GÜNDEM - 23 Eylül 2024 Pazartesi 10:18

Bayburt’ta araç sayısı 18 bin 545 oldu

A
A
A
Bayburt’ta araç sayısı 18 bin 545 oldu

Bayburt’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı ağustos ayı sonu itibarıyla 18 bin 545 oldu.


Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ağustos ayı motorlu kara taşıtları verisini açıkladı. Türkiye’de ağustos ayında 211 bin 389 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. Ağustos ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların %54,7’sini motosiklet, %31,3’ünü otomobil, %8,4’ünü kamyonet, %2,8’ini traktör, %1,6’sını kamyon, %0,7’sini minibüs, %0,4’ünü otobüs ve %0,1’ini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.


Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre %23,6 azaldı


Ağustos ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre otobüste %27,5, özel amaçlı taşıtta %20,0 artarken otomobilde %39,2, kamyonda %27,9, kamyonette %24,6, traktörde %18,9, minibüste %10,9 ve motosiklette %10,9 azaldı.


Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre %10,2 azaldı


Ağustos ayında geçen yılın aynı ayına göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı özel amaçlı taşıtta %55,6, otobüste %32,4, minibüste %28,7, motosiklette %5,7 artarken otomobilde %26,2, kamyonette %26,2, traktörde %13,1 ve kamyonda %3,5 azaldı.


Trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı Ağustos ayı sonu itibarıyla 30 milyon 469 bin 319 oldu


Ağustos ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı taşıtların %52,2’sini otomobil, %19,3’ünü motosiklet, %15,2’sini kamyonet, %7,4’ünü traktör, %3,2’sini kamyon, %1,7’sini minibüs, %0,7’sini otobüs ve %0,3’ünü özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.


Ağustos ayında 935 bin 945 adet taşıtın devri yapıldı


Ağustos ayında devri(1) yapılan taşıtların %65,6’sını otomobil, %14,6’sını kamyonet, %12,7’sini motosiklet, %2,7’sini traktör, %1,9’unu kamyon, %1,8’ini minibüs, %0,5’ini otobüs ve %0,2’sini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.


Ocak-Ağustos döneminde 1 milyon 749 bin 5 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı


Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı %14,7 artarak 1 milyon 749 bin 5 adet olurken, trafikten kaydı silinen taşıt sayısı %2,0 azalarak 19 bin 624 adet oldu. Böylece Ocak-Ağustos döneminde trafikteki toplam taşıt sayısında 1 milyon 729 bin 381 adet artış gerçekleşti.


Ocak-Ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan otomobillerin %64,1’i benzin yakıtlıdır


Ocak-Ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan 683 bin 918 adet otomobilin %64,1’i benzin, %13,9’u hibrit, %12,6’sı dizel, %8,3’ü elektrikli ve %1,1’i LPG yakıtlıdır. Ağustos ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 15 milyon 901 bin 404 adet otomobilin ise %34,7’si dizel, %32,4’ü LPG, %29,9’u benzin, %2,0’ı hibrit ve %0,9’u elektriklidir. Yakıt türü bilinmeyen(3) otomobillerin oranı ise %0,2’dir.


Ocak-Ağustos döneminde en fazla 1300 ve altı silindir hacimli otomobil kaydı yapıldı


Ocak-Ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan 683 bin 918 adet otomobilin %32,6’sı 1300 ve altı, %22,2’si 1401-1500, %17,1’i 1301-1400, %13,0’ı 1501-1600, %6,1’i 1601-2000, %0,7’si 2001 ve üstü motor silindir hacmine sahiptir.


