GÜNDEM - 10 Ocak 2025 Cuma 12:01

Van’da 88 bin 466 kayıtlı araç mevcut

A
A
A
Van’da 88 bin 466 kayıtlı araç mevcut

Van Ticaret ve Sanayi Odası (Van TSO) Otomotiv Meslek Grubu Komite Başkanı Danyal Yıldız, Van’da son verilere göre 88 bin 466 aracın olduğunu söyledi.


Van TSO Otomotiv Meslek Grubu Komite Başkanı Danyal Yıldız, Van’ın; tarihi, nüfusu ve yüz ölçümü itibariyle önemli şehirlerin başında geldiğini belirterek, ancak buna karşı ihtiyaçlarına cevap veremeyecek nitelikte olduğunu söyledi. Van’ın, 1.2 milyon nüfusu itibariyle 19, yüzölçümü itibariyle 6’ncı büyük kent olduğunu ifade eden Yıldız, “Van; tarihi eski zamanlara dayansa da şehir yerleşkesi nispeten genç olan bir kenttir. Van Kalesi kenarındaki eski Van şehrinin Rus işgali sırasında yakılmasından sonra mevcut yerleşim yerine kurulan yeni Van kenti, maalesef ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte bir ulaşım ağına sahip değildir. 1930’larda Cumhuriyet ve İskele caddelerinin açılması sonrası, 1960’larda açılan Maraş Caddesi ile İpekyolu Bulvarı; 1974 Kale Yolu Caddesi ve 1986 yılında açılan 2 Nisan Caddesi ile ana hatlarına kavuşmuştur. 2011 Van depremi ile yeniden inşa edilecek yeni bir kent fırsatını da değerlendiremeyen kentimiz; Gölbaşı, Suvaroğlu ve Şabaniye caddelerine zaruriyetten kavuşmuştur. İyi niyetlerle yapılan Hatuniye Caddesi ile Sahil Yolu projesinin hayata geçirilmesi, çok önemli olmasına rağmen mevcut trafik yoğunluğunu azaltmak ve kanalize etmek noktasında şu an için kent trafiğine katkı sağlamaktan uzak kalmıştır” dedi.



"Van’da trafikte kullanılan 150-200 bin araç bulunmaktadır"


1970-1980’li yılların nüfus, trafik ve trafik araçlarının kapasitesine göre tasarlanmış ve kullanıma açılmış olan yolların kapasitesinin günümüzdeki insan ve trafiğin yoğunluğuna cevap veremediğini vurgulayan Yıldız, “Dönemin şartlarına uygun yapılan yolların mevcut trafiğin yükünü kaldırması beklenemez. 2024 yılı TÜİK verilerine göre Van ilinin trafiğe kayıtlı araç sayısı yaklaşık 88 bin 466 olup, ancak plaka kaydına göre açıklanan veriler hatalıdır. Çünkü illimizde hem güvenli seyahat hem de zorunlu sigorta fiyatlarının değişkenlik göstermesi gibi gerekçelerle, ilimizde yer alan ve plaka kodu 65 olmayan araç kayıtları, plaka kodu 65 olan araçların en az iki katıdır. Tahminlerimize göre Van ilinde mukim ve trafikte kullanılan 150-200 bin araç bulunmaktadır. Mevcut şartlara cevap veremeyen ulaşım ağının bu bilgiler göz önünde bulundurularak yeniden planlanması ve buna uygun çözüm getirilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.



"Hafif raylı sistem trafik ve ulaşım problemlerinin çözümü noktasında önemli katkı sağlayacaktır"


1909 yılında Sultan II. Abdülhamid döneminde fizibilitesi yapılmış, ancak defalarca gündeme gelmesine rağmen bir türlü hayata geçirilemeyen, adeta bir hayalden ibaret olan hafif raylı sistemin hayata geçirilmesi gerektiğinin altını çizen Yıldız, “Hafif raylı sistem faaliyete geçtiğinde trafik ve ulaşım problemlerinin çözümü noktasında çok önemli bir katkı sağlayacaktır. Bunun yanında Van YYÜ ile Edremit Su Sporları Merkezi arasında yapılacak deniz otobüsü seferleri ile ulaşıma katkı sağlanabilir, kent trafiği rahatlatılabilir. Yine şehrin bazı cadde ve sokakları yayalaştırılarak, araç trafiğine kapatılmalıdır. Yeni bat-çıklar yapılarak hızlı transfere imkan sağlanmalıdır. 2 Nisan, İskele ve Cumhuriyet caddelerine paralel yeni ana arterler açılmalıdır. Toplu taşıma teşvik edilmeli, toplu taşıma araçlarının kapasitesi arttırılmalıdır. Duraklara riayet edilmeli, trafiğin tıkanıklığına sebep olan kaldırım işgali ve hatalı park davranışları kontrol altına alınmalıdır. Çevre yolunun bir an evvel faaliyete geçirilmesi gerekmektedir. Yine odamızın yazışmaları ile gündeme getirdiğimiz Van YYÜ ile Edremit Karayolları Kampüsü arasındaki 33 kilometrelik bölümde yeşil dalga sisteminin aktif edilmesi gerekmektedir. Şehir merkezinde yer alan kamu binaları, planlı bir belediyecilik ve kentleşme yöntemi ile daha açık ve bakir alanlara çıkarılmalıdır” diye konuştu.



