SPOR
Deliklikaya Mahallesi muhtarı Mustafa Borçlanmış, çocukları spora teşvik ediyor
15 Eylül 2024 Pazar - 13:19 Deliklikaya Mahallesi muhtarı Mustafa Borçlanmış, çocukları spora teşvik ediyor Deliklikaya Mahallesi Muhtarı Mustafa Borçlanmış, çocukları zararlı alışkanlardan uzak tutmak için geliştirdiği projeyle birlikte minikleri futbola yönlendirip, gönüllü olarak antrenörlüklerini yapıyor. Borçlanmış ve futbol oynayan çocuklar, yetkililerden saha istedi. Arnavutköy ilçesine bağlı Deliklikaya Mahallesi’nin muhtarlığını yapan Mustafa Borçlanmış, mahallede 250’den fazla çocuğu zararlı alışkanlıklardan korumak için futbol eğitimi projesine imza attı. Mahalle esnafının da desteğiyle birlikte çocuklara forma ve top alınarak antrenman yapmaları sağlanıyor. Minikler, küçük saha ve kısıtlı imkanlara rağmen futbol eğitimlerini sürdürüyor. Muhtar Borçlanmış aynı zamanda gönüllü olarak takımın antrenörlüğünü üstlenip, Deliklikayaspor’u kurmak için de gerekli girişimleri başlattıklarını belirtti. "Çocuklarımızı yasaklı maddelerden uzaklaştırmak için spora yönlendirmekten başka şansımız yok" Yapmış oldukları projeyle alakalı bilgiler aktaran Muhtar Mustafa Borçlanmış, "Yaklaşık 20 senedir bu mahalledeki çocuklara ücretsiz futbol eğitimi veriyorum. Mahalle esnaflarımızın da desteğiyle her yaz 250’den fazla çocuğumuza forma dağıtıyoruz. Çocuklarımızı yasaklı madde ve internet bağımlılığından uzak tutabilmek için böyle bir projeye imza attık. Deliklikaya Mahallesi, Arnavutköy ilçesinin en ücra mahallesi. Maalesef bizim burada spor yapabileceğimiz bir spor kompleksimiz veya bir semt stadımız yok. Belediye başkanımıza bunu söyledik ve kabul ettiler, kendilerine teşekkür ediyorum. Türkiye’nin en büyük sanayisi Deliklikaya’da inşa ediliyor. Buradaki iş insanlarımıza sesleniyoruz; çocuklarımıza sahip çıkarlarsa, destek olurlarsa biz de çocuklarımızı bir an evvel lige hazırlayıp Deliklikayaspor’u kurarak kulüp açmayı istiyoruz. Bunun için de desteğe ihtiyacımız var. Çocuklarımızı yasaklı madde ve internet bağımlılığından uzak tutabilmemiz için spora yönlendirmekten başka çaremiz yok. ’Kötü çocuk yoktur, kazanılamayan çocuk vardır’ sözüyle yola çıkarak 20 seneden beri hedef şaşmaksızın yola devam ediyoruz. Şimdi muhtar olarak daha da devam etmemiz gerekiyor, artık bir vebal de var üzerimizde. Allah bize nefes verdiği sürece çocuklarımızın yanındayız" diye konuştu. İmkanların da kısıtlı olduğunu ve yeni bir sahaya ihtiyaçları olduğunu dile getiren Mustafa Borçlanmış, "İmkanlar zor, çok küçük bir sahamız var. Burada 5’e 5 bile maç yapamıyoruz" dedi. "Resmi kulüp için girişimlerimizi başlattık" Resmi bir kulüp kurmak için de girişimlere başladıklarını ve destek beklediklerini ifade eden Borçlanmış, "Hadımköyspor altyapısında oynarken 16 yaşındaydım. Okul müdürümüzün ricasıyla okullar arası futbol turnuvası için çocuklarımıza antrenman yaptırdık. Orada başladık. 3-4 sene sonrasında da neden resmi bir kulübümüz olmasın diye düşündük. Bu konuda da girişimlerimizi başlattık. İş insanlarımızdan da destek bekliyoruz. 36 tane mahallemiz var. Belediyemiz her yere yetişemiyor. Ölçüm olarak çok büyük bir bölgedeyiz. Bu çocuklarımızı topluma kazandırmak zorundayız" şeklinde konuştu. Projeyle alakalı görüşlerini dile getiren çocuklar ise spor faaliyetlerinin içinde olmaktan memnun olduklarını ve büyük bir sahaları olması halinde daha da mutlu olacaklarını aktardı.
