EĞİTİM
Dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitimce ekonomiye etkileri anlatıldı 18 Aralık 2025 Perşembe - 17:10:26 Bartın Üniversitesinde (BARÜ) düzenlenen sempozyumda dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitim ve ekonomi üzerindeki çok boyutlu etkileri disiplinlerarası bakışla anlatıldı. Bartın Üniversitesi (BARÜ) Bartın Meslek Yüksekokulu tarafından "Yeni Medya, Yeni Pazarlama: Dijital Çağın Dinamikleri" başlığıyla çevrim içi bir sempozyum düzenlendi. Etkinliğin açılış konuşmasını BARÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Akkaya yaptı. Dijital çağda üniversitelerin rolünü Rektör Prof. Dr. Ahmet Akkaya, "Günümüz çağında yeni medya etkileşimin ve hızın merkezde olduğu yeni bir iletişim kültürüdür. Bu kültür düşünme biçimlerimizi, üretim anlayışımızı ve ekonomik ilişkilerimizi etkilemektedir. Bu noktada üniversitelerin temel sorumluluklarından biri de geçmişin birikimini dijital çağın gereklilikleriyle harmanlayabilen, değişen dünya şartlarına uyum sağlayabilen dijital yetkinliklere sahip bireyler yetiştirmektir. Bu sempozyum öğrencilerimizin dijital dönüşümü akademik ve uygulamalı boyutlarıyla değerlendirmesine, güncel gelişmeleri alanın uzmanlarından takip etmesine ve üniversite-sektör-toplum etkileşiminin güçlenmesine önemli katkılar sunacaktır" dedi. Dijitalleşmenin medya, eğitim ve ekonomiye etkileri Sempozyumun oturum başkanlığını Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesinden Prof. Dr. Barış Bulunmaz yaptı. Prof. Dr. Bulunmaz, "Dijital Medya ve Kültürel Dönüşüm" başlıklı değerlendirmesinde yeni medyayı ve gelişim sürecini anlatarak dijital platformların toplumsal değerler ve kültür üzerindeki dönüştürücü rolünü ele aldı. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulundan Doç. Dr. Yasemin Bilişli, "Yapay Zekâ Çağında Influencer Ekonomisi: Dijital Güvenin Anatomisi" başlıklı sunumunda influencer ekonomisinin evriminin yapay zekâ destekli içerik üretimiyle yaşadığı dönüşümü aktardı. Bağımsız araştırmacı Dr. Hakan Öngören, "Yeni Eğitim ve Dijital Vatandaşlık" başlığı altında dijitalleşen dünyada eğitim modellerinin değişimini, dijital vatandaşlık bilincini, 21. yüzyıl becerileri ve öğretmenin rolünü anlattı. "Yapay Zekâ Pazarlaması" konusunda Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Barış Armutcu, kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri ve otomasyon uygulamalarının günümüz pazarlama anlayışını nasıl dönüştürdüğünü örneklerle açıkladı. Son olarak Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Nazlıcan Dindarik ise "Dijital Dönüşüm Çağında Akıllı Lojistik ve Tedarik Zinciri: Yeni Medyanın Etkileri" başlıklı konuşmasında yeni medya ve dijital teknolojilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde getirdiği yeniliklerin akıllı sistemlerde sunduğu katkılara dikkat çekti. Dijital çağın dinamiklerine ilişkin disiplinler arası bir bakış sunan sempozyum, soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.
