EĞİTİM
24 Aralık 2024 Salı - 15:15 GİBTÜ Rektörü Şehmus Demir basın ile bir araya geldi Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversite Rektörü Prof. Dr. Şehmus Demir, basın mensupları ile bir araya geldi. Demir, “Üniveriste olarak, her alanda, sağlık, teknoloji, sosyal, kültürel, eğitim hizmetlerini başta bölgemiz olmak üzere ulusal ve uluslararası boyuta taşımayı hedeflemekteyiz” dedi. Demir, GİBTÜ’nün, öğrencileri, akademik ve idari kadrosu ile büyük bir aile olduğunu vurgulayarak, kurum içindeki iş birliği ve ekip ruhu anlayışının elde edilen başarılarda önemli bir rol oynadığını ifade etti. GİBTÜ, 2024 yılı itibarıyla sunduğu eğitim imkanları ve bilimsel çalışmalarıyla uluslararası alanda adından söz ettiriyor. Bünyesindeki 8 aktif fakülte ve çok sayıda yüksekokul ile geniş bir eğitim yelpazesi sunan GİBTÜ, uluslararası öğrenci sayısını artırarak 39 farklı ülkeden 675 öğrenciye eğitim veriyor. Üniversite, üç dilde eğitim sunarak küresel standartlara uyum sağlıyor. Araştırma ve Yenilikte İlerleme GİBTÜ, 2023-2024 döneminde 52 projesi ile dikkat çekerken, toplamda 10 milyon 197 bin TL bütçe ile önemli bir başarıya imza attı. AB destekli projelerde artış gösteren üniversite, bilimsel yayın sayısını da sürekli artırıyor. 2024 yılında yayınlanan 130’dan fazla makale ile akademik katkısını sürdürüyor. “Kalite odaklı çalışıyoruz” Rektör Prof. Dr. Şehmus Demir, gazetecilerle bir araya gelerek üniversite hakkında bilgiler verdi. Rektör Demir, üniversite olarak amaçlarının nicelik olarak değil, nitelik olarak büyümek olduğunu ifade etti. Demir kalitenin öncelikleri olduğunu belirterek, “Biz büyümeyi öğrenci sayısıyla kıyaslamıyoruz. Büyümeyi kalite ile kıyaslıyoruz. Tam bir özel üniversite gibi çalışıyoruz. Bizde asla iç çekişme, çatışma yok. Birlik içerisinde hummalı bir çalışma var. Bu şekilde kalitemizi ne kadar artırırsak o kadar büyümüş sayarız. Göreve geldiğimiz günden bu yana yapmaya çalıştığımız, kurumsallaşmanın tüm yönleriyle sağlanması” ifadelerini kullandı. “Güçlü iş birliklerimiz var” Şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda bir yönetim anlayışını benimsediklerini kaydederek sözlerine devam eden Rektör Prof. Dr. Şehmus Demir, “Kurumumuz tüm paydaşlarla, kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte çalışmayı hedefliyor. Akademik ve bilimsel başarılarımızı daha da ileriye taşımayı, topluma faydalı hizmetler sunmayı, yenilikçi projeler geliştirmeyi, öğrencilerimize yüksek standarda öğretim sağlamayı ve toplumda etkili bir şekilde yer alma hedefindeyiz. Paydaşlarımızla her alanda güçlü bir iş birliği oluşturarak, sürdürülebilir projeler geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu anlamda üniversitemizin görünürlüğünün artırılması, üretmiş olduğumuz bilgi, hizmet ve faaliyetlerin topluma sağlıklı, şeffaf ve tarafsız duyurulması bizim için önem arz etmektedir. Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi olarak her alanda, sağlık, teknoloji, sosyal, kültürel, eğitim hizmetlerini, başta bölgemiz olmak üzere ulusal ve uluslararası boyuta taşımayı hedeflemekteyiz” ifadelerine yer verdi. İki yılda neler yapıldı Demir, “GİBTÜ, sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik üniversite, çevre dostu politikalarıyla da öne çıkıyor. 