Channel Regatta Yarışları bugün tamamlanıyor
15 Eylül 2024 Pazar - 13:12 Channel Regatta Yarışları bugün tamamlanıyor Marmaris Uluslararası Yat Kulübü (MIYC) ve Rodos Açık deniz yat kulübü tarafından bu yıl 17. si düzenlenen ve her iki yakadan 15 tekne ile 150 yarışçının katılım sağladığı Channel Regatta ‘dostluk yarışları ‘ bugün Ekincik, Marmaris etabı ile tamamlanacak. Yarışın ikinci günü hakem heyeti ve yarış komitesinin belirlediği rotalar ile Ekincik koyu içinde gerçekleşti. 3 gün süren ve ilk gün 20 deniz mili gidilerek Muğla’nın Marmaris ilçesinden, Köyceğiz ilçesine bağlı Ekincik koyuna gelinen yarışlarda ikinci gün Ekincik Koy içinden Yılancık adasına kadar gerçekleşti. İkinci gün yarışlarının tamamlanmasının ardından Ekincik taşıyıcılar kooperatifine bağlı tekneler yarışmacıları ve yarış komitesini alarak, İztuzu’ndan Dalyan kanalına getirdi. Marmaris Uluslararası Yat Kulübü Komodoru ve yarışçılardan Erol Algül yarışların ikinci günü ile ilgili ‘Bugünkü yarışlar içerisinde ben de bulundum. Kendi teknemde yarıştım. Çok güzel bir parkurda yarıştık. 10 knotla başlayıp yaklaşık 24- 25 knota kadar esen bir rüzgar hakimdi. Rotamız Ekincik koy içerisinde başlayıp Yılancık bandında dönerek devam etti ve burada farklı bir yarış uyguladık. Aslında Yılancık adasının orada bir etap olmuş oldu yarış. Tekneler hiç durmadan devam etti ama yani iki yarış yapmış olduk. Bu sayede hem teknelerin orsadaki hem de pupadaki değerlendirmelerini görebildik. Bu yarışta da güzel çekişmeli bir gruplar var ve tabii Yunanlı dostlarımız da bizler de bundan çok memnunuz. Pazar günü Ekincik’ten başlayıp Marmaris’te bitirilecek bir rotamız var. Rüzgarın birazcık daha artması bekleniyor. Yine Batılı bir rüzgar eseceği tahmin ediliyor. Umarım keyifli bir yarışla tamamlarız bir haftayı’’ dedi. Komodor Algül, Dalyan programı ile ilgili ‘’Burada hem ekiplerimizi hem de Yunanlı misafirlerimizi, diğer misafir misafirlerimizi de misafir etmek hem Dalyan’ın ortamını tanıtmak amacı ile geldik. Yani her seferinde zaten amaçlana bizim koylarımızdaki farklı mekanları tanıtmakla bu yarışları sürdürüyoruz. Umarım misafirlerimiz de bu mekandan memnun kalmışlardır’’ şeklinde konuştu. ‘Bu yarışta farklı bir retying sistemi kullandık’ Channel Regatta Yarış Komitesinde Parkur sorumlusu olarak görev alan Alper Şakaklı, ‘ Ben yarış kurulunda parkur sorumlusu olarak görev yapıyorum yat yarışları için İstanbul’dan geldik. Yarış kurulu Türkiye’nin çeşitli illerinden gelen hakemlerle, bu yarışta Marmaris ağırlıklı hakemlerle oluşturuldu. Biz bu sene düzenlediğimiz hem Swallow yarışları hem de Regatta yarışlarında Orc reyting sistemini kullandık. Orc reyting sistemi, Marmaris Yat Kulübü’nün bu sene için ilk defa uyguladığı bir reyting sistemi ve farklı bir puanlamaya gittik. Biz