18 Aralık 2025 Perşembe - 16:51 MEB, 811 öğrenciyi yurt dışına gönderecek Milli Eğitim Bakanlığı’nca (MEB) ‘2025 Yılı 1416 Bursları’ kapsamında 811 öğrenci, lisansüstü öğrenim için yurt dışına gönderilecek. Milli Eğitim Bakanlığınca, lisansüstü öğrenim görmek üzere 811 öğrenci yurt dışına gönderilecek. ‘2025 Yılı 1416 Bursları’ için başvurular, Bakanlık Resmi Burslu Öğrenci Sistemi (REBUS) üzerinden 19-30 Aralık tarihleri arasında alınacak. ‘1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun’ kapsamında yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ile kamu kurum ve kuruluşlarının yetişmiş insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla mecburi hizmet karşılığında lisansüstü düzeyde öğrenim görmek üzere yurt dışına burslu öğrenci gönderiliyor. 33 yaşını geçmemiş adaylar programa başvurabilecek. Bu çerçevede Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünce ‘2025 Yılı 1416 Bursları Başvuru ve Tercih Kılavuzu’ yayımlandı. Kılavuza göre başvuru tarihi bitimine kadar ilgili lisans alanlarından mezun olan, son 5 yıl içinde ALES’ten en az 75 puan alan, lisans öğrenimi ile ilgili genel akademik not ortalaması 4 üzerinden 2.50, 100 üzerinden 65 veya daha yukarı olan, yüksek lisans kadroları için 30 yaşını, doktora kadroları için 33 yaşını geçmemiş adaylar programa başvurabilecek. 2025 Yılı 1416 Bursları çerçevesinde 811 öğrenci, resmi burslu statüde lisansüstü öğrenim görmek üzere yurt dışına gönderilecek. Burs için 21 farklı kamu kurumu adına 125; Milli Savunma Üniversitesi, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi ve Polis Akademisi dahil 72 Yükseköğretim Kurumu adına 673 ve Milli Eğitim Bakanlığı adına 13 kontenjan olmak üzere toplam 811 kontenjan ayrıldı. Bunlardan 703’ü stratejik ve öncelikli alanlardan oluştu. 45 farklı ülkede burs imkanı 2025 yılı için belirlenen 811 kontenjana 477 farklı lisans mezuniyet alanı ile başvuru yapılabilecek. Bursiyer olmaya hak kazanacak adaylar 45 farklı ülkede öğrenim görebilecek. 2025 Yılı 1416 Bursları kapsamında elektrik-elektronik mühendisliği, kontrol ve bilgisayar mühendisliği, haberleşme mühendisliği, yazılım mühendisliği, malzeme mühendisliği, uçak mühendisliği, ekonomi, iktisat, istatistik, hukuk, özel eğitim öğretmenliği öne çıkan başlıca lisans mezuniyet alanları olarak belirlendi. Almanya, Japonya, Çin, Fransa, Hollanda’nın da aralarında bulunduğu ülkelerde bursiyer olmaya hak kazanacak adayların lisansüstü öğrenim göreceği başlıca alanlar ise yapay zeka, yarı iletkenler ve çip teknolojisi, yeşil dönüşüm, uzay ve uydu teknolojileri, nükleer enerji, akıllı şehir teknolojileri, siber güvenlik ve hukuk olarak sıralandı.
Hakkâri’nin hafızası kütüphanede yaşıyor
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:57 Hakkâri’nin hafızası kütüphanede yaşıyor Hakkâri’nin ilk öğretmenlerinden ve matbaacılarından olan İbrahim Hatipoğlu’nun mirası gelecek nesillere emanet edildi. Hakkârili emekli öğretmen ve yazar Aziz Hatipoğlu, Hakkâri’nin eğitim ve kültür tarihine ışık tutan anlamlı bir bağışa imza attı. Hakkâri’nin ilk üç öğretmeninden biri ve aynı zamanda kentin ilk matbaa kurucularından olan merhum babası İbrahim Hatipoğlu’na ait kişisel kütüphanede bulunan kitaplar, Hakkâri Sosyal Bilimler Lisesi Emin Özatak Kütüphanesi’ne bağışlandı. Bağış kapsamında, İbrahim Hatipoğlu’nun Hakkâri’nin kurtuluşunun 30. yıl dönümü dolayısıyla 1947 yılında kutlama programında yaptığı konuşmanın orijinal metni de gün yüzüne çıktı. Tarihî belge niteliği taşıyan bu metin, dönemin ruhunu ve Hakkâri’nin kültürel birikimini yansıtması açısından büyük önem taşıyor. Rahmetli babası gibi kendisi de öğretmen ve yazar olan Aziz Hatipoğlu, 1931 doğumlu babasının hatıralarını paylaşırken duygulu anlar yaşadı. Hakkâri’nin geçmişten bugüne bir ilim ve kültür şehri olduğunu vurgulayan Hatipoğlu, bu kimliğin oluşmasında emeği geçen eğitimcileri ve aydınları saygıyla andı. Hakkâri İl Millî Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz’ı makamında ziyaret eden Hatipoğlu; bu anlamlı bağışın kütüphaneyle buluşmasına vesile olan İl Müdürü Yılmaz’a teşekkür ederek, gençlerin tarihî ve kültürel mirasla buluşmasının önemine dikkat çekti. İl Millî Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz, Hakkâri’nin eğitim tarihine yön veren isimlerin yaşatılmasının büyük önem taşıdığını vurgulayarak, "Şehrimizin ilk öğretmenlerinden ve eğitim öncülerinden merhum İbrahim Hatipoğlu’nun aziz hatırasını gelecek nesillere aktarmak adına, isminin bir okul kütüphanemize verilmesini kararlaştırdık. Bu anlamlı bağışla birlikte öğrencilerimizin hem kitaplarla hem de Hakkâri’nin köklü eğitim geçmişiyle buluşmasını son derece kıymetli buluyoruz. Eğitime gönül vermiş büyüklerimizi rahmet ve şükranla anıyor, bu değerli mirası bizlere ulaştıran emekli öğretmenimiz ve yazar Aziz Hatipoğlu’na teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.
