Yerel Haberler
İzmir
Olcay Şahan: “Altınordu’nun yeri üst ligler” 23 Aralık 2024 Pazartesi - 15:12:21 Altınordu Teknik Direktörü Olcay Şahan, sosyal medya hesabından yazılı bir açıklama yaparak, “Altınordu’ya imza attığımız ilk gün dediğimiz gibi ‘Türkiye’nin Altınordu’su burada olmayı asla hak etmiyor. Bu takımın yeri üst liglerdir’ sözlerimizi gerçekleştirmek adına 2025 yılında daha çok çalışacağız” dedi. TFF 2. Lig Beyaz Grup ekiplerinden Altınordu, ligin ilk devresini 35 puanla üçüncü sırada noktaladı. İzmir ekibinde Teknik Direktör Olcay Şahan da 17. hafta mücadelesinde 6-0 yendikleri Afyonspor müsabaka sonrasında yazılı bir açıklama yaparak, kırmızı-lacivertlilerin 2024 yılını değerlendirdi. 27 Mayıs tarihinde başladıkları Altınordu yolculuğunun 2024 yılını güzel bir galibiyetle noktalamanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Şahan, “Şampiyonluk hedefi ile başladığımız sezonun ilk yarısı bizim adımıza oldukça verimli geçti. Yeni oluşturduğumuz kadromuz ile sezona çok iyi başlangıç yaptık. Belki de futbol kamuoyunda kimse bizim bu kadar başarılı olacağımızı beklemezken bizler oluşturduğumuz kadroya en baştan beri inanıyorduk. Başta Başkanımız Seyit Mehmet Özkan’ın önderliğinde profesyonel yöneticilerimiz ve teknik kadromuz ile çok çalıştık ve ilk yarıyı zirvenin ortakları arasında tamamladık” dedi. Teknik Direktör Olcay Şahan sözlerini şöyle noktaladı: “Altınordu’ya imza attığımız ilk gün dediğimiz gibi ‘Türkiye’nin Altınordu’su burada olmayı asla hak etmiyor. Bu takımın yeri üst liglerdir’ sözlerimizi gerçekleştirmek adına 2025 yılında daha çok çalışacağız. Futbolcu kardeşlerimle beraber 2024-25 sezonu sona erdiği gün Altınordu’yu bir üst lige çıkarmak için elimizden geleni yapacağımızdan emin olabilirsiniz. Herkese çok güzel ve sağlıklı, başarılı bir yıl diliyorum.”
23 Aralık 2024 Pazartesi - 13:11 112 yıllık Karşıyaka’ya kayyum atanabilir Karşıyaka Spor Kulübü’nde yarın gerçekleşecek genel kurul öncesi henüz bir başkan adayı çıkmadı. Divan Kurulu’ndan yapılan açıklamada, “Bugün itibarıyla, eğer kulübümüzün yönetim kurulunda bir aday çıkmadığı takdirde, maalesef kulübümüzün kayyum sürecine girmesi kaçınılmaz olacaktır” ifadelerini kullanıldı. İzmir’in en köklü kulüplerinden birisi olan Karşıyaka’da, kasım ayının başında yaşanan istifa depremleri sonucunda yönetimin düşmesinden sonra 112 yıllık kulüp o günden sonra yönetimsiz kaldı. Yeşil-kırmızılı kulübün divan kurulu, tüzük gereği olağanüstü genel kurulu aldı. 3 Aralık’ta yapılan kongrede aday çıkmadığı için Kaf-Kaf yarın bir kez daha yeni başkan ve yönetim kurulunu belirlemek için toplanacak. İzmir’in en köklü kulübü için henüz resmi bir yönetim adayı çıkmadı. KSK Divan Kurulu da yaptığı açıklamada, başkan adayının çıkmaması durumunda kayyum sürecine girileceğini ifade etti. Divan Kurulu’nun açıklaması şöyle: “Kulübümüzün yarınları adına büyük bir sorumlulukla karşı karşıya olduğumuz bu önemli süreçte, Divan Yönetim Kurulu olarak tüm adaylarımızın yanında olduğumuzu bir kez daha ifade etmek isteriz. Bugün itibarıyla, eğer kulübümüzün yönetim kurulunda bir aday çıkmadığı takdirde, maalesef kulübümüzün kayyum sürecine girmesi kaçınılmaz olacaktır. Bu durum, köklü tarihimiz ve spor camiamız açısından zorlu bir dönemin başlangıcı anlamına gelmektedir. Camiamızın değerli bireylerini, birlik ve beraberlik ruhuyla hareket etmeye; kulübümüzün geleceğini güvence altına alacak çözümler üretmeye davet ediyoruz. Divan Kurulu olarak, bu süreçte tüm tarafların yapıcı bir yaklaşım sergilemesi gerektiğine inanıyor ve kulübümüzün hak ettiği şekilde yönetilmesi adına üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeye hazır olduğumuzu vurguluyoruz. Unutulmamalıdır ki Karşıyaka Spor Kulübü, büyük bir tarihe ve güçlü bir camiaya sahiptir. Bu zorlukları da yine el ele vererek aşacağımıza olan inancımız tamdır.”
