TEKNOLOJİ
17 Nisan 2025 Perşembe - 16:39 Aliağa’da Bilimfest heyecanı başladı İZMİR (İHA) – BilimFest Aliağa, bilim gösterileri, robotik kodlama, tasarım ve boyama, bilim deneyleri, simülasyonlar, ritim deneylerini gibi çalışmalarda oluşan 65 atölyesi ile kapılarını ziyaretçilerine açtı. Bu tür etkinliklerde öğrencilerin bilimle buluşması, farklı alanlarda kendilerini ifade etmeleri adına büyük bir fırsat olduğunu vurgulayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Akyüz, "Bilim, insanlık tarihinin en önemli yapı taşlarındandır. Bilimsel düşünme, genç nesilleri geleceğe hazırlamanın en etkili yollarındandır" dedi. Ülkenin en büyük 10 bilim festivalinden biri olarak kabul edilen, BilimFest Aliağa, Avcı Ramadan Çocuk Oyun Alanı’nda kapılarını ziyaretçilerine açtı. İlçe Kaymakamlığı, Aliağa Belediyesi ve SOCAR Türkiye’nin ana paydaşlığında yürütülen festival, gerçekleştirilen geniş katılımlı açılış programıyla başladı. Festivalde, bilim gösterileri, robotik kodlama, tasarım ve boyama, bilim deneyleri, simülasyonlar, ritim deneylerini gibi çalışmalarda oluşan 65 atölye, bilim söyleşileri, Spor ve Bilim Oyunları Mobil Eğitim Tırları, Konya Bilim Merkezi ve Gaziantep Bilim Merkezi’nin etkinlikleri de yer alıyor. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün organizasyonunda, öğrenciler ve bölge halkı arasında bilime karşı farkındalık oluşturmak, bilime olan ilgiyi artırmak ve yeni kuşağı bilime özendirmek amacıyla düzenlenen Bilimfest Aliağa, 19 Nisan Cumartesi günü saat 17.00’ye kadar misafirlerini ağırlamaya devam edecek. Akyüz: "BilimFest Aliağa, öğrencilerimizin bilimle buluşması adına büyük bir fırsattır" BilimFest’te yapılan bilimsel atölye ve etkinliklerin çocukların merakını artıracağını vurgulayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Dr. Erdoğan Akyüz, "Bilim, insanlık tarihinin en önemli yapı taşlarındandır. Bilimsel düşünme, genç nesilleri geleceğe hazırlamanın en etkili yollarındandır. Bugün burada açılışını, bilimsel süreçleri deneyimlemelerini sağlayacaktır. Bu tür etkinlikler öğrencilerimizin bilimle buluşması, farklı alanlarda kendilerini ifade etmeleri adına büyük bir fırsattır" ifadelerini kullandı. Güney: "Bilimfest’in tüm öğrencilerimize faydalı olmasını temenni ediyorum" Aliağa’da çok önemli bir etkinliği gerçekleştirmek için bir araya geldiklerini belirten ilçe Kaymakamı Zekeriya Güney, "Bilimfest Aliağa etkinliğinde çocuklarımızın projelerini göreceğiz. Gençlerimize maddi ve manevi fırsatlar tanındığında neler yapabileceklerini hep birlikte burada göreceğiz. Bu festivalin tüm öğrencilerimize faydalı olmasını temenni ediyorum" ifadelerini kullandı. Programa, Aliağa Kaymakamı Zekeriya Güney, Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, Aliağa Cumhuriyet Başsavcısı Serkan Başaran, Aliağa İlçe Emniyet Müdürü Ahmet Can, Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürü Dr. Erdoğan Akyüz, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Mesut Öztürk, Aliağa Belediyesi Personel Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmedali Özkurt, kurum amirleri, öğretmenler, öğrenciler, gazi ve şehit yakınları, siyasi parti temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.
