EĞİTİM
22 Aralık 2024 Pazar - 16:01 Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu kardeş okul seçtiler Çorlu BİL Koleji BİL-AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu kardeş okul seçti. Eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlamak ve toplumsal dayanışma bilincini yaygınlaştırmak amacıyla Çorlu BİL Koleji BİL-AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü, Ağrı Diyadin Altınkilit İlkokulu’nu “kardeş okul” olarak belirledi. Bu anlamlı projede Çorlu BİL Koleji öğrencileri, kardeş okuluna eğitim materyalleri, kıyafet ve teknolojik donanım gibi birçok ihtiyacı karşılayacak önemli bağışlarda bulundu. Gerçekleştirilen yardımlar arasında kitaplar, kırtasiye malzemeleri, sınıf içi eğitim materyalleri, kışlık giyim yardımları ve dijital eğitim için gerekli ekipmanlar yer alıyor. Çorlu BİL Koleji yönetimi ve Anadolu Kültür ve Eğitim Vakfı(AKEV) iş birliği ile okullarında kurulan BİL AKEV Sosyal Sorumluluk Kulübü öğrencileri, bu dayanışma projesiyle sadece eğitim materyali değil, aynı zamanda sevgi ve umut da gönderdiklerini belirttiler. Çorlu BİL Koleji Okul Müdürü Gülşah İnalcık; "İş birliği yaptığımız kardeş okulumuz Ağrı Altınkilit İlkokulu’na destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Amacımız, eğitim alanında fırsat eşitliğini desteklemek ve öğrencilerimizin dayanışma ruhunu geliştirmektir. Bu projeyi sürekli hale getirerek uzun vadeli bir dayanışma köprüsü oluşturmayı hedefliyoruz" dedi. Çorlu Bil koleji (AKEV) Kulübü sorumlu öğretmeni Zeynep Dülger ise, "Anadolu kültür ve eğitim vakfı bil koleji iş birliği kapsamında kardeş okulu projesi gerçekleştirildi bizde çorlu bil koleji olarak kardeş okulumuzu. Ağrı Diyadin altın kilit köy okulunu seçtik. Eğitim ve destek vermekten ve buradaki batıdaki doğudaki kardeşliği pekiştirmek den dolayı çok mutluyuz bu kardeş okul projemizi devam ettireceğiz. Okulumuzda iş birliği içerisinde olmaktan mutluluk duyuyoruz. Çorlu bil koleji olarak bu yardım projesinde bulunmaktan mutluluk duyuyoruz bu yardımları yapan okul müdürümüz. Gülşah hanıma okul velilerimize okul öğrencilerimize ve yardım severlere çok teşekkür ederiz" dedi.
22 Aralık 2024 Pazar - 14:43 Geleceğin girişimcileri Bandırma’da yetişiyor Balıkesir’in Bandırma ilçesinde, girişimcilik ruhunu geliştirmek ve çocuklara erken yaşta bu vizyonu kazandırmak hedefiyle önemli bir proje hayata geçirildi. Şehit Süleyman Bey İlkokulu ile Bandırma Bilim Sanat Merkezi’nin (BİLSEM) ortaklaşa gerçekleştirdiği “Küçük Düşler, Büyük Adımlar” projesi kapsamında 17 öğrenci girişimcilik eğitimi aldı. Öğrenciler, proje çerçevesinde Bandırma’da faaliyet gösteren bir pasta ve unlu mamuller işletmesini ziyaret ederek iş süreçlerini yerinde inceleme fırsatı buldu. İşletme sahibiyle sohbet eden öğrenciler, üretimden pazarlamaya kadar birçok konuda bilgi edindi. Bandırma Bilim Sanat Merkezinde görev yapan Sınıf Öğretmeni Nimet Ayper, Rehber Öğretmeni Engin Ceylan ve Şehit Süleymanbey ilkokulu Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan proje koordinatörü Özlem Kolay’ın öncülüğünde yürütülen proje iki okuldan oluşan 15 kişilik öğrenci grubu ile hayata geçti. Bandırma Bilim Sanat Merkezi de projeye destek vererek çocukların yenilikçi düşünme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenledi. Okul yönetimi, bu tür projelerle öğrencilerin erken yaşta