POLİTİKA - 10 Aralık 2025 Çarşamba 15:42

Baybatur: "Ulaştırmada 23 yılda Türkiye’nin çehresi değişti"

A
A
A
Baybatur: "Ulaştırmada 23 yılda Türkiye’nin çehresi değişti"

AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, TBMM Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi üzerine yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ulaşım altyapısında son 23 yılda büyük bir dönüşüm yaşandığını söyledi. Baybatur, ulaştırma yatırımlarının ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine ciddi katkı sağladığını vurguladı.


Baybatur, AK Parti hükümetlerinin 24’üncü bütçesini hayata geçirdiğini hatırlatarak, "Ulaştırmada ortaya koyduğumuz projelerle Türkiye’nin her noktasına yüksek standartlı ulaşım imkânı sağlanmıştır" dedi.



Sivil havacılıkta yolcu sayısı 231 milyona ulaştı


Türkiye’nin havacılıkta tarihi bir hamle gerçekleştirdiğini ifade eden Baybatur, 2003 yılından bu yana uygulanan "Hava yolunu halkın yolu yapma" politikasıyla yolcu sayısının 231 milyona ulaştığını belirtti.


Baybatur, 2003’te 489 olan hava aracı sayısının 2025 yılı itibarıyla 2 bin 200’e; uçak sayısının ise 162’den 794’e yükseldiğini söyledi. Dış hat uçuş noktalarının 60’tan 355’e çıktığını kaydeden Baybatur, Türkiye’nin yolcu sayısında dünyada 7’nci, Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer aldığını, aktif havalimanı sayısının da 26’dan 58’e yükseldiğini aktardı.



Karayollarında bölünmüş yol ağı 30 bin kilometreyi geçti


Türkiye’nin karayolu yatırımlarında büyük bir ivme yakaladığını belirten Baybatur, 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi projelerin ülkeye önemli bir ulaşım kapasitesi kazandırdığını ifade etti.


2002’de 1.714 kilometre olan otoyol uzunluğunun 3.796 kilometreye çıktığını söyleyen Baybatur, tünel sayısının 83’ten 533’e; bölünmüş yol ağının ise 6.101 kilometreden 30.014 kilometreye ulaştığını dile getirdi.



Manisa’ya 23 yılda 23 milyar liralık yatırım


Manisa’da ulaştırma yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Baybatur, "2002’de 82 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 627 kilometreye çıkarılmıştır. Bakanlığımız tarafından 4 bin 110 metre tünel, 135 köprü ve 6 bin 582 metre köprü imalatı tamamlanmıştır. Manisa’ya yapılan ulaştırma yatırımlarının toplam maliyeti 23 milyar 165 milyon liraya ulaşmıştır" dedi.


Baybatur, İzmir-Manisa yolu, Sabuncubeli Tüneli, Manisa Çevre Yolu, Kula-Uşak yolu ve Bergama-Soma-Akhisar yolunun tamamlandığını hatırlattı. Kent genelindeki yol ve kavşak çalışmalarının sürdüğünü belirten Baybatur, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde çalışmaların devam ettiğini söyledi. Proje tamamlandığında 14 saatlik yolculuk süresinin 3,5 saate ineceğini ifade etti.


Öte yandan Baybatur, Banaz-Manisa arasındaki altyapı işlerinde yüzde 83 fiziki ilerleme sağlandığını belirterek hattın 2028 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini kaydetti.



Baybatur: "Ulaştırmada 23 yılda Türkiye’nin çehresi değişti"

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bilecik BŞEÜ’den küresel eğitim hamlesi Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi (BŞEÜ), Amerika Birleşik Devletleri’nden Oregon State Üniversitesi ile akademik iş birliği protokolü imzaladı. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi (BŞEÜ), yükseköğretimde çalışmalarını sürdürerek dünya üniversiteleriyle akademik ağını genişletmeye devam ediyor. Bu kapsamda üniversite, Amerika Birleşik Devletleri’nin köklü yükseköğretim kurumlarından Oregon State Üniversitesi ile önemli bir iş birliği protokolüne imza attı. Protokolün, BŞEÜ Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Emine Serap Kızıl Aydemir’in girişimleriyle hayata geçirildiği bildirildi. Anlaşma; ortak araştırma projeleri, öğretim üyesi değişimi, öğrenci hareketliliği, ortak seminer ve akademik etkinlikler, ayrıca çift diploma programlarına yönelik fizibilite çalışmalarını kapsıyor. Yapılan iş birliğiyle birlikte özellikle lisansüstü öğrenciler için uluslararası araştırma projeleri ve akademik yayınlarda yeni fırsatların doğması bekleniyor. Ayrıca öğretim üyelerinin küresel akademik ağlara daha etkin katılımı ve öğrencilerin akademik mobilete imkânlarının genişletilmesi hedefleniyor. BŞEÜ Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, "Uluslararası bilimsel iş birliklerini artırmak, üniversitemizin küresel ölçekte tanınırlığını güçlendirmek ve öğrencilerimize dünya standartlarında akademik olanaklar sunmak için kararlılıkla çalışıyoruz" dedi.
Samsun Samsun Teknopark’ta Ar-Ge firmalarına dev altyapı: 8 adet 1000 metrekarelik hangar alanı Karadeniz Bölgesi’nin en büyük teknoloji geliştirme bölgesi alanına sahip olan Samsun Teknopark’ta, Ar-Ge firmalarının geniş ve esnek şekilde çalışabilmeleri için 8 adet bin metrekarelik hangarlar bulunuyor. Samsun Teknopark, büyüyen teknoloji ekosisteminin ihtiyaçlarına yanıt verebilmek amacıyla Ar-Ge firmalarına yönelik önemli bir altyapı yatırımını hayata geçirdi. Samsun Valiliği tarafından yapılan açıklamada, Teknopark bünyesinde oluşturulan 8 adet ve toplamda 8 bin metrekare alana sahip hangar alanının, firmalara geniş ve esnek çalışma imkanı sunduğu belirtildi. Yüksek tavanlı ve geniş hacimli olarak tasarlanan modern hangar alanlarının makine-teçhizat, medikal, elektronik, savunma sanayi, tarım teknolojileri ve endüstriyel üretim gibi birçok farklı sektörde faaliyet gösteren r-ge firmalarına hizmet vereceği ifade edildi. Bu alanlar sayesinde firmaların üretim, prototipleme ve test süreçlerinde yaşanan fiziki alan yetersizliğinin ortadan kaldırılması hedefleniyor. Hangar yapılarının büyük ölçekli makinelerin kurulumu, prototip geliştirme çalışmaları, test ve üretim hatlarının yerleşimi ile özel laboratuvar alanlarının oluşturulmasına uygun şekilde planlanırken, firmaların ihtiyaçlarına göre kendi Ar-Ge ve üretim altyapılarını özgürce şekillendirebileceği bu alanların, büyüme ve ölçeklenme süreçlerine de önemli katkı sağlayacağı ifade edildi. Açıklamada Samsun Teknopark’ın, bu geniş hangar kapasitesiyle Karadeniz Bölgesi’nde Ar-Ge faaliyetlerinin kesintisiz, konforlu ve sürdürülebilir şekilde yürütülmesine imkan tanıyan tek merkez olma özelliği taşıdığına dikkat çekilerek, altyapı yatırımıyla mevcut firmaların gelişiminin desteklendiği, aynı zamanda yeni yatırımcılar için Samsun’un cazip bir teknoloji ve Ar-Ge üssü haline getirildiğine de dikkat çekildi.