EĞİTİM
17 Kasım 2024 Pazar - 15:07 Malatya’da öğrencilere ödüllü deneme sınavı Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından, semt konakları ve eğitim merkezlerinde eğitim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik “Ödüllü Deneme Sınavı” gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Yaygın Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından düzenlenen sınav, dezavantajlı bölgelerde yaşayan öğrencilere yönelik eğitim destekleri kapsamında yapıldı. Öğrencilere okul derslerine takviye kursları, sınav hazırlıkları ve etüt çalışmalarıyla destek sağlayan belediye, her ay düzenli olarak yapılan deneme sınavlarıyla da öğrencilerin akademik gelişimlerini ölçmeyi hedefliyor. Öğrencilere tarihi mekan gezisi ve sinema ödülü Kernek Külliyesi, Özalper, Salköprü, Melekbaba ve Yeşiltepe semt konakları ile Şehit Ramazan Sarıkaya Eğitim Merkezi’nde yapılan sınav, yoğun bir katılımla gerçekleşti. Sınavda başarılı olan her eğitim merkezinden ilk 5’e giren toplam 120 öğrenci için özel bir ödül programı düzenlenecek. Başarılı öğrenciler, 23 Kasım Cumartesi günü Malatya’nın tarihi mekânlarına düzenlenecek geziye katılacak. Gezi sonrası öğrenciler, öğle yemeği eşliğinde bir araya gelecek ve ödüllerini “Vahşi Robot” adlı animasyon filmini sinemada izleyerek taçlandıracaklar. Eğitim ve sosyal etkinlik bir arada Malatya Büyükşehir Belediyesi, eğitimle sosyal etkinlikleri bir araya getirerek öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimine katkı sunmayı amaçlıyor. Dezavantajlı bölgelerde yaşayan öğrencilere fırsat eşitliği sağlamayı hedefleyen bu çalışmalar, hem öğrencilerden hem de velilerden büyük takdir topluyor.
Ağrı Milli Eğitim Müdürü Kökrek, öğrencilere MEBİ’yi tanıttı
25 Ekim 2024 Cuma - 12:35 Ağrı Milli Eğitim Müdürü Kökrek, öğrencilere MEBİ’yi tanıttı Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, il merkezindeki Naci Gökçe Anadolu Lisesi’ni ziyaret ederek öğrencilerle bir araya geldi. Kökrek, öğrencilere bireysel öğrenme platformu MEBİ’yi tanıttı. Naci Gökçe Anadolu Lisesi’nde incelemelerde bulunan Kökrek, okul müdürü Tekin Ergül’den okulun eğitim öğretim faaliyetleri hakkında bilgi aldı. Okulun konferans salonunda öğrencilerle bir araya gelen Kökrek, öğrencilerin üniversiteye hazırlık süreçlerinde MEBİ platformundan nasıl yararlanabileceklerini anlattı.Öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına cevap veren MEBİ platformunun, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kendi hedeflerine göre şekillendirmelerine olanak sağladığını belirten Kökrek, "MEBİ, öğrencilerimize kişiselleştirilmiş öğrenme imkanı sunuyor. Öğrencilerimiz, kendi öğrenme hızlarına ve stillerine uygun olarak içeriklere erişebilirler. Bu sayede öğrenme daha etkili ve verimli hale geliyor" dedi. MEBİ platformunun öğrencilerin akademik başarılarını artırmada önemli bir role sahip olduğunu ifade eden Kökrek, "MEBİ, öğrencilerin ders tekrarı yapmalarını, eksiklerini gidermelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlıyor. Bu platform sayesinde öğrencilerimiz, üniversite sınavlarına daha iyi hazırlanacaklar ve hedeflerine ulaşacaklar" diye konuştu. Kökrek, öğrencilerle sohbet ederek onların hedefleri ve beklentileri hakkında bilgi aldı. Öğrencilerin üniversite sınavlarına hazırlanırken karşılaştıkları zorluklar ve ihtiyaçları konusunda öğrencileri dinleyen Kökrek, öğrencilerin sorularını yanıtladı.Naci Gökçe Anadolu Lisesi Müdürü Tekin Ergül, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek’in ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Sayın Müdürümüzün öğrencilerimizle bir araya gelmesi ve onlara MEBİ platformunu tanıtmış olması bizleri çok mutlu etti. Bu tür ziyaretler, öğrencilerimizin motivasyonunu artırıyor ve onların daha başarılı olmalarına katkı sağlıyor" şeklinde konuştu. Öğrenciler ise, MEBİ’nin kendileri için oldukça faydalı olacağını ve öğrenme süreçlerini kolaylaştıracağını belirtti. Özellikle üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler, MEBİ sayesinde eksiklerini daha kolay tespit edebileceklerini ve kendilerini geliştirebileceklerini ifade etti. Kökrek’in ziyaretine Milli Eğitim Şube Müdürü Süleyman Çetin de eşlik etti.
