MAGAZİN
Moda tutkunları İstanbul’da gerçekleştirilen etkinlikte buluştu 20 Eylül 2024 Cuma - 17:28:53 İstanbul’da bu yıl "farkındalık” temasıyla altıncısı düzenlenen “MerterModa24” etkinliği moda tutkunlarını buluşturdu. Ticaret Bakanlığı, İhracatçı Birlikler ve belediyelerin destekleriyle, bu yıl “farkındalık” temasıyla 6’ıncısını düzenlenen “MerterModa24” etkinli renkli görüntülere sahne oldu. Moda tutkunları bu etkinlikte buluştu. 15 üniversiteden 60 başvurunun da değerlendirileceği “Merter Moda Tasarımcılar Yarışması Final Defilesi" Fişekhane’de gerçekleştirildi. Türkiye genelindeki tasarım fakültesi öğrencilerinin katılımına açık olarak düzenlenen yarışmada öğrenciler, tekstil sektörü ve moda dünyasının önemli isimleriyle bir araya geldi. İlk üç yarışmacıya verilen para ödüllerinin yanı sıra birinci öğrenciye yurtdışında eğitim ve yaşam destek katkısı sağlandı. Etkinlikle ilgili konuşan MESİAD Başkanı Gürbüz Oruç, “Değişik etkinliklerin en sonuncusu olan bu görsel şöleni dün ‘Genç Tasarımcılar Yarışması’ ile başlattık. Merter’in markalarına sahne aldırıyoruz. Merter tekstilin bu dönemdeki parlayan yıldızı. Geçmişte yapılan hataları, yapmak istemiyoruz. Daha marka değeri olan, daha nitelikli ürünler üreten bir bölge haline gelmeye çalışıyoruz. O yüzden bu etkinlikleri düzenliyoruz. Burada gençlere bir gelecek hazırlama adına yapıyoruz. Ticaret Bakanlığı da destekliyor. Kazanlara hem maddi ödül veriyoruz hem de yurtdışındaki eğitimlerini karşılıyoruz. Merter’deki birçok markamız var. Hatta şöyle söyleyebilirim; hatta kadınların giydiklerinin yüzde 50’sinin etiketlerine bakarlarsa Merter ürünü. Kaliteli ürünlerimiz var. Toplum içindeki algıyı değiştirmek adına böyle bir etkinlik yaptık. Merter’in trendi git gide yükseliyor ve yükselmeye devam edecek. Var olan sıkıntıları bu tür etkinliklerle çözeceğiz. İnanıyorum ki, Merter’deki birçok marka önümüzdeki seneler sahnelerdeki yerini alacak. Merter’den geçmişten bugüne dönem dönem 80 ülkenin alışverişini yaptığı bir ülke. Afrika’dan tutun Türkiye Cumhuriyeti’ne yakın coğrafya ile Avrupa ve Amerika’ya ürün satıyoruz. Hatta Uzak Doğu’ya bile mal satıyoruz. Dünyada Türk tekstili oldukça kaliteli algısı var ama markasal değeri bir türlü sahaya yansıtamadık. Biz bu çalışmaları yaparak Merter’in markalarının dünya üzerinde kendi etiketiyle satılmasını veya mağazalaşmasını amaçlıyoruz. Değişik çalışmalar yapıyoruz. Merter bir değer. Yaklaşık 70-80 ülkeye ürün satılıyor. Bu şekilde ülkenin tanıtımı yapılıyor. Gelen insanları misafir ediyoruz. Misafirperverliğimizi gösteriyoruz. İstanbul’da Merter, Osmanbey, Laleli bize destek veren Zeytinburnu ve Bayrampaşa ile beraber biz bir değer üretiyoruz. Merter’de günlük 2 buçuk milyon ürün üretiliyor ve 2 milyonu yurtdışına satılıyor. Dünyadaki birçok insanı biz giydiriyoruz. Merter piyasası geçmişten dolayı daha ucuz ve taklit ürün olarak biliniyor ama biz bunu aştık. Şu anda Avrupa’daki bir markadan farkımız yok. Hem kalite hem de tasarım anlamında. Tasarımcılar kendilerini eğitiyorlar ve bizim firmalarımızın Avrupa’da söz sahibi olması için çaba harcıyorlar" dedi.