17 Nisan 2025 Perşembe - 11:56 Hayatın her alanında kullanılıyor, yapay zekaya dikkat edilmediğinde ciddi sonuçlara yol açıyor Sivas Cumhuriyet Üniversitesi (SCÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sefer Darıcı, yapay zekayı düşünce gücünü geliştiren bir unsur olarak kullanıldığında katkı sağladığını belirterek, içeriğin hazır olarak direkt kullanılması durumunda da düşünme kabiliyetini öldürdüğünü söyledi. Son yıllarda hızla gelişen yapay zekâ teknolojileri, hayatın birçok alanında etkin şekilde kullanılıyor. Eğitimden sağlığa, tasarımdan içerik üretimine kadar geniş bir yelpazede yer bulan yapay zekâ uygulamaları, bireylerin hem günlük yaşamında hem de mesleki faaliyetlerinde önemli kolaylıklar sağlıyor. Ancak bu teknolojilerin bilinçsizce kullanımı, özellikle hayal gücü ve düşünme kabiliyeti gibi beceriler üzerinde olumsuz etkilere yol açabiliyor. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Sefer Darıcı, hayatın her alanında yapay zekanın kullanıldığını ifade ederek, yapay zekâyı kullanırken bu unsurun arka planını bilerek hareket edilmesi gerektiğini ve yapay zekâ okuryazarlığının da büyük önem arz ettiğini söyledi. "Hayal gücü ölüyor" Yapay zeka teknolojilerinin insanlar üzerinde hem olumlu hem de olumsuz sonuçlar doğurduğunu belirten Sefer Darıcı, "Yapay zekâ teknolojilerinin gelişmesiyle beraber bu teknolojiler, insanlar üzerinde hem olumlu hem de olumsuz anlamda çeşitli etkiler bırakıyor. Bu etkilerin meslekler üzerinde de çeşitli etkileri söz konusu olmaktadır. Son yapılan çalışmalar yapay zekâ tarafından üretilmiş içeriklerin, hayal gücünü ve tasarımcılığı geliştirmede katkısı olduğu kadar olumsuz taraflarının da olduğunu bize söylüyor. Özellikle hayal gücü anlamında önde olan tasarımcılık, grafik ve içerik editörlüğü gibi mesleklerde bu uygulamalar, çoğu zaman düşünme sürecini sekteye uğratan ve yavaşlatan, yetenekleri kısıtlayan taraflarının da olduğu ortaya konmuştur. Bu anlamda yapay zekâyı kullanırken, mutlaka bunun arka planını bilerek hareket etmek gerekiyor. Bu anlamda yapay zekâ okuryazarlığı da büyük önem arz ediyor. Yapay zekâyı düşünce gücünü geliştiren bir unsur olarak kullandığımız zaman bizlere katkılar sağlayabiliyor. Ancak, yapay zekâyı hazır içeriği komple alıp kullanma durumunda kullandığımız zaman hayal gücü sürecini öldürebiliyor" dedi. "Farklı amaçlarda kullanılıyor" Yemek tarifi alınırken bile yapay zekanın kullanıldığını söyleyen Darıcı, "Hayatın her alanında yapay zekâ farklı amaçlarla kullanılabiliyor. Yemek tarifi almaktan tutun, herhangi bir metnin hazırlanmasına ve bir tasarımın yapılmasına kadar söz konusu olabiliyor. Yapay zekâ, yeteneklerinize, normal hayatta sergilemiş olduğunuz becerilerinize, oradan ipuçları ve örnekler alma anlamında kullanılırsa katkısı mutlaka vardır. Farklı seçenekleri size sunması nedeniyle yapay zekâyı kendinizi geliştirmek amacıyla da kullanabiliyorsunuz. Ancak tamamen yapay zekâ ile üretilmiş bir içerik olduğu gibi kopyalandığı zaman yetenekleri zamanla zayıflattığı son yapılan çalışmalarda gösterilen bulgular arasındadır. Yapay zekâ uygulamalarının çok fazla kullanılıyor olması ve yapay zekâ içeriklerine çok fazla güveniliyor olması, bu içeriklerin sorgulanmadan ve olduğu gibi alınıp kopyalanıyor olması ilerleyen süreçte insanın kendisine iş ve işlevlerine ne için kullandığına bağlı olarak ciddi zararlar verebilir" diye konuştu.