Bayraklı’nın kütüphanelerinde çalıştılar, üniversiteli oldular
25 Ekim 2024 Cuma - 12:23 Bayraklı’nın kütüphanelerinde çalıştılar, üniversiteli oldular Bayraklı Belediyesinin kütüphaneleri, üniversite sınavına hazırlanan gençlerin başarıya ulaşmasında önemli rol oynamaya devam ediyor. Bu kapsamda kütüphanenin sakin ortamı ve imkanlarından faydalanan öğrenciler, hayallerindeki üniversitelerin de kapılarını aralıyor. Bayraklı Belediyesinin kütüphaneleri her yaş grubundan vatandaşların uğrak yeri oluyor. Genci yaşlısı herkes kütüphane imkanlarından ücretsiz faydalanabiliyor. Özellikle üniversiteye hazırlanan öğrenciler için birer etüt merkezine dönüşen kütüphaneler, öğrencilerin başarısında da önemli rol oynuyor. Son olarak Mansuroğlu Mahallesi’ndeki 100’üncü Yıl Matematik ve Zeka Parkı’nda bulunan Livaneli Kütüphanesi’nde bir araya gelerek çalışma grubu oluşturan ve üniversite sınavlarında başarılı sonuçlar alan öğrenciler, ailelerini ve eğitmenlerini gururlandırdı. İstedikleri Üniversitelerde eğitim alma hakkı kazanan öğrencilerden Serhan Köksal ve Deha Uzar, Başkan Önal ve tüm belediye çalışanlarına desteklerinden dolayı teşekkür etti. Bu kapsamda Köksal, Ege Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’ni, Uzar ise Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği’ni kazanmanın mutluluğunu yaşadı. Aynı gruptaki öğrenciler de İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Çevre Mühendisliği gibi prestijli okullar ve bölümlere yerleşti. Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, gençlerin başarısına katkı sunmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek, "Gençlerimizin hayallerine ulaşmalarına yardımcı olabilmek bizim için büyük bir mutluluk ve övünç kaynağı oluyor. Onların bu başarılarını görmek, geleceğe dair umutlarımızı artırıyor. Bayraklı Belediyesi olarak, geleceğimizin teminatı olan gençlerimize her zaman destek olmaya devam edeceğiz. Onların başarısı bizim gururumuz" dedi.