Çektiği videolarla köy hayatını anlatan Keçiperver gül tarlalarına indi
16 Mayıs 2024 Perşembe - 11:21 Çektiği videolarla köy hayatını anlatan Keçiperver gül tarlalarına indi Burdur’da köyde ailesi ile yaşayan ve köy yaşamından çektiği videolarla sosyal medyada "Keçiperver" adıyla bilinen Havvanur Kösem, bu sefer de gül hasadına merak sardı. Gül bahçelerinde yapılan hasada katılan Keçiperver, hem gül işçileriyle sohbet etti hem de sosyal medyaya içerik üretti. Sosyal medya platformları üzerinden 5 yıldır video çekip yayınlayan "Keçiperver" olarak tanınan Havvanur Kösem’in Burdur’un Bucak ilçesine bağlı Çamlık köyünde tarladaki çalışma anlarından hazırladığı vlog, Türkiye genelinde büyük ilgi toplamıştı. Köyde çiftçilik yapan aile ile birlikte yaşayan ve köy hayatına dair yaptıkları çalışmaları vlog haline getirip sosyal medyada paylaşan Kösem, yaptığı içeriklerle takipçilerinin sempatisini kazandı. Mayıs ayının ilk haftalarında başlayan gül hasadını merak eden Havvanur Kösem, yöresel kıyafetlerini giyip gül bahçelerine indi. Burada kolları sıvayıp gül toplayan Kösem hem gül işçileriyle sohbet etti, hem de sosyal medya hesabı için içerik üretti. İlk defa gül hasadını deneyimlediğini ve gül kokulu bahçelerde çalışmanın hoşuna gittiğini söyleyen Havvanur Kösem gül toplamanın erik ve nar toplamaya göre daha kolay ve zevkli olduğunu belirtti. Gül bahçesinde yaptığı açıklamada buraya hem içerik üretmeye hem de hasadı deneyimlemeye geldiğini belirten Kösem, "Gül hasadını ilk kez tecrübe ettim açıkçası. Çok sevdim. Tabii akşama kadar toplamak zor ve yorucu olabilir ama ben 2-3 saattir falan topluyorum, gayet keyifli geçiyor. Bir de güzel güzel gül kokuları geliyor, manzara müthiş Burdur Gölü. Her şey çok güzel. Bildiğim kadarıyla gül kozmetikte kullanılıyor, yağı çıkartılıyor. Yağı çok değerli, kilosu 12 bin ile 16 bin euro arasında değişiyor" dedi. Gül toplamak erik ve nar toplamaktan daha kolay Kendi bahçelerinde erik ve nar yetiştirdiklerini, gül toplamanın onlara göre daha kolay olduğunu da söyleyen Havvanur Kösem, "Bu aralar biz erik topluyoruz, o daha zor. Nar toplamak da daha zor bence. Çünkü gül boyum ile aynı seviyede ve çok kolay kırılıyor. Mevsimi de mayıs ayı olması nedeniyle ne sıcak ne de soğuk. Yanmazsın o yüzden güneş kremini sür sür topla" diyerek esprili bir şekilde konuştu. Gül bahçesindeki hasadın ardından gül yağı çıkarma tesisini de gezen Kösem, topladığı gülleri tartıp kaynatma kazanlarına doldurdu. Daha sonra yapılan işlem hakkında tesis yetkilisinden gül yağının nasıl elde edildiği hakkında bilgi aldı.