girişimcilik bilinci kazanarak, geleceğin bireyleri olmalarını hedeflendiğini vurguladı. Proje Koordinatörü Özlem Kolay "Çocuklarımızın girişimcilik becerilerini geliştirmek ve onları geleceğin başarılı bireyleri olarak yetiştirmek amacıyla bu projeyi hayata geçirdik. Amacımız, çocukların düşünme becerilerini ortaya çıkararak onları iş dünyasıyla erken yaşta tanıştırmak. Girişimcilik sadece bir iş kurma süreci değil; aynı zamanda risk almayı öğrenme, takım çalışması yapma ve başarısızlık karşısında pes etmeme becerisidir. Bu proje sayesinde öğrencilerimiz, girişimcilik dünyasını yerinde görme fırsatı buldu. Çocuklarımızın potansiyellerini ortaya çıkararak onların kişisel ve sosyal gelişimlerini desteklemek bizim en büyük hedefimiz. Ayrıca, finansal bilinç, kaynak yönetimi ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırmayı da önemsiyoruz. Bugün burada, onların heyecanına şahit olmak ve ortaya koydukları fikirleri görmek bizleri çok mutlu etti" dedi. Kolay “Bu proje ile öğrencilerimizin hayal gücünü harekete geçirirken, onları üretken bireyler olmaya teşvik ediyoruz. Onlara sadece akademik bir bilgi sunmakla kalmıyoruz, aynı zamanda gerçek hayatta karşılaşabilecekleri zorluklarla başa çıkma becerileri de kazandırıyoruz. Geleceğin girişimcileri, liderleri ve yenilikçileri olabilecek bu çocuklar, doğru yönlendirmeyle büyük işler başarabilir. Bu yüzden onlara rehberlik etmek ve destek olmak bizim için çok değerli" ifadelerinde bulundu. Proje kapsamında öğrenciler, girişimcilik dünyasını daha yakından tanıyabilmek için kendi sorularını hazırladı ve bu soruları işletme sahibine yönelterek detaylı bilgiler aldı. İşletme sahibi, çocukların ilgisi ve merakından memnuniyet duyduğunu ifade ederek jest amaçlı pasta ikramında bulundu. Program, öğrencilerin işletme sahibi ve proje ekibiyle toplu fotoğraf çektirmesiyle sona erdi.
Avrasya Üniversitesi’nin yeni Rektörü Prof. Dr. Kadakal oldu
21 Aralık 2024 Cumartesi - 15:08 Avrasya Üniversitesi’nin yeni Rektörü Prof. Dr. Kadakal oldu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan karar ile Avrasya Üniversitesi Rektörlüğüne Prof. Dr. Mahir Kadakal atandı. Kadakal, son olarak Bayburt Üniversitesi Rektör Yardımcılığı görevini yürütüyordu. Prof. Dr. Mahir Kadakal kimdir? 28 Nisan 1971 tarihinde Gümüşhane’nin Merkez Süle Köyü’nde dünyaya gelen Prof. Dr. Mahir Kadakal, 1989 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği bölümünden 1993 yılında mezun oldu. 1993 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde başladığı yüksek lisans eğitimini 1996 yılında "Lineer Diferansiyel Operatörlerin Bazı Temel Özellikleri" başlıklı teziyle tamamlayan Kadakal, aynı yıl, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Matematik Anabilim Dalı’na araştırma görevlisi olarak atandı. 2000 yılından sonra Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Uygulamalı Matematik Anabilim Dalı’na Yardımcı Doçent olarak atanan Kadakal, 2006 yılında Doçent unvanını, 2011 yılında profesör unvanını kazandı. Prof. Dr. Mahir Kadakal, Giresun Üniversitesi’nde Rektör Yardımcılığı ve Eğitim Fakültesi Dekanlığı, 2021 yılında da Bayburt Üniversitesi’ne atanarak Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanlığı ve Rektör Yardımcılığı görevlerini yürüttü. Birçok ulusal ve uluslararası dergide makaleler yayınlanan Kadakal, evli ve iki çocuk babası.
