygun hale getirilmesi kritik öneme sahip. Demiryolu ve karayolu altyapısının güçlendirilmesi, lojistik altyapısının ve hizmet tesislerinin geliştirilmesi ile depolama imkanlarının artırılması bölgenin planlı gelişimi için olmazsa olmaz. Bu noktada bölgemizdeki beklentilerin karşılanması adına güzel gelişmelerde yaşanıyor. Bölgemizdeki gelişimi sürdürülebilir hale getirebilmek için gelişime giden yoldaki sorunların kurumlar arası birliktelik içerisinde iyi irdelenmesi ve bu sorunlara birlikte çözümler üretilmesi amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Sayın Enver İskurt başkanlığında “Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu” toplantısını gerçekleştirdik. Bölgemizle ilgili derlediğimiz sorunları toplantıda aktardık ve sorunların çözümü noktasında sayın kurul üyelerimizden beklentilerimizi dile getirdik. İcra Kurulu olarak toplantının hemen ardından ilettiğimiz sorun ve talepler ile ilgili çalışmalarda bulunulmak üzere, Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu’nun Alt Komitesince yürütülmesi kararı alındı” dedi. Bölgedeki sorunlar yerinde görülecek ALTO Başkanı Ömer Ertürk, Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu’nun Alt Komitesi ile gerçekleştirilen toplantıda yaşanan sorunların yerinde görülmesi amacıyla komisyonda bulunan bakanlık ve diğer kurum yetkililerinin de katılımıyla Aliağa limanlar ve sanayi bölgesinde saha ziyareti gerçekleştirme kararı alındığını ifade ederek, “Aliağa’nın, bölgemizin ve ülkemizin en önemli sanayi ve lojistik merkezlerinden biri konumunda olduğu herkes tarafından biliniyor. Önümüzdeki süreçte de bünyesinde barındırdığı sektörlerde gücünü daha da artırarak ülkemizde ve dünyada hak ettiği yere ulaşacaktır. Hızlı büyümenin akabinde bölgemizde çeşitli alanlarda sıkıntılarımız da bulunuyor. Özellikle limanlar ve sanayi bölgemizdeki ulaşım altyapısının liman fonksiyonlarına ve fabrikalardaki üretim kapasitesine tam anlamıyla cevap verememesinden dolayı yatırımcılar zaman, emek ve maliyet açısından oldukça zorlanıyorlar. Bugüne kadar palyatif çözümler ve bütüncül olmayan parçacıl çözümlerle süreç ilerledi. Söz konusu sorunların parçacıl çözümlerle sonuçlanmayacağı aşikar ve ülke kaynaklarının etkin kullanımı açısından da efektif değil. Bu konu ile ilgili uzun zamandır yapılan görüşmeler sonucunda çok güzel bir sürece girdiğimiz için oldukça mutluyum. Çünkü bu toplantılar sonucunda bütüncül çözüme ulaşacağımıza ve ülkemize büyük katkı sağlayacağımıza inancım tam. Yaşanılan sorunların yerinde görülmesi ve hızlı aksiyon alınması açısından bu ziyareti çok önemsiyoruz. Ülkemiz ve bölgemiz adına verecekleri katkılar için tüm devlet yetkililerimize teşekkür ederim” diye konuştu.
