EKONOMİ - 15 Kasım 2024 Cuma 15:08

Balık tezgahlarında palamut yerini hamsi, istavrit ve çinekopa bırakıyor

A
A
A
Balık tezgahlarında palamut yerini hamsi, istavrit ve çinekopa bırakıyor

Balıkesir’in Bandırma ilçesinde balık tezgahlarında palamut yerini çinekop, istavrit ve hamsiye bırakmaya başladı. Bolluk döneminde 60 liraya düşen palamutun azalmasıyla birlikte fiyatı da 250 liraya kadar yükseldi.


Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Balıkesir Tarım Ürünleri A.Ş. Bandırma Su Ürünleri Hali’nde balık çeşitliliğinin artması hem esnafı hem de vatandaşları sevindirdi. Sezon başında yaşanan bolluk nedeniyle fiyatı 60 liraya kadar düşen palamutun azalmasıyla birlikte fiyatı da yükselişe geçti. Fiyatı 175-250 lira arasında değişen palamut, tezgahlarda yerini çinekop, istavrit ve hamsiye bırakmaya başladı.


Balık fiyatlarının makul seviyelerde olduğunu belirten Bandırma Balık Hali esnafı, halkı taze balık yemeye davet etti. Tezgahlarda palamut balığının azaldığını ifade eden balıkçı Okan Balıbek, "Palamut balığının artık sonlarına geldik. Yerine tekir, barbun, çinekop, hamsi ve mezgit geliyor. Fiyatlar oldukça uygun. Çinekopun kilosu 350 lira, tekir ve barbunun kilosu 250-300 lira, mezgit 200-250 lira, Marmara yerlisi ise 250 liradan alıcılarını bekliyor. Halkımızı hem fiyatları hem de çeşitliliği değerlendirmeye davet ediyorum" dedi.


Bandırmalı balıkçılar, hamsi ve çinekop bolluğunun vatandaşların talebini karşılayacağını dile getirdi. Balıkçılar, Marmara Denizi’nden çıkan balıkların hem fiyat hem de lezzet açısından dikkat çektiğini belirtti.



Balık tezgahlarında palamut yerini hamsi, istavrit ve çinekopa bırakıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Anadolu Üniversitesi, nitelikli yayıncılık ve araştırma kapasitesini artırıyor Anadolu Üniversitesi, akademik yayıncılık ve bilimsel araştırmaların etkinliğini artırmak amacıyla iki önemli yapıyı hayata geçirdi. Üniversite, bilimsel dergilerinin tanınırlığını ve verimliliğini artırmak için “Akademik ve Bilimsel Dergiler Kurulu”nu, bilimsel araştırmaların stratejik bir şekilde yönlendirilmesini sağlamak amacıyla ise “Bilim ve Araştırma Politikaları Komisyonu’nu oluşturdu. Bu düzenlemelerle, Anadolu Üniversitesi hem akademik yayıncılıkta hem de araştırmalar konusunda ulusal ve uluslararası alanda daha geniş bir etki sahası oluşturmayı hedefliyor. Akademik ve Bilimsel Dergiler Kurulu hayata geçti Anadolu Üniversitesi, bilimsel dergilerinin kalitesini ve etkinliğini artırmayı amaçlayan bir kurulu faaliyete geçirdi. Kurul üyeleri, Web of Science (WoS) kapsamındaki dergilerde en az üç makalesi bulunan akademisyenler arasından seçilecek ve görev süreleri üç yıl olacak. Ayrıca Kurul, dergilerin stratejik vizyonlarını değerlendirerek, her dergiye akademik yeterlikleri sağlayan adaylar arasından bir baş editör atayacak. Baş editörlük ve editörlük görevleri için belirlenen kriterler ise hakemlik yapılan dergilerden uluslararası dergilerdeki yayın sayılarına kadar pek çok faktörü içerecek. Kurul, akademik dergilerin