Tercan’da geri dönüşüm oyuncak yarışması düzenlendi
10 Nisan 2025 Perşembe - 07:36 Tercan’da geri dönüşüm oyuncak yarışması düzenlendi Erzincan’ın Tercan ilçesinde Tercan Mehmet Kutsi Beğdes İlkokulunda sıfır atık projesi kapsamında geri dönüşüm oyuncak yarışması düzenlendi. Öğrencilerde sıfır atık ve geri dönüşüme dikkat çekmek, öğrencilerin tasarım yeteneklerini geliştirmek, geri dönüşüm malzemelerinden tasarlanmış oyuncak çeşitliliğini arttırmak, öğrencilerin yaş seviyesine uygun oyuncakların tasarlanmasını sağlamak amacıyla Tercan Mehmet Kutsi Beğdes İlkokulu sınıf öğretmeni Mehtap Öztürk koordinatörlüğünde ilçe genelindeki tüm ilkokulların katılımıyla organize edilen geri dönüşüm oyuncak tasarım yarışması ilkokul düzeyinde 110 adet çalışma değerlendirmeye alındı. 4 kategoride tasarlanan oyuncaklar, çocukların eğitim ortamlarını destekleyici, öğrenmeyi somutlaştıran, aynı zamanda öğrenmeyi eğlenceli hale getirebilen çevre dostu olma özelliğine sahip. Güzel Sanatlar öğretmeni Bahar Mutlu başkanlığında oluşan jüri üyeleri sınıf öğretmeni Mehtap Öztürk, okul öncesi öğretmeni Hatice Kübra Toklu, sınıf öğretmeni Ayse Altındal’ın yaptığı yarışmanın finalinde oyuncaklar teknik, farklı ve tasarım yönünden değerlendirildi. Yapılan değerlendirme sonunda birinci olan öğrenciler belirlendi. Buna göre: Oyuncak dalında Eslem Yıldırım, çevre dostu oyuncak dalında: Öykü Kılıç, eğitici oyuncak dalında: Mehmet Kayra Olğun oldu. İşlevsel tasarım oyuncak dalında: Elif Naz Akbaba ödüle layık görüldü. Projenin son aşamasında ise oyuncaklardan sergi düzenlendi. Buradan elde edilecek gelirin tamamı SMA hastası bir çocuğa bağış yapılarak öğrencilere farkındalık oluşturuldu. Okul müdürü Muhammet Diler, çocukların oyuncaklarla vakit geçirmesi, sosyalleşmelerinin sağlanması ve geri dönüşüme yönelik farkındalık sağlanması adına geri dönüşüm oyuncak yarışması projesinin gerçekleştirildiğini vurgulayarak, "Bu çalışma öğrencilerimize bu tür sosyal farkındalık projesinin de olduğunu gösterdik. Oyuncakların atık malzemelerden yapılmasının sebebi geri dönüşüm konusunda farkındalık sağlamak. Bu çocukların teknolojiden uzak uzun süre düşünebileceği bir yarışma oldu. Hedefimiz geri dönüşüme ve çocuklarımızın zihin gelişimine katkı sağlamaktı. Bu projenin uygulanmasında, sonuçlandırılmasında emeği geçen ve katkı sunan herkese çok teşekkür ediyorum" diye konuştu Sergiye İlçe Kaymakamı Neslihan Kısa Duman, İlçe Milli Eğitim Müdürü Kayhan Kalkan, şube müdürleri, okul müdürleri, veliler ve öğrenciler katıldı.
Ağrı’da öğretmenlere yönelik "Eğitimde Yeni Yaklaşımlar" kursu düzenlendi
09 Nisan 2025 Çarşamba - 15:55 Ağrı’da öğretmenlere yönelik "Eğitimde Yeni Yaklaşımlar" kursu düzenlendi Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sunmak amacıyla düzenlenen "Eğitimde Yeni Yaklaşımlar" konulu hizmet içi eğitim kursu tamamlandı. Mahallî hizmet içi eğitim faaliyetleri kapsamında Ağrı Araştırma Geliştirme Merkezi salonunda gerçekleştirilen eğitime, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, Şube Müdürü Selahattin Bilgiç, eTwinning Türkiye içerik geliştirme ekibi üyeleri Bircan Keleş ve Kenan Çete ile farklı okullardan 60 öğretmen katıldı. 4 gün süren eğitim programı; öğretmenlerin dijital yetkinliklerini geliştirmeyi, çağdaş öğretim teknolojilerini sınıf içinde etkili biçimde kullanmalarını sağlamayı ve özellikle eTwinning projeleri çerçevesinde uluslararası proje yazma kapasitelerini artırmayı hedefledi. Uygulamalı ve etkileşimli oturumlarla yürütülen kurs kapsamında, Web 2.0 ve 3.0 araçlarının sınıf içi entegrasyonu, proje fikrinin yapılandırılması, etkinlik planlaması ve dijital içerik üretimi gibi başlıklar ele alındı. Katılımcı öğretmenler, teorik bilgileri eş zamanlı atölye çalışmalarıyla pekiştirerek kapsamlı bir öğrenme deneyimi yaşama fırsatı buldu. Eğitim sürecinde görev alan eTwinning Türkiye içerik geliştirme ekibi üyeleri Bircan Keleş ve Kenan Çete, alanlarındaki uzmanlıkları ve sahaya hakimiyetleriyle dikkat çekerken, yenilikçi yaklaşımları sayesinde katılımcı öğretmenlerin beğenisini kazandı. Açılış konuşmasında öğretmenlerin sürekli gelişim ihtiyacına dikkat çeken Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, Millî Eğitim Bakanlığı’nın vizyonu doğrultusunda dijital okuryazarlık ve proje temelli öğrenme gibi 21. yüzyıl becerilerinin öğretmenlik mesleğinin ayrılmaz bir parçası haline gelmesi gerektiğini ifade etti. Öğretmenler, bu tür mesleki gelişim etkinliklerinin motivasyonlarını artırdığını ve sınıf içi uygulamalara olumlu yansımalar sağladığını belirterek, kursun düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.
