ASAYİŞ - 07 Ocak 2025 Salı 22:45

Alevler içinde kalan araçta hayatını kaybeden adamın kendini yaktığı ortaya çıktı

A
A
A
Alevler içinde kalan araçta hayatını kaybeden adamın kendini yaktığı ortaya çıktı

Isparta’da alevler içinde kalan otomobilinde yanarak hayatını kaybeden adamın, aracın içinde kendisini ateşe verdiği ancak son anda vazgeçip çıkmaya çalışırken içeride sıkıştıktığı belirlendi.


Olay, saat 18.30 sıralarında Isparta-Eğirdir karayolu Aliköy Köy Yolu kavşağında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, Salih Ö’nün idaresindeki 32 AEK 777 plakalı otomobil, seyir halindeyken henüz belirlenemeyen bir sebeple bir anda alev aldı. Alevler kısa sürede aracı sararken, Salih Ö’nün aracında sıkıştıktan sonra çıkamadan yanarak hayatını kaybetti. Olayı gören çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye itfaiye, sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Kısa sürede olay yerine ulaşan itfaiye ekipleri yangını söndürdü. Sağlık ekipleri ise sürücünün hayatını kaybettiğini belirledi. Salih Ö’nün cenazesi, otopsi yapılmak üzere hastane morguna kaldırıldı.



Son anda vazgeçti ama kurtulamadı


Olay yeri inceleme ekiplerinin yaptığı çalışmalarda, Salih Ö’nün henüz bilinmeyen bir nedenle otomobil içinde kendini ateşe verdiği tespit edildi. Alevler kısa sürede aracı sararken, Salih Ö’nün intihar girişiminden vazgeçerek camı kırıp araçtan çıkmaya çalıştığı ancak sıkıştığı için yanarak hayatını kaybettiği öğrenildi.



Alevler içinde kalan araçta hayatını kaybeden adamın kendini yaktığı ortaya çıktı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Beyaz eşya yetkili servisinin tüketiciden aldığı ücreti faturalandırmadığı iddiası Bursa’nın Osmangazi ilçesinde bir vatandaş, beyaz eşya markası Beko yetkili servisinin, arıza tespit ücreti adı altında önceden para aldığını ve faturalandırma yapmadığını iddia etti. Alınan bilgiye göre, beyaz eşya markası Beko’dan 4 yıl önce aldığı temizlik robotu arızalanan U.U. isimli tüketici, markanın Osmangazi ilçesi Heykel Postane arkasındaki yetkili servisine müracaat etti. U.U.’nun iddiasına göre, servisten kendisine arıza tespiti için 300 TL para vermesi gerektiği söylendi. Cihazın elektrikten çekilince kendiliğinden kapandığını belirten tüketiciden ’size geri döneceğiz’ denilerek kullandığı cihazı teslim alındı. Bir gün sonra yetkili servisten arayan bir kişinin cihazın bataryasının değişmesi gerektiğini, ücretinin 6 bin lira olduğunu, ücreti ödendiği takdirde cihazın açılıp açılmayacağına bakılacağı, açılmazsa başka bir arızası olup olmadığına bakılıp ona göre ücretlendirileceği söylendi. Bunun üzerine servisin yolunu tutan tüketici U.U., "Madem arızanın ne olduğunu bilmiyorsunuz neden 300 TL arıza tespit ücreti diye baştan para alıyorsunuz? Aynı modelden binlerce ürün satan firmanın hiç mi yedekte bataryası yok neden cihazı denemek için takacağınız bataryanın parasını benden alıyorsunuz" diye sordu. Sorulara "Şikayetiniz var ise ’şikayetvar’a yazın" diye cevap aldığını söyleyen tüketici, verdiği 300 TL karşılığında fatura bile düzenlenmeden servisten gönderildiğini öne sürdü. "Arıza tespit için ayrı ve onarım için ayrı ücret tüketici haklarına aykırı bir uygulamadır" Tüketicinin şikayeti üzerine konunun üzerine düşen Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Son bir iki yıldır servis hizmetlerinden ciddi şikayetler almaktayız. İşini düzgün yapan servisleri tenzih ediyorum. Ancak servislerle ilgili gelen şikayetlerin başında arıza tespit ücreti gelmektedir. Oysa servis sadece tespit için çağrılmamaktadır. Arıza tespiti ve arızanın giderilmesi bir bütün hizmet paketidir. Parça ücreti ve işçilik olarak faturalandırılan bir hizmet kapsamındadır. Bu nedenle arıza tespit için ayrı ve onarım için ayrı ücret tüketici haklarına aykırı bir uygulamadır" dedi. "Faturalandırılmayan servis hizmetleri nedeniyle mağdur olan çok sayıda tüketici şikayeti ile karşı karşıyayız" Yılmaz, servisin aldığı arıza tespit ücretini faturalandırmamasıyla ilgili olarak da mali olarak suç işlenmekte olduğunu belirterek, "Servisler genellikle verdiği hizmetle ilgili servis belgesi bırakmamakta, aldığı ücretle ilgili fatura ve fiş kesmemektedir. Bu durum tüketicinin hak arama yolunu engellemektedir. Zira uyuşmazlık durumunda faturanın ibrazı zorunludur. Servis takibi parça için garanti kapsamında sorumludur. Bu sorumluluktan kaçmak için fatura vermemektedir. Tüketici, servis hizmetinden yararlanırken servisin yetkili olduğuna, gelen elemanın servisin elemanı olduğuna dair sorgulamalı. Verdiği ücretin karşılığında mutlaka faturasını almalıdır. Arızalı ürünün servise götürülmesi durumunda ürünün hangi arıza nedeniyle götürüldüğü mutlaka servis belgesine yazılmalı, aksi takdirde ürün teslim edilmemelidir. Yetkili olmayan servislerle, yetkisiz servislere teslim edilen ürünlerle ilgili ve faturalandırılmayan servis hizmetleri nedeniyle mağdur olan çok sayıda tüketici şikayeti ile karşı karşıyayız. Bu durumlarda hakem heyetlerinde hak aramak da mümkün olamamaktadır. Bu nedenle devletin denetimi son derece önemlidir. Ayrıca tüketicinin de bu konularda son derece bilinçli davranması gerektiği hususunu her zaman dile getirmekte ve uyarmaktayız" ifadelerine yer verdi.