Minikler Togg’la tanıştı, yerli üretimi öğrendi
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:56 Minikler Togg’la tanıştı, yerli üretimi öğrendi Mersin’in Anamur ilçesinde Yerli Malı Haftası kapsamında minik öğrenciler yerli üretim Togg’u yakından görme fırsatı buldu. Geleneksel Yerli Malı Haftası kutlamaları, bu yıl Anamur’da yerli üretim ve milli teknoloji bilinci temasıyla farklı bir boyut kazandı. Akdeniz Camii Müberra Mert, Yunus Emre ve Değirmencik Burnu 4-6 Yaş Kur’an kurslarında eğitim gören öğrenciler, ev yapımı ürünlerle stantlar kurarak yerli üretimin önemini öğrenirken, yöresel kıyafetlerle Türkiye’nin farklı bölgelerinde yetişen yerli ürünleri tanıttı. Etkinlik alanında sergilenen Türkiye’nin yerli ve milli otomobili Togg ise miniklerin yoğun ilgisini çekti. Öğrencilere Togg’un üretim süreci ve özellikleri hakkında bilgi verilerek, milli markaların ülke ekonomisine katkısı anlatıldı. Etkinlik kapsamında çocuklar, AKINCI, TCG Anadolu, Gökbey, Hürkuş, Kirpi, Göktürk ve Togg gibi Türkiye’nin yerli ve milli projelerini resmetti. Çocukların çizimleri, yapay zeka destekli bir video ile canlandırılarak katılımcılara izletildi. Programda konuşan Anamur İlçe Müftüsü Mehmet Fidan, yerli ve milli bilincin küçük yaşlarda kazandırılmasının büyük önem taşıdığını vurguladı. Fidan, "Yerli Malı Haftası, çocuklarımıza kendi değerlerimizi tanıtmak ve yerli üretimin gücünü anlatmak açısından son derece anlamlıdır. Yerli ve milli aracımız Togg’u yakından inceleyen evlatlarımız, yarının mühendisleri, tasarımcıları ve üreticileri olacaktır. Kendi markalarına sahip çıkan bir nesil, ülkemizin geleceğini daha güçlü kılacaktır" dedi. 4-6 yaş Kur’an kurslarında çocuklara yalnızca dini eğitim verilmediğini ifade eden Fidan, aynı zamanda tutumlu olma, bilinçli tüketim, israftan kaçınma ve milli değerlere sahip çıkma bilincinin de kazandırıldığını belirtti. Fidan, "Yerli ve milli bilinç, güçlü bir gelecek demektir. Bu bilincin erken yaşta verilmesi, çocuklarımızın öz benliklerini koruyarak yetişmelerine katkı sağlar" diye konuştu.