Bu sensörler sayesinde yapı betonlarındaki hareketler anlık takip edilecek
08 Nisan 2025 Salı - 23:30 Bu sensörler sayesinde yapı betonlarındaki hareketler anlık takip edilecek Türkiye’deki üç üniversitenin akademisyenlerinin yürüttüğü çalışmayla, binalara yerleştirilecek sensörler sayesinde yapıların dayanıklılığı, stabilitesi ve korozyon durumu anlık olarak izlenebilecek. Çankırı Karatekin Üniversitesi’nden (ÇAKÜ) Prof. Dr. Barış Şimşek, Afyon Kocatepe Üniversitesi’nden (AKÜ) Prof. Dr. Tayfun Uygunoğlu ve Doç. Dr. Uğur Fidan ile Yalova Üniversitesinden Doç. Dr. Adem Tuncer tarafından, yapılarda meydana gelecek en ufak bir deformasyonun anlık olarak tespit edilebilmesini sağlamak üzere çalışma yürütüldü. Elde edilen çimento tabanlı sensörler ile binaların temelinde bulunan hasarlar incelenebilecek. Yapılan çalışmalar neticesinde Türkiye’nin fay hatlarının yoğun, tektonik hareketlerin fazla olduğu bir bölgede bulunması nedeniyle afete dayanıklı şehirler oluşturulması ve akıllı şehirlerin inşa edilmesinin önemli olduğu vurgulandı. "Depremin erken tespiti hedefleniyor" Çimento temelli sensörler ile depremin daha erken tespiti noktasında da güzel sonuçlar ve hedefler ortaya çıkacağını söyleyen Çankırı Karatekin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Harun Çiftçi, "Afete dayanıklı şehirlerin oluşturulması ve akıllı şehirlerin inşa edilmesi son zamanlarda önemli. Özellikle, kalkınma planlarında da ifade edildiği gibi akıllı şehirlerin dizayn edilmesi, gelecekte birçok insanımızın daha rahat ve güvenli bir ortamda yaşamasına neden olacaktır. Akıllı şehirlerin inşasında en önemli mesele kullanılan çimento. Bizim araştırma grubumuzda çimento temelli sensörler üretilmektedir. Özellikle depreme dayanımın ve daha sağlıklı binaların inşasında çimentonun kalitesinin dayanımının belirlenmesi son derece önemli. Bununla ilgili günümüzde pek çok çalışma yapılmakta ama özellikle araştırma grubumuzun çevreci, toksik olmayan, ekonomik açıdan daha düşük maliyetli nano malzeme temelli elyaflar üretilerek çimento sensörünü oluşturmasıyla ilgili çalışmaları son derece dikkatleri cezbetmekte. Özellikle Çankırı Karatekin Üniversitesi’nin Türkiye’nin geleceği inşa edilmesi noktasında her alanda çalışmaları devam etmektedir. Biz inanıyoruz ki, araştırma grubumuz Türkiye’ye ve dünyaya bilimsel olarak çok daha katkılar yapacaktır. Çimento temelli sensörler ile ilerleyen dönemlerde depremin daha erken tespiti noktasında da güzel sonuçlar ve hedefler ortaya çıkacaktır" dedi. "Bu sensörler sayesinde yapılarda deformeler, mikro çatlaklar olup olmadığını anlayabileceğiz" Elde edilen çimento sensörleri ile binalardaki hareketliliğin izlenebileceğini kaydeden Çankırı Karatekin Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Barış Şimşek, "Polimer kompozitlerin sentezlenmesi ve elyaf haline getirilmesini laboratuvarımızda yaptık. Toksik olmayan, biyo tabanlı polimerleri nano malzeme ile modifiye ederek iletken hale getirdik. Çimentoların içerisinde belirli optimum oranlarında çimento tabanlı sensörler hazırlıyoruz. Bu sensörler, birçok amaçla kullanılıyor. Projeye başlarken temel amacımız deprem hareketlerine karşı hassasiyeti olan sensörler üretmekti. Burada ürettiğimiz sensörler aynı zamanda mevcut binalardaki kolonlara takılıp çıkartılabilir olacak. Sadece yeni binalar için değil, mevcut binalarda da kullanılabilecek. Yapılar içerisinde bir donatı kullanıldığı zaman, zamanla deforme oluyor ve dışarıdan da gözükmüyor. Tespit edilmesi de oldukça zor. Fakat bu sensörler sayesinde yapılarda deformeler, mikro çatlaklar olup olmadığını anlayabileceğiz. İlerideki amaçlarımız arasında da, karbondioksit, karbon monoksit gibi zehirli gazları da tespit edebilen çimento tabanlı sensörlerin akıllı şehirler konsepti altında binalarda da kullanılabilmesi için çalışmalarımıza devam ediyoruz" diye konuştu.
