EKONOMİ - 26 Aralık 2025 Cuma 09:52

Samsun’un turizm ve tanıtım atağı

A
A
A
Samsun’un turizm ve tanıtım atağı

Samsun’un turizmde ulusal ve uluslararası görünürlüğünü artırmaya yönelik 2025 yılı çalışmaları, İl Turizm Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı’nda kapsamlı şekilde ele alındı.


İl Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı; Samsun Valisi Orhan Tavlı başkanlığında, Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektör Vekili Prof. Dr. Çetin Kurnaz, Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) yetkilileri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. TGA Destinasyon Grup Müdürü Yasin Topçu, Büyükşehir Belediyesi Turizm, Tanıtım ve Dış İlişkiler Şube Müdürü Dr. Fatih Akman ile İl Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş tarafından 2025 yılında yürütülen çalışmalarla ilgili birer sunum yapıldı.



36 ülkede Samsun ile alakalı 59,2 milyon erişim elde edildi


Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı’nca Go Türkiye Platformu dijital iletişim çalışmaları kapsamında Samsun’un tanıtımı için 8 farklı dilde ve 37 ülkede yürütülen dijital banner kampanyalarıyla, 2025 yılı Ocak ayı itibarıyla toplam 20 milyon gösterim gerçekleştirildi. Global kanallar tanıtım faaliyetleri kapsamında Al Jazeera Mubasher kanalında "Discover Türkiye" programının Samsun bölümü yayınlandı. Çin pazarına yönelik tanıtım ve pazarlama çalışmaları kapsamında ülkenin önde gelen tur operatörleriyle iş birliği yapılarak Samsun Workshop 2025 düzenlendi. Go Samsun ve Gezsen Samsun sosyal medya hesaplarında toplam 23 milyon profil görüntülemesine ulaşıldı. İç turizm kapsamında influencerlerin katılımıyla etkinlikler düzenlenerek 10,2 milyon sosyal medya erişimi sağlandı. Dış turizm çerçevesinde ise 10 ülkeden çok sayıda basın mensubu, influencer ve tur operatörünün katılımıyla çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. TGA tarafından Samsun destinasyonunun tanıtımını güçlendirmek amacıyla özel bir hava yolu şirketi ile iş birliği içinde kapsamlı bir tanıtım kampanyası yürütüldü. Kampanya kapsamında yerel konaklama tesisleriyle iş birliği yapılarak programlar oluşturuldu, müze ve kültürel alan ziyaretleri gerçekleştirildi ve destinasyonun öne çıkan doğal ile kültürel değerleri deneyim odaklı olarak tanıtıldı. Samsun’un turizm destinasyon ve ürünlerini tanıtmak amacıyla destinasyon ve doğa konulu basın bültenleri hazırlanarak yayımlandı. Yürütülen PR faaliyetleri sonucunda 36 ülkede 370 basın yansımasıyla 59,2 milyon erişim elde edildi.


Samsun Büyükşehir Belediyesince; kültürel etkinliklerle dünyaya açılan Samsun hedefi doğrultusunda, şehri uluslararası bir kültür sahnesine dönüştüren organizasyonlar gerçekleştirildi. Gastronomi ve yerel değerleri markalaştırma hedefiyle Samsun’un lezzetlerini ve kültürel mirasını öne çıkaran festivaller düzenlendi. Şehrin potansiyelini ulusal arenada güçlü bir şekilde temsil etme amacıyla TEKNOFEST İstanbul’da 30 bin kişiyle doğrudan temas kuruldu. Kruvaziyer turizminde etkin karşılama ve tanıtım hedefiyle 20 bin misafire yönelik özel karşılama ve tanıtım faaliyetleri yürütüldü. Samsun tarihine ışık tutan, bilimsel kaynaklara dayalı 40’tan fazla süreli yayın ve albüm çalışması gerçekleştirildi. Eski Etnografya Müzesi, dijital altyapısı ve deneyimli personeliyle hizmet verecek modern bir Turizm Bilgilendirme Ofisi olarak yeniden düzenlendi; mefruşat ve yazılım çalışmaları tamamlandı.