OMÜ’de "Denetimli Serbestlik Sistemi" paneli: Denetimden rehabilitasyona sosyal hizmet vurgusu
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:50 OMÜ’de "Denetimli Serbestlik Sistemi" paneli: Denetimden rehabilitasyona sosyal hizmet vurgusu Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde(OMÜ) düzenlenen panelde, denetimli serbestlikte yalnızca kontrol değil, bireyin rehabilitasyonu ve toplumsal bağlarının güçlendirilmesinde sosyal hizmetin önemi vurgulandı. Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü, "20. Yılında Denetimli Serbestlik Sistemi: İnfazdan Rehabilitasyona Uzanan Yolda Sosyal Hizmetin Rolü" başlıklı panel düzenledi. Panelin açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Ercümend Ersanlı, denetimli serbestliğin yalnızca bir kontrol mekanizması olarak görülmemesi gerektiğine dikkat çekti. Ersanlı, denetimli serbestliğin "bireyin risklerini azaltan, ihtiyaçlarını görünür kılan ve toplumsal bağlarını onaran bir dönüşüm sürecini" temsil ettiğini belirterek, "Denetimli serbestlik, infaz sürecinin yalnızca ’denetim’ boyutunu değil; bireyin risklerini azaltan, ihtiyaçlarını görünür kılan ve toplumsal bağlarını onaran bir dönüşüm sürecini temsil etmektedir. Bu dönüşümün merkezinde ise insan onurunu, sosyal adaleti ve hak temelli yaklaşımı önceleyen sosyal hizmet mesleği yer alır. Sosyal hizmet; denetimli serbestlik uygulamalarında değerlendirme, vaka yönetimi, psikososyal destek, aileyle çalışma, bağımlılık ve ruh sağlığı alanında yönlendirme, istihdam ve eğitim bağlantıları, toplumsal kaynaklara erişim ve en önemlisi damgalanmayla mücadele gibi kritik rolleri üstlenir. Çünkü hepimiz biliyoruz ki; yeniden suç işlemeyi azaltmak yalnızca kurallara uyumu artırmakla değil, aynı zamanda bireyin yaşamındaki kırılganlıkları onarmakla, koruyucu faktörleri güçlendirmekle ve toplumsal katılımını mümkün kılmakla gerçekleşir. Bu nedenle üniversite-kamu iş birliği son derece değerlidir. Bir yandan sahada biriken deneyim, uygulamanın gerçekliğini ve ihtiyaçlarını bize gösterir; diğer yandan akademi, bu deneyimi kanıta dayalı yöntemlerle değerlendirerek geliştirme fırsatı sunar. Bugünkü panelin, hem uygulama perspektifini hem de sosyal hizmetin mesleki katkısını görünür kılacağına inanıyorum. Özellikle öğrencilerimiz için bu tür buluşmalar, derslerde konuşulan kavramların sahadaki karşılığını görmek açısından önemli bir öğrenme zemini oluşturmaktadır" dedi. Panelin gerçekleştirilmesinde katkıları nedeniyle Çarşamba Denetimli Serbestlik Müdürlüğüne ve Müdür Habil Kanoğlu’na ayrıca teşekkür edildi. Açılışta üniversite–kamu iş birliğinin önemine değinilerek, sahadaki deneyimin ihtiyaçları görünür kıldığı; akademinin ise bu deneyimi kanıta dayalı yöntemlerle geliştirerek uygulamaya katkı sunduğu ifade edildi. Konuşmacılar sahadan deneyimleri paylaştı Panelde Murat Koç ve İlknur Koca Değim katılımcılarla buluştu. Konuşmacıların denetimli serbestliğin 20 yıllık birikimi, sahadaki uygulama dinamikleri, güçlük alanları ve sosyal hizmetin rehabilitasyon odaklı katkıları üzerine değerlendirmeler paylaşacağı; ardından soru–cevap bölümüne geçileceği belirtildi. Panel, öğrenciler ve paydaş kurum temsilcilerinin katılımıyla; insan odaklı, hak temelli ve toplumsal faydayı önceleyen uygulamaların güçlendirilmesine yönelik ortak değerlendirmelerle tamamlandı.