sonuçlardan çok memnunuz. Sporcuların daha performanslı ve daha adil sistemlerle yarıştığını düşünüyoruz. Bugüne kadar 3 yarış yaptık. Channel regatta ile ilgili Pazar bir yarışımız var. Onu da bitirdikten sonra start saatimiz 12’de. Pazar en son finishleri aldıktan sonra da etabını tamamlamış oluyoruz. Bizim için çok güzel geçtiğini düşünüyorum ben. Çok adil ve güzel yarışlar oldu’ şeklinde bilgi verdi. Yarışlar için Ankara’dan Marmaris’e gelen yelken yarışçısı Cem Işıl ‘ 15 seneden fazladır yelken yapıyorum. Tahmin ediyorum 12 senedir de işin yarış tarafında başlayıp oradan da devam ediyorum. Kendi adıma şimdiye kadar çok güzel bir yarış, biraz kısa bir yarış, Vakit ayırması daha kolay oluyor bu mevsimde. Hava da güzel, onu da seviyoruz. Bir de Rodos’taki yelkenci dostlarla birlikte olmak. Biz oraya gidip orada yarışıyoruz. Onlar buraya geliyorlar. Bu iki kulübün, iki yelken camiasının işbirliği açısından da ayrıca da güzel bir yarış. Çok sevdiğimiz bir yarış oldu ‘’ diyerek her yıl yarışlara gelmenin farklı bir keyif olduğunu belirtti. ORC1, ORC2 ce ORC 3 sınıfı yelkenli yatlarla yapılan yarışlar bugün rüzgarın durumuna göre yarış komitesi ve hakem heyetinin start vermesi ile Ekincik koyundan başlayarak Marmaris’te sona erecek. Yarış kurulunun puan hesaplamasının ardından bu akşam dereceye girenlere kulüp bahçesinde ödülleri verilecek.
İşte Erzurumspor FK’nın transfer karnesi
15 Eylül 2024 Pazar - 12:04 İşte Erzurumspor FK’nın transfer karnesi Erzurumspor FK, 3 yıl 6 döneme denk transfer yasağını kaldırarak yaptığı transfer çalışmalarını noktaladı. Erzurumspor FK bu sezon için; Odise Roshi, Giovanni Crociata, Toni Tasev, Gökhan Akkan, Salih Sarıkaya, Mustafa Fettahoğlu, Serkan Köse, Süleyman Enes Karakaş, Kağan Moradaoğlu, Kerim Taşkale, Emre Çil, Okechukwu Azubuike, Koray Kılınç, Guram Giorbelidze, Ataberk Dadakdeniz, Tonio Tekli ve Streli Mamba’yı kadrosuna katarak 17 transfer yaptı. Erzurumspor FK altyapıdan Muhammet Taha Ağdağ, Ömer Arda Kara, Mustafa Taha Kars, Burak Alemdar, Ahmet Yavilioğlu ve Haktan Akman profesyonel sözleşme imzaladı. Erzurumspor FK oyuncularından; Muhammed Emin Yavaş, Eren Özdemir, Gürkan Varlık Tokat Plevnespor’a 1 yıllık, Alperen Karaca Artvin Hopaspor’a 2 yıllık, Fatih Onay 23 Elazığ FK’ya 1 yıllık, Güney Yılmaz Akçaabat Sebatspor’a 1 yıllık, Hüseyin Mevlütoğlu ve Enes Yiğit Ağrı 1970 SK’ya 1 yıllık, Fırat Şaşi Kelkit Hürriyet SK’ya 1 yıllık, Muhammet Karahan Karabük İdmanyurdu Spor’a 1 yıllık ve Serkan Köse Anagold 24 Erzincanspor’a 1 yıllık kiralandı. Bu arada mavi-beyazlı takım; Estrela, Ufuk Budak, Herolind Shala, Mikhail Rosheuvel, Alican Özfesli, Fırat Aymak, Haluk Hakan Baydan, Yiğit Furkan Türkmen, Ahmet Eren Aksakal, Yakup Uzunel ve Yunus Emre Demir’le karşılıklı anlaşarak yollarını ayırdı.
