EĞİTİM - 23 Aralık 2024 Pazartesi 12:51

Miniklerden gerçeği aratmayan afet senaryosu

A
A
A
Miniklerden gerçeği aratmayan afet senaryosu

Kocaeli’de ilköğretim öğrencilerine afet farkındalık eğitimi verildi. Öğrenciler deprem durumlarında nasıl hareket etmeleri gerektiğini öğrenerek, gerçeği aratmayan senaryo gerçekleştirdi.


Kocaeli Büyükşehir Afet İşleri Daire Başkanlığı, şehri afete hazırlamak için çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Eğitim faaliyetleri kapsamında Ulugazi İlkokulu’nda "Afet Farkındalık" eğitimleri verildi. Afet İşleri Dairesi Başkanlığı eğitmenleri tarafından afet ve acil durumlarda doğru davranış şekilleri, afet çantası oluşturulması, eşyaların sabitlenmesi, acil durum planlaması ve toplanma alanları konularında bilgiler çocuklara aşılandı. Tatbikat esnasında, deprem anında öğrenciler ve öğretmenler güvenli alanlarda "çök, kapan, tutun" hareketini gerçekleştirdi. Depremin bitmesiyle başlayan tahliye sürecinde öğrenciler öğretmenlerinin yönlendirmeleri doğrultusunda sınıflarını güvenli şekilde terk etti. Okul bahçesinde önceden belirlenmiş toplanma alanında toplanarak yapılan yoklamanın ardından senaryo kapsamında gerçekleştirilen aksiyonlar, okul kriz merkezi yönetiminde, acil durum ekiplerinin görevlerini yerine getirmesiyle birlikte tamamlandı.


Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi (KOSTÜ) Halk Sağlığı ve Hemşirelik Bölümü öğrencileri ise ilk yardım eğitimi verdi.



Miniklerden gerçeği aratmayan afet senaryosu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Kastamonu Üniversitesi, besin alerjisi olan çocukların ebeveynlerine eğitimler verecek Kastamonu Üniversitesi tarafından besin alerjisi olan çocukların ebeveynlerine yönelik eğitimler verilerek farkındalık oluşturulacak. Kastamonu Üniversitesi Taşköprü Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Ayşe Özeflanili’nin yürütücülüğünde, “Besin Alerjisi Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yüz Yüze ve Sosyal Medya Aracılığı ile Verilen Pender’in Sağlığı Geliştirme Modeline Temellendirilmiş Besin Alerjisiyle Yaşam Eğitiminin Etkisinin Değerlendirilmesi” başlıklı proje, TÜBİTAK/ARDEB 1002-A Hızlı Destek Modülü kapsamında desteklenmeye değer görüldü. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nden Doç. Dr. Sibel Küçük danışmanlığında yürütülecek olan proje ile besin alerjisi olan çocukların ebeveynlerine yönelik olarak hazırlanan eğitimlerle, ebeveynlerin bilgi eksikliklerini gidermeyi ve farkındalıklarını artırmayı amaçlıyor. Eğitimler, Pender’in Sağlığı Geliştirme Modeli temel alınarak hem yüz yüze hem de sosyal medya aracılığıyla sunulacak. Proje kapsamında, farklı eğitim yöntemlerinin etkisi karşılaştırılacak ve hemşirelik eğitimine yönelik yeni yaklaşımların literatüre kazandırılması hedeflenecek. Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, başta proje yürütücüsü Öğretim Görevlisi Ayşe Özeflanili olmak üzere tüm araştırmacıları tebrik etti.
Bitlis Müdür Gür ortaokul öğrencileri ile derse katıldı Bitlis Milli Eğitim Müdürü Bilal Gür, beraberindeki yardımcıları ile birlikte ziyaret ettiği Tuğ Ortaokulu’nda öğrenciler ile derse katıldı. Bitlis Milli Eğitim Müdürü Bilal Gür, beraberinde müdür yardımcısı Nedim Yoldaş,Tatvan İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Uludağ ile birlikte Tatvan’daki Tuğ Ortaokulu’nu ziyaret etti. Müdür Gür ve beraberindekiler sınıfları ziyaret ederek öğrencilerin derslerine katıldı. Öğrencilerle samimi bir şekilde sohbet eden Müdür Gür öğrencilere seslenerek, "Burada edindiğiniz bilgi ve deneyimler, hayatınız boyunca size rehberlik edecektir. Sizlerin başarıları, bizler için en büyük gurur kaynağıdır. Eğitim hayatınızda ve gelecekteki tüm çalışmalarınızda sizlere üstün başarılar diliyorum" dedi. Müdür Gür daha sonra genç ve çocuk kalplere dokunan, gönlü bu ülkenin yarınları için çarpan, evlatların yüzü hep gülsün diye çırpınan öğretmenle bir araya gelerek hasbihalde bulundu. Maarif Modeli Müfredat Programına değinen Müdür Gür, "Yeni müfredatımızla öğrencilerimizin millî, manevi ve insani değerler istikametinde okuyan, düşünen, araştıran, sorgulayan; dikkat ve farkındalığı gelişmiş, eleştirel bakabilen, çözüm odaklı, sorumluluk sahibi yetkin şahsiyetler olarak yetiştirilmelerini hedefliyoruz" diye konuştu. Türkiye Yüzyılı Maarif Modelimiz; öğrencilerimizi, yarıştırıcı ve ayrıştırıcı anlayışlardan uzak, bireysel farklılıkları göz önüne alan, onların öğrenme ihtiyaçlarına ve hızlarına uygun farklılaştırılmış öğretim yaklaşımını benimseyen önemli bir yenilik olarak hazırlandı. Modelde ders içerikleriyle öğrenme becerileri ilişkilendirildiğinden artık öğrencilerin kendi yeteneklerini keşfetmeleri daha da kolaylaşacak" dedi.