Yenişehir genç dostu şehir olacak
21 Aralık 2024 Cumartesi - 14:47 Yenişehir genç dostu şehir olacak Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksek Okulu Öğrenci Topluluğu’nu ağırlayan Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel, “Gençlere yönelik gerçekleştireceğimiz çalışmalarla, Yenişehir’i ‘Genç Dostu Şehir’ yapacağız” dedi. Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksek Okulu Öğrenci Topluluğu Başkanı Rümeysa Döngel ve Yönetim Kurulu Üyeleri Zeynep Sude Şişman, Berra Nur Selçuk, Aleyna Bostan, Nimet Rüveyda Çeker, Sevda Tiftik, Öğretim Görevlisi Hasan Er ile birlikte Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel’i ziyaret etti. Türkiye’nin dört bir yanında gelip Yenişehir’de okuyan öğrencilerin daha fazla sosyal hayata katılıp, kültür, sanat ve sportif faaliyetlerde bulunması adına hazırladıkları projeleri Başkan Ercan Özel’e sunan Öğrenci Topluluğu Yönetimi, taleplerinin tümüne olumlu yanıt aldı. Başkan Ercan Özel’in, gençlere verdiği önemden dolayı teşekkürlerini sunan Öğrenci Topluluğu Başkanı Rümeysa Döngel, “Bizleri dinleyen, iletişime açık ve fikirlerimize önem veren bir belediye başkanıyla tanıştığım için çok memnun oldum. Taleplerimizin hepsine olumlu yanıt verdiği için Öğrenci Topluluğu üyeleri adına Başkanımız Ercan Özel’e çok teşekkür ediyorum” dedi. Kültür, sanat ve sporun kenti Gençlerin her zaman yönetimde söz sahibi olması gerektiğini düşündüğünü vurgulayan Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel ise, “Kötülükten arınmış, art niyeti olmayan, tamamen yaşadıkları bölgeyi güzelleştirmek için fikir üreten gençlerimize hem şehrimizin hem de ülkemizin ihtiyacı var. Genç fikirler bize her zaman ilham kaynağı olmalıdır. Yenişehir’de gençlere yönelik yapacağımız projelerde, Öğrenci Topluluğu bizim en yakın yol göstericimiz olacaktır. Onların taleplerini karşılamak bizim yerel yönetici olarak görevimizdir. Yenişehir’i ‘Genç Dostu Şehir’ haline getirmek istiyoruz. Kültürün, sanatın ve sporun kenti haline getirmek istiyoruz. Bu nedenle genç fikirlere her zaman ihtiyaç duyacağız. Bizler de gençlerimiz için Yenişehir Belediyesi olarak elimizden geleni yapacağız” ifadelerini kullandı.
Kozan Lisesi mezunları bir araya geldi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 14:46 Kozan Lisesi mezunları bir araya geldi ADANA (İHA) – Adana’da yarım asırlık tarihi ile bilinen Kozan Lisesi’nin mezunları lisenin gelecek nesillere aktarılması ve eğitimdeki başarısını arttırması için bir araya geldi. Kozan Lisesi mezunları yarım asırlık tarihini koruyan lisede bir araya geldi. Düzenlenen etkinlikte Kozan Kaymakamı Bahattin Alp Arslanköylü, Kozan Belediye Başkanı Mustafa Atlı, Kozan Meslek Yüksek Okulu müdürü Doç. Dr. Volkan Yurdadoğ ve okuldan mezun olan farklı meslek gruplarındaki mezunlar katıldı. Toplantıda, derneğin kurucu başkanı Prof. Dr. Emine Erman Kara, Kozan Lisesi’nin tarihi önemine dikkat çekerek, “Bu derneği kurarken amacımız yalnızca geçmişi yad etmek değil, okulumuza ve Kozan’ın eğitim hayatına katkı sağlamaktı. Bundan sonra da Kozan Lisesi’nin eğitimdeki başarısını sürdürebilmesi ve geçmişte kalan hatıralara sahip çıkması adına çeşitli projeler yürüteceğiz” dedi. Kaymakam Bahattin Alp Arslanköylü de lisenin ilçede eğitimde başarının ve gelecek nesillerin hazırlanmasında önemli bir yere sahip olduğunu ifade ederek, eğitimde tüm desteği verdiklerini ifade etti. Belediye Başkanı Mustafa Atlı ise Kozan’da eğitim alanında tam destek vereceklerini ifade ederek, “Kozan Lisesi, ilçemizin eğitimdeki gurur kaynağıdır. Bu dernek, geçmişten geleceğe bir köprü olacak. Sadece Kozan Lisesi değil ilçemizde eğitim alanında öğrencilerin geleceğe hazırlanması için bizler belediye olarak tüm geçlerin arakasındayız” dedi. Toplantıda, okulun eğitim ve sosyal alanlardaki eski başarılarına yeniden ulaşması gerektiği vurgulandı. Mezunlar, bu hedef doğrultusunda çalışmalara başlanması gerektiğini belirtti. Dernek üyeleri, mezunların bilgi birikimlerini öğrencilerle paylaşarak, onların eğitim hayatlarına katkı sağlamayı amaçladıklarını ifade ederek lisenin eğitimdeki öncü rolünün devam etmesini hedeflediklerini söylediler.