Çektiği videolarla köy hayatını anlatan Keçiperver gül tarlalarına indi
16 Mayıs 2024 Perşembe - 11:15 Çektiği videolarla köy hayatını anlatan Keçiperver gül tarlalarına indi Burdur’da köyde ailesi ile yaşayan ve köy yaşamından çektiği videolarla sosyal medyada “Keçiperver” adıyla bilinen Havvanur Kösem bu sefer de gül hasadına merak sardı. Gül bahçelerinde yapılan hasada katılan Keçiperver hem gül işçileriyle sohbet etti hem de sosyal medyaya içerik üretti. Sosyal medya platformları üzerinden 5 yıldır video çekip yayınlayan "Keçiperver" olarak tanınan Havvanur’un Burdur’un Bucak ilçesine bağlı Çamlık köyünde tarladaki çalışma anlarından hazırladığı vlog Türkiye genelinde büyük ilgi toplamıştı. Köyde çiftçilik yapan aile ile birlikte yaşayan ve köy hayatına dair yaptıkları çalışmaları vlog haline getirip sosyal medyada paylaşan Kösem yaptığı içeriklerle takipçilerinin sempatisini kazandı. Mayıs ayının ilk haftalarında başlayan gül hasadını merak eden Havvanur Kösem, yöresel kıyafetlerini giyip gül bahçelerine indi. Burada kolları sıvayıp gül toplayan Kösem hem gül işçileriyle sohbet etti hem de sosyal medya hesabı için içerik üretti. İlk defa gül hasadını deneyimlediğini ve gül kokulu bahçelerde çalışmanın hoşuna gittiğini söyleyen Havvanur Kösem gül toplamanın erik ve nar toplamaya göre daha kolay ve zevkli olduğunu belirtti. Gül bahçesinde yaptığı açıklamada buraya hem içerik üretmeye hem de hasadı deneyimlemeye geldiğini belirten Kösem; “Gül hasadını ilk kez tecrübe ettim açıkçası. Çok sevdim. Tabi akşama kadar toplamak zor ve yorucu olabilir ama ben 2-3 saattir falan topluyorum, gayet keyifli geçiyor. Bir de güzel güzel gül kokuları geliyor, manzara müthiş Burdur Gölü. Her şey çok güzel. Bildiğim kadarıyla gül kozmetikte kullanılıyor, yağı çıkartılıyor. Yağı çok değerli, kilosu 12 bin ile 16 bin Euro arasında değişiyor.” dedi. Gül toplamak erik ve nar toplamaktan daha kolay Kendi bahçelerinde erik ve nar yetiştirdiklerini, gül toplamanın onlara göre daha kolay olduğunu da söyleyen Havvanur Kösem; “ Bu aralar biz erik topluyoruz, o daha zor. Nar toplamak da daha zor bence. Çünkü gül boyum ile aynı seviyede ve çok kolay kırılıyor. Mevsimi de mayıs ayı olması nedeniyle ne sıcak ne de soğuk. Yanmazsın o yüzden güneş kremini sür sür topla diyerek esprili bir şekilde konuştu. Gül bahçesindeki hasadın ardından gül yağı çıkarma tesisini de gezen Kösem topladığı gülleri tartıp kaynatma kazanlarına doldurdu. Daha sonra yapılan işlem hakkında tesis yetkilisinden gül yağının nasıl elde edildiği hakkında bilgi aldı. (NÖ-SK-
İstanbul’da “Bir ulus uyanıyor" konseri
15 Mayıs 2024 Çarşamba - 12:42 İstanbul’da “Bir ulus uyanıyor" konseri Cumhuriyetin 100. yılı onuruna, Uludağ İçecek Türk AŞ. sponsorluğunda bestelenen “Bir Ulus Uyanıyor” adlı senfonik eser, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın 105. Yıl Dönümü kutlaması vesilesiyle 18 Mayıs tarihinde İstanbul’da Cemal Reşit Rey Salonu’nda Oğuzhan Balcı’nın yönetiminde CRR Senfoni Orkestrası tarafından seslendirilecek. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılı şerefine ülkemize bir sanat eseri armağan eden Uludağ İçecek Türk AŞ., Besteci ve Orkestra Şefi Oğuzhan Balcı’ya bir senfonik eser sipariş etti. İlk olarak 10 Aralık 2023’te Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası ile birlikte gerçekleştirilen Oğuzhan Balcı’nın Cumhuriyetimizin 100.yılının onuruna bestelediği “Bir Ulus Uyanıyor” adlı eser, 18 Mayıs tarihinde CRR Senfoni Orkestrası tarafından CRR’de İstanbullu sanatseverlere sunulacak. 100 yıl önce Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde gerçekleşen kurtuluş mücadelesini, nice kahramanı, halkımızın sonsuz cesaretini ve vatan sevgisini konu alan, “Bir Ulus Uyanıyor” adlı eserin sanatseverlerle buluşmasında solistler, Mezzosoprano Aylin Ateş, Tenor Ufuk Toker, Bariton Caner Akgün. Anlatımı da, Metin Yazarı Ersin Antep gerçekleştirecek. Uludağ İçecek sponsorluğunda bestelenen “Bir Ulus Uyanıyor” adlı eser ile marka, Cumhuriyetin 100. yılında sanata olan desteğini ölümsüzleştirdi.