yayın sürecinde yüksek bilimsel nitelikteki makalelerin seçilmesi, hakem süreçlerinin doğru bir şekilde yönetilmesi ve dergilerin ulusal ve uluslararası indekslerde yer alması için gerekli stratejileri geliştirecek. Baş editör ve editörlerin bilimsel yeterliliklerini ve etik kurallarına bağlılıklarını sağlamak ise kurulun bir diğer önceliği olacak. Üniversitenin araştırma stratejileri belirlendi Anadolu Üniversitesi, bilimsel araştırmaların stratejik yönetimi için de yeni bir komite oluşturdu. "Bilim ve Araştırma Politikaları Komisyonu", Üniversitenin bilimsel faaliyetlerini koordine edecek ve araştırma stratejilerini yönlendirecek. Komisyon, üniversitenin öncelikli araştırma alanlarını belirledi; buna göre ulusal ve uluslararası iş birlikleri geliştirilecek ve araştırma projeleri için altyapı destekleri yönlendirilecek. Komisyon bunlara ek olarak, bilimsel yayıncılıkla ilgili politikalar geliştirerek Üniversitenin yayıncılık faaliyetlerinin etki analizlerini yapacak ve yıllık raporlar sunacak. Komisyonun bir diğer görevi ise, bilimsel araştırmalara yönelik stratejiler ve politikalar geliştirmek ve üniversitenin araştırma ödülleri ile ilgili görüş ve önerilerde bulunmak olarak belirlendi. Yeni dönemin başlangıcı Anadolu Üniversitesinde hem dergilerinin bilimsel niteliğini artırmak hem de araştırmaların etki alanını genişletmek adına attığı adımlar, üniversitenin ulusal ve uluslararası düzeyde daha fazla iş birliği yapmasına ve bilim dünyasında daha geniş bir etki oluşturmasına imkan sağlayacak.
Burdur Oto yıkamacıya verdiği lüks otomobili 150 bin TL hasarla geri aldı Burdur’da belediyeye ait katlı otopark içinde bulunan oto yıkamacıya lüks aracını bırakan Burdur Modifiye Sevenler Kulübü Başkanı Şahin Kondu ertesi gün arabasını almaya gittiğinde aracını hasarlı görünce hayatının şokunu yaşadı. Güvenlik kameralarını izlediklerinde lüks otomobili izinsiz olarak iş yeri personelinin çıkardığını ve yaklaşık 4 saat sonra geri getirdiğini görünce elemanın drift atmaya çalışarak araçta 150 bin liralık hasar oluşturduğunu iddia etti.Burdur’da esnaflık yapan, aynı zamanda Burdur Modifiye Sevenler Kulübü Başkanı olan Şahin Kondu (39) 23 Eylül günü 15 EJ 004 plakalı BMW marka lüks otomobilini yıkanması için Burdur Belediyesi’ne ait katlı otopark içinde bulunan özel bir oto yıkama firmasına vererek akşam saatlerinde alacağını söyledi. Akşam saat 20.00 sıralarında otoparka gittiğinde işletmenin kapalı olduğunu görünce ertesi gün alırım diyerek kendisine ait başka bir otomobil ile evine gitti. Ertesi gün tekrar aracını teslim almaya gittiğinde aracından farklı sesler geldiğini ve vitesin geçmediğini fark eden Kondu iş yeri sahibinin de aracı bu şekilde park etmediğini söylemesi üzerine güvenlik kameralarını izlediklerinde gerçek ortaya çıktı. Kameralarda oto yıkamacıda yeni çalışmaya başlayan E.Ö.