Iğdır Üniversitesi öğrenci toplulukları tanıtım günleri gerçekleşti
21 Aralık 2024 Cumartesi - 14:15 Iğdır Üniversitesi öğrenci toplulukları tanıtım günleri gerçekleşti Iğdır Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen "Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri" etkinliği, Mediko Sosyal Tesislerinde gerçekleştirildi. Etkinlikte, üniversite öğrencilerinin akademik, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine katkı sağlayan 42 aktif öğrenci topluluğu yer aldı. Topluluklar, kurulan stantlarda öğrencilere çalışmaları ve projeleri hakkında bilgi vererek üyelik kabulü yaptılar.Öğrenciler, topluluklarının amacını ve önümüzdeki dönemde hayata geçirmeyi planladıkları projeleri detaylı bir şekilde tanıttılar. Rektör Vekili Altıkat ve Rektör Yardımcısı Çelebi’den Stantlara Ziyaret Rektör Vekili Prof. Dr. Sefa Altıkat ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selahattin Çelebi toplulukların stantlarını ziyaret ederek öğrencilerden yapacakları çalışmalarla ilgili bilgi aldılar.Rektör Vekili Prof. Dr. Sefa Altıkat, etkinlik sırasında yaptığı konuşmada, “Bu tür etkinlikler, öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine katkı sağlarken, bir yandan da üniversitemizin kültürel zenginliğini gözler önüne sermektedir. Öğrencilerimizin aktif katılımı bizleri son derece mutlu ediyor. Tüm öğrenci topluluklarımıza başarılar diliyorum.” ifadelerini kullandı. 2 gün boyunca sürecek olan tanıtım günleri, düzenlenecek çeşitli etkinlikler ile devam edecek.
Prof. Dr. Öztemel: “Değişime ayak uyduran mühendisler başarılı olacak”
21 Aralık 2024 Cumartesi - 13:31 Prof. Dr. Öztemel: “Değişime ayak uyduran mühendisler başarılı olacak” ’Geleceğin Mühendisleri’ konulu söyleşiyle SUBÜ Konuşmaları’nın 86’ıncı konuşmacısı olan Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ercan Öztemel “Tepenin ötesini görebilen, hızlı değişimlere uyum sağlayabilen, dijital dünyanın iş modellerine ayak uydurabilen ve gelecek fırsatlarına odaklanabilen mühendisler başarılı olacaklardır” dedi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) tarafından düzenlenen SUBÜ Konuşmaları’nın 86’ıncı konuşmacısı, ‘Geleceğin Mühendisleri’ konulu söyleşiyle Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ercan Öztemel oldu. Moderatörlüğünü Bilişim Teknolojileri MYO Müdürü Gökhan Atalı’nın üstlendiği söyleşide; mühendislikte dijital dönüşüm, mühendislik eğitiminin gelecekte nasıl bir değişim geçireceği ve hangi mühendislik alanlarının gelecekte daha kritik bir yol izleyeceği gibi konular üzerine konuşuldu. Programın tamamı üniversitenin YouTube kanalı SUBÜ Haber’den istenildiği zaman izlenebiliyor. Bilginin elektrikten daha önemli olacağını belirten Prof. Dr. Ercan Öztemel, “Enerji kaynağı artık bilgidir. Bütün sistemler bilgiye dayalı olarak planlanmak ve tasarlanmak zorunda. Bunu da yapacak olanlar mühendislerdir. Dolayısıyla mühendislerin bilgiyi kullanabilme, derin bilgiye ulaşabilme ve bilgiden bilgiyi türetebilme yeteneğini geliştirmeleri gerekiyor. Bilgi yönetimi, kabiliyeti olmayan bir mühendisin başarı şansı daha zayıf olacaktır. İster gıda, ister inşaat, isterse makine