Türkiye’nin ’yıldız’ isimleri ödüllerini aldı
12 Mayıs 2024 Pazar - 15:53 Türkiye’nin ’yıldız’ isimleri ödüllerini aldı Türkiye’nin ’yıldız’ isimleri Nigella Klass ödülleri töreninde buluştu. Uluslararası alanda da sektörüne değer katmış isimlerin 50 farklı kategoride ödüllendirildiği törene iş, sanat ve sosyal yaşam dünyasının 500 seçkin ismi katıldı. Gecenin onur konuğu olan dünyaca ünlü sanatçı Dany Brillant ‘Yılın Uluslararası Ses Sanatçısı’ ödülünü kazandığı gecede Türkiye’de bulunmaktan mutluluk duyduğunu söyledi. Ece Sükan’ın sunduğu, Klass Magazin’in bu sene 3. kez gerçekleştirdiği ödül töreninde Kerem Alışık ‘Yılın Tiyatro Sanatçısı’, Müjde Uzman ‘Yılın Kadın Oyuncusu’, Barış Falay ‘Yılın Erkek Oyuncusu’, Murat Karahan ise ‘Yılın Ses Sanatçısı’, Pınar Eliçe “Yılın Türk Sanat Müziği Sanatçısı” seçildi. Ses, ışık ve sahneyi Ritim Türkiye, fotoğraf ve canlı yayın organizasyonunu ise Bülent Şimşek üstlendi. Yusuf Özer ve ekibinin perküsyon şovu eşliğinde doyasıya eğlenirken, ödül alan isimler de yakın dostlarıyla başarılarını kutladı. Törende, Benan Kurtuluş, Haydar Çolakoğlu, Saffet Çerçi, Yaşar Aşçıoğlu, Yüksel Mermer, Ziya Yılmaz, Emel Yıldırım, Murat Aygen, Sinan Öncel, Ulviye Gasımova, Süleyman-Ahu Orakçıoğlu, Zeynep Karahan Uslu, Murat Ergin, Ahmet Selçuk İlkan, Akif Üstündağ, Hilal Suerdem, Sevim Aydın, Aslıhan Karalar, Ece Sükan, Altay, İsmail-Esra Özkan, Yalçın Şahin, Fatih-Nazan Eke, Erbakan Malkoç, Melec-Umut Çakmak, Özge Özder, Sinan Güleryüz, Almila Özerman, Dany Brillant, Barış Falay, Müjde Uzman, Bekir Aksoy, Cihan Nacar, Doğuş Çabakcor, Raşit Bağzıbağlı, Ebru Akel, Pınar Eliçe, Ebru Destan, Ece Gürsel, Galip Ölmez, Güven Güleşçe, Pınar Kerimoğlu, Seda İnan,Tanyeli, Türkan Şerbetçi, Belgin Aksoy, Ali Onaran, Banu Zorlu, Eylem Şenkal, Kadriye Olgar, Kubat, Zahide Yetiş, Ege, Nuri Develi, Simin Bıçakcıoğlu, Berna Öztürk, Bilge Öztürk-Daren Gerede, Ebru Kain, Safiye Soyman, Yeliz Yeşilmen, Kerim Güzeliş, Recai Çakır, Nihan Akın, Öner Evez, Murat Tavman, Suadiye gibi isimler dikkat çekti.