Karşıyaka Basketbol, avantajı kaptı
19 Aralık 2024 Perşembe - 10:20 Karşıyaka Basketbol, avantajı kaptı Basketbol Şampiyonlar Ligi C Grubu’ndaki son hafta maçında Saint-Quentin’i 93-67 mağlup ederek son 16 turu play-in etabında saha avantajını ele geçiren Karşıyaka Basketbol, Yunan ekibi Promitheas ile eşleşti. Karşıyaka, Basketbol, Şampiyonlar Ligi C Grubu 6. ve son maçında Saint-Quentin ile deplasmanda karşı karşıya geldi. İzmir ekibi, bu zorlu müsabakayı 93-67 kazanarak play-in etabında saha avantajını ele geçirdi. Karşıyaka Başantrenörü Ufuk Sarıca da karşılaşma sonrasında değerlendirmelerde bulundu. Üçüncü ve dördünce çeyrekte çok iyi iş çıkardıklarını vurgulayan Sarıca, “Kazandığımız için mutluyuz ve şimdi ikinci tura saha avantajını elde ederek geçtik. Çok atletik ve özellikle açık sahada oldukça yetenekli bir takımı yendik. Maçtan önce kendi aramızda, onların fast break hücumlarını ve geçiş hücumlarını ne kadar sevdiklerini konuşmuştuk. Bu özelliklerini durdurduk ama ilk yarıda çok iyi ve yüzdeli hücum ettiler. İkinci yarıda ise her şey değişti. Acele etmeden, topu paylaşarak oynadık ve takımım ikinci yarıda 11 üçlük isabeti buldu. Harika bir iş çıkardık. Bir hafta içinde arka arkaya zorlu seyahatler yaptık ve deplasman maçları oynadık ama sonuna kadar mücadele edip ayakta kalmayı başardık. Bundan ötürü tüm oyuncularıma teşekkür ediyorum. Artık bir sonraki tura odaklanacağız” dedi. Rakip Yunan ekibi Promitheas oldu Karşıyaka Basketbol, son 16 turu play-in etabında Yunan ekibi Promitheas ile eşleşti. Saha avantajını ele geçiren yeşil-kırmızılılar, ilk müsabakayı 7-8 Ocak tarihlerinde İzmir’de oynayacak. Rövanş mücadelesi ise 14-15 Ocak tarihlerinde Yunanistan’da olacak. Gerekmesi halinde üçüncü ve son maç da 21-22 Ocak tarihlerinde yine İzmir’de oynanacak.
