POLİTİKA - 25 Ocak 2025 Cumartesi 02:48

Bakan Göktaş, şehit ailesine Kuran-ı Kerim ve Türk bayrağı hediye etti

A
A
A
Bakan Göktaş, şehit ailesine Kuran-ı Kerim ve Türk bayrağı hediye etti

Edirne’de bir dizi programa katılmak üzere gelen Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş şehit ailesini ziyaret etti.


Vali Yunus Sezer, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ile birlikte 2012 yılında Siirt’te vatani görevini yaptığı sırada helikopterin düşmesi sonucunda şehit düşen Jandarma Üstteğmen Ersan Yenici’nin Edirne’de yaşayan ailesini evlerinde ziyaret etti. Şehidin ailesi ile görüşerek hal ve hatırını soran Bakan Göktaş; “Vatanımızı ve milletimizi kendi canlarından aziz tutan tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz. Ruhları şâd olsun" dedi. Ardından Bakan Göktaş, şehidin ailesine Kuran-ı Kerim ve Türk bayrağı hediye etti.



Bakan Göktaş, şehit ailesine Kuran-ı Kerim ve Türk bayrağı hediye etti

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kocaeli "Dirençli Şehir Kocaeli" çalışmaları sürüyor "Toplum Temelli Darıca Afet Toplanma Alanı Yer Seçimi Projesi"nin toplantısı, Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde Darıca’da gerçekleştirildi. Merkez üssü Gölcük olan 17 Ağustos 1999 depremini yaşayan Kocaeli’de muhtemelen afetlere hazırlık çalışmaları devam ediyor. Bu kapsamda, "Dirençli Şehir Kocaeli" projesini başlatan Büyükşehir Belediyesi, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle çalışmalarını yürütüyor. Büyükşehir Belediyesi son olarak Afet İşleri Dairesi Başkanlığı öncülüğünde Kocaeli Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi yürütücülüğünde Darıca’da "Toplum Temelli Darıca Afet Toplanma Alanı Yer Seçimi Projesi"ni hayata geçirdi. Toplantıya; Kocaeli Üniversitesi Mimarlık Bölümü Araştırma Görevlileri Gülhis Duygun, Elif Çelik, Orhun İnce, Şehircilik ve İmar Hukuku dersi öğrencileri Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Kıvanç Kutluca ile ilgililer katıldı. Buluşmada, mevcut afet toplanma alanlarının yanı sıra potansiyel alanların da etkinlik düzeyinin değerlendirilmesine yönelik olarak İzmit Körfezi, Darıca ilçesi, mahalleler ve toplanma alanları ölçeklerinde sahada tespit, analiz ve sentez çalışmaları yapıldı. Projeler tanıtıldı Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından desteklenen çalışma kapsamında bölge halkı için muhtemel afetler sonrası daha güvenli ve işlevsel toplanma alanları oluşturulması amaçlandı. Toplantıda "Afet Eğitim ve Koordinasyon Merkezi Tasarımı Kentsel Tasarım Projesi" ve Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Kıvanç Kutluca’nın yürütücülüğündeki stüdyo kapsamında gerçekleşen "Afet Eğitim ve Koordinasyon Merkezi" tasarım çalışmaları katılımcılara aktarıldı. Öğrencilerin sunumları ve tasarımları dikkat çekerken, proje afet öncesi, esnası ve sonrası topluma güvenli ve etkili bir şekilde hizmet verecek merkezleri inşa etmeyi amaçlıyor. "Çalışmaları destekleyeceğiz" Toplantıda konuşma yapan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanı Şemsettin Yıldırım, "Afetler karşısında toplumun dayanıklılığını artırmak için eğitim merkezlerinin önemi büyük. Öğrencilerin geliştirdiği projeler, afetlere karşı hazırlıklı bir şehir inşa etme yolunda önemli bir adım. Bu tür çalışmaları gelecekte de desteklemeye devam edeceğiz. Amacımız vatandaşlarımızı ve şehrimizi muhtemel bir afete hazırlamaktır" dedi.