mühendisi olsun, her türlü mühendisin bilişim teknolojilerinden kendisini soyutlaması söz konusu olamaz. Başarılı olmak, iş hayatında bulunmak, rekabet edebilmek için bilişim teknolojilerini iyi kavramak gerekiyor. Robot bilimi, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti, eklemeli imalat gibi teknolojilerin ne anlama geldiğini, bunlarla nelerin yapılabildiğini, nelerin getirilebildiğini ve bunların diğer geleneksel yöntemlere göre üstünlüklerini anlamak ve bilmek zorundalar” dedi. Kullanılan ürünler ve makinelerin daha zekileştirilmiş olacağını kaydeden Öztemel, “Bu ürünlerin kalitesi ve hassasiyeti çok yüksek olacak. Bu ürünleri tasarlayabilme kabiliyeti de çok önemli olacak. Çok disiplinli çalışma yeteneği olması gerekiyor. Mühendisler birbirleriyle anlaşamazlarsa o ürünlerin hassasiyet düzeyi ve kalite düzeyi istenilen seviyede olmayacaktır. Tek başına hiçbir bilim artık işimizi kurtarmayacak. Zeki bir ürün, zeki bir hizmet ortaya koyacağız. Bu da o hizmeti gerçekleştiren insanların davranışlarını modellemeyi gerektirecek. Bu nedenle yazılım yazmanın, donanım tasarlamanın ve sosyal beceriler geliştirmenin sisteme entegre edilmesi gerekebilir. Geleceğin mühendisleri, kendi mesleki olaylarını, yeteneklerini, bilgilerini ve deneyimlerini başkalarının gözüyle görebilme becerisine de sahip olmalılar” diye konuştu. Yapay zekanın toplumu dönüştüren bir unsur olduğunu vurgulayan Öztemel, “Yapay zeka, bildiğimiz geleneksel mühendislik yöntemlerini otomatik olarak yapabiliyor. Artık mühendislik davranış modellemesine ve bilginin modellenmesine doğru gidiyor. Geleceğin mühendisleri, geleneksel yöntemlerin ötesine geçip, o yöntemlerin ortaya çıkaracağı faydayı etkin bir şekilde hayata sunmaya odaklanmalı. Bilgi mühendisleri, süreç mühendisleri, sanal modelleme uzmanları, davranış mühendisleri, performans mühendisleri gibi yeni meslekler ortaya çıkacak. Artık zekâya destek olabilecek ve yapay zekânın zekâsını artıracak mühendislere ihtiyaç duyulacak. Gelecekte öğretmen diye bir şey olacağını düşünmüyorum. Otonom hocalar olacak. Her meslek içerisinde otonom robotlar veya otonom sistemler bulunacak. Makinelerin birbirleriyle ve insanlarla konuşabilmesi için bir bilişim ortamının oluşması lazım. Mühendislik fakültelerinde bunun okutulması, sistem entegrasyonu eğitiminin de verilmesi gerekiyor” şeklinde konuştu. Genç mühendislere tavsiyelerde bulunan Öztemel, “Mühendis arkadaşlara önerilerim şunlar: sabır, vazgeçmemek, eleştirilmekten korkmamak. Problemleri çözmek için her zaman bir alternatif yol daha vardır. Her zaman daha iyisini arayacağız. Mühendis arkadaşların ısrarcı olması, asla vazgeçmemesi ve sabırlı olması gerekiyor. Mühendisliğin temel anlayışına giderek varsayımlarla hareket etmeleri faydalı olacaktır. Her geçen gün daha iyi olmak zorundayız. Mükemmel bir sistem yok. Mükemmel sistemin peşinden gitmek diye bir şey yok. Her bulduğumuzda ondan daha mükemmelini ararız. Tepenin ötesini görebilen, hızlı değişimlere uyum sağlayabilen, dijital dünyanın iş modellerine ayak uydurabilen ve gelecek fırsatlarına odaklanabilen mühendisler başarılı olacaklardır” ifadelerini kullandı.
