GÜNDEM - 16 Aralık 2025 Salı 09:28

Depreme müşterisinin saçını yıkarken yakalanan kuaförün ustalığını konuşturduğu anlar kamerada

A
A
A
Depreme müşterisinin saçını yıkarken yakalanan kuaförün ustalığını konuşturduğu anlar kamerada

Hatay’da depreme müşterinin saçını yıkadığı esnada yakalanan kuaför Kemal Sürmeli’nin müşterisini bırakmayıp saç yıkamaya devam ettiği ve berberdeki müşterilerin korku dolu kaçış anlarıysa kameraya yansıdı.


AFAD verilerine göre geçtiğimiz gün saat 12.20 sıralarında Antakya ilçesi kent merkezinde yerin 7 kilometre derinliğinde 4.2 büyüklüğünde deprem yaşanmıştı. Depremin etkisiyle panik yaşayan vatandaşlar soluğu sokakta aldılar. Antakya ilçesi Odabaşı Mahallesi’nde kuaförlük yapan Kemal Sürmeli, müşterisinin saçını yıkadığı esnada depreme yakalandı. Sürmeli’nin deprem olmasına rağmen müşterinin saçını yıkamaya devam ettiği ve iş yerinde tıraş olan müşterilerin korku dolu kaçış anları güvenlik kamerasına yansıdı. Depremlere alıştığı için kaçmaya gerek duymadığını ifade eden Sürmeli, "Müşterimin saçını yıkıyordum, müşterimde kaçmak için tepki göstermeyince bende bırakıp gitmedim" dedi.



"Depremlere alıştığım için kaçmaya gerek duymadım ve müşteri de kaçmak için tepki göstermedi"


Depremde esnasında berber koltuğundaki müşterinin saçını yıkamayı devam eden Kemal Sürmeli, "Müşterinin saçını yıkıyordum. Depremde olduğu esnada da saçını yıkamayı bırakmak istemedim. Müşteride tepki vermeyince bende bırakmadım. Depremlere alıştığım için kaçmaya gerek duymadım. Müşteri de kaçmak için tepki göstermedi. Müşteri ilk başta deprem olduğunu anlamadı. Saçını yıkadıktan sonra deprem mi oldu diye bana sordu. Deprem esnasında hepsi kaçtı ama ben kaçmadım. Depremi bayağı hissettik. Depreme alışmış olduğumuz için bırakmak istemedim. Dükkan prefabrik malzemesinden yapıldı. Üstümüze düşecek bir şey yok. Bende bu yüzden müşteriyi bırakmak istemedim" ifadelerini kullandı.



Depreme müşterisinin saçını yıkarken yakalanan kuaförün ustalığını konuşturduğu anlar kamerada