Somalı genç NASA’da Türkiye’yi temsil edecek ekipte yer aldı
08 Nisan 2025 Salı - 15:55 Somalı genç NASA’da Türkiye’yi temsil edecek ekipte yer aldı NASA tarafından düzenlenen İnsanlı Keşif Aracı Yarışması’nda (Human Exploration Rover Challenge-HERC) Türkiye’yi temsil edecek olan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Bellatrix Uzay Takımı’nda Somalı bir isim de yer alıyor. Soma eski Belediye Başkan Yardımcısı Sabır Tuna’nın oğlu Abdullah Tuna, takımın mühendis kadrosunda görev alıyor. Her yıl ABD’nin Alabama eyaletinde NASA tarafından gerçekleştirilen yarışmada üniversite ekipleri, teknik yeterlilik, dayanıklılık, inovasyon ve görev tamamlama kriterlerine göre değerlendiriliyor. İTÜ Bellatrix Takımı, geliştirdiği ROVER aracıyla yarışmaya katılmaya hak kazandı. Takımda yer alan Abdullah Tuna’nın başarısı ise Manisa’nın Soma ilçesinde büyük sevinçle karşılandı. Konuya ilişkin açıklama yapan baba Sabır Tuna, "İTÜ Bellatrix Uzay Takımı’nda görev alan başta oğlum Abdullah olmak üzere tüm genç mühendisleri tebrik ediyorum. Bu başarı yalnızca ailemiz değil, tüm Soma ve ülkemiz için gurur verici" dedi. Abdullah Tuna ise yaptığı açıklamada, "NASA’nın düzenlediği bu yarışmada ülkemizi temsil edecek takımda yer almak benim için büyük bir onur. Uzun süren hazırlık sürecinin ardından, emeğimizin karşılığını uluslararası bir platformda sergileyeceğiz. Hedefimiz sadece derece almak değil, Türk mühendisliğinin geldiği noktayı tüm dünyaya göstermek" ifadelerini kullandı. İTÜ Bellatrix Takımı, insanlı uzay görevlerine yönelik mühendislik çözümleri üretmeyi hedefliyor. Yarışmada Türkiye’yi temsil edecek ekip, bilim ve teknoloji alanında gençlere ilham vermeyi amaçlıyor.
BTÜ’den mobilya sektörüne çevre dostu alternatif malzeme
08 Nisan 2025 Salı - 14:11 BTÜ’den mobilya sektörüne çevre dostu alternatif malzeme Bursa Teknik Üniversitesi’nde (BTÜ) mobilya sektörü için daha az ham maddeyle hafif, sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir alternatif malzeme projesine imza atıldı. Masa, sehpa gibi mobilyaların üst elemanlarında ya da dekorasyon amaçlı alanlarda kullanılması için prototipi hazırlanan ürün, içeriğinde barındırdığı doğal lifler ve biyoplastik malzeme sayesinde çevre dostu olarak da ön plana çıkacak. Orman Fakültesi Orman Endüstrisi Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ergün Güntekin’in yürütücülüğünü üstlendiği "Yarı piramidal çekirdekli sandviç levha üretilmesi" başlıklı proje, TÜBİTAK 1001 Desteği almaya hak kazandı. 24 ay sürecek olan projede araştırmacı olarak; Orman Endüstrisi Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri Doç. Dr. İbrahim Halil Başboğa, Doç. Dr. Çağatay Taşdemir ve Dr. Öğretim Üyesi Mesut Uysal bulunuyor. Mobilya sektörüne alternatif bir malzeme sunacak olan çalışma ile hafifliğin gerektirdiği, ancak fazla yükün uygulanmadığımobilyalar için daha az hammaddeyle alternatif bir ürün geliştirilmesi hedefleniyor. Yaşam döngüsü analizlerinin de yapılacağı projede, doğal lifler ve doğada çözülebilir plastik malzeme kullanılarak, sürdürülebilir, yenilenebilir ve geri dönüştürülebilir ürün sunulması amaçlanıyor. Ham madde kullanımı yüzde 50 düşecek Çalışma hakkında bilgi veren proje yürütücü Prof. Dr. Ergün Güntekin, mobilya sektöründe malzeme olarak genellikle ahşap ve ahşap kompozitlerinin (yonga levha, MDF vb.) kullanıldığını belirtti. Bu ürünlerin