Okulda cep telefonu öğrencinin dikkatini dağıtıyor
25 Ekim 2024 Cuma - 12:06 Okulda cep telefonu öğrencinin dikkatini dağıtıyor Öğrencilerin okul saatlerinde yanlarında cep telefonu veya farklı iletişim araçlarının bulunmasının çocukların dikkatini dağıtacağını vurgulayan uzmanlar, okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olmasının çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacağını, velilerin bunu çocuklarına anlatması gerektiğini belirtiyor. Bir çok ülkede ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin okulda telefon kullanmasını yasaklanırken, ülkemizde de yasak olmasına rağmen bazı öğrencilerin okula telefon ile gitmesinin zararlarına değinen uzmanlar, çocukların derslere dikkatini verebilmesi ve başarısı için aileleri uyarıyor. Konya Teknik Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü Başkanı, Bilişim Uzmanı Doç. Dr. Yağmur Küçükbezirci, okulda kullanılan telefonun dikkatin dağılması ve beraberinde getirdiği sorunlara dikkat çekerek, “Öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun cep telefonu var. Bu ilköğretim ya da ortaöğretim fark etmiyor. Bilindiği üzere öğrencilerimizin okula cep telefonuyla girmesi yasak. Şimdi yasak denildiği zaman insanların zihninde hemen yasaklara karşı bu yasağı nasıl kırabilirim, hele hele gençler ve çocuklar bunu özellikle düşünüyor. Fakat burada bir yasak varsa özellikle cep telefonuyla okula gitme yönünde şöyle bir durum söz konusu; çocuklar dersteyken cep telefonları yanında olduğu zaman kesinlikle bir dikkat dağılımına yol açacaktır. Öğretmen dersini anlatırken orada emek veriyor. Çocukları eğitim anlamında güzel bir yönde yönlendirmeye çalışıyor. Fakat yanlarında ekran olduğu zaman, bu cep telefonu olabilir ya da farklı şeyler, iletişim araçları olabilir, çocukların dikkati dağılacaktır” dedi. “Burada en fazla iş velilere düşüyor” Okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olmasının çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacağına dikkat çeken Bilişim Uzmanı Doç. Dr. Yağmur Küçükbezirci, “Okulun girişinde cep telefonları toplanınca tabii ki veliler şunu diyor; ’çocuğumla ben irtibat kurmak istiyorum, bir şey mi oldu, çocuğuma istediğim zaman ulaşmak istiyorum’ gibi velinin gözünden baktığımız zaman doğru ama okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olması çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacaktır. Velilerin bu konuda çocuklarına, iyilikle güzellikle anlatması gerekiyor. Tamamıyla bunu öğretmene ya da okula yükleyip de ’ya bak işte, okul idaresi ya da öğretmen benim cep telefonumu alıyor’, yani çocuğun o pencereden bakmasını önlemek gerekiyor. Çocukla öğretmeni ya da okul idaresini karşılıklı bırakmamak gerekiyor. Bence burada en fazla iş velilere düşüyor. Çünkü çocuğuna iyilikle, güzellikle anlatıp bunun yanlış bir durum olduğunu, onu derslerinden alıkoyacağını, eğitiminden alıkoyacağını, yanlış bir davranış olduğunu velilerin çocuklarına anlatması gerekiyor” diye söyledi.
SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı Doç Dr. Özturan oldu
