ÇEVRE - 23 Aralık 2024 Pazartesi 10:16

Ayvalık’ta Koç Grubu’nun müzesine özel iskele talebi çevrecilerin tepkisini çekti

A
A
A
Ayvalık’ta Koç Grubu’nun müzesine özel iskele talebi çevrecilerin tepkisini çekti

Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde kısa bir süre önce açılan Rahmi M. Koç Müzesi’ne özel bir iskele yapılmasına ait talep, ilçedeki çevrecilerin tepkisini çekti.


Ayvalık’ta Koç Grubu’na ait bir marinanın bulunduğunu hatırlatan Ayvalık Tabiat Platformu, “Tekneli Müze Ziyaretçisine Kıyak” başlığıyla yaptığı yazılı basın açıklamasıyla söz konusu talebe sert tepki gösterdi.


Koç’ların Ayvalık’tan taleplerinin bitmediği ve bu kez de müzeye özel iskele talebinde bulunduğunun vurgulandığı açıklamada, “Ayvalık içdenizinde yeni bir yat yanaşma yerine karşıyız. Çünkü; tasarlanan yat yanaşma/bağlanma yerinin sadece müze ziyaretçilerine günlük olarak hizmet verebilmek amacı ile tesis edileceği belirtilmiştir. Ayvalık Körfezi’nde yatlara hizmet veren Koç şirketler topluluğuna ait bir marina zaten mevcuttur. Ayvalık Setur Marina’dan kara yoluya müzeye ulaşım vardır. Kişiye özel olduğu anlaşılan bu yeni yat yanaşma/bağlanma yeri projesinde kamu yararı yoktur” denildi.


Kentsel sit alanında kent siluetini bozacak ve kıyı şeridine etki edecek yapılaşma olmaması gerektiğine işaret edilen açıklamada, “Denizimizin, kamuya ait bir alanın rant odaklı değerlendirilmesini, halkın serbest ve ücretsiz erişimine açık olması gereken kıyıların kiralanmasını, özel-mülkleştirilmesini doğru bulmuyoruz. Kıyılar hepimizindir. Bu konuda hazırladığımız itiraz dilekçemizi Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Balıkesir İl Müdürlüğüne vermiş bulunuyoruz” ifadeleri kullanıldı.



Ayvalık’ta Koç Grubu’nun müzesine özel iskele talebi çevrecilerin tepkisini çekti

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum ETÜ’de tır kazalarına yönelik geliştirilen proje patent aldı Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) Teknoloji Takımları Koordinatörü, Öğr. Gör. İbrahim Semih Topcuoğlu’nun yürütücülüğünü yaptığı TÜBİTAK-1005 projesi kapsamında ortaya çıkan ‘Tır Dorselerinde Bariyer” isimli çalışma Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından patent almaya hak kazanarak tescillendi. Konuyla ilişkin değerlendirmelerde bulunan Öğr. Gör. İbrahim Semih Topcuoğlu: “Tır dorselerine arkadan başka bir aracın çarpması ile meydana gelen trafik kazalarında dorseye çarpan araç duramayarak dorsenin altına girmekte ve dorsenin arkasındaki boş hacme sıkışarak dorse tarafından adeta biçilmektedir. Günümüzde 70/221/AT numaralı trafik yönetmeliğine göre dorseye arkadan çarpma kazalarında arkadan çarpan aracın güvenliği için dorsenin arkasında alt koruma metal tamponunun kullanılması zorunludur ancak bu tampon kaza şartlarına bağlı olarak yeterli korumayı sağlayamamaktadır. Arkadan çarpma şeklinde gerçekleşen kazalarda ölüm ve ağır yaralanma oranı oldukça yüksektir. Çarpan aracın iç bölümü doğrudan tır dorsesi altında kalmakta ve bu yüzden aracın iç hacmi azalmakta ve araçtaki kişilerin yaşam alanı yok olmaktadır. Ülkemizde yılda ortalama 15 bin tır ve kamyon kazası meydana gelmekte ve bu kazaların ortalama %20’si tır ve kamyona arkadan çarpma şeklinde ölümcül şekilde gerçekleşen kazalardan oluşmaktadır. Bu sorunu çözebilmek için, hasarı en aza indirerek, ölüm ve yaralanma oranını azaltmaya yönelik yeni nesil enerji sönümleyici tampon geliştirilmiştir. Tamponun, Ar-Ge çalışmaları TÜBİTAK-1005 projesi kapsamında devam etmektedir. Proje, Ülkemizin ve Avrupa’nın önde gelen dorse üreticilerinden olan Tırsan Treyler firması ile Üniversite-Sanayii iş birliği çerçevesinde yürütülmektedir. Proje çıktılarının toplumsal katkı rolü oldukça önemlidir. Geliştirilen tamponun Ar-Ge sürecinin başarıyla tamamlanarak kullanıma girmesiyle birlikte meydana gelecek kazalarda hasarın azaltılarak ölüm ve yaralanma oranın en aza indirilmesi amaçlanmaktadır” şeklinde konuştu.