Minik kalplerde yerli üretim bilinci yeşerdi
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:29 Minik kalplerde yerli üretim bilinci yeşerdi Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü iş birliğiyle Bor 75. Yıl Dr. Feriha Celal Cığız Anaokulu’nda düzenlenen Yerli Malı Haftası etkinliği, alışılmışın ötesinde içeriğiyle dikkat çekti. Yerli üretimi yalnızca tüketim üzerinden değil; kültür, sanat ve teknolojiyle birlikte ele alan program, miniklerin hafızalarında kalıcı izler bıraktı. Etkinlik kapsamında anaokulu öğrencileri yerel kıyafetler giyerek aileleri ve öğretmenleri tarafından hazırlanan yerli ürünlerden oluşan yiyecekleri tattı. Okulda oluşturulan özel alanlarda yöresel ürünler tanıtılırken, hazırlanan panolar aracılığıyla yerli ve milli üretime dair bilgilendirme yapıldı. Çocuklar hem görerek hem de deneyimleyerek yerli ürünlerle tanışma fırsatı buldu. Programa katılan yerel sanatçılar Yaşar Yüksel, Cavit Özel ve Halil İbrahim Demirtaş, yerel kültürde önemli yere sahip müzik aletlerini miniklere tanıttı. Sanatçılar, çocuklarla birlikte türküler söyleyerek geleneksel kültürü eğlenceli bir atmosferde aktardı. 75.Yıl Dr. Feriha Celal Cığız Anaokulu Müdürü Yeşim Erdal, eğitimin ailede başladığını ve okul öncesi dönemin çocukların ilk sosyal deneyimlerini yaşadığı çok önemli bir süreç olduğunu vurguladı. Bu bilinçle hareket ettiklerini ifade eden Erdal, amaçlarının geçmişten gelen değerleri geleceğe aktarmak ve çocuklarda erken yaşta yerli ve milli üretim farkındalığı oluşturmak olduğunu söyledi. Yerli Malı Haftası’nı yalnızca evden getirilen yiyeceklerle sınırlı bir anlayıştan çıkarmak istediklerini belirten Erdal, bu kapsamda yerel sanatçıları okula davet ettiklerini, Teknofest Kulübü iş birliğiyle yerli ve milli üretim araçlarının tanıtımının yapılacağını dile getirdi. Etkinlikle hedeflenenin, çocukları yalnızca tüketen bireyler olmaktan çıkarıp üreten bir toplumun parçası haline getirmek olduğunu vurgulayan Erdal, yerli ürün kodlarına dikkat çekerek bu bilincin küçük yaşlarda kazandırılmasının önemine değindi.
Cizre’de öğrencilere MEBİ’nin eğitimdeki etkisi anlatıldı
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:23 Cizre’de öğrencilere MEBİ’nin eğitimdeki etkisi anlatıldı Şırnak’ın Cizre ilçesinde Şehit Sait Atak İlkokulu-Ortaokulu öğrencileri ile bir araya gelen Milli Eğitim Müdürü Şahan İke, MEBİ’nin (Bireysel Öğrenme Platformu) eğitime olan katkısı ve sunduğu ayrıcalıkları öğrencilerle paylaştı. Cizre İlçe Milli Eğitim Müdürü Şahan İke, Şube Müdürü Sabri Salgut ile birlikte Menderes Ortaokulu ile Şehit Sait Atak İlkokulu-Ortaokulunu ziyaret ederek öğretmen ve öğrencilerle bir araya geldi. Okul yöneticileri ve öğretmenlerle görüşen İlçe Millî Eğitim Müdürü İke, eğitim öğretim süreçlerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İke, bilgiyi hikmetle yoğurarak iyi, doğru ve güzel olanı merkeze alan eğitim anlayışının maarif davanın temelini oluşturduğunu vurgulayarak, asırlardır sözünü hikmetten, yönünü irfandan alan köklü eğitim geleneğinin, çağın imkanlarıyla buluşarak geleceğe taşındığını ifade etti. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen yapay zeka destekli bireysel öğrenme platformu olan MEBİ’nin eğitim sistemine sağladığı katkılara da değinen İke, ücretsiz olarak sunulan platformun, öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına uygun içerikler sunması, öğretmenlere rehberlik etmesi ve eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmesi açısından önemli bir kazanım olduğunu belirtti. İke, MEBİ platformunun bireysel farklılıkları gözeten esnek öğrenme ortamları sunduğunu, beceri ve yetkinlik temelli yaklaşımıyla ölçme ve değerlendirme süreçlerini güçlendirdiğini ifade ederek, ilçede platformun yaygın ve etkin şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla tanıtım faaliyetlerinin ardından okul idareleri ve öğretmenler tarafından bilgilendirme ve yönlendirme çalışmalarının sürdüğünü sözlerine ekledi.