Van’da 88 bin 466 kayıtlı araç mevcut

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Diyarbakır Öğrenciler gözleri kapalı yürüdü, ’sarı bant’ ve ’kılavuz yollar’ın önemini anladı Diyarbakır’da üniversite öğrencileri 7-14 Ocak Beyaz Baston Haftası’nda gözlerini kapatıp, "sarı bant" ve "kılavuz yollar"da yürüyerek engelli bireylerle empati kurdu. Engelliler Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından 7-14 Ocak Beyaz Baston Haftası kapsamında etkinlik düzenlendi. Etkinlikte bulunan üniversite öğrencileri, farkındalık için gözlerini kapatıp sarı bant ve kılavuz yollarda yürüyerek empati kurdu. Engelliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Sorumlusu Emine Fidan, 15 yıldır engellilere yönelik farkındalık çalışmaları yapmakta olduklarını söyledi. Görme engelli öğrencilerin üniversite içerisinde rahat erişim sağlayabilmesi için sarı bantlar, kılavuz çizgiler adı altında yer alan bantları üniversitenin her alanında yaymaya çalıştıklarını belirten Fidan, "İçeresinde bulunduğunuz 7-14 Ocak Beyaz Baston Haftası kapsamında farkındalık çalışması olarak gönüllü öğrencilerimizle empati çalışmaları yapmaktayız” dedi. Öğrencilerden Onur Torgut, bu projede de bir görme engelliyi canlandırdığını ifade ederek, "Aslında caddelerde, sokaklarda yürüdüğümüzde gördüğümüz sarı yollar bize oyun gibi geliyor. Hiç anlam veremediğimiz objeler olarak geliyor ama aslında gözü kapalı yürüdüğümüzde onların önemini anlıyoruz. Göz dediğimiz duyunun nasıl kutsal bir şey olduğunu ve bizim hayatımızda anlam kattığını daha iyi anlıyoruz. Herkesin denemesini de isterim. Saçma gözükebilir ama bir göz bandı ile ya da bir mendil ile gözünüzü kapatıp bir saatlik veya 5, 10 dakikalık cadde de yürüyüp onları anlayabilirsiniz. Sarı bantları yollarda yürürken kırıyorlar ya da engebeli yapıyorlar. Bazen araçlar konuyor. Aslında bunların yanlış bir davranış olduğunu şu an benim gibi yapan arkadaşlar daha iyi anlaması gerekli olduğunu düşünüyorum. Dikkat ederlerse çok sevinirim. Dikkat ediyordum, daha da dikkat etmeye özen göstereceğim” diye konuştu. Öğrenci Mehmet Yusuf Ulu ise bu yolları gördüklerini, hatta belli bir zamana kadar ne anlama geldiğini dahi bilmediğini dile getirdi. Desen olarak zannettiğini aktaran Ulu, "Ama burayla tanışınca bunun anlamını öğrendik. Şahsen bunu tecrübe ettikten sonra bir görme engelli birey için ne kadar önemli olabileceğini anladım" şeklinde konuştu. Görme engelli öğrenci Emircan Arıboğa da, kısmi görme engelli olduğunu belirterek, "Günümüzün en güncel sorunlardan biri kılavuz çizgilerinin bir çok noktada olmaması, hasarlı olması veya üzerine belli nesneler konularak gasp edilmesidir. Görme engelliler bu gasp edilen veya olmayan kılavuz çizgiler sebebiyle zorluklar çekiyorlar” ifadelerini kullandı.
Aydın Başkan Çerçioğlu, 17 ilçede harekete geçti Aydın Büyükşehir Belediyesi üreticilerin yanında olmaya, taleplerini dinleyerek destekleyici çalışmaları hayata geçirmeye devam ediyor. Üreticilerden gelen talepler üzerine harekete geçen Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, kent genelinde kırsal mahallelerde bulunan ve üreticiler tarafından arazilere ulaşım için kullanılan yollarda çalışma başlattı. Çine’den Yenipazar’a, Koçarlı’dan Karacasu’ya kadar gerçekleştirilen çalışmalar ile başta zeytin üreticileri olmak üzere vatandaşlar tarafından arazilerine ulaşım için kullanılan patika yollar araç geçişine uygun hale getirildi. Kısa sürede tamamlanan çalışmalar sonrası düzenlenen yollar, üreticilerin kullanımına sunuldu. Taleplerinin hızla yerine getirildiğini belirten vatandaşlar, Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na teşekkür etti. Başkan Çerçioğlu: “Üreticilerimiz için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” Büyükşehir Belediyesi tarafından vatandaş öncelikli çalışmaların devam edeceğini, üreticilerin yanında olmayı sürdüreceklerini belirten Başkan Çerçioğlu, “Üreticilerimizden gelen talep üzerine harekete geçen ekiplerimiz tarım arazisi yollarında gerçekleştirildikleri çalışmaları kısa sürede tamamlayarak hemşehrilerimizin kullanımına sundu. Aydın Büyükşehir Belediyesi olarak 17 ilçemizin tamamında her yaştan vatandaşımızın yanında olmaya, taleplerini yerine getirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.