2024 yılında aldığı Sıfır Atık Belgesi ve Engelsiz Üniversite Bayrağı ödülleri, GİBTÜ’nün sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığını gösteriyor. Yeni imkânlar ve protokoller GİBTÜ’de, Sanal Gerçeklik Laboratuvarı, Elektromekanik Kumanda Laboratuvarı gibi modern tesisler hizmete açılırken, ulusal ve uluslararası protokollerle iş birliği ağını genişletiyor. Malezya, İspanya, Kuveyt gibi ülkelerle yapılan anlaşmalar, üniversitenin küresel vizyonunu destekliyor. Öğrenciler için yeni yaklaşımlar üniversite, yeni eğitim öğretim yılında bin 63 öğrenciye üniversite ortak seçmeli ders havuzu sunarak disiplinler arası bir öğrenme deneyimi sağlıyor. GİBTÜ, eğitim müfredatını güncelleyerek yenilikçi yaklaşımları benimsemeye devam ediyor” şeklinde konuştu. “Yapay zeka önceliğimiz” Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi olarak yapay zekâyı çok önemsediklerinin altını çizen Rektör Demir, “Biz yapay zeka ile anılan bir üniversite olmak istiyoruz. Çalışmalarımızı bu konuya odaklıyoruz. Öğrencilerimizin teknik anlamda gelişimlerini sağlarken günümüz gelişmeleri ile de uyumlu olarak sektör dinamiklerine aşina bir biçimde mezun olmalarını önemsiyoruz. Bu sebeple güncel gelişmeler ile uyumlu dersleri de öğrencilerimize vermeye gayret ediyoruz. Yapay zekayı kullanabilen, onu süreçlerine dahil edebilen daha önemlisi yapay zeka geliştirebilen öğrencilerimizin olması adına çalışıyoruz” diye konuştu.
24 Aralık 2024 Salı - 15:10 Tatvan’da “Polislik hayalime ilk adım” projesi kapsamında etkinlik düzenlendi Tatvan İlçe Emniyet Müdürlüğü, “Polislik hayalime ilk adım” projesi çerçevesinde lise öğrencilerini ağırladı. Bitlis Emniyet Müdürlüğü bünyesindeki Tatvan İlçe Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Büro ekipleri, “Polislik hayalime ilk adım” projesi kapsamında Tatvan Valide Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerini ağırladı. Proje kapsamında öğrencilere polislik mesleği tanıtılarak emniyet müdürlüğünde yer alan birimler gezdirildi. Etkinlikle ilgili açıklama yapan Tatvan İlçe Emniyet Müdürlüğü’nde görevli Komiser Müge Bostan, “Tatvan İlçe Emniyet Müdürlüğü olarak bu zamana kadar yüzden fazla öğrencimizi ağırladık. Öncesinde öğrencilerimizi okullarda ziyaret ederek meslekle ilgili bilgi veriyor, sonrasında ise burada ağırlayarak birimlerimizi tanıtıyoruz. Etkinliklerimiz eğitim-öğretim süresi boyunca devam edecek. Bugün Tatvan Valide Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 20 öğrenciyi ağırladık. Buradaki amacımız, polis olmak isteyen öğrencilere mesleği daha etkin bir şekilde tanıtmak” dedi. Tatvan Valide Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi rehber öğretmeni Esmanur Erdoğan ise ziyarete ilişkin yaptığı açıklamada, “Öğrencilerimizle birlikte Tatvan İlçe Emniyet Müdürlüğü’nü ziyarete geldik. Öğrencilerimizin polislik mesleği ile ilgili soruları oluyordu ve burada bu soruların yanıtlarını aldık. Güzel bir mesleki deneyim yaşatıldı. Herkese teşekkür ederiz” diye konuştu. Proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerin, polislik mesleğine ilgi duyan öğrenciler için rehber olacağı ifade edildi.