Toplu ulaşımda “Dijital İzmirim Kart” rahatlığı
19 Aralık 2024 Perşembe - 10:15 Toplu ulaşımda “Dijital İzmirim Kart” rahatlığı İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlı toplu ulaşım araçlarında ve Büyükşehir-TCDD ortaklığıyla işletilen İZBAN’da kullanılan, fiziksel kart olmadan QR kodla binişi sağlayan Dijital İzmirim Kart uygulaması hayatı kolaylaştırıyor. Şehir dışından kente gelenlerin yanı sıra ulaşım kartı kullanmayan İzmirliler de cep telefonlarıyla rahatlıkla toplu ulaşım araçlarına biniş yapabiliyor. Yolcular bu yeni hizmetten memnun olduklarını söylüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzmir İnovasyon ve Teknoloji AŞ (İZTEKNOLOJİ) yurttaşların hayatını teknolojiyle kolaylaştırmaya devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlı ESHOT, İZULAŞ, İZDENİZ, İZTAŞIT, İzmir Metro ve tramvay araçları ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklığıyla işletilen İZBAN’da yolculuk yapmak için QR kodla biniş sağlayan Dijital İzmirim Kart uygulaması memnuniyetle karşılandı. Özellikle şehir dışından gelen ve fiziksel kartı bulunmayanların yanı sıra İzmirliler de cep telefonlarına indirdikleri uygulamaya para yükleyerek QR okutup gişelerden geçebiliyor. Yolcular dijital olarak bakiye yükleyebiliyor, bakiye sorgulaması yapabiliyor ve QR kod ile geçiş yaparak toplu ulaşım araçlarını kullanabiliyor. İadeler için de fiziki İzmirim Kart’ın okutulduğu cihazlardan yararlanılıyor. Mobil İzmirim Kart’taki QR kod, cihaza okutularak iadeler alınabiliyor. “QR kod ile tüm İzmir’i gezebiliyorum” Uygulamayı kullanan vatandaşlar da hizmetten dolayı mutlu olduklarını belirtiyor. İZBAN’da yolculuk yapan Ali Kaya, “QR okutmak çok iyi oldu, ulaşım daha da kolaylaştı. Kart almaktansa okutmak daha iyi oluyor. QR kod ile tüm İzmir’i gezebiliyorum. Tüm toplu ulaşım araçlarına binebiliyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. “Çok işime yarıyor” Antalya’dan İzmir’e gelen Can Umutoğlu, “En azından kartımı kaybetme riski ya da kartımı nereye koydum endişesi yaşamıyorum. Genellikle İZBAN ve metroda kullanıyorum. Çok işime yarıyor” şeklinde konuştu. “Aşırı kolaylık sağlıyor” İstanbul’dan ailesini ziyarete gelen Elif Durmuş, “Bu hizmet bana aşırı kolaylık sağlıyor. Fiziksel kartı taşımak çok büyük bir yük. Sürekli çanta değiştiriyorum, cüzdanın içinde kalıyor ya da bir yerlerde unutuyordum. Sürekli kaybediyordum. Ama uygulamada olunca içine bakiye yükleyerek çok daha rahat geçebiliyoruz. Tramvay, vapur, metro, İZBAN gibi her yerde kullanabiliyoruz. Çok büyük rahatlık” diye konuştu. “Hızlı bir şekilde uygulama üzerinden yaptım” Muğla’dan kente gelen Armağan Ekelik, “Hızlı bir şekilde uygulama üzerinden işlem yaptım. Karta fazla ücret ödemeden öğrenci indirimleriyle geçtim. Güzel, gezeceğim. Öğrenci olduğum için sağlanan imkanları kullanacağım” dedi. “Kart derdinden kurtuluyoruz” Çağlar Elbi ise, “Çok güzel bir uygulama. Kartım vardı kaybolmuştu, telefondan indirip yaptım. Çok güzel büyük bir hizmet. Kart derdinden kurtuluyoruz, hem de teknolojiye uyum sağlamış oluyoruz” şeklinde konuştu. Dijital İzmirim Kart (QR ile Biniş) Hakkında Yurttaşlar, telefonlarına indirdikleri İzmirim Kart Mobil uygulaması ile birlikte sahip oldukları tüm indirimler ve Gittiğin Kadar Öde avantajlarını kullanarak İzmirim Kart kullandıkları tüm noktalarda OR Kod teknolojisiyle geçişlerini yapabiliyor. Dijital İzmirim Kartı ücretsiz ve telefona uygulama indirilerek hızlıca kullanılabiliyor. Beş farklı biniş tipinde Dijital İzmirim Kart oluşturulabiliyor Tüm kişiselleştirilmiş kart sahipleri Dijital İzmirim Kart oluşturabiliyor. Bunun için İzmirim Kart mobil uygulaması telefona indiriliyor. Buradan dijital kart oluşturuluyor. Banka hesabı üzerinden ya da kredi kartından bakiye yükleniyor. Telefon ekranındaki QR kod, turnike ekranına okutularak geçiş yapılıyor. İZBAN’da ise inilen istasyonda QR kod Artı Para makinesine gösterilerek iade alınıyor. Dijital İzmirim Kart kullanıcıları aktarma, indirimli biniş, ‘Gittiğin Kadar Öde’, Halk Taşıt gibi fiziki kart avantajlarından yararlanabiliyor. Tam, öğrenci, öğretmen, 60 yaş, 65 yaş olmak üzere beş farklı biniş tipinde Dijital İzmirim Kart oluşturulabiliyor. Dijital İzmirim Kart’ta neler var? Yolcular, otobüs, vapur, metro, arabalı vapur seyahatlerinin yanı sıra Doğal Yaşam Parkı’ndan Buz Pistine kadar İzmirim Kart’ın geçerli olduğu tüm noktalarda mobil uygulamadaki QR kod uygulamasını kullanabiliyor. İzmirim Kart uygulaması ile ayrıca fiziksel kartlara bakiye yükleme, harcama geçmişi görüntüleme, ulaşım araçları görüntüleme, yol tarifi alma, hat, hareket saatleri ve durak bilgisine ulaşım bilgisi gibi birçok kolaylık yer alıyor. Banka kartları ve kredi kartları bir süre önce toplu ulaşım araçlarında kullanılmaya başlanmıştı.