Üniversiteler Uşak Üniversitesi’nde buluştu: KA171 Projesi anlatıldı
21 Aralık 2024 Cumartesi - 13:07 Üniversiteler Uşak Üniversitesi’nde buluştu: KA171 Projesi anlatıldı Uşak Üniversitesi, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından düzenlenen Erasmus+ Yükseköğretim KA171 Projesi Bilgilendirme Toplantısı’na ev sahipliği yaptı. Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlikte, Uşak Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ekrem Savaş, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Kenan Taş ve Prof. Dr. Osman Birgin, Türkiye Ulusal Ajans Uzmanları, akademisyenler ve katılımcı üniversitelerin uluslararası ilişkiler ofis temsilcileri hazır bulundu. Toplantıya 97 üniversiteden 200 katılımcı iştirak ederken, etkinlik Rektör Prof. Dr. Ekrem Savaş’ın açılış konuşması ile başladı. Rektör Savaş, konuşmasında Uşak Üniversitesi’nin bölgesel kalkınma odaklı üniversite misyonunu vurgulayarak, "Deri, Tekstil, Seramik Tasarım Merkezimiz, hem yurtiçinden hem de yurtdışından önemli firmalara hizmet vermektedir. KA171 projelerimiz kapsamında da bu ihtisaslaşma alanlarımızla ilgili ortaklarımızla personel ve öğrenci hareketliliği gerçekleştiriyoruz" dedi. Rektör Savaş, Uşak Üniversitesi’nin uluslararasılaşma süreçlerinde elde ettiği başarıları ile 5 yıldır gerçekleşen ve geleneksel hale getirdikleri ‘Uluslararası Hafta’ ile ilgili bilgiler paylaştı. Son beş yılda 170 akademik ve idari personelin misafir edildiğini ve 300’e yakın personelin Erasmus hareketlilikleri gerçekleştirdiğini belirten Rektör Savaş, "KA131 kapsamında 16 ülkeden 93 üniversite ile toplam 264 anlaşmamız bulunuyor. KA171 projelerinde ise 20 ülkeden 38 üniversite ile toplamda 50 anlaşmaya ulaştık. Ayrıca, Japonya’dan Güney Amerika’ya, Orta Asya’dan Afrika’ya kadar 33 ülkeden 92 üniversite ile ikili iş birliği anlaşmalarımız mevcut" diye konuştu. Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörü Doç. Dr. Tolga Kargın, toplantıya ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, yıllar içinde hazırlanan projeler ve bu projelerdeki başarı oranları hakkında bilgi verdi. Doç. Dr. Kargın, Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü ekibine teşekkür ederek, özverili çalışmalarının üniversiteye sağladığı katkıları Toplantının devamında, Türkiye Ulusal Ajansı temsilcileri tarafından KA171 Projeleri Başvuru ve Sonuçlarının Değerlendirmesi, KA171 Genel Bilgilendirme, Yenilikler ve Başvuru Formu, KA171 Projesi Hazırlık ve Yazım Süreci ve Hibe Alamama Sebeplerinin Analizi gibi konularda eğitimler verildi. Eğitimlerde, katılımcıların soruları yanıtlandı. Etkinlik, toplu fotoğraf çekimi ile son buldu. Toplantının ikinci günü ise konuklara yönelik bir şehir turu düzenlendi. Tur kapsamında Uşak Müzesi, Blaundus Antik Kenti ve Ulubey Cam Teras ziyaret edilerek, katılımcılara Uşak’ın kültürel ve tarihi zenginlikleri tanıtıldı.