Mudanya Üniversitesi’nde ilk uluslararası kongre gerçekleştirildi
17 Aralık 2025 Çarşamba - 13:00 Mudanya Üniversitesi’nde ilk uluslararası kongre gerçekleştirildi Mudanya Üniversitesi ev sahipliğinde ilk uluslararası bilimsel kongre düzenlendi. Uluslararası Bilimler Akademisi (UBAK) ve Mudanya Üniversitesi iş birliğiyle 4. Uluslararası Bilimsel Araştırma ve İnovasyon Kongresi 14-16 Aralık tarihleri arasında çevrimiçi ve yüz yüze olarak gerçekleştirildi. Başkanlığını Mudanya Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emine Kılıçaslan’ın yaptığı kongrede, 36 ülkeden 552 bilim insanı, sağlık bilimlerinden sosyal bilimlere, mühendislikten eğitim ve iletişim çalışmalarına uzanan geniş bir yelpazede bilimsel çalışmalarını paylaştı. Kongrenin yüz yüze bölümü Mudanya Üniversitesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Kongre Başkanı Doç. Dr. Emine Kılıçaslan, 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi ile yapay zeka odaklı yaşanan büyük dönüşümün tartışıldığı, yeni fikirlerin filizlendiği verimli bir ortak zemin oluşturmayı hedeflediklerini belirterek, "Kongremizde sunulacak her bildiri, yapacağınız her tartışma, kuracağınız her bağlantı, bu kolektif aklı inşa eden değerli bir tuğla olacaktır. Sözlerimi bitirirken, UBAK 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi’nin, bilginin sınırlarını zorladığımız, disiplinlerin ötesine geçtiğimiz ve daha insani, daha adil bir teknolojik geleceğin temellerini birlikte attığımız verimli bir platform olmasını diliyorum" dedi. Mudanya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nimetullah Burnak da, küresel uzmanlığın anıtsal bir birleşimini temsil eden bir kongre gerçekleştirildiğini vurgulayarak, "Kıtaları ve farklı entelektüel gelenekleri kapsayan, 36 ülkeden katılımcıya ev sahipliği yapma ayrıcalığını yaşıyoruz. Bu inanılmaz katılım, sadece kongrenin ana temasının önemini değil, aynı zamanda bilimi ve inovasyonu herkesin yararına ilerletmeye yönelik evrensel taahhüdü de vurgulamaktadır. Bu güçlü buluşma, bilim söz konusu olduğunda sınırların olmadığını, sadece birlikte keşfedilmeyi bekleyen ufukların olduğunu kanıtlıyor. Kongrenin yüz yüze ve çevrimiçi sunumları kapsaması, dinamik, karma bir formatta düzenlenmesi gerçekten gurur verici, emeği geçenlere ve sunuşlarıyla katkı sağlayanlara teşekkür ederim. Umarım burada üretilen enerji ve fikirler, biz ayrıldıktan sonra da uzun süre yankılanmaya devam eder ve kavramlardan dünyayı değiştiren gerçeklere dönüşür" ifadelerini kullandı.
Güney Marmara Küresel Ufuk Programı eğitimlerine devam ediyor
17 Aralık 2025 Çarşamba - 12:59 Güney Marmara Küresel Ufuk Programı eğitimlerine devam ediyor Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) koordinasyonunda; Balıkesir Üniversitesi, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi iş birliğiyle yürütülen "Güney Marmara Küresel Ufuk Programı" 2025-2026 Akademik Yılı 1. Dönem Eğitimi, Balıkesir Üniversitesi ev sahipliğinde başladı. Yıl içerisinde ilk etap eğitimleri tamamlan programın uygulama döneminde, 54 uluslararası öğrenciye yönelik olarak eğitimler, teknik geziler ve firma ziyaretleri gerçekleştirilmişti. Bu süreçte, bölge üniversitelerinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin dış ticaret alanındaki teknik yeterlilikleri geliştirildi. Aynı zamanda öğrencilerin Balıkesir ve Çanakkale’de faaliyet gösteren firmalarla eşleştirilmesi yoluyla bölge firmalarının ihracat kabiliyetinin artırılması hedeflendi. 2024-2025 eğitim-öğretim döneminde programı başarıyla tamamlayan uluslararası öğrenciler için sertifika süreci tamamlanarak program kapsamında edinilen bilgi ve deneyimler, sonraki dönemlere aktarılacak şekilde değerlendirildi. Programda yeni dönem başladı Yeni dönemin ilk haftasında, raporlama ve veri analitiği odağında eğitimler gerçekleştirildi. Katılımcılar; veri analizi, raporlama teknikleri ve ihracat odaklı karar süreçlerinde analitik yaklaşımlara ilişkin uygulamalı bilgiler edindi. Süreçte Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi akademik kadroları da aktif katkı sağlıyor. Program kapsamında yıl boyunca devam edecek eğitim, uygulama ve etkinliklerle; Güney Marmara bölgesindeki uluslararası öğrencilerin teknik ve ticari becerilerinin geliştirilmesi, küresel pazarlara hazırlanmaları ve bölgenin ihracat kapasitesine sürdürülebilir katkı sunulması amaçlanıyor.