24 Aralık 2024 Salı - 14:48 Bakan Tekin: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin odağında insan ve insana saygı var” Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin odağında insan, insana saygı, temel hak ve hürriyetlere saygı, barışı ve insan haklarını korumak üzere bir felsefe var" dedi. Tekin, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi (AHBVÜ) Itri Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen PIKTES (Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi) Sosyal Uyum Gösterisi Programı’na katıldı. Tekin, burada yaptığı konuşmada, Uluslararası Mülteci Hakları Derneği’nin raporuna göre dünya genelinde gerek siyasi gerekse başka tür sebeplerle yurdundan ayrılmak zorunda kalan ve vatanlarını terk etmek zorunda kalan yaklaşık 120 milyon insan olduğuna dikkati çekti. Dünyada yaşayan yaklaşık her 70 kişiden bir tanesinin yerinden, yurdundan ve vatanından uzak kalmış durumda olduğunu vurgulayan Tekin, şu değerlendirmede bulundu: “Eğitim sistemlerinin ne yapması lazım? Eğitim mekanizmaları bu konuda ne tür bir rol üstlenebilir? İki tane rol üstlenmemiz lazım. Bunlardan bir tanesi dünyada savaşların, zulümlerin, soykırımların olmadığı bir düzen kurulması için eğitim öğretim mekanizmalarının içerisine dünya barışını, insan haklarını, temel hak ve hürriyetleri mutlaka koymamız lazım. Yeni yetişen kuşağın mutlaka ama mutlaka temel hak ve hürriyetlere saygı duyan, başkalarının haklarına saygı duyan, demokrasiyi içselleştirmiş, dünya barışı için mücadele eden bir kuşak yetiştirmek durumundayız.” “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin odağında insan ve insana saygı var” Bakan Tekin, dünyanın geriye kalan nüfusunun bu 120 milyona ensarlık yapması gerektiğini belirterek, “Ev sahipliği yapması gerekiyor, onları kardeşlik hukukuyla koruması, sahiplenmesi ve insanın misafirperverliğini göstermesi gerekiyor. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin odağında insan, insana saygı, temel hak ve hürriyetlere saygı; barışı ve insan haklarını korumak üzere bir felsefe var. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli odağında bu var" diye konuştu.
Muratpaşa’da Dubai çikolatası atölyesi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 11:08 Muratpaşa’da Dubai çikolatası atölyesi Muratpaşa Belediyesi’nin düzenlediği son zamanların popüler yiyeceği ‘Dubai Çikolatası Atölyesi’ kent sakinleri tarafından yoğun ilgi gördü. Muratpaşa Belediyesi, Türkan Şoray Kültür Merkezi’nde 3 gün sürecek bir atölye dizisi başlattı. İlk günü ‘Yılbaşı Kurabiyesi Atölyesi’yle başlayan atölyelerin ikinci günü ‘Dubai Çikolatası Atölyesi’ oldu. Kent sakinlerinin yoğun ilgiyle takip ettiği atölye çalışmasında Pasta ve Çikolata Eğitmeni Zümrüt Kaçmaz ilk olarak çikolata yapımının püf noktalarından bahsetti. Marketlere gelene kadar onlarca aşamadan geçen çikolatanın yolculuğunu uygulamalı olarak da katılımcılara gösteren Kaçmaz, ortam sıcaklığının çikolata yapımında oldukça önemli bir unsur olduğuna dikkat çekti. Ortam sıcaklığının 18 derece olması gerektiğini belirtmesinin ardından ise Kaçmaz, çikolata yapımında erime sıcaklıklarının ve temperleme işlemlerinin öneminden söz etti. Dubai çikolatasının yapım aşamaları Çikolata yapım aşaması ilk olarak fırçalar ve gıda boyaları yardımıyla kalıpların üst zemin renklendirmesiyle başladı. Kaçmaz, Dubai çikolatası yapımında kuvertür çikolatanın tercih edilmesi gerektiğinin de altını çizdi. Ardından kuvertür çikolata benmari usulü eritildi. Mutfak termometresiyle sıcaklığı ölçülen çikolata 48 dereceye ulaştıktan sonra