(22)’nün gece saatlerinde aracı otoparktan çıkararak yaklaşık 4 saat sonra geri getirdiğini gören Şahin Kondu şikayetçi oldu. Oto yıkama işletme sahibinin hasarı karşılayacaklarını söylemesinin ardından aracını kendi imkanlarıyla Burdur Sanayi sitesinde 150 Bin TL civarında bir masrafla tamir ettiren Kondu daha sonra iş yeri sahibinin hasarı karşılayacağını belirtmesi üzerine konuyu mahkemeye taşıdı.Konu ile ilgili olarak konuşan araç sahibi Şahin Kondu; “ Ben Burdur’da esnaflık yapıyorum sigorta acentem var, aynı zamanda Burdur Modifiye Sevenler Kulübü Başkanıyım. 23 Eylül günü aracımı 11.00 sıralarında Belediye’nin işlettiği otoparkta bulunan özel bir yıkama işletmesine verdim ve akşamüzeri işten çıkarken alacağımı söyledim. Akşam işyerinden 20.00 civarı çıkıp gittiğimde iş yeri kapalıydı ve aracımda otopark içerisinde yıkanmış bir şekilde duruyordu. Otopark sorumlusuna aracımın anahtarını bıraktılar mı diye sorduğumda bırakmadıklarını söyledi. Bende diğer vasıtam ile evime gittim. Ertesi gün sabah 10.00 sıralarında tekrar otoparka gittim aracım orada duruyordu yıkamış bir şekilde. Ücretini ödeyip arabaya bindim. Aracımı çalıştırdığımda değişik sesler geldiğini fark ettim. Aracımı vitese takmak isteyince geçmedi. Bende yıkama işletmesi sahibi H.F.’ye aracın vitese geçmediğini söylediğimde kendisinin aracı böyle bırakmadığını söyleyerek güvenlik kameralarını izleyelim dedi.” ifadesinde bulundu.Gerçek güvenlik kamerası kayıtlarını izleyince ortaya çıktı.İşletme sahibi ile birlikte güvenlik kamerasını izleyen Şahin Kondu aracın başka biri tarafından gece saatlerinde çıkarıldığını görünce polis ekiplerine haber verdiğini söyleyerek; “ Olayı görünce belediyen ve emniyetten görevlilere haber verdik. Onlarla birlikte tekrardan güvenlik kameralarını izlediğimizde aracın 00.30 civarında yıkama işletmesinde çalışan E.Ö. tarafından alınıp 04:00 civarında geri getirildiğini ve getirdiği zaman da iteleyerek park ettiğinden aracın o arızalı olduğunu tespit ettik. Bunun üzerine emniyete giderek ifademizi verip şikayetçi oldum.” dedi.Araçla şehirde gezip dirf atmaya çalışmışArabasını izinsiz kullanan E.Ö.’nün şehir içinde gezerken görüldüğünü iddia eden Kondu; “Arabamı alan şahıs araçla sanayi, Şeker Plajı, ve şehir içinde hız denemesi yaparak drift yaparak altını sağa sola vurup arabada belli bir hasara neden olmuş. Biz aracı çekici yardımıyla sanayiye götürdük. Tahminimce 150 Bin TL civarı bir masraf ettik.” şeklinde konuştu.Önce masrafları karşılayacağız dediler sonra vazgeçtilerYanında çalışan personelin neden olduğu hasarı önce ödemeyi kabul eden işletme sahibinin sonradan vazgeçtiğini dile getiren Şahin Kondu; “ Oto yıkama işletmesi sahibi “biz bu hasarı karşılayacağız sorumluluk bizim” dedi. Ben de aracı kendi cebimden yaptırıp faturalandırdım. Ücreti kendilerine söylediğim de de bana ödemeyeceklerini söylediler. Bu şekilde bir mağduriyetim oldu. Bende gerekli adli mevkilere başvurdum. Sonucu bekliyoruz.” dedi.Benim başıma geldi başkasının başına gelmesinBaşına gelen olayla ilgili diğer araç sahiplerini de uyaran Şahin Kondu; “Herkes tavsiyem aracınızı güvendiğiniz yerlere bırakın. Benim başıma geldi, başkasının başına gelmesin. Sonuçta mal canın yongası. Aracınızı güvenip bir işletmeye veriyorsunuz