EKONOMİ - 01 Ocak 2025 Çarşamba 15:03

2024’te 200 TL olan hamsi 2025’te 100 TL’den satılıyor

A
A
A
2024’te 200 TL olan hamsi 2025’te 100 TL’den satılıyor

SAMSUN (İHA) – Samsun’da 2024’te kilosu 200 TL’den satılan hamsi, yeni yılın ilk günüyle birlikte 100 TL’den satılmaya başlandı.


Havaların soğuk gitmesi ve fırtına nedeniyle kısa süre önceye kadar Samsun’da 200 TL’den satılan hamsinin kilosu, yeni yılla birlikte yarı yarıya düştü. Karadeniz hamsisini tezgahlarda 100 TL’ye gören vatandaşlar da hamsiye rağbet gösterdi. Balıkçılar, yeni yılın bolluk ve bereketle geldiğini ifade ederek, tüm sezonun böyle geçmesini umduklarını söylediler.



“Yeni yıl bereketiyle geldi, hamsi 200’den 100 TL’ye düştü”


Hamsi fiyatlarının yeni yılla birlikte düştüğünü dile getiren balık satıcısı Onucan Köse, “2024’ü fırtınalı kapattık. Denizde az sayıda kayık olduğundan balık da fazla çıkmıyordu. Bu nedenle fiyatlar yüksekti. 2024’te kilosunu 200 liradan sattığımız hamsiyi yeni yılda 100 liraya satıyoruz. Vatandaş bu fiyatlardan kapış kapış hamsi yiyor. Ayrıca mezgit 80, istavrit 80, palamut 150, alabalık 150, somon 200, levrek-çipura 300, barbun da 100 TL’den satılıyor. 2025 bolluk ve bereket ile geldi. Bu bolluk ve berekette fiyatlara olumlu yansı da ve herkes balık yemeye başladı” dedi.


Vatandaşlar da daha önceden 200 TL’ye satılan hamsinin fiyatının makul rakamlara indiğini ifade ettiler.



2024’te 200 TL olan hamsi 2025’te 100 TL’den satılıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Derby’nin yenilikçi projesine üç ödül Süper Lig’in en heyecanlı şampiyonluk dönemine özel ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesi, Kristal Elma, MMA Smarties ve İstanbul Marketing Awards’dan üç ödülle döndü. Hedef kitlesiyle kurduğu güçlü bağlara büyük önem veren Derby, Süper Lig’in en heyecanlı şampiyonluk döneminde teknoloji kullanımıyla marka bilinirliğini artırarak futbolseverlerle etkileşime geçmeyi hedefledi. Bu amaçla ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesini hayata geçiren Derby, Reklamcılar Derneği tarafından verilen Kristal Elma Reklam Ödüllerinin Medya kategorisindeki ‘TV Kullanımı’ dalında üçüncülüğü kazandı ve ‘Bronz Elma’ ödülünün sahibi oldu. Derby ayrıca izleyici katılımını artıran kişiselleştirilmiş içeriklerle başarılı reklam sonuçları sağlayan projesiyle, MMA Smarties Türkiye’nin, ‘Teknoloji Pazarlaması’ kategorisindeki ‘Bağlantılı TV’ dalında ‘Bronz Ödül’ kazandı. Bir başka ödül de İstanbul Marketing Awards’tan ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesine bir başka ödül de İstanbul Marketing Awards’tan geldi. Derby, pazarlama sürecinin bütüncül şekilde değerlendirildiği yarışmanın Dijital ve Teknoloji kategorisinde, orjinal ve inovatif yönüyle katkı sunan markalar arasında ipi göğüsleyerek ‘Yaratıcı Dijital Mecra Kullanımı’ ödülüne layık görüldü.
Ankara Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: "933 bin balon yolcusu ile tüm zamanların yolcu rekoru kırıldı" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının balon turizmi açısından oldukça verimli bir yıl olduğunu belirterek, 933 bin balon yolcusu ile tüm zamanların yolcu rekorunun kırıldığını duyurdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılı sıcak hava balon istatistiklerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) bünyesinde verilen güvenli uçuşa yönelik eğitimler sayesinde Türkiye’nin sıcak hava balon turizminde gerek trafik hacmi gerekse uçulan gün sayısı bakımından dünyada en üst sıralarda bulunduğunu ifade etti. “933 bin yerli-yabancı yolcu ile tüm zamanların balon yolcu sayısı rekoru kırıldı” 2024 yılının sıcak hava balonu turizmi açısından oldukça verimli bir yıl olduğunu aktaran Bakan Uraloğlu, “Kapadokya, Pamukkale, Soğanlı, Çat, Ihlara, Şanlıurfa Göbeklitepe, Afyonkarahisar ve Antalya olmak üzere toplam 8 bölgede 43 bin balon uçuşu gerçekleştirildi. Bu uçuşlarda 933 bin yerli-yabancı yolcu ile tüm zamanların balon yolcu sayısı rekoru kırıldı. Balon yolcusu sayısı ise 2023 yılına göre yüzde 25 artış gösterdi” diye konuştu. Türkiye’de SHGM tarafından yetkilendirilen 71 sıcak hava balon işletmesi bulunduğunu kaydeden Uraloğlu, 6 onaylı kurum aracılığıyla sektöre yönelik eğitimlerin verildiğini söyledi. Uraloğlu, yapılan uçuşların yüzde 80’den fazlasının Kapadokya bölgesinde gerçekleştiğini de ifade ederek, “Türkiye’nin yükselen turizm yıldızı sıcak hava balonu işletmeciliği her yıl büyümeye devam ediyor. Bakanlık olarak da bu alanda her türlü desteği verdik. 2011 yılından bu yana Türkiye genelinde gerçekleştirilen 290 bin uçuşta 5 milyon 617 bin yerli ve yabancı balon yolcusu Türkiye’nin eşsiz doğasını izleme fırsatı buldu” dedi.