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Yerlikaya: "Devam eden operasyonlarımızda 156 göçmen kaçakçılığı organizatörünü yakaladık" İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, "14 ilde son 2 haftadır jandarmamız tarafından devam eden operasyonlarımızda 156 göçmen kaçakçılığı organizatörünü yakaladık, 112’si tutuklandı" dedi. Bakan Yerlikaya, resmi sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 156 göçmen kaçakçılığı organizatörünün yakalandığını duyurdu. Yerlikaya, 14 ilde son 2 haftada jandarma tarafından sürdürülen operasyonlarda 156 kişiden 112’sinin tutuklandığını açıkladı. Yerlikaya, operasyonlar sonucu 120 adet araç ve 13 adet botun ele geçirildiğini de bildirdi. Bakan Yerlikaya, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Göçmen kaçakçılığı organizatörlerine yönelik Operasyonumuzda 112 tutuklama. 14 ilde son 2 haftadır jandarmamız tarafından devam eden operasyonlarımızda; 156 göçmen kaçakçılığı organizatörünü yakaladık, 112’si tutuklandı. 44’ü hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Yürütülen koordineli çalışmalar sonucu, büyük şehirlerimizden sahil şeridinde bulunan illerimize uzanan göçmen kaçakçılığı ağı deşifre edildi. Jandarma Genel Komutanlığı Göçmen Kaçakçılığı ve İnsan Ticareti ile Mücadele Daire Başkanlığımız koordinesinde; Edirne, Muğla, Aydın, Balıkesir, İzmir, Çanakkale, Tekirdağ, Antalya, Mersin, Van, Şanlıurfa, Erzurum, Hatay ve Gaziantep’te İnsansız Hava Araçları ile havadan, İl Jandarma Komutanlıklarımızca karadan yapılan çalışmalar sonucu düzenlenen operasyonlarımızda; 120 adet araç ile 13 adet bot ele geçirildi. Göç yönetiminin güvenlik boyutunu; insan ticareti, düzensiz göç ve göçmen kaçakçılığı ile mücadele alanlarında hukuk devleti ilkeleri ve insan haklarına riayet temelinde yürütülen etkin çalışmalar oluşturmaktadır. Bu kapsamda sınır güvenliği, üstün teknolojilerden ve gelişmiş izleme-denetim sistemlerinden yararlanılarak güçlendirilmekte; yasa dışı göç yollarını teşvik eden ve organize eden yapılara karşı hem sahada hem de hukuki zeminde güçlü ve caydırıcı mekanizmalar işletilmektedir. Emeği geçenleri tebrik ediyorum."
Antalya Side’deki yangında kundaklama iddiası Antalya’nın Manavgat ilçesinde bir apartmanın zemin katında çıkan yangın itfaiye ekipleri tarafından söndürülürken daire kullanılamaz hale geldi. Bina sahibi kiracı çıkmadığı için mahkemelik olduklarını ve yangını kiracının çıkardığını iddia etti. Yangın, Manavgat ilçesi Side Mahallesi 520 Sokak’taki bir binanın zemin katında çıktı. Edinilen bilgiye göre, zemin kattan dumanların çıktığını gören vatandaşlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirirken, adrese Antalya Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi Manavgat Birimi, Manavgat İlçe Jandarma Komutanlığı Side Jandarma Karakolu ve 112 sağlık ekipleri sevk edildi. Olay yerine gelen jandarma ekipleri çevrede güvenlik önlemi alırken, yangın itfaiyenin müdahalesi sonucunda kısa sürede söndürüldü. Kiracı kundakladı iddiası Yangın çıkan dairenin sahibi Serkan Kurban, yanan dairedeki kiracı ile kira ödememesi ve daireyi boşaltmaması sebebiyle uzun süredir mahkemelik olduklarını belirterek, "Ne kadar çaba harcasak ta bir türlü çıkaramıyoruz. Daha dün bu adamı buradan alın, bir şeyler yapacak dedim. Bugün de binamı yaktı. Daha önce de binada yangın çıkmış kedilerim ölmüştü. Bu yangını da onun çıkardığına inanıyorum" dedi. Yangını çıkardığı iddia edilen yanan dairede kiracı olarak oturan kişi, jandarma ekipleri tarafından gözaltına alınarak Side Jandarma Karakoluna götürüldü.
Bursa Tüketiciye müjde: Bankaların habersiz sildiği para puanlar geri talep edilebilir Banka müşterilerine çeşitli harcamalar karşılığında tanımlanan para puanların yıl sonunda haber verilmeden silinemeyeceğini vurgulayan Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketicilerin uğradığı bu zarar karşılığında tüketici hakem heyetlerine başvurarak zararın tazminini talep edebileceklerini belirtmek isteriz" dedi. Bankalar, müşterilerine çeşitli harcamalar karşılığında para puanlar tanımlıyor. Yıl sonunda ise bilanço ve muhasebe hesapları bankalarca gerekçe gösterilerek bu para puanlar sıfırlanıyor. Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, bu konuda yıl sonuna doğru tüketicilerin derneklerini arayarak biriken para puanların silinip silinmediği sorduklarını söyledi. Başkan Sıtkı Yılmaz, bankaların tüketiciye mutlakla bir mesajla bilgilendirmesi gerektiğini vurguladı. Tüketicinin haberdar edilmemesi durumunda ise tüketici hakem heyetine giderek zararın tazminini talep edebileceklerini aktardı. Çeşitli kredi kartı harcamalarında tüketiciye para puan tanımlanıyor Yıl sonunda tüketicilerin tanımlı para puanlarının silinip silinmediğini öğrenmek için derneklerini aradığını söyleyen Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Yıl sonu yaklaştığında, tüketicilerimiz derneğimizi arayarak kredi kartıyla yaptıkları alışverişler sonucunda biriken para puanların silinip silinmediğine ilişkin bilgi talep etmektedirler. Üye iş yerleri ve kredi kartı üzerinden yapılan harcamalarla ilgili kampanyalar kapsamında ya da üye iş yerlerinde yapılan harcamalar sonucunda tüketiciler kredi kartları üzerinden para puan kazanmaktadırlar" dedi. Yüksek limitli özel kartlarda para puanlar yeni yıla devredilebiliyor Yüksek limitli bazı özel kartların yıl sonu para puanlarının silinmediğine değinen Genel Başkan Sıtkı Yılmaz, "Bu puanların bazıları dönemsel kampanyalarla sınırlı olup, bir kısmı ise birikerek yıl sonuna kadar tüketicinin topladığı para puanlarla ihtiyaçlarını karşılamasına imkân tanımaktadır. Ancak yıl sonunda kullanılamayan bu puanlar, bankalar tarafından yıl sonu bilanço ve muhasebe hesapları gerekçe gösterilerek sıfırlanmaktadır. Oysa yüksek limitli ve yüksek yıllık ücretli bazı özel kartların para puanları yeni yıla aktarılabilmektedir. Ancak kullanılan kartların çoğunluğunda toplanan bu para puanlar, yıl sonu itibarıyla bu gerekçeyle sıfırlanmaktadır" şeklinde konuştu. Habersiz para puanların sıfırlaması durumu tüketicinin aleyhine Tüketicinin bilgilendirmesinin esas olduğunu ifade eden Başkan Sıtkı Yılmaz, şunları söyledi: "Burada iki hususa dikkat çekmek istiyorum. Birincisi; tüketiciye satılan mal ve hizmetlerle ilgili olarak Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin bilgilendirilmesi esastır. Bu nedenle bankaların da verdikleri bu hizmet kapsamında, eğer para puanlar yıl sonunda sıfırlanıyorsa, mutlaka tüketiciye bir mesajla bildirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bildirilmediği takdirde, tüketicilerin uğradığı bu zarar karşılığında tüketici hakem heyetlerine başvurarak zararın tazminini talep edebileceklerini belirtmek isteriz. Çünkü bu para puanlar, tüketici açısından kazanılmış bir hak durumundadır ve bu hakkın yılsonu muhasebe ya da bilanço gerekçesiyle sıfırlanması, tüketicinin aleyhine bir durum oluşturmaktadır." Habersiz yapılan para puan sıfırlama işlemine itiraz yolu var Sıtkı Yılmaz, tüketicilerin bilgilendirmediği durumlarda tüketici hakem heyetlerine gitmeleri gerektiğini vurgulayarak şöyle konuştu: "Bankalar, eğer uygulamaları bu yönde ise, tüketicileri mutlaka bir mesajla bilgilendirmek durumundadır. Bilgilendirme yapılmadığı takdirde, silinen para puanlarla ilgili olarak tüketicilerimiz hakem heyetlerine başvurarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep edebilirler."