ama oluşabilecek her türlü bir hasar da karşınıza muhatap bulamıyorsunuz.” sözlerini sarf etti.Araçtaki hasarın büyük bölümü mekanikAracının spor araba olduğu için yere yakın olduğunu ve bu yüzden de meydan gelen olayda en çok hasarın mekanik kısımlarda olduğunu da belirten Şahin Kondu; “ Araba yere yakın olduğu için altını komple vurmuş. Buna dayalı olarak ön ve arka tampon kırılmıştı. Araç ile drift atmaya çalışmış ama güvenlik sistemlerini bilmediği için atamamış, araba kendini tutumuş. Bu yüzden aracın baskı balata, volantı patlatmış, Z rotlar, amortisörler eğilmiş, Radyatörü vurup gergi bilyesi devir daimi patlatmış. Yani hep alt tarafta bulunan mekanik arızalar oluşmuş araçta egzoz sistemleri ile ilgili. Aracın altını yere vurmuş baya belli yani. Biz bunları burada sanayide Burdur’da olabilecek en iyi şekilde yaptırmaya çalıştık. Lastiklerimizde zarar vardı, arka lastikler tabiri caizse kabak olmuş, sağ ön lastik yarılmış. Onları da değiştirdik. Böylelikle zarar gören bütün parçaları kendim yaptırıp faturalandırdım avukata faturaları teslim ettim. Mahkememizin gününü bekliyoruz şimdi.” dedi.Servise gönderse masrafın yaklaşık 300 Bin TL çıkacağını ancak karşı tarafın da esnaf olduğundan çok fazla bir zarara girmemesi için kendi imkanlarıyla yarı fiyatına Burdur Sanayisinde yaptırdığını belirten Kondu karşı tarafından önce ödeyeceğiz deyip sonra vazgeçmesinden yapılan yanlışın düzeltilmesini beklediğini dile getirdi.
Antalya Konyaaltı’nda ‘Yarım maaş, yarım simit’ eylemi Konyaaltı Belediyesi’nde TÜM BEL-SEN üyeleri İller Bankası kesintisi sebebiyle yarım maaş alınmasına tepki gösterdi. Belediye binası girişinde “Yarım maaş, yarım simit” eylemi yapan emekçilere Başkan Kotan da destek verdi. Kotan, “Her zaman emekçimizin yanındayız. Biz mücadele içerisinden gelen insanlarız, hiçbir zaman geçmiş mücadelemizi unutmadık. Bakın hala şu anda sizler için Belediye Başkanı olarak mücadele veriyorum, bu süreci dayanışmayla atlatacağız” dedi. Önceki gün belediye personeli ile toplantı yaparak maaş ödemeleriyle ile ilgili açıklama yapan Başkan Cem Kotan, İller Bankası kesintisi sebebiyle tüm personele eşit maaş yatacağını duyurdu. Sabah saatlerinde TÜM BEL-SEN üyeleri Belediye Binası önünde yaşanan durumla ilgili “Yarım maaş yarım simit” eylemi gerçekleştirdi. Eyleme Başkan Kotan da destek verdi. "Konyaaltı Belediyesi’nin hakkını tam gönder" TÜM BEL-SEN Antalya Şube Başkanı İlhan Karakurt, “Biliyoruz arkadaşlarımız bugün maaşlarını yarım görünce hesapları altüst oldu. Bunun sebebinin siz olmadığını, ama bunun sebebinin belediye memurlarının olmadığını da biliyoruz. Bunun temel sebebi başkalarıyken sıkıntının Konyaaltı Belediyesi emekçilerine çıkarılmasını da içimize sindiremiyoruz ve buradan hükümete de sesleniyoruz; Konyaaltı Belediyesi’nin hakkını tam gönder, çocuklarımızın rızkıyla oynama. Geçmişte bu belediyeyi bu hale getirenlerden hesap sorulsun. Yeter artık, canımıza tak etti diyoruz. Geçinemiyorsak bunun sebebi hükümettir ve belediyeyi bu hale getirenlerdir. Ondan dolayı da bir an