sektörün ihtiyaçlarını karşıladığını ancak hafifliğin gerektiği bazı mobilyalar için oldukça ağır malzemeler olduğunu belirten Prof. Dr. Güntekin, "Projemizde buradan yola çıkarak, hafifliğin gerektiği mobilyalarda daha az hammaddeyle ürün ortaya koymak istedik. Yonga levha, MDF gibi ürünlerde ortalama 700 kilogram/metreküp yoğunluktahammadde kullanılırken, çalışmasını yaptığımız ürünle, bunu yarıya düşürmeyi hedefliyoruz. Yani yüzde 50 daha az ham maddeyle hafif, yeşil, dayanıklı ve aynı hizmeti veren ürün geliştireceğiz" dedi. Yaşam döngüsü analizleri Çalışmanın bir parçasının da yaşam döngüsü analizleri olduğunu, üründe biyo-bozunur ve geri dönüştürülebilir malzeme kullanımına özen gösterildiğini vurgulayan Prof. Dr. Ergün Güntekin, "Alternatif malzememizin çekirdek kısmını doğal lifler ve biyo-bozunur polimer ile oluşturacağız. Böylelikle ikame ürün olarak pazarda rekabet edeceği geleneksel levhalara kıyasla yaşam döngüsü boyunca çevreye olumsuz etkisi minimize edilmiş daha hafif bir malzeme elde edeceğiz" diye konuştu. Günümüzde sürdürülebilirlik kavramının etkisinin artmasıyla, mobilya sektöründe de çevre dostu ürünlerin ön plana çıktığını vurgulayan Prof. Dr. Güntekin, "Biz de çalışmamızda, doğal kaynakları sorumlu ve rasyonel bir şekilde kullanan, çevresel ve ekonomik açıdan sürdürülebilir bir alternatif ürünü sektöre kazandırmış olacağız" ifadelerini kullandı.
Gürsu’da akıllı dönüşüm yapay zeka ile başladı
08 Nisan 2025 Salı - 13:58 Gürsu’da akıllı dönüşüm yapay zeka ile başladı Gürsu Belediyesi, iş süreçlerini ve belediye hizmetlerini teknolojinin en popüler kullanım araçlarından birisi olan yapay zeka ile buluşturuyor. ARGE Müdürlüğü’nün BEBKA destekli yeni projesi, Akıllı Adımlar: Yapay Zeka ile Gürsu’da Akıllı Dönüşüm Projesi başladı. Gürsu Belediyesi personeli, kurumsal anlamda alacağı detaylı yapay zeka eğitimi ile iş süreçlerini daha hızlı ve çağa uygun yapacak. Hibe ve proje rekortmeni belediye Hibe ve Proje Rekortmeni Gürsu Belediyesi, çağa uygun ve dinamik iş süreçlerini destekleyen yapay zeka kullanımı konusunda kurumsal ve faydalı bir projeye daha imzasını attı. Akıllı Adımlar: Yapay Zeka ile Gürsu’da Akıllı Dönüşüm Projesi, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde, BEBKA tarafından finanse edilerek hazırlandı. 2024 yılı Teknik Destek Programı kapsamında desteklenen proje Bursa’da yerel yönetim düzeyinde kent çapında atılmış en önemli hamlelerden biri olacak. Yapay Zeka Eğitmeni Harun Seyhan’ın vereceği yapay zeka eğitimleri ile kurum personelleri yeni yapay zeka teknolojilerini öğrenecek. Genel eğitimlerin yanı sıra birim ve müdürlük bazında ilerleyecek özel eğitimlerde, her belediye çalışanı kendi işi ve ilgisi doğrultusunda yapay zeka eğitimi alarak iş süreçlerini yönetme imkanı bulacak. "Hibeyi projeye, projeyi faydaya, faydayı topluma çeviriyoruz" Bursa’da proje belediyeciliği denildiğinde akıllara gelmekten son derece mutlu olduklarını belirten Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, " Çalışanlarımızın eğitim süreci ve işlerinde kullanacakları tüm yararlı teknolojiler bizim için son derece önemli. Yapay zekayı önemsiyoruz. Ancak bunu rutin bir önemsemeden ziyade hemen projeye döktük. Ve BEBKA’dan aldığımız destekle hem bize hem kurumumuza hem de vatandaşlarımıza fayda sağlayacak bir proje haline getirdik. Yeni projemiz şimdiden hayırlı uğurlu olsun" dedi.