25 Ekim 2024 Cuma - 12:05 SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı Doç Dr. Özturan oldu ’Ahlak Felsefesi’ konulu söyleşiyle SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı olan Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan, “Ahlak araştırmalarının en önemli noktalarından birisi hukuka zemin hazırlamasıdır. Örneğin sosyal medyaya ilişkin etik sorular önce ahlâkta tartışılır, sonrasında sosyal medya hukukuna dönüşür” dedi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) tarafından düzenlenen SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı, ’Ahlak Felsefesi’ konulu söyleşiyle Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan oldu. Moderatörlüğünü SUBÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdür Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Ömer Yazıcı’nın üstlendiği söyleşide; ahlak ilmi, ahlak felsefesi yapma biçimleri, ahlak felsefesine dair farklı yaklaşımlar ve ahlak felsefesinin özerkliği ve kesinliği üzerine konuşuldu. Programın tamamı üniversitenin YouTube kanalı SUBÜ Haber’den istenildiği zaman izlenebiliyor. Ahlak felsefesinin, insan davranışlarını araştıran bir bilim dalı olarak adlandırabileceğini belirten Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan “Ahlak kelimesi Arapçadaki hulk veya huluk yaratılış, huy anlamına gelen kelimelerin çoğuludur. Türkçemize de böyle geçmiş ve hala kullanılıyor. Sözlüğe baktığımız zaman ahlak; bir toplum içinde kişilerin uymak zorunda olduğu davranış biçimleri, kuralları, huylar diye tanımlanıyor. Bu tanımda bizim normatif dediğimiz şey var. Yani ‘nasıl yapmalıyız?’ sorusuna cevap veren bir yönü var. Biz bunu araştırdığımız zaman ahlak ile ilgili bilgilere ulaşıyoruz. Fakat ahlak felsefesi biraz daha farklı ve meseleye felsefi bir metotla yaklaşmayı ifade ediyor. Felsefi metot ise hakikatin insani sınırlar içerisinde akli, eleştirel, tutarlı, bütüncül, sistemli, mantık kurallarına uygun bir biçimde araştırılması demek. Dolayısıyla ahlak felsefesi yapan bir kişi ahlakı reddeden sonuçlara da varabilir. Ahlak felsefesi, ahlak gibi normatif değildir. Herhangi bir ahlaki öğretiden, ahlâk kuralları bütününden biraz daha farklı bir alandır. Ahlak olgusunu bütünüyle araştırır ve daha çok sorularla ilerler” diye konuştu. Daha ilk derslerinde öğrencilere dini bilgi ile felsefi bilginin ayrı olduğundan bahsettiklerini anlatan Özturan “Dini bilgi, dini otoriteden gelir. Belirleyici ve normatiftir. Dini bilgi yanılmaz kabul edilir. Tabii dini iman şartını taşır. Bu şartı yerine getirdikten sonra o bilgi sizin için anlamlı olur. Felsefi bilgi ise tamamen meraka dayanır ve normatif olmak zorunda değildir. Ahlakla ilgili dini bildirimlere değer veren bir insan dahi ahlaka dair daha ileri sorular sormak durumunda kalabilir. Felsefe araştırmacısı, meraka dayanan ve araştırdığı alanla ilgili rasyonel cevaplara ‘insani çabayla nasıl ulaşılabileceği gibi’ bunları bulmayı amaçlayan hedefleri gözetir. Dolayısıyla burada üretilen bilgi insanidir, eleştiriye açıktır ve hatalar taşıyabilir. Bu araştırmalar anlamsız değildir çünkü hukuka zemin sağlar. Ahlak araştırmalarının en önemli noktalarından birisi hukuka zemin hazırlamasıdır. Mesela sosyal medyaya ilişkin etik sorular önce ahlâkta tartışılır, sonrasında sosyal medya hukukuna dönüşür” ifadelerini kullandı.
Siverek’te 700 öğrenciden Cumhuriyet’in 101’inci yılı koreografisi