Başkan Büyüksimitci: "Eylül ayında 147 ülkeye 313 milyon 712 bin dolar ihracat gerçekleştirdik"
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:29 Başkan Büyüksimitci: "Eylül ayında 147 ülkeye 313 milyon 712 bin dolar ihracat gerçekleştirdik" Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Kayseri’nin Eylül ayı ihracatı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,18 oranında artarak, 313 milyon 712 bin dolar olarak gerçekleşti. TÜİK Eylül ayı ihracat verilerini değerlendiren Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci; “Eylül ayı ihracatımız geçen yılın eylül ayına göre yüzde 4,18 oranında artarak, 313 milyon 712 bin dolar olarak gerçekleşti. Bir önceki aya göre 2,51 gibi az bir düşüş olsa da, 2024 yılının ilk 9 ayındaki toplam ihracatımız geçen yılın ilk 9 ayına göre yüzde 3,87 oranında artarak, 2 milyar 778 milyon 544 bin dolara ulaştı” dedi. Ağustos ayında Kayseri’den 147 ülkeye ihracat gerçekleştirildiğini açıklayan başkan Büyüksimitci; en fazla ihracat yapan sektörlerin il üç sırasında, mobilya, elektrikli ev aletleri ve kablo geldiğini belirterek, en fazla ihracat yapılan ülkeleri ise, Irak, Almanya ve ABD olarak sıraladı. Küresel bazda yaşanan ekonomik zorlukların ve jeopolitik gerilimlerin ülkemizi etkilemeye devam ettiğinin altını çizen Başkan Büyüksimitci; "Ülkemizde yaşanan ekonomik zorluklar küresel bazdaki sıkıntılarla da birleşince, bu durum sanayicilerimize olumsuz yansıyor. Bu olumsuz tablonun önümüzdeki yıl da devam etmesi muhtemel görünüyor. Enflasyonun ve faizlerin çok yüksek seyrettiği bu dönemde, sanayiciler olarak en büyük beklentimiz sürdürülebilir ve öngörülebilir bir ekonomik ortamın sağlanması yönünde. Bu süreçte kaybettiklerimizi önümüzde dönemlerde kazanmak ve firmalarımızın rekabet güçlerini korumak adına, yeşil dönüşüm, dijital dönüşüm, yalın dönüşüm ve sürdürülebilirlik gibi konulara ağırlık vermeliyiz. Türkiye’de sanayi sektörü, yıllardır ekonomik büyümenin en önemli aktörü ve lokomotifi olmuştur. İnşallah hep birlikte daha fazla gayret ederek, ülkemizi büyütmeye, üretimi, istihdamı ve ihracatı artırmaya devam edeceğiz. Her şeye rağmen üstün gayret ve emeklerinden dolayı tüm sanayicilerimize teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum” diye konuştu.
Hepsiburada, ’Efsane Kasım’ hazırlıklarını tamamladı
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:16 Hepsiburada, ’Efsane Kasım’ hazırlıklarını tamamladı Hepsiburada, heyecanla beklenen ’Efsane Kasım’ hazırlıklarını tamamladı. Kasım ayı boyunca hane ekonomilerine 8 milyar TL’lik katkı sağlanması hedefleniyor. Hepsiburada, heyecanla beklenen ’Efsane Kasım’ hazırlıklarını tamamladığını duyurdu. Özel indirimler, kampanyalar ve ödeme kolaylıklarının bulunduğu Efsane Kasım yarın başlıyor. Öte yandan Hepsiburada, Kasım ayı boyunca hane ekonomilerine 8 milyar TL katkı sağlamayı hedeflediklerini açıkladı. “Hanelere 8 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” Bugüne kadar 400 binden fazla işletmenin dijitalleşme yolculuğuna eşlik ettiklerini ve sektörde pek çok yeniliğe imza attıklarını belirten Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, bu yılki Efsane Kasım hakkında detayları ve hedefleri paylaştı. Özgün, “Kasım ayı iş ortaklarımızın en çok ciro yaptığı, müşterilerimizin ise en avantajlı fiyatlarla alışveriş yaptığı dönem. Bu yıl sipariş edilen ürün sayısının 45 milyona çıkmasını ve indirimli alışverişlerle hane ekonomilerine 8 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyoruz. Bu Kasım’da tüketiciler, satın aldıkları ürünü, farklı bir platformda daha uygun bulduğu takdirde aradaki farkı iade edeceğiz. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı misyon edinmiş bir şirket olarak ‘Başka yerde arama, en iyi fiyat garantisi burada’ diyoruz” ifadelerini kullandı. Yapılan açıklamaya göre; Kasım ayı boyunca Hepsiburada, "başka yerde arama" sloganıyla müşterilerine iyi fiyat garantisi sunarak, güvenle alışveriş yapabilecekleri bir platform sağlamayı hedefliyor. Hepsiburada satıcılı ve "En İyi Fiyat Garantisi" işaretli seçili ürünlerde geçerli olan bu kampanya, müşterilere rekabetçi fiyatlarla güvenilir bir alışveriş deneyimi sunuyor. Tüm alışveriş ihtiyaçlarına uygun ödeme koşulları sunduğunu belirten Hepsiburada, ayrıca Efsane Kasım’da avantajlı kredi ve fiyat teklifleriyle müşterilerine destek sağlayacak. Bu kapsamda 3 ay sonra ödeme seçeneği sunacaklarını söyleyen Özgün, “En kolay onay sürecine sahip tüketici finansmanı ürünlerimiz Hepsiburada Limiti ve Hepsifinans ile kredi kartından bağımsız yenilikçi ve kapsayıcı ödeme seçenekleri sunuyoruz” ifadelerini kullandı. “Ek depo ve filo genişlemesiyle istihdamda artış” Bu yoğun dönemde sorunsuz ve hızlı bir hizmet sunabilmek için hazırlıklarını tamamladıklarını vurgulayan Özgün, “Perakende operasyonlarımızı 7 kentte 11 depoda gerçekleştirmek için planlarımızı yaptık. Toplam araç filomuzu yüzde 80 oranında genişlettik. Depolarımızdan yüz binlerce ürünü Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerimize ulaştırmak için hazırlıklarımızı tamamladık. 2 katın üzerinde artacak iş hacmini yönetmek üzere gerekli yatırımları hayata geçirdik. Operasyon merkezlerimize ilave olarak sağladığımız 1.300 kişilik dönemsel destekle, toplamda 10 bin kişiyi aşan güçlü ekibimizle Efsane Kasım’a hazırız” dedi. "KOBİ’lere destek, Türkiye ekonomisine katkı" Efsane Kasım döneminde KOBİ’ler için satışları artırmak ve büyüme fırsatlarını değerlendirmenin büyük önem taşıdığına değinen Özgün, KOBİ’lerin bu dönemden en iyi şekilde yararlanabilmeleri için çeşitli destekler ve kampanyalar sunduklarını ifade etti. Özgün, şunları söyledi: “KOBİ’ler kampanya süresince daha geniş bir kitleye ulaşarak satışlarını artırma fırsatına sahip olacak. Kampanya döneminde iş ortaklarımızın katkılarıyla 3 al 2 öde fırsatları, sepet kampanyaları ve kuponlar, Hepsiburada Premium üyelere özel kampanyalar ve flaş indirimlerin yanı sıra influencer iş birlikleriyle sunulan kişiye özel indirim kodları ve özel kampanyalar gibi ayrıcalıklar alışveriş keyfini katlayacak. Ayrıca 50 bin iş ortağımız, Kasım ayında hedef kitlelerine HepsiAd ile ulaşacak, böylece reklam görüntülenmelerini 10 kat artıracak.” Efsane Kasım boyunca Hepsiburada’da modadan teknolojiye, tekstilden kozmetiğe kadar birçok kategoride milyonlarca ürün müşterilerle buluşacak. Efsane Kasım kapsamında kampanyanın ilk haftası “Efsane Kasım Efsane Marka Günleri" ile başlayacak. 4 Kasım’a kadar sürecek kampanya boyunca milyonlarca üründe avantajlı fiyatlar müşterilerle buluşacak. Efsane Kasım 4-11 Kasım arasında ise “Efsane 11 İndirimleri” ile müşterilerin beklentilerini karşılayacak özel fırsatlar sunacak.