ocaktan alınarak mermer yüzeyine döküldü. Spatulalar yardımıyla karıştırılarak soğuması sağlandı. Temperlemenin ardından 28 dereceye düşürülen çikolata ocağa alınarak benmari usulü 30 dereceye yükseltildi. Tekrar ocaktan alınan çikolatanın sıcaklığı 29’a düştüğünde önceden gıda boyasıyla renklendirilen çikolata kalıplarına döküldü. Kalıpların sert zemine birkaç kez vurularak havasının alınmasının ardından ise kalıplara dökülen çikolata tekrar mermer üzerine dökülerek soğumaya bırakıldı ve böylece Dubai çikolatasının üst zemini hazırlanmış oldu. Ardından Dubai çikolatasının fıstık kremalı iç harcının hazırlığına geçildi. Harç içerisinde 600 gram Antep fıstığı kreması, 100 gram kavrulmuş kadayıf ve 25 gram tahin kullanıldı. Malzemelerin harmanlanmasının ardından harç, çikolatayla kaplanan kalıplara özenle sürüldü. Bu işlem tamamlandıktan hemen sonra ise çikolata, ısı derecelerine dikkat edilerek aynı işlemlerden geçirildi ve harcın üzeri çikolatayla kaplandı. Hazırlanan kalıplar buzdolabında soğumaya bırakıldı. Dubai çikolata yapımını tamamlamasının ardından Eğitmen Kaçmaz, “Dubai çikolatası trend çikolata. Atölyemizde çikolata yapımını gösterirken aynı zamanda ısı derecelerini ve detaylı püf noktalarını göstererek katılımcılara faydalı bilgiler vermeye çalıştık” diye konuştu. Dubai çikolatasını herkesin evinde kolaylıkla yapabildiğini gördüğünde çok basit bir işlem zannettiğini ve deneyimlemek için atölyeye katıldığını belirten Matematik Öğretmeni Gamze Akkaya, “Gerçekten ince detayları olan bir işlem olduğunu gördüm. Deneyimledim ve çok hoşuma gitti” dedi. Torunlarının kendisine sürekli Dubai çikolatası aldırmasıyla bu çikolatanın yapılışını öğrenmeye karar veren Gönül Gürkal ise “Her gün Dubai çikolatası almak zorunda kalıyorum. Tasarruf olur diye düşündüm. Artık yapabilirim” diye konuştu. Atölye çalışmaları, Gülşah Ilgın’ın eğitmenliğinde gerçekleşen ‘Poi Atölyesi’ ve Tuğçe Dural’ın eğitmenliğinde gerçekleşen ‘Nefes Farkındalık Atölyesi’yle devam ediyor.
Kullanım dışı gıdalar, öğrencilerin ellerinde mamaya dönüştü
21 Aralık 2024 Cumartesi - 10:49 Kullanım dışı gıdalar, öğrencilerin ellerinde mamaya dönüştü Sivas’ta bir lisede ’Sıfır Atık’ projesinden esinlenilerek kedi ve köpek maması üretim tesisi kuruldu. Okulun bodrum katında öğrenciler tarafından üretim yapılan tesiste üretilen mamalar, paketlenerek satışa hazır hale getirildi. Sivas’ın tek mama üreticisi konumunda bulunan okul, kullanım dışı yiyecekleri mamaya dönüştürerek israfın önüne geçti. Sivas Şehit Ahmet Eyce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde, Sıfır Atık projesi çerçevesinde okulun zemin katında üretim tesisi kuruldu. Hayvan Yetiştiriciliği ve Sağlığı ile Pazarlama ve Perakende Bölümü ile ortaklaşa kurulan tesiste kedi ve köpekler için mama üretilmeye başlandı. Yaklaşık 1 yıl önce kurulan tesis, öğretmenlerin gözetiminde öğrencilerin çabalarıyla imece usulü faaliyet göstermeye başladı. Kullanım dışı yiyeceklerin israfının önlendiği ve kedi köpek mamasına dönüştüğü tesiste ortaya çıkan ürünler, SİMA adı altında satışa çıkarıldı. Sivas’ta özel ve kamu anlamında tek mama üreticisi olan okulun idarecileri, ilerleyen dönemde e-Ticaret aracılığıyla satış yapmayı hedefliyor. “Amacımız öğrencileri meslek hayatına hazırlamak” Tesisin koordinatörlüğünü yapan öğretmen Murat Uzun, "İlk olarak amacımız öğrencilerin meslek hayatına hazırlanarak üretim aşamalarının hepsini görmesidir. Diğer bir aşamada ise e-Ticaret sistemini kurarak ürünlerin satışa sunulmasını sağlamaktır. Üretim aşamasında ilk olarak bir insanın yiyebileceği