25 Ekim 2024 Cuma - 11:49 Siverek’te 700 öğrenciden Cumhuriyet’in 101’inci yılı koreografisi Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde 700 öğrenci, Cumhuriyet’in 101’inci yılına özel koreografi etkinliği gerçekleştirdi. Siverek Şehit Ali Öztürk Anadolu Lisesi’nde eğitim gören 700 öğrenci, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları kapsamında yaptıkları koreografi ile 101 yazısını oluşturdu. Cumhuriyet’in 101’inci yılını kutlayan öğrenciler daha sonra alanda Türk bayrağı açarak “Yaşasın Cumhuriyet” diye bağırdı. Okul Müdürü Şeyhmus Yeniköy, “Geçen sene Cumhuriyetimizin 100. yılı nedeniyle öğrencilerimizle birlikte 100. yıl çalışması yapmıştık. Bu sene de Cumhuriyetimizin 101’inci yılını böyle bir çalışma ile kutlamak istedik. İnşallah daha nice yıllara Cumhuriyetimizi yaşatacağız. Bugün 700 öğrencimizle birlikte koreografi çalışmasıyla güzel bir etkinlik gerçekleştirdik. Bu güzel çalışmada bizlere destek olan tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum. İnşallah daha nice yüzyıllara Cumhuriyetimizin kuruluş yıldönümlerini kutlayacağız” dedi. Etkinliğe katılan 10. sınıf öğrencisi, “Cumhuriyetimizin 101’inci yılını sevinç ve mutlulukla kutluyoruz. Bu çalışma ile de bu güzel günü kutladık. Cumhuriyetimizin 101’inci yılı kutlu olsun” şeklinde konuştu. Beden Öğretmeni Mehmet Lektemur, “Öğretmen ve öğrencilerimizle birlikte geniş çaplı bir etkinlik yaptık. Öğrencilerimizle birlikte Cumhuriyetimizin 101’inci yılı kutlaması için böyle bir organizasyon gerçekleştirdik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. Okul öğrencilerinden Şeyhmus Ertaş da, “Cumhuriyetimizin 101’inci yılı münasebetiyle 700 kişilik bir arkadaş grubumuzla koreografi çalışması yaptık. Güzel geçti, başarılı oldu. Tüm öğretmen ve öğrenci arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar
25 Ekim 2024 Cuma - 11:23 Öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar Samsun’da bir ilkokulun idareci ve öğretmenleri, öğrenciler arasındaki ’zorbalık’ içeren tutum ve davranışların önüne geçmek için 8 yıldır çalışma yapıyor. Bu çerçevede Almanya’daki okullarda gözlem yapan öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar. İlkadım ilçesinde bulunan Kazım Orbay İlkokulu idareci ve öğretmenleri, okul öğrencileri arasındaki zorbalık içeren tutum ve davranışların önüne geçmek, her türlü zorbalığı engellemek ve bu anlamda kalıcı davranış değişikliği meydana getirebilmek için insani değerlere de vurgu yaparak, 8 yıldır, okul içi çalışmalar ve projeler yürütüyor. Uzun yıllardır bu anlamda yapılan çalışmalarda her zaman olumlu sonuç elde edemeyen öğretmenler, Avrupa’daki okullarda zorbalığı önleyici çalışmaları görmek için Erasmus + KA122 SCH programına başvuru yaparak hibe almayı hak kazandı. Proje akışında okulun 14 öğretmeni Almanya’daki okullarda işbaşı gözlem faaliyeti gerçekleştirdi. Bilgi birikim, deneyim paylaşımları yaptı. Gözlemlerini okullarında meslektaşları ile paylaştı. Kazım Orbay İlkokulu Müdürü İbrahim Baysal, proje koordinatörü Nurcan Ünsal’a, proje ekibine, kapanış programına katılan Sakarya İlkokulu Müdürü Zekeriya Keskin’e, Alparslan İlkokulu Müdürü İsmet Özdağ’a, Kavak Yaşardoğu İlkokulu Müdürü İsmail Yanar’a ve programa katılan tüm öğretmenlere teşekkür etti.