önce başkanım tam maaş tam simit istiyoruz” dedi. “Sizler için belediye başkanı olarak mücadele ediyorum” Başkan Kotan, “Bu tepkiniz en demokratik hareketinizdir. Biz elimizden geldiği kadar bu sorunu çözmeye çalışacağız. Bundan emin olun. Her zaman yanınızda olduğumuzu bilin. Her zaman emekçimizin yanındayız, biz mücadele içerisinden gelen insanlarız. Hiçbir zaman geçmiş mücadelemizi unutmadık. Bakın hala daha şu anda sizler için Belediye Başkanı olarak mücadele veriyorum. Bu sorunları çözeceğiz ama hep birlikte çözeceğiz dayanışarak çözeceğiz. Sendikalarımızla, memurumuzla işçimizle birlikte, her zaman için bir arada olacağız ve yanınızda olacağız” dedi. Önceki gün yapılan personel toplantısında bütün belediyelerin, Türkiye tarihinde görülmemiş bir kesintiyle karşılaştığını ifade eden Kotan, “Ne yazık ki siyasi hesaplaşma üzerinden bir belediyecilik süreci yürütülüyor. Burada mağdur olan siz çalışan emekçiler ve mağdur edilmeye çalışan da Konyaaltı halkıdır. Ancak biz her şeye rağmen kaynak oluşturmaya çalışıyoruz ve bu durumun üstesinden gelmeye çabalıyoruz” diyerek yaşanan kesintilere dikkat çekti. “Kesinti 10 kat arttı, 2024’te 133 milyon kesinti oldu” Yapılan toplantıda 8 aylık süreç içerisinde personelin de özverisiyle ciddi tasarruf yapıldığını söyleyen Kotan, tüm personele destekleri için de teşekkür etti. “Ben size karşı sözümü tuttum, tutmaya da devam edeceğim” diyen Kotan, kendisinin dönemine ait her alanda borçları düzene soktuklarını ancak önceki dönemin borç yükünün de çok fazla olduğuna dikkat çekti. Geçen yılla karşılaştırıldığında İller Bankası kesintisi bakımından 10 kat fazla bir yükün içinde olunduğunu belirten Başkan Kotan, 2023’teki yüzde 5’lik kesinti oranın 2024’te yüzde 40’a çıkartılmasıyla beraber ortaya çıkan maliyeti de paylaştı. Buna göre 2023’te, bir yıl içerisinde yatan bütçeden toplamda 15 milyon kesilirken, 2024 yılında ise şu ana kadar 133 milyon kesinti oldu. “İpin ucunu bırakmadım, bırakmayacağım da” “6 ay önce maaşlarla ilgili sorunu çözeceğime dair sizlere söz vermiştim ve bu sözümü de tuttum” diyen Başkan Kotan, “Maaşları geç de olsa geçen aya kadar ödüyorduk. Yaşanan süreç içerisinde yüzde 5’lik kesintinin yüzde 40’a çıkacağı öngörülemez bir durumdu, şu anda Belediyelerin ana kaynaklarına taarruz var. Müdürlerimiz ve belediye başkan yardımcılarımızla birlikte kaynak oluşturmaya çalışıyoruz. Bu kaynağı öyle veya böyle oluşturacağız. Bunun için de gece gündüz demeden çalışmaya devam ediyoruz. İpin ucunu bırakmadım, bırakmayacağım da. Biz bir şekilde buna çözüm üreteceğiz” dedi. Bu ayki kesintilerden sonra kalan bütçenin eşit şekilde tüm personele yatırılacağını ifade eden Başkan Kotan, “Elimizdeki bütün parayı eşit olarak bütün memurlarımıza ve şirkette çalışan arkadaşlarımıza pay edeceğiz. Sizin maaşınız yatana kadar maaş almamaya devam edeceğiz. Ta ki bu iş düzelene kadar. Size tam yatarsa bana da tam yatacak, size yarım yatacaksa bana hiç yatmayacak. Bana ve belediye başkan yardımcılarıma yatırılacak maaş da işçilere pay ediliyor çünkü” dedi.