Geleceğin bilim insanlarının projeleri, Samsun’da yarışıyor
07 Nisan 2025 Pazartesi - 15:21 Geleceğin bilim insanlarının projeleri, Samsun’da yarışıyor Samsun’da düzenlenen "19. TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Samsun Bölge Sergisi"nde, 20 bin 726 öğrenci ve danışman öğretmenin katkılarıyla hazırlanan projelerden dereceye girenler görücüye çıktı. "Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Samsun Bölge Sergisi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Yalçın Taşmektepligil Spor Salonu’nda açıldı. 20 bin 726 öğrenci ve danışman öğretmenin katkılarıyla hazırlanan projelerden biyoloji, coğrafya, değerler eğitimi, fizik, kimya, matematik, tarih, teknolojik tasarım, Türkçe ve yazılım alanlarındaki çalışmalardan dereceye giren çalışmalar stantlarla sergilendi. Prof. Dr. Kurnaz: "Bu yarışmanın kaybedeni yoktur" Amaçlarının gençleri bilime yönlendirmek olduğuna dikkat çeken OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, "Başvuruların 11 bin 145’i devlet, 2 bin 773’ü ise özel okullardan yapılmıştır. Projelerde görev alan öğrenci sayısı ise tam 20 bin 726’dır. 11 bin 406 kız ve 9 bin 320 erkek öğrencimiz, bireysel ya da ekip halinde hazırladıkları projelerle bu serüvene katkı sunmuştur. Bugün burada, titiz bir ön değerlendirme sürecinden başarıyla geçerek 10 farklı alandan seçilmiş 100 projenin sahibi öğrenci ve onları büyük bir özveriyle yönlendiren danışman öğretmenlerimizle birlikteyiz. Bugün burada sergilenen projeler, yalnızca bir yarışma ürünü değil; merakın, emeğin ve bilime duyulan ilginin somut birer yansımasıdır. Şunu gönül rahatlığıyla ifade edebilirim ki bu yarışmanın kaybedeni yoktur. Sizler bugün burada olmakla zaten kazandınız. Sizler, düşünerek, araştırarak ve üreterek çoktan önemli bir başarıya imza attınız. Her bir projeniz, geleceğe tutulan bir ışıktır. İnanıyorum ki bu başlangıç, ilerleyen yıllarda daha büyük başarılara ve çok daha etkileyici çalışmalara zemin hazırlayacaktır. Hepinizi gönülden kutluyor, başarılarınızın daim olmasını diliyor; hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum" dedi. Prof. Dr. Topçu: "Projenin amacı, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamak" OMÜ Mühendislik Fakültesi Dekanı ve TÜBİTAK Proje Yarışmaları Samsun Bölge Koordinatörü Prof. Dr. Yıldıray Topcu ise "Yarışmanın 19. yılında, bölgemizde 10 farklı alanda; biyoloji 352, coğrafya 132, değerler eğitimi 372, fizik 138, kimya 99, matematik 291, tarih 121, teknolojik tasarım 409, Türkçe 210, yazılım 126 olmak üzere toplam 2 bin 250; Türkiye genelinde ise 13 bin 918 proje başvurusu yapılmıştır. Bu projeler 9 bin 320 erkek ve 11.406 kız öğrenci olmak üzere toplam 20 bin 726 öğrencimizin ve danışman öğretmenlerinin emeğiyle hazırlanmıştır. Samsun bölgesi, proje başvuru sayıları açısından 12 bölge arasında 2. sırada yer almıştır. Bölgemizi oluşturan illerden Ordu bin 34 proje başvurusuyla Türkiye genelinde 3., Samsun ise 737 proje başvurusuyla Türkiye genelinde 5. il olmuştur. Projelerin ön inceleme ve ön değerlendirme aşamalarında 29 farklı üniversiteden, 118 öğretim üyesi görev almıştır. Her bir proje kendi alanındaki üç jüri üyesi tarafından değerlendirilmiştir. TÜBİTAK’ın düzenlemiş olduğu bu proje yarışmalarının temel amacı, gençlerimizi düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları problemlere çözümler üretebilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamaktır. Yarışma sonunda verilen ödüller, bu sürecin amacı değil, gençlerimizi bilimsel çalışma yapmaya motive eden bir araçtır. En önemli ödül, öğrenci ve danışman öğretmenlerimizin proje sürecindeki kazanımlarıdır" diye konuştu. Proje kapsamında çalışmaları sergilenen öğrenciler, ziyaretçilere projeleri hakkında bilgi verirken, yarışmanın kendileri ve katılımcılar açısından hem eğitici hem de eğlenceli bir aktiviteye dönüştüğüne dikkat çektiler. 29 farklı üniversiteden, 118 öğretim üyesinin görev alarak sergilenmeye uygun gördüğü projeleri belirlediği sergi, 10 Nisan’a kadar ziyaret edilebilecek. Sergi açılışına İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Ağar da katıldı.