Tesettür mayo defilesinde Halima Aden rüzgarı esti
07 Mayıs 2024 Salı - 11:37 Tesettür mayo defilesinde Halima Aden rüzgarı esti Dünyaca ünlü top model Halima Aden, muhafazakâr giyim markası Marina’nın yeni sezon mayo koleksiyonunu İstanbul’da tanıttı. Markanın yeni mayo koleksiyonu için podyuma çıkan dünyaca ünlü model, seçkin davetlilerin olduğu defilede büyük ilgi gördü. Dünyanın ilk başörtülü modeli Halima Aden, Türkiye’nin ünlü modest mayo markası Marina’nın exclusive defilesinde marka yüzü olarak boy gösterdi. Marina Mayo, sekiz yıldır beş kıtada 60 ülkeye muhafazakâr giyim ve tesettür mayo modası ihraç ediyor. Firmanın yeni tesettür mayo koleksiyonu İstanbul’da düzenlenen görkemli bir defile ile tanıtıldı. Defilede dünyaca ünlü tesettür modeli Halima Aden podyuma çıktı. Defileye İstanbul’un cemiyet, iş ve sanat dünyasından seçkin birçok davetli katıldı. Türkiye’den ve dünyanın farklı ülkelerinden moda tasarımcıları, influencer’lar, blog yazarları, medya mensupları da defilede yer aldı. Marina’nın yeni mottosu duyuruldu: Kendin ol, Marina ol Halima Aden’in tanıttığı yeni Marina koleksiyonu davetlilerden büyük beğeni ve alkış aldı. Marina, inançlarına uygun giyim tarzı oluşturmak isteyen her kadının kendini şık ve rahat hissetmeye hakkı olduğu bilinci ile muhafazakâr kadınların giyim tarzını sorgulayanlara yeni bir motto ile cevap verdi. Marina’nın yeni mottosu defilede duyuruldu. Türkçe "Kendin ol, Marina ol", İngilizce "Be Yourself, Be Marina" şeklindeki motto, Halima Aden tarafından defilede dile getirdi. Defilede Halima Aden rüzgarı esti Muhafazakâr modanın gözde isimlerinden hijabi model Halima Aden, podyumdaki performansı ile davetlileri adeta büyüledi. Halima Aden, defile öncesi ve sonrasında hayranlarıyla bol bol fotoğraf çektirdi. Somali asıllı Amerikalı model Halima Aden, defileye katılmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Burada olduğum için gerçekten çok mutluyum. Buraya Marina için geldim. Muhafazakâr kadınlar olarak güzel ve kaliteli giyinmek bizim de hakkımız. Biz de çok güzel giyinmeliyiz. Koleksiyonu çok beğendim. Davet için çok teşekkür ederim." dedi. Muhafazakâr modanın giderek büyüyeceğine dikkat çeken Aden, "Sadece bugün buradaki kadınların ne kadar güzel giyindiğini görmek bile bunun büyüyeceğini kanıtlıyor. Moda çıplaklık olmak zorunda değil." görüşünü dile getirdi. Aden, gençlere de, "Kendinizi değil, oyunu değiştirin!" diye seslendi. Ünlü model, Marina markasını yakından takip ettiğini ve ürünlerini çok beğendiğini de sözlerine ekledi. “Gayrimüslim kadınlar da markamızı tercih ediyor” Marina Kurucu Ortağı Sinan Bilen ise, şunları ifade etti: "Muhafazakâr giyinen kadınlarımızın yüzmek için daha fazla alternatife sahip olması için 2016 yılında kurulmuş bir markayız. Tüm dünyaya satış yapıyoruz. Türk ürünlerini ve tasarımlarını yurt dışına taşıyan bir markayız. Ne kadar