Gönüllü Üniversiteliler köy okullarında etkinlik düzenliyor
21 Aralık 2024 Cumartesi - 12:26 Gönüllü Üniversiteliler köy okullarında etkinlik düzenliyor Ula’da gönüllü gençler, ‘Merkezim Her Yerde’ projesi çerçevesinde köy okullarını ziyaret ederek çeşitli etkinliklerle öğrencilerle buluşuyorlar. Gençlik ve Spor Bakanlığının başlattığı ‘Merkezim Her Yerde’ projesi kapsamında öğrenci yurtlarında kalan gönüllü gençler, köy ve kentin çevre mahallerindeki okullarda eğitim gören dezavantajlı minik kardeşleriyle çeşitli sportif ve sosyal faaliyetler yaparak zaman geçiriyorlar. Proje kapsamında, gönüllü gençler ve gençlik çalışanları ve bocce antrenörleri, Ataköy İlkokulunda eğitim gören yaklaşık 30 öğrenciyle okul bahçesinde yüz boyama, seramik boyama, ebru sanatı, zeka oyunları, Floor Curling, bocce, badminton, halat çekme, ok atma gibi çeşitli sportif faaliyetler yaptılar. Buluşmada müzik eşliğinde oyunlar oynayan gönüllü gençler, çocuklarla birlikte eğlenceli anlar yaşadılar. MSKÜ öğrencilerden Havvana Karakuş; “Hayatımda geçirdiğim en anlamlı günlerden bugün olsa gerek. Bir sınıf öğretmenliği öğrencisi olarak köy okulunda çocuklarla birlikte olmaktan çok mutlu oldum. Hem mesleki anlamda benim için bir deneyim, hem de burada çocukların gözlerinde ışığı görmek beni çok heyecanlandırdı. Bizlere bu imkanı veren Ula Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğümüz ve Muğla Gençlik ve Spor İl Müdürümüze çok teşekkür ederim” dedi.
Mersin’de orman muhafaza memurlarına ’silah eğitimi’ verildi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 12:21 Mersin’de orman muhafaza memurlarına ’silah eğitimi’ verildi Mersin’de orman muhafaza memurlarına ’silah eğitimi’ verildi. POMEM Atış Poligonu’nda gerçekleştirilen eğitimde tabancalar, özellikleri, yasal mevzuat, tabanca sökme ve takma uygulamaları anlatılarak temel atış eğitimi yapıldı. Mersin Orman Bölge Müdürlüğünde ormanların muhafazasında aktif görevli olan personele, Ormanların Kanun Dışı Müdahalelerden Korunması Esasları Yönetmeliği kapsamında silah eğitimi verildi. Mersin Polis Eğitim Merkezi (POMEM) Atış Poligonu’nda gerçekleştirilen eğitime şube müdürleri, işletme müdürleri, işletme şefleri, şube mühendisleri, orman muhafaza memurları ile diğer silahla teçhiz edilecek personel katıldı. Mersin Polis Eğitim Merkezi tarafından iki aşamalı verilen eğitimde teorik olarak, tabancalar, özellikleri, yasal mevzuat, tabanca sökme ve takma uygulamaları anlatıldıktan sonra temel atış eğitimi yapıldı. Eğitimle özellikle ateşli silahların sebep olacağı kullanım hatası kaynaklı kazaların önüne geçilerek, yaralanma veya daha üzücü olayların yaşanmasının engellenmesinin hedeflendiği bildirildi. Öğrencilere orman yangınlarıyla mücadele anlatıldı Öte yandan Mersin Orman Bölge Müdürlüğü Orman Yangınlarıyla Mücadele Şube Müdürü Mehmet Alper, Akdeniz Bölge Komutanlığı İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören öğrencilerle bir araya geldi. Öğrencilere orman yangınlarının önlenmesi, yangın sırasında yapılması gerekenler ve doğaya olan etkileri hakkında bilgiler veren Alper, ormanların ekosisteme sunduğu oksijen üretimi, su döngüsünü düzenleme, iklimi dengeleme gibi hayati faydalarının yanı sıra, günlük yaşamdaki önemini de anlattı. Kağıttan mobilyaya, gıda ürünlerinden ilaç hammaddelerine kadar birçok orman ürününün hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğunu belirten Alper, öğrencilerin sorularını da yanıtladı. Farkındalık artırıcı etkinlikler de düzenlenen programın sonunda öğrencilere bilgilendirici broşürler dağıtıldı.