Ocak-Ağustos döneminde kaydı yapılan otomobillerin 264 bin 742’si gri renklidir


Ocak-Ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan 683 bin 918 adet otomobilin %38,7’si gri, %25,8’i beyaz, %13,0’ı siyah, %11,2’si mavi, %6,1’i kırmızı, %2,8’i yeşil, %0,9’u turuncu, %0,7’si sarı, %0,5’i kahverengi ve %0,4’ü diğer renklidir.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Vali Coskun; “Ahilik işletmelere yol gösterici olabilecek çağdaş niteliklere sahiptir” Denizli Valisi Ömer Faruk Coskun, Ahilik Haftası nedeniyle bir mesaj yayımlayarak, “Esnaf ve sanatkârın piri Ahi Evran Veli’nin “Akıl ve ahlak ile çalışıp bizi geçen bizdendir” düsturuyla ticaret ahlakı, yardımlaşma ve dayanışma gibi ilkeleriyle günümüzde de esnaf ve sanatkârlarımıza yol göstermekte, ticaret erbabına kılavuzluk etmektedir” dedi. Denizli Valisi Ömer Faruk Coskun Ahilik Haftası çerçevesinde bir mesaj yayımladı. Vali Coskun mesajında, “Temelleri 13. yüzyılda Ahi Evran tarafından Anadolu’da atılan Ahilik Teşkilatı; Türk insanının mesleğini, dayanışma ve güzel ahlak ile bütünleştiren, milli birlik ve bütünlük anlayışıyla asırlar boyu toplumda düzeni sağlayan, üreten ve tüketen ilişkisini en iyi şekilde düzenlemeyi amaç edinen kültürel, sosyal ve ekonomik değerleri esas alan kadim bir müessesedir. Kaliteli üretim, sosyal güvenlik, işçi ve işveren ilişkileri, eğitim gibi uygulamalarıyla Ahilik, günümüzdeki işletmelere de yol gösterici olabilecek çağdaş niteliklere sahiptir. Esnaf ve sanatkârın piri Ahi Evran Veli’nin “Akıl ve ahlak ile çalışıp bizi geçen bizdendir” düsturuyla ticaret ahlakı, yardımlaşma ve dayanışma gibi ilkeleriyle günümüzde de esnaf ve sanatkârlarımıza yol göstermekte, ticaret erbabına kılavuzluk etmektedir. Bu duygu ve düşüncelerle Ahilik Teşkilatı’nın kurucusu Ahi Evran-ı rahmet ve minnetle yâd ediyor, Türkiye ekonomisinin mihenk taşı olan esnaf ve sanatkârlarımızın Ahilik Haftasını kutluyor, bereketli kazançlar diliyorum” dedi.
İzmir Elas Plastik, güneşten gelen enerji ile geleceği aydınlatıyor Naylon ambalaj üretiminde öncü firmalardan biri olan Elas Plastik, sürdürülebilir enerji çözümleriyle sektörde fark oluşturmaya devam ediyor. Firma, Ankara/Akyurt Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasının çatısına kurduğu 818,4 kWp kapasiteli güneş enerjisi santralini devreye aldı. Bu yatırımla, Elas Plastik hem çevreye olan duyarlılığını ortaya koyuyor hem de enerji maliyetlerinde önemli tasarruf sağlıyor. Yeşil gelecek için kararlı adımlar Elas Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Gülseven, firmanın bu yatırımı ile çevresel sorumluluklarını yerine getirdiğini vurgulayarak, “Güneş enerjisi gibi doğaya dost kaynaklarla hem üretim maliyetlerimizi düşürüyor hem de sürdürülebilir bir gelecek için çevremize katkıda bulunuyoruz. Daha yeşil bir dünya için çalışmaktan gurur duyuyoruz.” dedi. Çevre dostu ve ekonomik güneş enerjisi yatırımı Elas Plastik, güneş enerjisi yatırımı sayesinde enerji ihtiyacının yüzde 70’ini temiz enerji kaynaklarından karşılamayı başardı. Yatırım, sadece şirketin maliyetlerinde sağladığı katkısı ile değil, aynı zamanda doğaya sağladığı önemli faydalarla da dikkat çekiyor. Bu proje, her yıl 682 bin 246 ton karbon emisyonunu azaltarak çevreye olumlu bir etki sağlıyor. Ayrıca, bu azalma, yaklaşık 32.488 ağacın çevreye kattığı faydaya eşdeğer bir çevresel yarar sunuyor. Yenilenebilir enerjiye ilgi artıyor Fokus Enerji Genel Müdürü Cüneyt Kavaklı, güneş enerjisi yatırımlarının sunduğu avantajlara dikkat çekerek, “Güneş enerjisi santralleri, sürdürülebilirlik hedefi güden firmalar için mükemmel bir çözüm sunuyor. Şirketler, bu yatırımlarla hem kendi elektriklerini üretip maliyetlerini azaltıyor hem de çevresel etkilerini minimize ederek doğayı koruma yolunda önemli bir adım atmış oluyorlar.” diye konuştu.
Bursa Kaza "Touch and go" eğitimi sırasında yaşanmış Bursa’nın Yenişehir ilçesinde iki pilotun hayatını kaybettiği uçak kazasının pilotların "Touch and go" eğitimi yaptıkları sırada yaşandığı öğrenildi. Yenişehir Havalimanı’nın apron kısmında yaşanan eğitim uçağı kazasında deneyimli pilot Ünal Aster (61) ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı (42) olay yerinde hayatını kaybetti. Cumhuriyet Savcılığı’nın olay yerindeki araştırması devam ederken kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı’nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. Yenişehir Havalimanı’nda saat 08.10 sıralarında tek motorlu eğitim uçağı aprona düştü. Kazada iki pilot da olay yerinde hayatını kaybetti. Özel uçuş okuluna ait tek motorlu uçak kazası sonrası bölgeye itfaiye, ambulans ve arama kurturma ekipleri sevk edildi. TC UDI kuyruk işaretli uçağın burun kısmında hasar meydana gelmesi dikkat çekerken, Kazanın kesin sebebinin bilirkişi raporu ve son kule görüşmelerinden sonra netlik kazanacağı öğrenildi. Soruşturmanın ardından kaza yapan uçağın enkazının aprondan kaldırılacağı bildirildi. Kaza "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandı Öte yandan kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı’nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. "Touch and go" Bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerir Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çizer ve manevrayı tekrarlar. Bu, kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanır. Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" denir. Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around’dur. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da adlandırılır. Bir uçağın tamamen durmaya yetecek kadar alana sahip olmadığı, ancak hızlanıp tekrar havalanmaya yetecek kadar alana sahip olduğu inişlerde, touch-and-go inişler kritik bir güvenlik rolü üstlenebilir.