Murat Uluç: “Transfer yasağımız olmasa futbolu bırakırım”
15 Eylül 2024 Pazar - 11:33 Murat Uluç: “Transfer yasağımız olmasa futbolu bırakırım” Altay’ın 43 yaşındaki golcüsü Murat Uluç, siyah-beyazlı kulübün eksiklerinin olduğu için futbola devam ettiğini, transfer yasağının kalkması halinde ise tekrar futbolu bırakacağını söyledi. İzmir’in köklü kulüplerinden Altay’da 38 yaşındayken jübile yapıp, kulübün transfer yasağı nedeniyle 3 yıl ara verdiği futbola 41 yaşında geri dönen Murat Uluç, adeta kariyerinin ikinci baharını yaşıyor. Geçen sezon 42 yaşındayken 1. Lig’de Giresunspor filelerini sarsarak profesyonel liglerde gol atan en yaşlı futbolcu unvanını ele geçiren tecrübeli santrfor, Türkiye Kupası’nda da gol atan en yaşlı oyuncu konumunda bulunuyor. Golcü oyuncu, geçtiğimiz hafta oynanan TFF 2. Lig’deki Sincan Belediyesi Ankaraspor mücadelesinde Altay’a galibiyeti getiren golü kaydederek rekorlarını yenisini ekledi. Bu başarıların üzerine İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine açıklamalarda bulunan Murat Uluç, “Altay’ın Süper Lig’de olduğu dönemde teknik direktör Sinan Kaloğlu’nun ekibindeydim. O sene düştüğümüz zaman takımın antrenmanda eksik olduğunu zamanlar devamlı katılım gösteriyordum. Zaten kopmadım, devamlı sahanın içindeydim. Bir eksik oluyor, bir şey oluyor tamamlıyordum ve antrenmanlara da çıkıyordum. Onun için bir etkisi fazla olmadı hep futbolun içinde kaldığımız için. Bir gün Sinan hoca da ‘Sana lisans çıkartalım, sen oyna zaten antrenmanlarda gerekeni yapıyorsun’ dedi. O vesile oldu. Ben de neden olmasın diye düşündüm. Lisansımı tekrar çıkardım. Bu vesileyle tekrar geri döndüm” dedi. “Büyük Altay için elimden geleni her zaman yaparım” Çok uzun süredir Altay’da olduğunu hatırlatan Murat Uluç, “Altyapısında yetiştiğim kulübe tekrar dönüp tekrar burada futbolu bitirmem, daha sonra kulübün ekonomik şartlarından ve transfer yasağından dolayı tekrar futbola geri döndüm. Bundan sonraki süreçte hocalarımızın tercihiyle, takımın da ihtiyacı olduğu için biz de maçlara çıktık. Büyük Altay için elimizden geleni yaptığımız için Sincan Belediyesi Ankaraspor’a galibiyeti getiren golü attığım için mutluyum. Bu yaşta gol attığım için biraz gündem olduk. İyi mi oldu, kötü mü oldu bilmiyorum ama tabii ki kulübümüz için iyi oldu. Galibiyeti getirdik. Tabii yılların verdiği tecrübe ekstra bizlere bir şeyler katıyor. Daha çok gençlerle oynadığımız için daha fazla fark oluşturuyoruz. Bu da bizim farkımızı gösteriyor. Bu da geçmişin getirdiği tecrübe oluyor” ifadelerini kullandı. “2. Lig’e iyi hazırlandık” İyi bir kamp dönemi geçirdiklerini ve iyi hazırlandıklarını belirten Uluç, “Genç ve tecrübeli arkadaşlarımızla beraber iyi bir birliktelik yakaladık. Büyük Altay’a katkı sağlamak için buradayım. Oynayıp oynamamam önemli değil. Takımın ihtiyacı olduğu sürece ben her zaman buradayım. İnşallah bana gerek kalmaz ama gerek kaldığı zaman her maç gol atmak