’Van Öğretmen Akademileri’ başladı
25 Ekim 2024 Cuma - 10:33 ’Van Öğretmen Akademileri’ başladı Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde hayata geçirilen "Van Öğretmen Akademileri" zengin içerikleriyle başladı. Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde hayata geçirilen Van Öğretmen Akademileri; ‘Şehir ve Kültür Akademisi’, ‘Müzik Akademisi’, ‘Edebiyat Akademisi’ ve ‘Biyografi Akademisi’ başlıkları çerçevesinde başladı. Akademi ile ilgili açıklamada bulunan İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Aras, öğretmen akademilerinin önemine dikkat çekerek, ’’Van Öğretmen Akademileri, ilk defa geçtiğimiz yıl şubat ayında Bakan Yardımcımız Ömer Faruk Yelkenci’nin ilk dersiyle başladı. Daha sonra çeşitli alanlarda açmış olduğumuz akademiler ile öğretmenler ve yöneticilerimizi, şehrimizin duayen isimleri ve akademisyenleri ile buluşturmuş, Van’ımızın güzide mekanlarında kültürel, sanatsal ve akademik çalışmalar gerçekleştirmiştik. Van Öğretmen Akademilerine bu yıl da kaldığımız yerden devam edeceğiz. Öğretmenlerimizin bilgi ve birikimini yükseltmek, şehrin kültürel yapısıyla buluşturmak, tarihini özümsetmek, farklı alanlarda tecrübe sahibi olmalarını sağlamak, daha da sosyalleşmelerine ve sürekli kendilerini geliştirmelerine katkı sunmak amacıyla bu yıl da 4 akademiyle çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Yapılacak çalışmaların şimdiden hayırlara vesile olmasını temenni ediyor, emek verecek herkese şükranlarımı sunuyorum’’ dedi. Van Öğretmen Akademileri eğitimlerinin 25 Ekim 2024-15 Mayıs 2025 tarihleri arasında gerçekleştirileceğini belirten Aras, başvuru tarihlerinin ise 25 - 31 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacağını, öğretmen ve yöneticilerin başvurularını “https://vanakademi.meb.gov.tr/’’ adresinden gerçekleştirebileceklerini söyledi.
Sınıf öğretmeni ’Bakkal Amca’ ismini verdiği kukla ile dersleri işliyor
25 Ekim 2024 Cuma - 10:10 Sınıf öğretmeni ’Bakkal Amca’ ismini verdiği kukla ile dersleri işliyor Samsun’da 7 müzik aletinde usta öğreticiliği olan bir sınıf öğretmeni bazı dersleri çaldığı müzik aletleri ve ’Bakkal Amca’ ismini verdiği kukla ile işliyor. Bu şekilde dersleri sıkıcı olmaktan çıkardığı ifade eden sınıf öğretmeni ayrıca öğrencilerin ezberlemeleri gereken bilgileri şarkıyla harmanlayarak çocukların daha kolay öğrenmelerini sağlıyor. İlkadım ilçesinde bulunan Şehit Cengiz Topel İlkokulu’nda görevli sınıf öğretmeni Mahir Çuğu, derslerinde öğrencilere unutulmaz anlar yaşatıyor. Bağlama, gitar, keman, piyano, ney ,kaval gibi birçok müzik aletini çalabilen Mahir Çuğu, derslerinde de bu yeteneğini kullanıyor. Matematik, Türkçe gibi derslerde müzik aletlerini kullanarak ders anlatan Mahir Çuğu ayrıca, Bakkal Amca isimli kukla ile anlatım yaparak öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini sağlıyor. "Biraz daha işi eğlenceli hale getirmemiz gerekiyor" Öğretmen Mahir Çuğu, “Mesleğimi severek yapıyorum. Yaptığım işi daha geliştirmek adına ve keyif almak adına yapıyorum. Bazen öğrencileri 40 dakika boyunca sınıfta sıkılırlar ya öğretmenlerde haliyle sıkılıyor. Biraz daha işi eğlenceli hale getirmemiz gerekiyor. Derslerimi çok yönlü işliyorum. Özellikle içe kapanık öğrenciler ben fazla içe kapanık kalamıyor. Sanatın değişik dallarında yıllarca eğitim aldım. 7 enstrümanda usta öğreticiliğim var. Bunlarda yıllarca eğitim aldım. Müzikte solist olarak daha önce görev aldım. Spora ve resme ilgim var. Hem güzel sanatlara hem de çocukların kendilerini geliştirecekleri alanlara dair pek çok eğitim aldım. Öncelikle bağlama, gitar, keman, piyano, ney, kaval gibi müzik aletlerini çalıyorum. Besteci yönümde var. Onu da kullanıyorum. Özellikle matematik derslerinde ritmik saymalar başta olmak üzere 4 işlemlerde her konuya bir şarkı yapıyorum. Böylelikle çocuklara keyifli ve unutamayacakları bir ders deneyimi sağlıyorum. Özellikle ezberlemeleri gereken bir takım şeyleri şarkıyla verdiğimiz zaman çocuklar şarkıyı ezberliyor. Dolayısıyla öğrenmesi gereken şeyleri öğrenmiş oluyor" dedi. Minik öğrenciler ise derslerde çok eğlendikleri, öğretmenlerini çok sevdiklerini söylediler.