Bakan Şimşek: “Eylül’de yıllık dış ticaret dengesi bir önceki yılın aynı dönemine göre 35 milyar dolar iyileşti”
31 Ekim 2024 Perşembe - 14:13 Bakan Şimşek: “Eylül’de yıllık dış ticaret dengesi bir önceki yılın aynı dönemine göre 35 milyar dolar iyileşti” Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, “Eylül’de yıllık dış ticaret dengesi bir önceki yılın aynı dönemine göre 35 milyar dolar iyileşti. İlk üç çeyrekte ziyaretçi sayısı yıllık yüzde 8,3 artışla 48,3 milyona, turizm geliri ise yıllık yüzde 6,6 artışla 46,9 milyar dolara ulaştı” ifadelerine yer verdi. "Eylül’de yıllık dış ticaret dengesi bir önceki yılın aynı dönemine göre 35 milyar dolar iyileşti" Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal medya hesabından ekonomideki son duruma dair açıklamalarda bulundu. Bakan Şimşek sosyal medyada yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: “Sürdürülebilir cari denge hedefimizde önemli mesafe katettik. Eylül’de yıllık dış ticaret dengesi bir önceki yılın aynı dönemine göre 35 milyar dolar iyileşti. İlk üç çeyrekte ziyaretçi sayısı yıllık yüzde 8,3 artışla 48,3 milyona, turizm geliri ise yıllık yüzde 6,6 artışla 46,9 milyar dolara ulaştı. Böylece yıllık cari açığın milli gelire oranının üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre 3,4 puan iyileşerek yüzde 1’in altına gerilemesini öngörüyoruz. Yeşil ve dijital dönüşümü hızlandıracak, yüksek katma değerli üretime yoğunlaşacak ve enerjide dışa bağımlılığı azaltacak politikalarımızla program hedeflerimiz doğrultusunda sürdürülebilir cari açığı kalıcı hale getireceğiz.”
Şanlıurfa’da üretilen Hicaz Narı dünyaya ihraç ediliyor
31 Ekim 2024 Perşembe - 13:29 Şanlıurfa’da üretilen Hicaz Narı dünyaya ihraç ediliyor Şanlıurfa’da yılda 13 bin dekarlık alanda yaklaşık 10 bin ton üretilen Hicaz Narı dünyaya ihraç ediliyor. Türkiye’de nar üretiminde önemli bir konuma sahip olan Şanlıurfa, ülkenin nar üretiminin yüzde 20’sini karşılıyor. Tarım kenti Şanlıurfa’da 13 bin dekar alan üzerinde, yılda yaklaşık 10 bin ton Hicaz Narı üretiliyor. Sofralık ve sanayi tipi olarak yetiştirilen narların büyük bölümü Avrupa’dan Uzak Doğu’ya kadar 30’dan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Kentin ünlü Hicaz Narı çeşidinin hasadı, kırsal Balkatan Mahallesinde düzenlenen tarla günüyle başladı. Bölgenin önde gelen çiftçilerinden Ömer Yıldırım’ın 300 dönümlük nar bahçesinde gerçekleşen tarla gününe, Şanlıurfa İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Aksoy, GAP Tarımsal Araştırma Enstitüsü (GAPTEAM) Müdürü İbrahim Halil Çetiner, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) İl Koordinatörü Mehmet Uçman, teknik personeller ve yaklaşık 100 çiftçi katıldı. Etkinlikte konuşma yapan İl Tarım Müdürü Mehmet Aksoy, Şanlıurfa’da meyveciliğe yönelen çiftçi sayısının her geçen gün arttığını belirtti. Uluslararası pazara açılan Şanlıurfa narları hakkında bilgi veren uluslararası pazarlamacı Bestami Ünsal, “Şanlıurfa’nın narları, Avrupa’da Hollanda ve Almanya başta olmak üzere, Rusya, Ukrayna, Uzak Doğu ülkeleri ve Dubai gibi birçok ülkeye ihraç ediliyor. Şanlıurfa narı artık dünya sofralarında kendine yer buluyor” dedi. Haliliye İlçe Tarım Müdürü Faruk Çetiner de çiftçilerin yanında olduklarını belirterek, "Her hafta sahada çiftçilerimizi ziyaret ediyor, onlara teknik anlamda yardımcı oluyoruz” ifadelerini kullandı. Öte yandan, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesine ait Şehit Nusret Fidanlığı Bahçesi’nde yetiştirilen nar bahçelerinde de hasat başladı. Burada hasadı yapılan narlar, ekipler tarafından önceden belirlenen ihtiyaç sahibi ailelere dağıtıldı. Bahçede çalışan işçiler, günlük 700 TL yevmiye alarak aile geçimlerine katkıda bulunduklarını söyledi.