Türk gıda ürünleri Amerikalı şeflerin menülerinde yerini aldı
19 Aralık 2024 Perşembe - 09:31 Türk gıda ürünleri Amerikalı şeflerin menülerinde yerini aldı Gıda ithalatında dünya lideri olan Amerika Birleşik Devletleri’ne Türk gıda ürünlerinin ihracatını artırmak amacıyla Ege İhracatçı Birliklerinin Ticaret Bakanlığı desteğiyle 5 yıl önce hayata geçirdiği Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi, Türk lezzetlerinin Amerikalı şefler menülerinde daha yoğun kullanılmasını ve ABD’ye gıda ihracatımızın artmasını beraberinde getirdi. Türk gıda ürünlerinin ABD’ye ihracatı 5 yıllık dönemde 800 milyon dolardan 1,5 milyar dolar seviyesine çıkarken, TURQUALITY Projesi kapsamında Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türkiye’de ağırladığı Amerika Aşçılar Federasyonu geçmiş dönem Başkanı Thomas Macrina, TURQUALITY Projesiyle Türk gıda ürünleriyle tanıştıktan sonra menülerinde Türk gıda ürünlerini daha fazla kullanmaya başladığını dile getirdi. “Levrek, zeytinyağı, kuru incir en çok kullandığım lezzetler” diyen Macrina, “Türk ürünlerinin lezzeti ve tazeliği çok iyi. Türk zeytinyağını diğer ülkelerin zeytinyağlarından ayırt edecek konuma geldim. Türk kuzusu dünyada tartışmasız 1 numara. Türkiye’deki kuzu etinin lezzeti dünyanın hiçbir yerinde yok. TURQUALITY Projesiyle kurduğumuz güçlü bağlar Türk ihraç ürünlerinin ABD pazarında daha güçlü temsilini beraberinde getirecek. Çok yakında ilk zeytinyağı siparişimizi vereceğiz. Türk markalı zeytinyağları ABD’ye gidecek. Zeytinyağlarını kuru meyve barları takip edecek. Zeytinyağı ve kuru meyve barları diğer Türk gıda ürünlerine öncülük yapacak. Diğer gıda ürünlerinin ABD’ye gitmesi daha hızlı yol alacak” dedi. Chef Hall of Fame Üyesi ve US Foods Üst Düzey Yöneticisi Anthony M. Rizzo, ABD’de restoranların, otellerin, marketlerin yeni ve kaliteli ürünleri ürün gamlarına almak istediklerini, Türkiye’den daha önce gelen numunelerden talep olştrduklarını, son Türkiye ziyaretlerinin Türkiye’den yeni ürünlerin ABD pazarına girmesini sağlayacağının altını çizdi. “Türkiye’deki insanların üretimdeki becerileri bizim ABD pazarında işimizi kolaylaştırıyor” şeklinde konuşan Rizzo şöyle devam etti: “Kaliteli üretim yapan bir tedarikçi bizim işimizi kolaylaştırıyor. Türk üreticilerinin hijyen ve sürdürülebilirliği ciddiye almaları ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin daha fazla temsilini sağlayacak. Türk gıda sektörünün ABD pazarında ihracat hacmini 5 milyar dolara çıkarma hedefi son derece gerçekçi.” Uçak: “Şeflerle kurduğumuz güçlü bağlar ihracat rakamlarımıza yansımaya başladı” Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin konumunu güçlendiren TURQUALITY Projesi kapsamında 5 yıllık dönemde Amerikalı şefler, satın almacılar, üniversitelerle güçlü bağlar kurduklarını önümüzdeki yıllarda bu kurulan bağların ihracat rakamlarına olumlu yansımalarının görüleceğini vurguladı. ABD ve Japonya’daki fuarlarda Amerikalı şeflerle ortak hareket edilecek Ege Bölgesi’nin meyve sebze mamulleri, kuru meyveler, zeytin ve zeytinyağı, su ürünleri ve hayvansal mamuller, odundışı orman ürünleri, hububat bakliyat ve yağlı tohumlar başta olmak üzere gıda ürünleri üretim ve ihracatında Türkiye’de lider konumda olduğunun altını çizen Uçak, “Türkiye geneli ABD’ye gıda ihracatımız 2018 yılında 708 milyon dolar iken 2023 yılı sonunda 1 milyar 712 milyon dolara ulaştı. 