Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tarımsal eğitimin kalitesini güçlendirmek için paydaşlarıyla birlikte Tarımsal Eğitimin Kalite Süreçlerinin Geliştirilmesi Çalıştayı düzenledi.
Program 65 paydaş, 26 öğrenci ve fakülte öğretim elemanlarının katılımı ile gerçekleştirildi.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tarım Bilimleri Ve Teknolojileri Fakültesi’nde düzenlenen programla ilgili bilgi veren Ayhan Şahenk Tarımsal Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Ahmet Şekeroğlu öğrencileri sektörün beklentilerine göre yetiştirmek hedefinde olduklarını belirtti.
Yapılan çalıştayla tarım fakültesinde verilen eğitimlerin paydaşlardan alınan görüşlerle güncellendiğini ifade eden Şekeroğlu; "Tarım Fakültesinde verilen eğitimler sürekli güncellenmesi gereken bir program. Yaklaşık on yıl önce tarım eğitimi programımızı güncellemiştik şimdi tarımsal eğitim kalite süreçlerinin geliştirilmesi çalıştayını yapıyoruz. Bu çalıştaya sektördeki paydaşlarımızı çağırıyoruz. Paydaşlarımızla birlikte derslerimizi, eğitim programlarımızı yenileyeceğiz. Sektör bizden nasıl bir ziraat mühendisi istiyor onun araştırmasını yaparak bizim şu anki uygulandığımız eğitim programlarını birlikte tartışarak sektörün istediği programa göre yeni bir program geliştirmeye çalışacağız. Öğrencilere sektörün istediği ziraat mühendislerine uygun yetiştirmek istiyoruz. Ders programlarımızı ona göre güncelleyeceğiz. Bu sayede öğrencilerimiz, mezun olduktan sonra sektörde daha iyi iş bulabilecek, daha kaliteli, nitelikli öğrenciler yetiştirmiş olacağız" ifadelerine yer verdi.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ersin Aydın ise yapılan bu çalıştayın eğitim ve öğretim için önemli olduğuna vurgu yaparak iç ve dışa paydaşların görüşlerine eğitim ve öğretim kalitesi için her zaman ihtiyaç duyulduğunu kaydetti.
Katılımcıların soru ve önerilerinin alındığı çalıstayda teorik eğitimin yanı sıra uygulamalı eğitimin daha iyi hale getirilmesi ile öğrencilerin tarım hakkında daha iyi bilgi ve beceriye sahip olmasının sağlanacağı, mezun olduktan sonra çalışma hayatlarının da temelini öğrenciyken elde edebilecekleri ifade edildi.