malzemeleri restoranlardan, otellerden ve Milli Eğitim’e bağlı okullardan alıyoruz. Hijyen kurallarına bağlı bir şekilde malzemelerimizi burada biriktiriyoruz. Daha sonrasında elde ettiğimiz ekmekleri kırıcı makinasından öğrencilerimiz öğütüyor. Öğütülen malzemeleri istifliyoruz. İkinci aşamada kıyma, balık ürünleri, patates, domates ve biber gibi kızartılmış ürünleri karıştırıcı makinamızda hamur haline getiriyoruz. Yaklaşık 4 saat sonra hamur belli bir kıvama geldiğinde şekil verici makinamıza koyuyoruz. Mamanın son şeklini verdikten sonra son aşamamıza gelerek ürünlerin fırınlamasını yapıyoruz. Ürünler fırınlandıktan sonra yaklaşık 2 günlük bir zaman diliminde ürünleri kurutuyoruz. Daha sonra hijyen kurallarına uyarak paketlemesini yaparak dağıtımını yapıyoruz" dedi. Besin değeri yüksek mamalar, kullanım dışı gıdalardan oluşuyor Şehit Ahmet Eyce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Aytekin Yıldırım ise, "Okulumuzda kurmuş olduğumuz kedi ve köpek maması üretim tesisi, Milli Eğitim Bakanlığı’nın başlatmış olduğu ’Sıfır Atık’ projesinden esinlenerek oluşturuldu. Proje kapsamında kullanım dışı kalmış gıda maddelerinin evlerden, pansiyonlardan ve lokantalardan toplanarak tekrar üretime kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda okulumuzda oluşturmuş olduğumuz üretim tesisi patili dostlarımız olarak isimlendirdiğimiz kedi ve köpeklere hizmet sunmaktadır. Bu doğrultuda kullanım dışı kalmış malzemeler tesisimizde belirli aşamalardan geçtikten sonra tekrar mama olarak üretime kazandırılmaktadır" ifadelerine yer verdi. Üretim tesisinde görev yapan öğrenci Burhan Karapınar ise, "Arkadaşlarımızla beraber kedi ve köpek maması üretiyoruz. Burada hem akademik eğitim alıyoruz hem de üretim yapıyoruz. Okuldan mezun olduktan sonra bu işi dışarıda da yapmak istiyorum" şeklinde konuştu.
Kalemkâr öğrenciler okulu tarihle renklendiriyor
21 Aralık 2024 Cumartesi - 10:29 Kalemkâr öğrenciler okulu tarihle renklendiriyor Amasya’da lise öğrencisi 5 kız, geleneksel Türk sanatlarından kalem işi sanatının yeniden canlandırılması amacıyla uygulanan "Kalemkâr Okullar Projesi" sayesinde bu tarihi sanatı öğrenip okullarını renklendiriyor. Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün yurt genelinde 15 okulda uyguladığı proje kapsamında Amasya Türk Telekom Proje İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu’nda 5 öğrenciye kalem işi sanatı eğitimi verilmesiyle unutulmaya yüz tutan bu sanatın yeni nesillere yaygınlaştırılması hedefleniyor. Hattat ve tezhip ustası Mehmet Tektaş’tan temel bilgiler edinip fırçaları eline alan öğrenciler, hummalı çalışmayla okulun boş duvarlarını sanat eseriyle donatmaya başladı. Kalemkâr öğrenciler eserlerinin tamamlanmasın sonrasında yarışmaya katılacak. Şehzadeler şehri Amasya’daki tarihi camilerin duvarlarını kaplayan klasik Osmanlı dönemi süslemeleri örnek alan öğrencilerinin okulun koridorlarını renklendirmeye çalıştığını belirten Görsel Sanatlar Öğretmeni Mete Bahşi, ortaya çıkan eserlerin projeye katılan diğer okullarla yarışacağını açıkladı. Tarihi motiflerin titiz bir şekilde duvara işlediklerini anlatan öğrencilerden Ayşe Selin İnan, “Bu sanatın inceliklerini öğrenirken bir yandan da keyif alıyoruz” dedi. Selin Kılıç ise üniversite eğitimini bu alanda sürdürüp kendisini geliştirmeyi hedeflediği söyledi. Okul müdürü Ahmet Eren de yüzyıllar boyunca Türk İslam sanatlarının bir dalı olarak sivil, dinî, askerî ile mimari yapıların iç ve dış mekân süslemelerinde önemli bir unsur olan kalem işi sanatını yaşatmaya hevesli olan öğrencilerini kutladı.