2024 yılı sonunda 2 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. TURQUALITY Projemizin sonunda 5 milyar dolara yükselmek için büyük adımlar atıyoruz. Bu yolculukta Amerikalı şeflerin bizimle hareket etmesi çok kıymetli. Projemize verdikleri destek için teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki dönemde ABD’de yapacağımız tüm etkinlikleri birlikte yapacağımız gibi, 2025 yılı Mart ayında Japonya’da Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu yapacağımız Foodex Japan Fuarı’nda da birlikte olacağız” şeklinde konuştu. Girit: “ABD’ye hava kargo ile balık ihracatımız hız kazandı” Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün son 25 yılda yaptığı büyük yatırımlarla büyük bir kapasite artışına gittiğini ve yıllık ihracatını 4 milyar doların üzerine çıkararak dünyanın protein açığını kapatır konuma geldiğini paylaşan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Amerika Birleşik Devletleri’nin ihracatta öncelikli hedef pazarlarından biri olduğunu, Türk Hava Yolları Kargo ile ABD’ye taze balık ihracatlarının son yıllarda hız kazandığını ifade etti. Amerikalı şeflere “Ne yaparsanız yapın, nasıl yaparsanız yapın Türk gıda ürünlerini kullanın” çağrısında bulunan Girit, “Levrek ve çipurada Avrupa birincisiyiz. ABD’ye ihracatta da levrek ve çipura öne çıkıyor. Son dönemde Türk somonu ihraç etmeye başladık. Peynir ürünlerimiz yöresel marketlerde raflarda yerini alıyor. Düzenli olarak bal ve yumurta ihraç eder hale geldik. Protein esaslı beslenme obeziteyi engelliyor. Ürünlerimizin içindeki değerli yağ asitleri beyin fonksiyonlarına direkt katkı sağlıyor ve akıllı nesillerin yetişmesini sağlıyor. ABD pazarında pazarlama faaliyetlerimize katkı sağlayan şeflere ayrı ayrı teşekkür ediyoruz.” dedi. 13-19 Aralık 2024 tarihlerinde Türkiye’ye gelen ABD’li şefler Anthony M. Rizzo ve Thomas Macrina, gıda işletmeleri ve restoran ziyaretleri yanında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Turizm Fakültesi ve Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencileriyle de bir araya geldiler. Yaşar Üniversitesi’nde mutfağa girdiler Yaşar Üniverisitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencileriyle mutfağa giren şefler öğrencilerin simit ve boyoz yapımına eşlik ettiler. Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Başkanı Prof. Dr. Seda Genç, akademik kadrolarıyla ve öğrencileriyle Turkish Tastes Projesinin paydaşı olmaktan mutlu olduklarını, bundan sonraki süreçte iş birliklerinin artarak sürmesini istediklerini dile getirdi. Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Seda Genç, “Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yönetici Şefi Selin Güloğlu önderliğinde, Türkiye’nin gıda ihracatında öncü markalarından Pınar’ın ABD pazarında yer alan ürünlerinden öğrencilerimiz tarafından hazırlanan kahvaltı menüsünde simit, boyoz, karakılçık ekmeği, menemen, peynir çeşitleri ve höşmerim yer aldı. Öğrencilerimiz, Amerikalı şeflere İzmir’in lezzetlerini sundu” diye sözlerini noktaladı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre Güler ise; turizm sektörünün çarpan etkisine sahip olduğunu, turizm sektöründe gıdadan inşaata onlarca sektörün katma değer ürettiğinin altını çizdi. Güler, “Amerikalı şeflerin Türk gibi Turkish Tastes Projesini sahiplenmiş olmaları Türkiye için çok kıymetli. Sektörel zenginlikleri satışa dönüştürmemiz gerekiyor. Bu projenin başarıya ulaşması için her türlü desteği vermeye hazırız” dedi. Amerikalı şeflerin Yaşar Üniversitesi’ndeki programına; Yaşar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Levent Kandiller, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Melih İşliel, Yaşar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Ferika Özer katılan isimler oldu.
