EKONOMİ - 07 Nisan 2025 Pazartesi 09:25

Aydın’da kendiliğinden yetişen bu otlar garibanın cüzdanını zenginin sofralarını süslüyor

A
A
A
Aydın’da kendiliğinden yetişen bu otlar garibanın cüzdanını zenginin sofralarını süslüyor

Aydın dağlarında bahar mevsiminde doğada kendiliğinden çıkan halk arasında kedirgen ve sarmaşık denen otlar işsizlerin umudu oluyor. Bu yıl kuraklık nedeniyle kıt olduğu için bağının fiyatı 100 TL’ye kadar yükselen sarmaşık otları garibanın cüzdanını zenginin ise sofralarını süslüyor. Aynı zamanda oldukça şifalı olduğu belirtilen otlar, en fazla Aydın, İzmir, Muğla ve Manisa illerinde rağbet görüyor.


Son yıllarda Kıyı Ege illerinde tüketimi oldukça artan ve tamamen doğal olduğu için çok sağlıklı bir gıda olarak tüketilen sarmaşıklar köylerde yaşayan garibanların yüzünü güldürüyor. Aydın’da her bahar sezonunda önemli bir sektör haline gelen sarmaşık otu her gün dağlardan binlerce bağ toplanıp şehirlerde tüketime sunuluyor.


Aydın ve çevresinde çocukluğundan bu yana sezonunda sarmaşıkları toplayıp, şehir merkezlerindeki manavlara satan Ramazan Çapar, bölgenin bu otu sayesinde binlerce kişinin ekmek yediğini belirtti. ‘Aydın’ın nimeti’ olarak isimlendirdiği bu otlar sayesinde yediden yetmişe ihtiyacı olan herkesin para kazandığını belirten Çapar, "Bu yıl kuraklık nedeniyle Ramazan Bayramı’na kadar sarmaşık kıt idi. Bu nedenle bağının fiyatı tüketiciye 100 TL’ye kadar ulaştı. Çok şükür 5 gündür Ege Bölgesi yağışlı. Önümüzdeki günlerde sarmaşıkların bolca çıkacağını umuyoruz. Bollaşınca fiyatı düşer ama daha çok toplanabildiği için herkesin kazancı da artar" diye konuştu.


"Her gün toplanıyor her gün satılıyor"


Aydın’ın Germencik ilçesi ile Nazilli İlçesi dahil bu arada kalan havzada dağlarda her bahar mevsimi kendiliğinden yetişen bu otların mevsimin durumuna göre 2 -3 aylık bir ömdür olduğunu belirten Ramazan Çapar, "Germencik’in Efeler, Köşk, Sultanhisar, Koçarlı, Nazilli’nin köylerinde sağlığı ve vakti müsait olan pek çok kişi sezonunda her gün sarmaşık toplar. Bağ yapılarak satışa sunulan bu otlar her gün toptancılar tarafından köylerden toplanıp şehir merkezlerinde satışa sunuluyor. Toplarken verilen emek dışında hiçbir maliyeti olmayan sarmaşık toplayana para, yiyene şifa kazandırır" diye konuştu.