Samsun Turizm Master Planı hazırlandı


İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce; 7 stratejik hedef, 14 öncelikli alan ve 50 politika önerisi içeren Samsun Turizm Master Planı referans alınarak yürütülen Samsun Turizm Eylem Planı, 5 ay süren çalışmanın ardından tamamlandı. Uygulama ve koordinasyon kolaylığı sağlanması amacıyla Samsun Turizm Master Planı’ndaki 14 proje birleştirilerek Samsun Turizm Eylem Planı’nda; Tanıtyönet-Şehrinitanı-Smartkent, Mirassamsun-Atafest19, Gastronomisamsun, Ekoturizmsamsun-Delta55, Sporsamsun-Macerasamsun, Sağlıkturizmi, Turizmlüks-Samsunport-Samsunbeach olmak üzere 7 başlık altında ele alındı. Önerilen projeler için yerinde inceleme ve saha çalışmaları ile kamu kurum ve kuruluşlarına ziyaretler gerçekleştirildi. Alanında yetkin kurum temsilcileri ve diğer paydaşların katılımı ve onayıyla Turizm Eylem Planı nihai halini aldı. Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu’nun aynı zamanda Destinasyon Yürütme Kurulu olarak uygulama sürecini yönetecek olması, yedi başlık altında belirlenen turizm alanları için departmanların oluşturulması ve görevlendirmelerin yapılmasıyla birlikte Samsun Turizm Eylem Planı’nın en yüksek oranda uygulanması hedefleniyor.



