SAĞLIK - 16 Aralık 2024 Pazartesi 18:44

‘Acil Çağrı Yönetimi’ eğitimi 17 kursiyer ile birlikte start verdi

A
A
A
‘Acil Çağrı Yönetimi’ eğitimi 17 kursiyer ile birlikte start verdi

Sağlık Bakanlığının planlaması doğrultusunda, eşzamanlı olarak iller arasında verilen “Acil Çağrı Yönetimi” eğitimi Çankırı ve Kastamonu’dan katılan kursiyerler ile başladı.


Sağlık Bakanlığının planlaması doğrultusunda, eşzamanlı olarak iller arasında verilen “Acil Çağrı Yönetimi” eğitimi Çankırı ve Kastamonu’dan katılan kursiyerler ile başladı. Kastamonu’da ilk defa düzenlenen “Acil Çağrı Yönetimi” eğitime Çankırı’dan 2 doktor ve 4 acil tıp teknisyeni, Kastamonu’dan ise 4’ü doktor 7’si acil tıp teknisyeni olmak üzere toplam 17 kursiyer katıldı. 4 gün sürecek olan teorik ve simülasyon uygulamaları eğitiminin açılışına, Kastamonu İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Çağdaş Derdiyok ve Çankırı İl Sağlık Müdürü Dr. Hüseyin Sarıkaya da katıldı.


Ortak çalışmaların değerlendirildiğini kaydeden Dr. Sarıkaya, “Kastamonu ilinde düzenlenen ilimizden 2 eğitimci ve 6 kursiyerimizin katılım sağladığı KKM Tıbbi Çağrı Karşılama Eğitimi Açılışı için Kastamonu İl Sağlık Müdürlüğünü ziyaret ettik. Eğitimin tüm aşamaları hakkında bilgi edinip tüm kursiyerlerle sohbet ettik. İlimiz UMKE 23.bölge olarak koordinatör ilimiz olan Kastamonu iline bağlı olmamız hasebiyle Ulusal Medikal Kurtarma Ekibine ait teçhizat, araç, bina durumu, iller arası koordinasyon, afetlere hızlı müdahale konusundaki ortak çalışmalarımızı Kastamonu İl Sağlık Müdürümüz ve Ekibiyle birlikte değerlendirdik. Komşu il olarak birlikte yürüttüğümüz ve yürüteceğimiz sağlık hizmetleri konusunda sayın müdürümüzle karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk. Verimli geçen ziyaretimizin ardından gün içerisinde ilimize dönerek çalışmalarımıza kaldığımız yerden devam ettik. Kastamonu Sağlık Müdürümüz Sayın Uzm. Dr. Çağdaş Derdiyok ve yönetimine misafirperverlikleri ve yakın ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum” diye konuştu.


Kastamonu İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Çağdaş Derdiyok ise kursiyerlere ’başarılar’ diledi.



‘Acil Çağrı Yönetimi’ eğitimi 17 kursiyer ile birlikte start verdi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Mehmet Erşan: “Dijital entegrasyon birçok yeniliği beraberinde getiriyor” Kayseri İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Erşan, Sağlık Bakanlığı tarafından 1 Ocak 2025 itibarıyla uygulamaya girecek olan Dijital Entegrasyon Sistemi’nin sağlık hizmetlerine getireceği yenilikler hakkında açıklamalarda bulundu. Dijital entegrasyonun sağlık hizmetlerinin çok daha hızlı, verimli ve entegre bir şekilde sunulmasına imkan sağlayacağını dile getiren İl Sağlık Müdürü Erşan, “Aile hekimliklerimiz ve Sağlıklı Hayat Merkezlerimizin, Hastanelerimizle dijital olarak entegre olmasını sağlayacak bu sistem birçok yeniliği de beraberinde getiriyor" dedi. Aile hekimlerine MHRS üzerinden özel randevu kontenjanı açıldı Yeni sistemle birlikte hekimlerin hastaları için randevu alabileceğini söyleyen Erşan, “Yeni sistemle birlikte Aile hekimlerimiz, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden kendi hastalarına yönelik oluşturulan özel kontenjanları kullanarak hastanelerden hastaları için randevu alabilecekler. Düzenleme ile aile hekimlerimiz gerek görüldükleri taktirde açılan bu özel kontenjanlarını kullanılarak hastanelerden randevu alabilecekler. Bu özel kontenjanlar sadece aile hekiminize kayıtlı nüfusa özeldir. Aile hekimleri ayrıca, kendilerine kayıtlı hastalarını hastaneye yönlendirdiklerinde sağlık bilgi yönetim sistemi üzerinden sevk veya hekim notu oluşturabilecek, bu notlar ilgili hekimler tarafından anında görülebilecektir. Ayrıca, hastanelerdeki hekimler, aile hekimleri tarafından yönlendirilen hastalar hakkında geri bildirim notu yazarak, aile hekimlerinin bu bilgilere kolayca ulaşmasını sağlayacak” dedi. Tetkik süreçlerinde kolaylık Erşan, “Yeni dijital sistemin bir diğer önemli avantajı ise tetkik süreçlerinde yaşanacak kolaylıklar olacak. Aile hekimlerinin, hastalarına yönelik görüntüleme tetkiklerini doğrudan ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarından talep edebilecekler. Örneğin, röntgen, mamografi, yenidoğan kalça ultrasonografisi gibi tetkikleri doğrudan talep edebilecek. Bu randevular, hastalarla doğrudan paylaşılacak ve hastalar randevu tarihi geldiğinde hastaneye gidip herhangi bir poliklinik kaydı yaptırmadan tetkiklerini çektirebilecek” ifadelerini kullandı. Tetkik sonuçları anında aile hekimlerinin ekranlarında Hastaların tetkik sonuçlarının aile hekimlerinin ekranımda anında görüntülenebileceğini söyleyen Erşan, “Hastalarımızın yaptırdığı tetkiklerin sonuçları, aile hekimlerimiz ekranlarında anında görüntülenebilecek. Bu sayede aile hekimlerimiz, hastalarının sağlık durumunu daha hızlı bir şekilde takip edebilecek ve gerek gördüğü taktirde randevusunu oluşturarak hastayı hastaneye yönlendirebilecek. Dijital entegrasyonun bir diğer önemli özelliği ise Sağlıklı Hayat Merkezleri ile yapılan entegrasyondur. Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarındaki hekimler, uygun gördükleri hastalarını Sağlıklı Hayat Merkezlerine yönlendirebilecek. Sağlık bilgi yönetim sistemi üzerinden oluşturulan bilgi notları, merkez personeli tarafından görülebilecek ve danışmanlık hizmetleri daha etkili bir şekilde sunulacaktır” dedi. Mehmet Erşan, sistem ile birlikte verilere kolay erişim sağlanacağını söyleyerek, “Hastalarımız, Sağlıklı Hayat Merkezlerinde yapılan her türlü sağlık hizmetine dair tüm bilgilere, tahlil ve tetkik sonuçlarına e-Nabız üzerinden ulaşabilecekler. Bu sayede, sağlık geçmişi hakkında bilgi almak isteyen vatandaşlarımız, tek bir platform üzerinden tüm sonuçlarını görme imkânına sahip olacaklar. Bu uygulama, vatandaşlarımızın sağlık durumlarını izlemeleri açısından önemli bir kolaylık sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.