Van Van çevre yolu tasarruf tedbirlerinden etkilenmeyecek Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van çevre yolunun tasarruf tedbirlerinden etkilenmeyeceğini söyledi. Sabah saatlerinde Van’a gelen Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Başkale ve Gürpınar ilçelerindeki ziyaretlerinin ardından yapımı devam eden Van çevre yolunda incelemelerde bulundu. Burada açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, "Van çevre yolumuzun başlangıç noktasında bulunuyoruz. 41 kilometreden oluşan yolumuz üç gidiş, üç geliş olmak üzere toplam 6 şeritli otoyol standardında olduğunu söylersem abartmış olmam. Bütün bu sıcak karışım kaplamalı yol olarak çalışmalarımıza başladık. Burada tabii öncelikle 2 gidiş 2 geliş 4 şeritli başladığımız bir çalışma sonradan Van’ın ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurarak Cumhurbaşkanımızın da talimatıyla Van’ın talebiyle biz 6 şeride çıkarmıştık. Bundan dolayı belli bir proje revizyonları oldu. Kamulaştırma ile ilgili, imarla ilgili bazı konular oldu. Yine teknik bazı çözmemiz gereken zemin problemleri oldu. Onlarla ilgili gerekli işlemleri yaptık ve çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Şimdi burada toplam üç kesime ayıracak olursak Edremit tarafından yaklaşık 10 kilometrelik kesimin yaklaşık sekiz buçuk kilometrelik kesimini aşağı yukarı bitirdik diyebiliriz. Bir buçuk kilometrelik başlangıçta bir eksik kesim var. Orada çalışmalarımıza devam ediyoruz, edeceğiz. Aradaki yaklaşık on iki kilometrelik bir bölümü orada kamulaştırma ve araç toplulaştırması, imarla ilgili konuları çözdük. Oradaki vatandaşlarımızın mülkiyetindeki konuları da genel anlamda çözdük. Az bir bölüm kaldı onları da bu vesileyle inşallah çözmüş olacağız. Şimdi bizim bulunduğumuz kesim 23. kilometreyle 41. kilometre arasındaki 18 kilometrelik kesim. Burada 6 kilometrelik kesimde iki kat asfalt yaparak 6 kilometrelik kesimi aşağı yukarı bitme seviyesine getirdik. Ancak bulunduğumuz kesim ve devamındaki kesimde gerek bazı zemin iyileştirmeleri, toprak işleri, sanat yapıları dediğimiz işler var. Bunlara da devam ediyoruz. Bu biraz önce bahsettiğim onuncu kilometreyle yaklaşık yirmi üçüncü kilometre arasındaki 13 kilometrelik kesim ve kalan işlerle ilgili biraz önce bahsettiğim bütün eksiklikleri giderdik. Bir ikmal ihalesi yapmamız gerekir. O ikmal ihalesiyle ilgili de Karayolları Genel Müdürlüğümüzden heyetleri gönderdik. Ve o heyetler yerinde tespitleri yaptı. Yine mülkiyetle ilgili valimizle gerekli koordinasyon sağlandı. Problemleri çözdük. Önümüzdeki kısa zaman içerisinde ikmal ihalesini yapacağız ve mevsimin müsaade ettiği bütün süreç boyunca, tasarruf tedbirleri kapsamında normalde burası yüzde yetmişlere gelmiş olan bir iş değil değildir ancak biz tasarruf tedbirleri kapsamında burası etkilenen projelerden olmayacağını söyleyebilirim. Ve buradaki dediğim gibi mevsimin müsaade ettiği bütün çalışmalarda, bütün iş kalemlerindeki çalışmalarımıza devam edeceğiz ve en kısa zamanda inşallah Van Çevre Yolumuzu bitirerek biraz geç kalmış olmamızı burada telafi ederek Van’ın öncelikle transit trafiğini ve mahalle trafiğini rahatlatacağız. Burada şunu da söylemem gerekir, bu elbette bir süreç ama Van’ın şehir içi trafiğine buranın daha faydalı olabilmesi için belediyenin de mutlaka bizim çevre yoluna dik bağlanan yolları şimdiden planlaması ve onları da bir an önce yapımına başlamasında fayda vardır diye düşünüyorum. Ben burada şu ana kadar emek vermiş olan karayollarındaki kardeşlerime teşekkür ediyorum. Van’ın sabrından dolayı teşekkür ediyorum ama biz bunu bundan sonra inşallah daha hızlı bir şekilde bitirmiş olacağız" dedi.