Samsun’un turizm ve tanıtım atağı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Gediz’de tarhana çorbası üretim işletmesi sahibi öğrencilerle buluştu Kütahya’nın Gediz ilçesinde Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen Kariyer Günleri kapsamında, yerel lezzetlerin başarı hikâyesine dönüştüğü tarhana çorbası üretim işletmesinin sahibi Demet Bakırdemir öğrencilerle bir araya geldi. Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Aydın ve Şube Müdürü Yaşar Kandemir’in katıldığı etkinlikte, mesleki eğitimin önemi ve girişimcilik ruhu vurgulandı. Söyleşiye, Demet Bakırdemir’in eşi Fatih Bakırdemir de katılım sağladı. Okulun konferans salonunda gerçekleştirilen söyleşi öğrencilerden yoğun ilgi gördü. Programın açılış konuşmasını yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Aydın, meslek liselerinin Türkiye’nin ekonomik geleceğindeki kritik rolüne dikkat çekerek, "Sizler sadece öğrenci değil, geleceğin ustaları ve iş insanlarısınız. Bugün burada başarılı bir girişimciyi ağırlıyor olmamız, teorik eğitimin sahada nasıl büyük bir başarıya dönüşebileceğinin en somut örneğidir" dedi. Söyleşinin konuğu olan tarhana çorbası üretim işletmesi sahibi Demet Bakırdemir ise iş hayatındaki tecrübelerini ve tarhana gibi geleneksel bir lezzeti modern bir işletme modeliyle nasıl büyüttüklerini öğrencilerle samimiyetle paylaştı. Başarının anahtarının sabır ve yenilikçilik olduğunu vurgulayan Bakırdemir, öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu; "Mesleğinize dört elle sarılın. Biz bu yola çıkarken geleneksel tadımızı koruyarak günümüz şartlarına nasıl uyum sağlayabileceğimizi düşündük. Sizler de okulda öğrendiğiniz teknik bilgileri zekâ, düşünce ve hayal gücünüzle birleştirirseniz aşamayacağınız engel yoktur. Kendi işinizin patronu olmak hayal değil, bir planlama meselesidir." Soru-cevap bölümünde öğrenciler, işletme kurma süreçleri, staj imkânları ve sektörde karşılaşılan zorluklar hakkında merak ettiklerini sorma fırsatı buldu. Etkinlik sonunda İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Aydın tarafından Demet Bakırdemir’e günün anısına plaket takdim edildi.
İstanbul İş Bankası’ndan ’Ödeme İste’ ve ’Dijital Tahsilat’ hizmeti Türkiye İş Bankası, tahsilat süreçlerini kolaylaştıracak yeni ürünü ’Ödeme İste’ ile ’Dijital Tahsilat’ uygulamasını müşterilerinin hizmetine sunduğunu duyurdu. İş Bankası, ’Ödeme İste’ ve ’Dijital Tahsilat’ hizmetini müşterilerine sundu. Yapılan açıklamaya göre, yeni uygulama ile işletmeler, ticari faaliyetleri sırasında tahsilatlarını kendileri talep göndererek gerçekleştirebiliyor, ödemelerinin güncel durumunu kolayca takip ederek nakit akışlarını daha etkin yönetebiliyor. Merkez Bankası’nın FAST (Fonların Anlık ve Sürekli Transferi) sistemi üzerinde çalışan - Ödeme İste ile ilk entegrasyonu Coca-Cola İçecek ve bayileri tarafından gerçekleştirilecek tahsilatlarda kullanılmak üzere; ödeme taleplerinin hızlı ve kolay şekilde iletilmesini sağlayan finansal teknoloji platformu Nakitera iş birliğiyle hayata geçirildi. Bu uygulamayla Türkiye’de yeni bir tahsilat yapısı da devreye alınmış oldu. "Teknolojiyi odağımıza alarak yenilikçi çözümler üretmeye devam edeceğiz" Konu hakkında değerlendirmede bulunan İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ozan Gürsoy, "Müşterilerimize ticari faaliyetlerinde kolaylık ve hız sağlayacak dijital çözümler sunma odağımız çerçevesinde Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümünü Türkiye’de kullanıma sunan öncü banka olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu uygulama ile müşterilerimizin tahsilatlarını kendilerinin talep ederek takibine olanak tanıyoruz. Böylelikle işletmeler, hızlı ve kolay bir biçimde nakit akışlarını yönetebiliyor. Teknolojiyi odağımıza alarak müşterilerimizin finansal işlemlerini kolaylaştıran yenilikçi çözümler üretmeye devam edeceğiz" diye konuştu. "Tahsilat süreçlerimizi dijitalleştirerek operasyonel verimliliğimizi artırıyoruz" Coca-Cola İçecek (CCI) Türkiye Bölge Direktörü Hasan Ellialtı ise iş birliğine ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi; "İş Bankası ve Anadolu Grubu iştiraki Nakitera ile gerçekleştirdiğimiz bu yenilikçi iş birliği sayesinde tahsilat süreçlerimizi dijitalleştirerek operasyonel verimliliğimizi artırıyoruz. Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümü, hem iş ortaklarımız hem de müşterilerimiz için hızlı ve şeffaf bir ödeme deneyimi sunmamıza olanak tanıyor. CCI olarak, ‘En iyi Hızlı Tüketim Ürünleri şirketi olma’ vizyonumuz doğrultusunda müşteriyi ve teknolojiyi iş süreçlerimizin merkezine koyarak ekosistemimize değer katmaya ve sektörde dijital dönüşüme öncülük etmeye devam ediyoruz." "Operasyonel verimlilik ve tahsilat hızı artıyor" Nakitera Genel Müdürü Bulut Arukel de iş birliği hakkında, "İş Bankası’nın yenilikçi yaklaşımıyla hayata geçirilen Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümünü platformumuza entegre ederek işletmelerin kullanımına sunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Finansal akışların dijitalleşmesini hızlandıran bu iş birliği, tahsilat süreçlerinde operasyonel verimliliği ve tahsilat hızını önemli ölçüde artırıyor" dedi. Açıklamaya göre, Ödeme İste ile Dijital Tahsilat sayesinde ödeme talebi doğrudan alıcının bankasına iletilebiliyor. Tahsilat yapacak kurumlar, ödeme talebine belirli bir tarih atayarak ödemenin ne zaman yapılacağını önceden planlayabiliyor. Ödemeyi yapacak taraf ise kendi bankasının mobil uygulaması üzerinden gelen ödeme talebini görüntüleyerek hızlı bir şekilde onay verebiliyor. Uygulamaya entegre olarak kullanmaya başlamak isteyen kurumlar detaylı bilgiye İş Bankası şubeleri ve isbank.com.tr’den ulaşılabiliyor.
Samsun Sünnet, birçok hastalığın önüne geçiyor Çocuk Cerrahisi Uzmanı Dr. Ahmet Levent Üstün, sünnetin hijyenin daha kolay sağlanmasına katkı sunduğunu, idrar yolu enfeksiyonu riskini azalttığını, penis kanserini önlediğini ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile serviks kanseri riskini düşürdüğünü belirtti. Medicana International Samsun Hastanesi doktorlarından Çocuk Cerrahisi Uzmanı Dr. Ahmet Levent Üstün, sünnet hakkında bilgilendirmede bulundu. Hem 3-6 yaş hem de yeni doğan sünnetleriyle ilgili bilgiler veren Uzm. Dr. Üstün, "Sünnet, insanlık tarihinin en eski cerrahisi olmasının yanı sıra bugün en sık uygulanan pediatrik cerrahi işlemdir. Tıbbi nedenlerin dışında da potansiyel faydaları vardır. Hijyenin daha kolay sağlanması, idrar yolu enfeksiyonları riskini azaltması, penis kanserini önlemesi, cinsel yolla bulaşan hastalıkların ve serviks kanseri riskinin azalması bunlar arasında sayılabilir. Sünnet, çocukta beden farkındalığı ve cinsel kimliğin geliştiği fallik dönem olarak adlandırılan 3-6 yaş aralığı dışında her yaşta yapılabilir. Son yıllarda yeni doğan sünnetine ilgi artmıştır. Ancak yeni doğan dönemi hem anne hem de bebek açısından bir adaptasyon sürecidir. Bebeğin özellikle ilk 40 gün enfeksiyonlara daha açık olduğu düşünülür. Sünnet derisi ve salgısının, idrar kontrolünün olmadığı yaşamın ilk birkaç yılı boyunca idrarın yakıcı etkilerinden koruyucu olduğu kabul edildiğinde, yeni doğan döneminde sünnet yapılması konusunda soru işaretleri oluşmaktadır. Özellikle yeni doğan döneminde ve bezli çocuklarda idrar amonyağı ve dışkı, nemli bezlerle olumsuz sonuçlara yol açabilir" dedi. Sünnetin hijyenik ortamlarda yapılması gerektiğinin altını çizen Uzm. Dr. Üstün, "Sünnet aileler tarafından basit bir işlem gibi algılansa da aslında çocuğun geleceğini etkileyen çok önemli bir cerrahi işlemdir. Rahat, telaşsız ve sağlık açısından güvenli hijyenik bir ortamda yapılmalıdır. Sünnet sonrası bakım da en az işlem kadar önemlidir. Ben pansumanı genellikle ilk gün ya da ertesi gün açmayı tercih ediyorum. Peniste ödem olması çocuğa rahatsızlık vermezken, yapışmış bir pansumanın açılması daha fazla acı verir ve çocuk psikolojik olarak etkilenebilir. Yaşa ve kullanım rahatlığına göre köpük bardak ya da sünnet külodu 3-7 gün kullanılabilir. İlk 72 saat banyo yapılmamalı, üçüncü günün sonunda 10’ar dakikalık köpüklü ılık suyla, sürtme ve tahriş olmadan banyolara başlanmalıdır. Doktorun verdiği krem ve merhemler düzenli kullanılmalı, bezli bebeklerde bez sık değiştirilmelidir. İlk günlerde dar kıyafetlerden kaçınılmalı, bez gevşek bağlanmalıdır. Sünnet sonrası çocuk acı duyacağını düşünerek idrarını tutabilir; bu durumda mesane üzerine ılık bez ve hafif masajla idrar yapması sağlanır. İlk gün ağrı olabilir, ağrı kesici şuruplar ve bebeklerde fitillerle kolayca kontrol altına alınabilir. Penise dışkı bulaşırsa, ıslak bezle temizlenemiyorsa tahriş etmeden ılık suyla temizlenmelidir. Okul çocukları bir hafta sonra okula başlayabilir. Yaz aylarında deniz ve havuz için kontaminasyon riski göz önünde bulundurularak 15-20 gün beklenmelidir" diye konuştu. Cerrahi işlemin ardından dikkat edilmesi gereken hususlara da değinen Üstün, "Hastalar genellikle sünnetten bir hafta sonra kontrol edilir. Ancak bu süre içinde durmayan kanama, artan kızarıklık, şişlik, akıntı, ateş veya idrar yapmada zorlanma olursa doktora başvurulmalıdır. Sünnet doğru zamanda, uygun koşullarda ve tıbbi standartlara uygun şekilde yapıldığında güvenli bir işlemdir. En önemli nokta çocuğun ağrı yaşamaması ve işlemin deneyimli ellerde yapılmasıdır" şeklinde konuştu.