GÜNDEM - 14 Eylül 2024 Cumartesi 12:16

Erikli Aile Sağlık Merkezi hizmet vermeye başladı

A
A
A
Erikli Aile Sağlık Merkezi hizmet vermeye başladı

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, 14’üncü sağlık yatırımı olarak ilçeye kazandırdıkları, yakın zamanda hizmet vermeye başlayan Erikli Aile Sağlığı Merkezi’ni ziyaret etti.


Yıldırım Belediyesi’nin ilçeye kazandırdığı Erikli Aile Sağlığı Merkezi’nde çalışmalar tamamlandı. İlçe sakinlerine hizmet vermeye başlayan sağlık merkezini ziyaret eden Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’a, Yıldırım İlçe Kaymakamı Metin Esen ve İlçe Sağlık Müdürü Ferhat Ekinci eşlik etti. 3 aile hekimi ve 3 sağlık çalışanının hizmet verdiği 2 katlı merkezde, tıbbi müdahale odası, aşılama, gebe izlem ve bebek odası, poliklinik odaları, dinlenme odası ile ortak kullanım birimleri bulunuyor.


Bakanlığın 2028 hedefine ulaşıldı


Sağlık alanında kurumlarla iş birliği yaparak 13 adet aile sağlığı merkezi ve 112 acil sağlık istasyonunu Yıldırım’a kazandırdıklarını ifade eden Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Şehrimize hizmet noktasında sivil toplum kuruluşlarımızla, hayırseverlerimizle ve devlet kurumlarımızla birlikte hareket ediyoruz. Göreve geldiğimizden bu yana 14 aile sağlık merkezini hizmete açtık. Bu dönemde sağlık yatırımlarına yeni halkalar ekleyeceğiz” dedi. Bursa’da 1 aile sağlığı merkezinin ortalama 3 bin 256 nüfusa hizmet verdiğini aktaran Başkan Oktay Yılmaz, “Sağlık merkezlerinde birim nüfuslar kıymetli birer göstergedir. Birim nüfus ortalamasını ne kadar düşürürseniz o kadar kaliteli hizmet üretirsiniz. Yıldırım’da gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla bu rakamı 3 bine düşürerek Bakanlığımızın 2028 hedefine ulaştık. Yıldırımlı hemşehrilerimize verilen hizmetin kalitesini artıran bu başarıdan aldığımız motivasyon ile çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.



Erikli Aile Sağlık Merkezi hizmet vermeye başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Şişli Belediyesi üniversite öğrencilerine ulaşım desteği sağlayacak Yeni üniversitelilere 15 bin liralık burs desteği sağlayacağını duyuran Şişli Belediyesi, üniversite öğrencilerine şimdi de ulaşımda destek olacağını açıkladı. Öğrencilerin ‘İstanbulkart’larına aylık bakiye desteği olarak verilecek projeye başvurular, 23 Eylül’den itibaren Şişli Belediyesi’ne yapılabilecek. Şişli Belediyesi, eğitime destek verdiği yeni bir projeyi daha hayata geçiriyor. Şişli Belediye Başkanı Resul Emrah Şahan’ın yeni üniversitelilere 15 bin lira burs desteğini duyurmasının ardından Şişli Belediyesi, bu kez de öğrencilerin üniversite yolunda ulaşımına destek sağlayacak projeyi başlattı. Abonman ücretleri karşılanacak Proje kapsamında, Şişli’de ikamet eden ve 17-25 yaş arasındaki öğrencilerin İstanbulkartlarına 8 ay boyunca ulaşım desteği sağlanacak. Buna göre otobüs, tramvay, metro ve vapur gibi ulaşım araçlarını ücretsiz olarak kullanabileceği aylık abonman ücretleri Şişli Belediyesi tarafından karşılanacak. “Yerel yönetimin tüm imkanlarıyla yanlarında olacağız” Şişli Belediye Başkanı Şahan, ulaşım desteğiyle ilgili olarak şunları söyledi: “Üniversite öğrencileri için başlattığımız burs kampanyasının ardından ulaşım desteğini de hayata geçiriyoruz. Yerel yönetimin tüm imkanlarıyla yanlarında olacağız. Biliyoruz ki, bu ülkenin bütün ümidi ve geleceği gençlikte saklı. Her ne olursa olsun gençlerimizi yalnız bırakmayacak, yerel yönetimin tüm imkanlarıyla yanlarında olacağız.” Başvurular 23 Eylül’de başlıyor Projeye başvuracak öğrenciler, 23 Eylül 2024’ten itibaren Şişli Belediyesi’ndeki Başvuru Masası’na gerekli evrakları teslim edebilecek. Ayrıca üniversite öğrencilerinin konuya ilişkin Şişli Belediyesi’nin 444 3 112 numaralı Çözüm Merkezi’nden detaylı bilgiye de ulaşmaları mümkün. Başvuru Şartları: - Şişli’de ikamet etmek, - İstanbul’daki üniversitelerde örgün öğretim almak (Açık öğretim üniversitesi öğrencileri yararlanamaz), - 17-25 yaş arasında olmak. - Devlet üniversitelerinde ya da vakıf üniversitelerinde yüzde 100 burslu okuyor olmak Gerekli evraklar: - İkametgah, - Öğrenci Belgesi, - Açık Rıza Metni (İstanbulkart bilgilerini içeren) - ÖSYM Yerleştirme sonuç belgesi.