Aydın’da kendiliğinden yetişen bu otlar garibanın cüzdanını zenginin sofralarını süslüyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir EGİAD, M&A gündemiyle genç girişimcileri küresel oyunculuğa hazırlıyor Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), Nafiz Kerim Kotan’ın konuşmacı olduğu "M&A’de Yabancı Yatırımcıların Beklentileri: Gerçekler, Yanılgılar ve Fırsatlar" başlıklı seminer düzenledi. Açılış konuşmasını yapan EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, "M&A, yalnızca finansal büyüklük değil, aynı zamanda kültürel ve vizyoner bir dönüşüm başlatır. Bu süreçler, şirketlerin sadece büyümelerini değil, aynı zamanda doğru strateji ve vizyonla güçlenmelerini sağlar" dedi. Üyelerinin yüzde 60’ı dış ticaret ve yabancı yatırımcılarla iş birliği içinde olan EGİAD, firmaların küresel pazarda büyüme ve rekabet gücünü artırmada önemli rol oynayan birleşme, devralma ve ortaklık (M&A) süreçlerini, genç iş dünyasının gündemine taşıdı. Türkiye’nin önde gelen yatırım bankacılarından Nafiz Kerim Kotan’ın konuşmacı olduğu "M&A’de Yabancı Yatırımcıların Beklentileri: Gerçekler, Yanılgılar ve Fırsatlar" başlıklı seminerde, 2025-2026 dönemine yönelik ekonomik öngörüler, yabancı yatırımcı beklentileri ve M&A stratejilerinin sunduğu fırsatlar ele alındı. M&A süreçlerinin yalnızca finansal rakamlarla ölçülmediğini belirten EGİAD Yönetim Kurulu Başkanı M. Kaan Özhelvacı, "kurumsal yapı, yönetim kalitesi, vizyoner liderlik ve kültürel uyum gibi unsurların yatırım kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğuna dikkat çekerek: "Yanlış bir algı da şu şekildedir. Yatırımcı sadece rakamlara bakar algısı. Gerçek şu ki; kurumsal yapı ve liderlik gibi unsurlar, yatırımcı kararlarını en az finansal veriler kadar etkiler" ifadelerini kullandı. Özhelvacı: "Dünyada dengeler değişiyor" Şirketlerin artık sadece büyümek değil, dönüşerek güçlenmek zorunda olduklarının vurgusunu yapan Özhelvacı, " Günümüzün küreselleşen, çetin rekabet şartlarında organik büyüme çoğu zaman yeterli değildir. Stratejik ortaklıklar ve satın almalar, firmalarımıza yeni pazarlara hızlı erişim, teknolojiye adapte olma ve rekabet avantajı kazanma imkânı sunuyor. Dünyada dengeler değişiyor. ABD’nin başlattığı ticaret savaşları, küresel tedarik zincirlerini yeniden şekillendirdi. Firmalar, üretim ve ihracat üslerini çeşitlendirmek istiyor. Bu tabloda Türkiye, alternatif bir üretim merkezi, stratejik bir partner olarak öne çıkıyor. Ancak bu fırsatı değerlendirebilmek için doğru konumlanmalı, uluslararası standartlara uygun hareket etmeli ve etkin bir iletişim dili kurmalıyız" sözlerini ekledi. Kotan: "Türkiye’de şirket almak isteyenler yavaş yavaş başladı" ABD Başkanı Donald Trump’ın yeni gümrük vergileri kararı sonrasında dünyadaki gelişmelerden bahseden Nafiz Kerim Kotan, "Trump vergileriyle Türkiye açısında pozitif olarak bakıldığının farkındayız. Çin ve diğer ülkelere uygulanan yüksek vergilere nedeniyle Türkiye’ye ‘malı nasıl getirip ihraç ederim’ diye bakanlar var. Türkiye’de şirket almak isteyenler yavaş yavaş başladı. Türkiye’de dolarizasyon riski görmüyorum. Turizmde olumsuzluk bir şeyle karşılaşmazsak kurların çok rahat tutulacağını düşünüyorum. Faizler yüksek tutulacak kur tutulacak. Bir iki yılda dünyada şirket ortakları nereye gider. Yabancı yatırımcı ilgisi öldürecek şeyler değil. Bizler gibi yabancılarda olup bitenleri farkında. Türkiye’de son 10 yıldır yaşanmayan bir şey kalmadı. Yabancılar da bunun farkında. Yabancılar bir iki sene için bakmıyor 20 yıl için bakıyor. Yabancının algısında temel bir değişikliğe yol açmayacak" sözlerini kaydetti. "İstikrarlı politika setine olan inanç var" Türkiye’nin sunduğu makro ekonomik hikaye ile yatırımcıların gördüğü arasında büyük fark var olduğuna değinen Kotan sözlerini şu şekilde noktaladı: "Makro ekonomik tarafta bir iyileşme var ancak yabancı yatırım açısından hikayenin 3 noktası eksik. Bir jeopolitik risk alması. Bizim fırsat olarak gördüğümüzü onlar risk olarak görüyor. Güven zamanlaması. Yapısal dönüşüm konusunda biz fiyatlamanın hemen olmasını istiyoruz. 