Sivas Uzmanı anlatı, en güvenilir ulaşım aracı halen uçak Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi uçuş eğitmeni İsmail Öcal, askeri havacılığın sivil havacılığa göre daha çetin şartlar içerdiğini belirterek hava araçlarının dünya üzerinde en güvenli ulaşım araçları olduğunu belirtti. Son yıllarda, sivil ve askeri havacılık alanlarında gelişmeler artıyor. Ülkeler, yeni nesil uçakları geliştirerek hava üstünlüğünü sağlamaya çalışıyor. Sivil havacılık sektöründe, özellikle elektrikli uçaklar ve hibrit sistemlerle çalışan yeni nesil uçaklar, karbon emisyonlarını azaltmayı hedefliyor. Birçok hava yolu şirketi, çevre dostu uçaklara yatırım yaparak, sürdürülebilir havacılık için adımlar atıyor. Askeri havacılıksa son yıllarda hızla gelişen bir diğer alan. Özellikle dron teknolojisi ve insansız hava araçları kullanımı, savaş stratejilerinde devrim yaşatıyor. Bu devrimlerle birlikte hem sivil hem de askeri havacılıkta, güvenlik her zaman en öncelikli konu olmaya devam ediyor. Hava trafiği kontrolü, uçuş güvenliği protokolleri ve terörle mücadele önlemleri sürekli olarak güncelleniyor. Sivil havacılıkta uçak kazalarını önlemek için daha sofistike teknolojiler geliştirilirken, askeri havacılıkta da uçuş emniyetini sağlayan sistemler güçlendiriliyor. Her iki havacılık alanında da gerçekleşen kazaların 3 faktör altında incelendiğini belirten uçuş eğitmeni Öcal, “Kazalar ister sivil havacılıkta ister askeri havacılıkta gerçekleşsin bu kazaları 3 faktör altında inceliyoruz. Bunlardan birisi insan faktörü diğeri çevresel faktörler ve diğeri de makine ekipman uyumluluğudur. Aslında sivil veya askeri havacılıklara bakıldığında çok fazla kaza meydana gelmiyor. Fakat meydana gelen kazalar haber değeri taşıdığı için büyük bir sansasyonelliğe sebebiyet veriyor. Yine de hava araçları dünya üzerine en güvenli ulaşım araçları olması konusunda liderliğini koruyor” dedi. “Yalnız uçuş makine ekipmanla pilotun baş başa kaldığı bir durum” Öcal, iki sektöre de bakıldığında makinelerin ve bakımların teknolojik şartlarda ne kadar yerinde de olsa burada değişken faktörler devreye girdiğini söyleyerek, “Bunlardan ilki bahsetmiş olduğum üzere çevresel faktörler. Askeri eğitimlere baktığımızda çevresel faktörlerin daha zorlu ve daha çetin şartlar altında olduğunu gözlemliyoruz. Çünkü muhtemel bir savaş durumları simüle ediliyor. Sivil havacılık kanadından baktığımız zaman bir adayın pilot olma süresi 18 - 24 ay süresinde değişirken askeri kanatta pilot olma süresi 4 yıla kadar uçuş eğitimlerine tabii tutuluyorlar. Aday pilot eğitim aşamasında her ne kadar yanında bir eğitim pilotuyla da katılsa yine de sonunda yalnız uçuş hakkını kazanmak için yalnız uçuşa çıkmak zorunda kalıyor. Kazaların daha çok bu yalnız uçuşlarda meydana geldiğini gözlemliyoruz. Çünkü yalnız uçuş makine ekipmanla pilotun baş başa kaldığı bir durum. Burada da başka kaygılar stresler göz önüne alındığı zaman ve askeri uçuşlarda çevresel faktörler acil durumların simülasyonunda sivil havayollarına nazaran daha sert ve çetin olduğu için kazaların daha çok olduğunu gözlemleyebiliyoruz” şeklinde konuştu.