Geleceğin bilim insanlarının projeleri, Samsun’da yarışıyor
07 Nisan 2025 Pazartesi - 15:10 Geleceğin bilim insanlarının projeleri, Samsun’da yarışıyor Samsun’da düzenlenen "19. TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Samsun Bölge Sergisi"nde, 20 bin 726 öğrenci ve danışman öğretmenin katkılarıyla hazırlanan projelerden dereceye girenler görücüye çıktı. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Samsun Bölge Sergisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Yalçın Taşmektepligil Spor Salonu’nda açıldı. 20 bin 726 öğrenci ve danışman öğretmenin katkılarıyla hazırlanan projelerden biyoloji, coğrafya, değerler eğitimi, fizik, kimya, matematik, tarih, teknolojik tasarım, Türkçe ve yazılım alanlarındaki çalışmalardan dereceye giren çalışmalar stantlarla sergilendi. 29 farklı üniversiteden, 118 öğretim üyesinin görev alarak sergilenmeye uygun gördüğü projeleri belirlediği sergi, 10 Nisan’a kadar ziyaret edilebilecek. Prof. Dr. Kurnaz: "Bu yarışmanın kaybedeni yoktur" Amaçlarının gençleri bilime yönlendirmek olduğuna dikkat çeken OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, "Başvuruların 11 bin 145’i devlet, 2 bin 773’ü ise özel okullardan yapılmıştır. Projelerde görev alan öğrenci sayısı ise tam 20 bin 726’dır. 11 bin 406 kız ve 9 bin 320 erkek öğrencimiz, bireysel ya da ekip halinde hazırladıkları projelerle bu serüvene katkı sunmuştur. Bugün burada, titiz bir ön değerlendirme sürecinden başarıyla geçerek 10 farklı alandan seçilmiş 100 projenin sahibi öğrenci ve onları büyük bir özveriyle yönlendiren danışman öğretmenlerimizle birlikteyiz. Bugün burada sergilenen projeler, yalnızca bir yarışma ürünü değil; merakın, emeğin ve bilime duyulan ilginin somut birer yansımasıdır. Şunu gönül rahatlığıyla ifade edebilirim ki bu yarışmanın kaybedeni yoktur. Sizler bugün burada olmakla zaten kazandınız. Sizler, düşünerek, araştırarak ve üreterek çoktan önemli bir başarıya imza attınız. Her bir projeniz, geleceğe tutulan bir ışıktır. İnanıyorum ki bu başlangıç, ilerleyen yıllarda daha büyük başarılara ve çok daha etkileyici çalışmalara zemin hazırlayacaktır. Hepinizi gönülden kutluyor, başarılarınızın daim olmasını diliyor; hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum" dedi. Prof. Dr. Topçu: "Projenin amacı, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamak" OMÜ Mühendislik Fakültesi Dekanı ve TÜBİTAK Proje Yarışmaları Samsun Bölge Koordinatörü Prof. Dr. Yıldıray Topcu ise "Yarışmanın 19. yılında, bölgemizde 10 farklı alanda; biyoloji 352, coğrafya 132, değerler eğitimi 372, fizik 138, kimya 99, matematik 291, tarih 121, teknolojik tasarım 409, Türkçe 210, yazılım 126 olmak üzere toplam 2 bin 250; Türkiye genelinde ise 13 bin 918 proje başvurusu yapılmıştır. Bu projeler 9 bin 320 erkek ve 11.406 kız öğrenci olmak üzere toplam 20 bin 726 öğrencimizin ve danışman öğretmenlerinin emeğiyle hazırlanmıştır. Samsun bölgesi, proje başvuru sayıları açısından 12 bölge arasında 2. sırada yer almıştır. Bölgemizi oluşturan illerden Ordu bin 34 proje başvurusuyla Türkiye genelinde 3., Samsun ise 737 proje başvurusuyla Türkiye genelinde 5. il olmuştur. Projelerin ön inceleme ve ön değerlendirme aşamalarında 29 farklı üniversiteden, 118 öğretim üyesi görev almıştır. Her bir proje kendi alanındaki üç jüri üyesi tarafından değerlendirilmiştir. TÜBİTAK’ın düzenlemiş olduğu bu proje yarışmalarının temel amacı, gençlerimizi düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları problemlere çözümler üretebilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamaktır. Yarışma sonunda verilen ödüller, bu sürecin amacı değil, gençlerimizi bilimsel çalışma yapmaya motive eden bir araçtır. En önemli ödül, öğrenci ve danışman öğretmenlerimizin proje sürecindeki kazanımlarıdır" diye konuştu. Proje kapsamında çalışmaları sergilenen öğrenciler, ziyaretçilere projeleri hakkında bilgi verirken, yarışmanın kendileri ve katılımcılar açısından hem eğitici hem de eğlenceli bir aktiviteye dönüştüğüne dikkat çektiler.