Okul Destek Derneği’nden öğrencilere bilgisayar bilimi ve yazılım dersi desteği
17 Aralık 2025 Çarşamba - 12:06 Okul Destek Derneği’nden öğrencilere bilgisayar bilimi ve yazılım dersi desteği Okul Destek Derneği’nin ortaokul öğrencilerinin "Bilgisayar Bilimi ve Yazılım" dersine yönelik uzaktan eğitim programı başladı. Türkiye İş Bankası ve Türk Telekom tarafından desteklenen program ile eğitim ve teknoloji bir araya gelirken; Türk Telekom mobil müşterisi öğrenci ve gönüllüler ücretsiz 10 GB internet hizmetinden yararlanıyor. Devlet okullarında eğitim alan 5. ve 6. sınıf ortaokul öğrencilerinin "Bilgisayar Bilimi ve Yazılım" derslerindeki gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlayan bilişim ve STEM alanındaki eğitimler, İş Bankası ve Türk Telekom desteğiyle başladı. Dijital teknolojilerden yararlanarak ortaokul öğrencilerine ücretsiz uzaktan eğitim desteği sunan Okul Destek Derneği (ODD), Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün (YEĞİTEK) yönlendirme ve iş birliği ile hazırladığı ders içeriklerini bilişim teknolojileri ve STEM alanında daha geniş bir öğrenci kitlesine ulaştırmayı hedefliyor. "Hem dijital okuryazarlığa hem bilişim teknolojilerindeki becerilerinin gelişmesine katkı" İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Suat Sözen, projeye ilişkin değerlendirmesinde eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlamanın, eğitim alanındaki projelerinin her zaman öncelikli hedeflerinden birini oluşturduğunu belirterek, "6 Şubat depremlerinin ardından afet bölgesindeki çocuklarımızın eğitimden kopmaması için Okul Destek Derneği ile bir araya geldik. Sonrasında bu iş birliğimiz, yalnızca deprem bölgesindeki illerle sınırlı kalmayıp, devlet okullarında öğrenim gören ortaokul öğrencilerine Türkiye’nin dört bir yanında matematik, fen bilimleri, Türkçe ve İngilizce gibi temel derslerde ücretsiz, çevrim içi destek sağlayan kapsamlı bir programa dönüştü. Bugün 5 bini aşkın öğrencinin yararlandığı projede, Okul Destek Derneği ekibi sadece uzaktan ders anlatmakla yetinmiyor katılan öğrencilerin gelişimini de nicel verilerle yakından takip ediyor. Yapılan ölçümler, ders bazında yıllık yüzde 15 ila 30 arasında akademik gelişime işaret ediyor. Akademik başarıdaki artışın yanında belki daha da önemlisi çocuklarımızın özgüvenlerinin güçlendiğini, derse katılımlarının arttığını, yanlış yapmaktan daha az çekindiklerini görüyoruz. Her 10 öğrenciden 7’sinin ileride gönüllü olarak eğitime katkı sunmak istemesi ise projenin yalnızca bugünü değil yarını da dönüştüren, çarpan etkisi yüksek bir model olduğunu gösteriyor. Şimdi bu güçlü modeli, çağın olmazsa olmazı olan dijital yetkinliklerle daha da zenginleştiriyoruz. Okul Destek Derneği’nin programına eklenen bilgisayar bilimi ve yazılım odaklı dersler ile çocuklarımızın hem dijital okuryazarlıklarının hem de bilişim teknolojilerindeki becerilerinin gelişmesine katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Bu dersin de projeye dahil edilmesiyle, önümüzdeki dönemde akademik gelişim oranlarının daha da artacağına ve çok daha fazla öğrencimizin geleceğe daha donanımlı, daha özgüvenli hazırlanacağına inanıyorum" diye konuştu. "Eğitimde fırsat eşitliği oluşturacak projeleri hayata geçiriyoruz" Projeye yönelik değerlendirmede