2024 yılında bu değişiklikler başladı. İstikrarlı politika setine olan inanç var. Türkiye fiyat istikrarımız öncelik diyor. Yabancılar rezerv yönetiminde eksiklik olunca bunu sorguluyorlar. Türkiye’nin 1.5 yıldır makro ekonomik hikayesi var. Ama bugün sürdürülebilirlik ve güvenirliğini de görmek istiyor. Önümüzdeki bir yıl içinde iki anlatının örtüşmeye başladığını göreceğiz"
Sakarya Minik öğrencilerden polislere sevgi seli Akyazı İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, Polis Haftası etkinlikleri çerçevesinde Akyazı Konuralp Anaokulu öğrencileri ile bir araya geldi. Trafik kuralları hakkında bilgiler veren polislere miniklerin ilgisi yoğun oldu. Akyazı Konuralp Anaokulu öğrencileri, Polis Haftası etkinlikleri çerçevesinde anlamlı bir sürprize ev sahipliği yaptı. İlçe Emniyet Müdürlüğü Polis ekipleri, minik öğrencileri ziyaret ederek onlarla keyifli ve eğitici bir gün geçirdi. Polis memurları, anaokulu öğrencileriyle yakından ilgilenerek onlara trafik kuralları hakkında öğütler verdi. Çocuklara araçlara bindiklerinde arka koltukta oturmaları gerektiğini, büyüklerine emniyet kemeri takmaları konusunda hatırlatma yapmalarını ve yolda yürürken mutlaka büyüklerinin ellerini tutmaları gerektiğini anlattılar. Ayrıca güvenli geçiş için yaya geçitlerini kullanmanın önemini vurguladılar. Minik öğrenciler, polis ağabey ve ablalarının anlattıklarını büyük bir dikkatle dinledi. Polis memurları, çocukların trafik ışıklarının anlamları hakkındaki sorularını da sabırla yanıtladı. Ziyaret, çocukların polislerle kurduğu sıcak diyaloglarla renklenirken, minik kalplerden polislere duyulan sevgi ve saygı bir kez daha gözler önüne serildi. Ziyaretin sonunda, anaokulu öğretmenleri tarafından kadın polis memuruna çiçek takdim edildi. Konuralp Anaokulu yönetimi ve öğretmenleri, bu güzel etkinlik için İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne teşekkürlerini iletti.
İstanbul MediaMarkt Gamezone alanları her yaştan oyun tutkununun buluşma noktası oldu Oyun dünyası her yaştan tutkunlarıyla birlikte hız kesmeden büyümeye devam ediyor. Bu ilgiye Türkiye genelinde 102 mağazasının 92’sinde tasarladığı Gamezone alanlarıyla karşılık veren MediaMarkt Türkiye’de, son bir yıl içinde oyun bilgisayarı satışlarında yüzde 300 artış yaşandı. Bilgisayardan konsola oyun dünyasına dair her aksesuarın yer aldığı Gamezone alanlarında oyun severler en yeni oyunları da deneyimleyebiliyor. Yeni nesil teknolojilerin gelişimiyle her geçen yıl büyüme kaydeden oyun sektörü Türkiye’de de artan bir ivmeyle büyüyor. MediaMarkt Türkiye satış verilerine göre, son bir yıl içinde oyun bilgisayarı satışları yüzde 300 gibi rekor bir oranla arttı. Markanın oyunseverleri son teknolojilerle ve zengin ürün çeşitliliğiyle buluşturduğu Gamezone alanları da alışverişin yanı sıra bir deneyim paylaşım alanı olarak da ilgi görmeye devam ediyor. Oyun tutkunları için özel olarak tasarlandı Marka, 92 mağazasındaki özel Gamezone alanları ile oyun severlerin buluşma noktası olarak öne çıkıyor. Her yaştan oyun tutkunları için özel olarak tasarlanan MediaMarkt Gamezone alanları; son çıkan oyun konsollarının, aksesuarların, bilgisayarların, yazılımların, kulaklık ve oyunların deneyimlenebileceği benzersiz bir ‘Gaming’ ortamı sunuyor. 2017 yılında Türkiye’de bir ilk olarak MediaMarkt mağazalarında kurulan Gamezone’lar alanında uzman personelin sunduğu profesyonel destek ve danışmanlık hizmetinin yanı sıra oyun turnuvaları gibi etkinliklere de ev sahipliği yapıyor. Gamezone’larda oyun tutkunları hem favori oyunlarını satın almayı düşündükleri ekipmanlarla deneyimleyebiliyor hem de diğer oyunseverlerle bu deneyimlerini paylaşabiliyor.