Öğrenciler, Erdemli Bilim Şenliği’nde buluştu
25 Ekim 2024 Cuma - 10:04 Öğrenciler, Erdemli Bilim Şenliği’nde buluştu Mersin’in Erdemli ilçesinde bilim şenliğinde buluşan öğrenciler, teleskopla gözlem yapıp, uzay çadırında gezegenleri tanıyarak birçok etkinliğe katıldı. Erdemli Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile TÜBİTAK tarafından desteklenen 3 gün sürecek olan Erdemli Bilim Şenliği Dr. Devlet Bahçeli Meydanı’nda başladı. Şenlik alanında, eğlenceli bilim çalışmaları, oyun atölyeleri, 3D tasarım çalışmaları, STEM etkinlikleri, sağlıklı yaşam atölyeleri, trafik eğitim atölyeleri, yenilenebilir enerji uygulamaları ve astronomi gözlemleri gibi yaklaşık 52 atölye yer aldı. 52 atölyenin yer aldığı şenlikte öğrenciler, hem eğlenceli bir öğrenme ortamı yaşadı, hem de çeşitli bilimsel deneylere katıldı. Bu tür etkinlikleri önemsediklerini belirten Erdemli Kaymakamı Aydın Tetikoğlu, "TÜBİTAK’ın koordinesinde desteğiyle yapılan 4007 kapsamında projelerin yer aldığı bir etkinlik. Burada üniversitelerimizin ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın, yerel idarelerin katkısıyla etkinlik yapıyor. Çocuklarımız özellikle bilime yönelik birçok hobilerini, etkinliklerini ve görsellerini paylaşıyor" dedi. Bilim etkinliklerine her zaman destek vereceklerini ifade eden Erdemli Belediye Başkanı Mustafa Kara ise, "Geleceğin teminatı olan çocuklarımız bilimin ışığında yürüsün diye gayret ediyoruz. Bugün Erdemli Kaymakamlığı, Mersin Üniversitesi, Toros Üniversitesi ile birlikte düzenlemiş olduğumuz etkinlikteyiz. 52 farklı stant var. 52 farklı stantta öğrencilerimiz deneylerini yapıyorlar ve deneyerek öğreniyorlar. Biz de Erdemli Belediyesi olarak bu tarz bilim etkinliklerinin her zaman yanında olacağız" diye konuştu. Bilim ışığında öğrencileri eğitmeyi amaçladıklarını aktaran görevlilerden Elif Çatal da, "Bizim en büyük amacımız çocukların eğlenerek bilime adım atmalarını sağlamaktır. Keşif yolculuğu atölyemizde Erdemli’mizdeki minik kaşiflere yol göstermeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. Bu tarz etkinlikleri çok sevdiğine değinen öğrencilerden Efe Taş, "Liseler, ilkokullar, ortaokullar var. Çocuklar çok güzel şeyler öğreniyor ve burada derslerde görmediğimiz şeyleri gördük. Bizim için çok artı bir kavram. Kimyaya benim ilgim var. O yüzden buraya geldim" şeklinde konuştu. Bilim Şenliği atmosferini çok beğendiğini dile getiren öğrencilerden Ahmet Derdiyok ise, "Buranın atmosferi gerçekten çok güzel. Çok eğleniyoruz arkadaşımla beraber yapıyoruz. Öğretmenimiz bize ilk önce mobius şerit yaptırdı. Bize bunları kestirdi ve çıkacak şeyi ben de çok merak ediyorum" diyerek sözlerini tamamladı.