bulunan Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özden, "Türkiye’nin dijital dönüşümüne sağladığımız katkılarla pek çok alanda dijitalleşmenin lokomotifiyiz. Türk Telekom olarak herkes için erişilebilir teknolojiler hayata geçirirken, eğitim ve teknolojiyi bütünleştirdiğimiz çalışmalarımızla eğitimde fırsat eşitliği sunma vizyonumuzu sürdürüyoruz. Eğitim teknolojileri alanındaki iştirakimiz Sebit’in sunduğu Vitamin ve Raunt, yapay zekâ destekli Jetders uygulaması gibi ürünlerimizle sınavlara hazırlık sürecinde öğrencilere 360 derece destek verirken, dijital eğitim kaynaklarımızı daha fazla öğrenciye ulaştırmak için yeni iş birlikleri geliştiriyoruz. Bu kapsamda, ortaokul öğrencilerine sağladığı desteklerle öne çıkan Okul Destek Derneği ve ülkemizin önemli kurumlarından İş Bankası ile yaptığımız iş birliği doğrultusunda, Okul Destek Derneği’ne bağlı gönüllü eğitmen ve öğrencilere derslerini takip edebilecekleri platformlarda geçerli 10 GB internet desteği sunuyoruz. Böylece öğrencilerin eğitim içeriklerine erişimini kolaylaştırmış oluyoruz. Türk Telekom olarak, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendiren projelerimizle ülkemizin geleceği olan öğrencilerin yanında olmaya devam edeceğiz" dedi. Okul Destek Derneği (ODD) Başkanı Orkun Oğuz, yaptığı değerlendirmede, "Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün desteğiyle geçen yıl pilotunu gerçekleştirdiğimiz çalışmayı bu yıl kendi yürütücülüğümüzde genişleterek daha da yaygınlaştırarak sürdürmekten mutluluk duyuyoruz. Türkiye İş Bankası’nın eğitime verdiği güçlü katkı ve Türk Telekom’un sunduğu 10 GB internet desteği, öğrencilerimizin ve gönüllülerimizin çevrim içi derslerimize kesintisiz erişimini kolaylaştırıyor" dedi. Oğuz, ODD’nin çalışma modeline de değinerek, "ODD olarak, farklı eğitim teknolojilerinden yararlanarak MEB müfredatı ve uluslararası iyi örnekler doğrultusunda; Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında eğitim alan ortaokul öğrencilerinin başta matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimi ve yazılım olmak üzere derslerdeki bilgi düzeylerini artırmalarına; üretici, analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ücretsiz, çevrim içi küçük sınıflarla ve gönüllü eğitmenler eşliğinde uzaktan destek veriyoruz" ifadelerini kullandı. "Türkiye’nin eğitim alanındaki en büyük sivil toplum kuruluşlarından biri olarak, daha fazla çocuğa temel bilimlerde sürdürülebilir ve ücretsiz eğitim imkânı sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz" diyen Oğuz, "Bu yolda değerli katkıları için MEB’e, Türkiye İş Bankası’na ve Türk Telekom’a teşekkür ederiz" şeklinde konuştu. Yapılan açıklamaya göre; derneğe bağlı gönüllü eğitmen ve öğrencilerden Türk Telekom mobil müşterisi olanların yararlanabildiği aylık 10 GB internet hediyesi, Google Meet, Vitamin Sebit VCloud, Khan Academy Türkçe, Okul Destek Derneği Web Sitesi, Gmail, WhatsApp mesajlaşma, YouTube uygulamalarında geçerli oluyor. Öğrenciler hediye 10 GB ile Vitamin Sebit VCloud ve Khan Academy Türkçe’de haftalık konu anlatım videolarını takip edebiliyor. Ayrıca eğitmenler, Okul Destek Derneği web sitesindeki gönüllü platformu üzerinden öğrenci listelerine ulaşılabiliyor, yoklama alabiliyor ve öğrencilerini takip edebiliyor.