Gençlere AB’den dijital dönüşüm desteği
19 Aralık 2024 Perşembe - 09:14 Gençlere AB’den dijital dönüşüm desteği Yaşar Üniversitesi’nin paydaşı olduğu, Avrupa Birliği destekli DIGI-YOUTH 2.0 Projesi kapsamında gençler, dijital interaktif uygulama ve araçlarla tanışarak 25 oyun senaryosu tasarladı. Proje kapsamında 5 farklı dilde internet ortamında oluşturulan DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı sayesinde gençlik çalışanları, dünyanın farklı yerlerindeki meslektaşlarıyla fikir, bilgi ve deneyim paylaşımında bulunabilecek. Türkiye’den Yaşar Üniversitesi, Yunanistan, Slovakya, Slovenya ve Bulgaristan’dan farklı üniversitelerin paydaşı olduğu DIGI-YOUTH Projesi’nin ilki başarıyla tamamlanmıştı. Yaşar Üniversitesi, Avrupa Birliği destekli DIGI-YOUTH 2.0 Projesi kapsamında ise “Dijital Gençlik Çalışmalarının Geleceğini Birlikte Şekillendirelim” etkinliğine ev sahipliği yaptı. Etkinlikte, gençlerin dijital beceriler kazanması için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve araçlar tanıtıldı. Katılımcılar, dijital kütüphanelerden simülasyon oyunlarına kadar pek çok interaktif uygulamayla tanıştı. DIGI-YOUTH 2.0 Projesi, gençlere hem yerel hem uluslararası alanda dijital dönüşümü anlatmayı ve bu alanda geliştirmeyi hedefliyor. Proje boyunca teknolojinin öğrenme süreçlerine entegre edilerek geliştirilen dijital eğitim platformları, mentorluk programları ve simülasyon oyun tasarımı uygulamalarıyla gençler geleceğin dünyasına daha donanımlı ve hazırlıklı bir şekilde adım atıyor. Gençlerle tasarlanan oyunlaştırılmış deneyim Proje boyunca üretilen “DIGI-YOUTH Simülasyon Oyunu” kapsamında, beş farklı ülkeden gençlik çalışanlarının deneyimleri ışığında, 25 oyun senaryosu tasarlandı. Gençlerin sıklıkla karşılaştığı 25 farklı durumu simüle eden oyunlaştırılmış deneyimin yanı sıra simülasyon tasarlayıcı araç ile gençlere kendi oyunlarını tasarlayacakları bir alan yaratıldı. Uluslararası DIGI-YOUTH ortak çalışma alanı Tüm bu araçların yer aldığı ve proje kapsamında gençlik çalışanları için tasarlanan DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı (digi-youth.com) Türkçe, İngilizce, Slovence, Yunanca ve Bulgarca dillerinde hazırlandı. DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı’nda, gençlik çalışanlarının Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok yerinden meslektaşları ile iletişime geçebilecekleri; fikir, bilgi, deneyim ve etkinlik paylaşımı için etkileşimli bir alan yaratıldı. Aynı zamanda, DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı’nda dijital gençlik çalışmaları ve dijital medyanın kullanıldığı, emsal alınabilecek projelerden oluşan bir İyi Uygulama Örnekleri Haritası da yer alıyor. Dijitalleşme ve oyunlaştırma Projenin koordinatörlüğünü yürüten Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Efthymia Staiou proje ile ilgili şunları söyledi: “Günümüzde gençlik çalışmaları gençlik hareketliliğiyle, küreselleşen dünyayı daha iyi anlamak ve kültürlerarası bir köprü kurmak için başat rol oynuyor. Aynı zamanda oyun ve oyunlaştırma, günümüzde farklı sektörlerde kullanılan faydalı bir yöntem. Gençlik çalışmalarının geleneksel yöntemlerin yanı sıra dijitalleşmeye ayak uydurarak nasıl daha geniş kitlelere ulaşabileceğini göstermek istedik. Pandemi öncesinde adımlarını attığımız projenin bugün bu noktaya ulaşması bizi mutlu ediyor. Gençliği geliştirmek ve güçlendirmek için attığımız her adım geleceğe bir fayda olarak yansıyacağına inanıyoruz.”