Aydınlar beldesinin 3 okulunda yerli malı haftası etkinlikleri yapıldı
21 Aralık 2024 Cumartesi - 09:42 Aydınlar beldesinin 3 okulunda yerli malı haftası etkinlikleri yapıldı Bitlis’in Adilcevaz ilçesindeki Aydınlar beldesinde üç okulda yerli malı haftası etkinliği düzenlendi. Adilcevaz ilçesine bağlı denizden bin 820 metre yüksekte Süphan Dağı’nın eteğindeki Aydınlar beldesinde 3 okulda yerli malı haftası etkinliği düzenlendi. Adıyaman’dan gönderilen çığ köfteye, yerli yemeklerden keledoş eklenince müzikli eğlenceye ilgi büyük oldu. Öğrencilerin kendi çapında çeşitli yemekler getirerek, öğretmenler de bölgenin meşhur yemeğini yaptı. Etkinliğe Aydınlar Belde Belediye Başkanı İbrahim Ergün’ün de katılımıyla güzel bir etkinlik yaşandı. İlkokul sınıf öğretmeni Zehra Çelik, "Yerli malı haftası etkinliklerimiz harika geçti, Adıyaman’a ait çiğ köfteyi İstanbul’dan bize gönderdiler. Biz de burada bölgenin meşhur yemeğini, keledoşu okulumuzda yaptık. Büyük bir ilgi görülen etkinliğimize Belediye Başkanımız İbrahim Ergün’ün katılımı bizleri mutlu etti" dedi. İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Uğur Durmuş, "Okulumuzda yerli malı haftasını çocuklarımızla büyük bir mutluluk içerisinde yaptık. Çok eğlenceli geçti. Emeği geçenlere teşekkür ederim" diye konuştu. Aydınlar Ortaokulu Müdürü Şakir Karaaslan ise, "Her yıl olduğu gibi bu yılda yerli malı haftasını yaptık. Etkinliğimiz gayet güzel ve renkli geçti. Biz öğretmen-öğrenci bu etkinliği kutladık. Etkinliğimize katılımlarından dolayı Belediye Başkanımız İbrahim Ergün’e teşekkür ederiz" dedi.
Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararları Resmi Gazete’de
21 Aralık 2024 Cumartesi - 00:25 Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararları Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararları Resmi Gazete’de yayımlandı, karar ile birlikte 14 Üniversiteye Rektör ataması yapıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile yayımlanan karar ile birlikte Yükseköğretim Kurulu Üyeliğine Doç. Dr. Huriye Reyhan Demircioğlu seçildi. Ayrıca 6742 sayılı Kanun ile onaylanması uygun bulunan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Japonya Hükümeti arasında Türkiye Cumhuriyeti’nde Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nin Kurulmasına Dair Anlaşma”nın 5’inci maddesi gereğince Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Konseyi Üyesi Dr. Yener Mehmet Sonuşen görevden alındı ve üyeliklere Prof. Dr. Lütfiye Durak Ata, Prof. Dr. İsmail Yüksek ve Prof. Dr. Mesut Güner atandı. 14 üniversiteye rektör ataması yapıldı Karar ile birlikte, Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Ahmet Şahin, Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, Ankara Medipol Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Tolga Tolunay, Avraysa Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Mahir Kadakal, Gaziantep Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Sait Mesut Doğan, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Türkay Dereli, İskenderun Teknik Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Mehmet Duruel, Siirt Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Nihat Şındak, Tarsus Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Ali Özen, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Yusuf Sarınay, Toros Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Ömer Arıöz, Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Mustafa Verşan Kök, Ufuk Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Ahmet Hakan Haliloğlu, Yeditepe Üniversitesi Rektörlüğü’ne Prof. Dr. Mehmet Durman atandı. Atamalar 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13’üncü maddesi ile 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 2, 3 ve 7’inci maddeleri gereğince yapıldı.