istiyorum” diye konuştu. “Gol atma hazzı anlatılmaz yaşanır” Gol atma hazzının bambaşka olduğunu ifade eden 43 yaşındaki golcü, “Gol attıktan sonra öncelik her zaman taraftara gitmek. Bu taraftar zaten hep destekçimiz, skor ürettiğim maçta Ankara’ya da geldiler. Golümü atınca onların yanına gittim. Bizim büyüklerimizin Altay’a sahip çıkmasını istiyoruz. Bu takım buralara layık değil, daha üst yerlere layık” şeklinde konuştu. “Kulübüm için oynuyorum” Futbolu ne zaman bırakacağını da işaret eden Uluç, “Zaman gösterecek ama inşallah kulübümüz tekrar eski günlerine kavuşur ve transfer yasağı kalkarsa ben de futbolu bırakırım. Herkes futbolu bırakıyor ben oynuyorum. Ama kulübüm için oynuyorum. Büyük Altay’a destek vermek için oynuyorum. Çünkü eksiklerimiz var ve transfer yasağı olduğu için oynuyorum. Bunlar olmasa futbolu bırakırdım” diyerek sözlerini noktaladı.
Geleceğin yıldızları şampiyon olmak için mücadele etti
15 Eylül 2024 Pazar - 11:17 Geleceğin yıldızları şampiyon olmak için mücadele etti Darıca Belediyesi tarafından birincisi düzenlenen U11 Darıca CUP Turnuvası büyük mücadeleye sahne oldu. Bölgede bulunan 12 amatör kulübünden 250 sporcunun mücadele ettiği turnuva nefesleri keserken, Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık da turnuvayı izleyerek gençlere başarılar diledi. Bölgede bulunan amatör spor kulüplerinin altyapılarında forma giyen 11 yaş grubuna yönelik düzenlenen ve bu yıl ilki gerçekleşen U11 Darıca CUP Turnuvası, Nenehatun Ahmet Çalık Amatör Spor Kompleksi’nde büyük bir coşkuya sahne oldu. Darıca Belediyesi tarafından geleceğin yıldızlarının yetişmesine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen turnuvaya 12 amatör spor kulübünden 250 sporcu katıldı. Ailelerin de tribünleri doldurduğu ve büyük turnuvaları aratmayan görüntülerin yaşandığı U11 Darıca CUP Turnuvası sporseverlerden de tam not aldı. Sporcular ve izleyiciler için her ayrıntının düşünüldüğü turnuvada maçlar da adeta nefes kesti. Kupa ve madalya için kıran kırana maçların oynandığı turnuvaya katılan Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık da gençlerle bir süre top oynayarak başarılar diledi. Kazasız ve sakatlıksız bir turnuva olması temennisinde bulunan Başkan Muzaffer Bıyık, gençlere başarılar diledi. Geleceğin yıldızlarının bu sahalardan yetişeceğine inandığını belirten Başkan Muzaffer Bıyık, Darıca Belediyesi olarak her zaman gençlerin en büyük destekçisi olmaya devam edeceklerini söyledi. Turnuva sonunda Gebzespor birinci olurken, ikinci Darıca Kartalgücü ve üçüncü de Darıca Kalespor oldu. Öte yandan Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş gibi dev kulüplerin scout ekipleri de genç yıldızları izlemek ve rapor hazırlamak için turnuvayı yakından takip etti. Turnuva sonunda Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş scout ekibinin gençler arasından beğendikleri 7 genç sporcu hakkında olumlu rapor hazırladıkları öğrenildi.