kaliteli, şık ürünler yaptığımızı yurt dışında da gösteriyoruz. Muhafazakâr kadınların yanı sıra plajda şık tesettür mayolu kadınlar, farklı dine mensup kadınların da dikkatini çekiyor. Farklı ülkelerde birçok gayrimüslim kadın, rahat ve şık görünmek için markamızı tercih ediyor. Bu da kuruluş felsefimizin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor ve motivasyonumuzu daha da artırıyor." Marina Kurucu Ortağı Alican Bilen de, Türkiye’nin ve dünyanın en popüler tesettür mayo markası olmak için globalde yatırımlarına devam ettiklerini kaydetti. Halima Aden, 2016 Miss ABD Güzellik Yarışmasının bikinili bölümünde tesettür mayosuyla podyuma çıkmıştı. ABD’de bir güzellik yarışmasında ilk tesettür mayo giyen Müslüman kadın olmuştu. Ayrıca, Vogue ve Sports Illustrated’in dergilerine kapak olan ilk başörtülü Müslüman model olmuştu.
Müşterisini yerden 300 metre yükseklikte tıraş etti
04 Mayıs 2024 Cumartesi - 08:31 Müşterisini yerden 300 metre yükseklikte tıraş etti Denizli’de sosyal projelere verdiği destekle tanınan kuaför Mehmet Çağdaş, sıra dışı bir etkinliğe imza attı. Müşterisini yerden 300 metre yükseklikten Pamukkale’yi izlerken tıraş eden Çağdaş, balondaki yerli ve yabancı turistler tarafından ilgiyle izledi. Denizli’nin sosyal projelere verdiği desteklerle tanınan kuaförü Mehmet Çağdaş, bu kez mesleğini icra ettiği mekan itibariyle gündem oldu. Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde faaliyet gösteren Mehmet Çağdaş Hair Artist firmasının sahibi olan ve daha önce de gerçekleştirdiği ilklerde gündeme gelen Çağdaş, iş yerini UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan beyaz cennet Pamukkale semalarına taşıdı. Sürekli müşterisi olan Nuri Ersoy’u yerden 300 metre yükseklikte tıraş olmaya ikna eden Mehmet Çağdaş, yerli ve yabancı turistlerin meraklı bakışları arasında eline makas ve tarağı alarak tıraşa başladı. Yaklaşık 1 saat süren balon turu boyunca müşterisinin tüm saç bakımını tamamlayan Çağdaş, verdiği sıra dışı bu hizmetle beğeni topladı. Çağdaş’ın müşterisi gökyüzünden Pamukkale’yi izlerken yaptığı tıraşla ilgili olarak yayınlanan videosu, sosyal medyada binlerce kişi tarafından izlendi. Farklı olmayı ve yenilikler yapmayı çok sevdiğini belirten kuaför Mehmet Çağdaş, “Ne yapabilir diye düşünürken dünyaca ünlü Pamukkale’mizin gökyüzünden seyredilebildiği balonda tıraş yapmak fikri geldi. Bu fikrimi müşterime söylediğimde ilk başta biraz endişelendi ama sonrasında ikna oldu. Müşterimi, o gökyüzünden Pamukkale’yi izlerken onu tıraş ettik. Balkondaki yerli ve yabancı turistler, ilk başta çok şaşırdılar ama sonra hayranlıkla bizi izlediler. Aynı heyecanı yaşamak isteyen birçok kişi bize ulaştı. Tabii bu bizim her zaman yapabileceğimiz bir şey değil ama ben farklı yeniliklere imza atmaya devam edeceğim. Farklı ve sıra dışı mekanlarda mesleğimi icra etmek beni çok mutlu ediyor” dedi.